Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erojen ja sinkkuuksien hehkutus mediassa pitäisi lopettaa. (vauva pula) linkki hehkutukseen.

Vierailija
01.10.2019 |

Tässä taas sitä eroa hehkutetaan. Sille on oikein keksitty nimityskin: erohehku.

Eronneelle on keksitty nimitys sinkku. (Ei siis tarkoita vain ihmistä ennen avioliittoa, kuten neiti)

Sitten mediassa kehotetaan pitämään erojuhlat jne. (naapurini piti erojuhlat erottuaan aviomiehestään, jonka kanssa oli lapsia.)

Kun ihmiset eivät enää pysty luottamaan liittonsa pysyvyyteen, ei uskalleta tehdä kovin montaa lasta, sillä pelätään laskun lankeavan lähinnä vain itselle.

Tämmöinen erohehkutus pitäisi saada vähemmälle tai kokonan pois. Sairasta perhearvojen tuhoamista.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/12c62c8b-5c7c-4a9b-b7bc-060d8e15cd1d

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei eroa hyvästä ja toimivasta liitosta.

Yleensä erotaan juoposta, väkivaltaisesta, tuppisuisesta petturimiehestä. Ihan hyvä niin, ei tee lapsille hyvää elää perheessä, jossa iskä ryyppää, pettää, hakkaa ja/tai jurottaa.

Niin että ole hyvä ja korjaa nämä ukkelit, ap. Ja sen lisäksi poista nuorten naisten työsyrjintä ja yksinhuoltajien sofiaalinen stigma.

Todella monet eroavat kyllä ihan siksi, että kasvavat erilleen ja suhde alkaa kyllästyttää. riidellään kaiken maailman pikkuasioista. Ei läheskään kaikissa eroissa ole mukana juopottelut, väkivalta tai pettämiset. Eli ei olla valmiita panostamaan suhteeseen ja erotaan.

Tarkalleen ottaen millaisella panostuksella elvytetään liitto jossa on kasvettu erilleen (eri tavoitteet, unelmat, elämänkatsomukset ym), toisen naama kyllästyttää eikä rakkautta enää ole, ja toisen kanssa on niin raskasta että se purkautuu joka asiasta riitelynä?

Haluan tietää, tuon läpi eläneenä ja siitä eronneena.

Vierailija
22/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeisyys vallalla. Lapset joutuvat kulkemaan vuosikaudet kahden kodin välillä.

Niin, on varmaan ihan hirveän rankkaa heille, lasten isä asuu samassa taloyhtiössä.

Eroja ja tilanteita on yhtä monia kuin parejakin.

Miksi en saisi hehkuttaa ihanaa elämääni eron jälkeen? Josta jo useampi vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä ei pitänyt todellakaan käydä näin. En epäillyt hetkeäkään viisi vuotta sitten naimisiin mennessäni, ettenkö olisi tämän ihmisen kanssa loppuelämääni. Sitten tulivat lapsi, järisyttävältä tuntunut elämänmuutos ja voimat vieneet ruuhkavuodet."

Ei kannata hankkia lapsia.

Vierailija
24/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitot pitää saada kestämään. En tiedä, miten ihmisiä autettaisiin siinä. Mutta sitten lapsiluku kasvaisi ilman muuta.

Korjaamalla MIESTEN asenteet ja käytös.

Miehet eivät ehkä uskalla tehdä montaa lasta kun liittojen kestävyys on heikkoa.

He nimittäin joutuvat usein maksajan rooliin. Lapsi käy kylässä joka toinen viikonloppu.

Ai äitikö ei maksa mitään, kun lapsi on talossa keskimäärin 25 päivää kuukaudesta ja isä maksaa 150e kaikista kuluista? Salli mun nauraa.

Vierailija
25/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aivotonta massaa ap luulee ihmisten olevan? Eroaako joku siksi, että voi järjestää erohehkuissaan erojuhlat? Tuskin. Iltaroskat ovat tuutanneet artikkeleita niin polyamoriasta, ikäeroista, fwb:istä jne jo tovin. On ihan tervettä opetella ajattelemaan ettei aivan kaikkea iltapäivälehtien ehdottamaa ole pakko kokeilla itse, jos ei se vielä tähän päivään mennessä ole valjennut.

Vierailija
26/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei eroa hyvästä ja toimivasta liitosta.

Yleensä erotaan juoposta, väkivaltaisesta, tuppisuisesta petturimiehestä. Ihan hyvä niin, ei tee lapsille hyvää elää perheessä, jossa iskä ryyppää, pettää, hakkaa ja/tai jurottaa.

Niin että ole hyvä ja korjaa nämä ukkelit, ap. Ja sen lisäksi poista nuorten naisten työsyrjintä ja yksinhuoltajien sofiaalinen stigma.

Todella monet eroavat kyllä ihan siksi, että kasvavat erilleen ja suhde alkaa kyllästyttää. riidellään kaiken maailman pikkuasioista. Ei läheskään kaikissa eroissa ole mukana juopottelut, väkivalta tai pettämiset. Eli ei olla valmiita panostamaan suhteeseen ja erotaan.

Tarkalleen ottaen millaisella panostuksella elvytetään liitto jossa on kasvettu erilleen (eri tavoitteet, unelmat, elämänkatsomukset ym), toisen naama kyllästyttää eikä rakkautta enää ole, ja toisen kanssa on niin raskasta että se purkautuu joka asiasta riitelynä?

Haluan tietää, tuon läpi eläneenä ja siitä eronneena.

Vihkivalassakin sanotaan, että rakkaus on tahdon asia.

Sen yhteisen hyvän olon puolesta pitää tehdä työtä.

Suosittelen tuollaisissa kyllästymistilanteissa menemään vertaistukeen perustuville avioparikursseille tai leireille. Siellä, ihme kyllä, aukeaa ihan toinen maailma. Alkaa tajuta mitä se parisuhde ja yhtä köyttä vetäminen oikeasti on.

Vierailija
27/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan asiallista tiedottaa myös lapsettomuuden eduista, kun niitä ei ole saanut mainitakaan muutamaan viime vuosituhanteen.

Mutta kun nyt asia on kääntynyt ihan toisin päin. Mediassa on jatkuvasti juttuja lapsettomuuden valinneista ja heidän elämänsä ihanuudesta, kun taas lapsiperhe-elämästä annetaan ihan järkyttävän negatiivista kuvaa jatkuvasti. Ja nyt on tullut Suomessa tämä ilmastohysteerinen asenne, että lasten saaminen on suunnilleen rikollista tai ainakin todella edesvastuutonta.

Kuitenkin todella suuri osa perheistä elää hyvää elämää, on työpaikat, turvaverkot, iloitaan vauvoista ja lapsista ja heidän seurastaan. Ja älkää nyt tulko velat taas tulkitsemaan, että toivoisin teidän tekevän lapsia. Mulle on ihan sama tekeekö muut ihmiset lapsia vai ei. Mutta minua häiritsee tämä nykyinen älytön asennevammainen ilmapiiri, jossa lapsettomuus on nostettu uudeksi onnen täyttymykseksi ja jossa lasten tekemistä pidetään luuserien hommana.

Vierailija
28/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitot pitää saada kestämään. En tiedä, miten ihmisiä autettaisiin siinä. Mutta sitten lapsiluku kasvaisi ilman muuta.

Korjaamalla MIESTEN asenteet ja käytös.

Miehet eivät ehkä uskalla tehdä montaa lasta kun liittojen kestävyys on heikkoa.

He nimittäin joutuvat usein maksajan rooliin. Lapsi käy kylässä joka toinen viikonloppu.

Ai äitikö ei maksa mitään, kun lapsi on talossa keskimäärin 25 päivää kuukaudesta ja isä maksaa 150e kaikista kuluista? Salli mun nauraa.

Joo, maksaa toki, mutta se mies on erikseen. Ei saa olla sen lapsen kanssa.

Vierailija
29/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka aivotonta massaa ap luulee ihmisten olevan? Eroaako joku siksi, että voi järjestää erohehkuissaan erojuhlat? Tuskin. Iltaroskat ovat tuutanneet artikkeleita niin polyamoriasta, ikäeroista, fwb:istä jne jo tovin. On ihan tervettä opetella ajattelemaan ettei aivan kaikkea iltapäivälehtien ehdottamaa ole pakko kokeilla itse, jos ei se vielä tähän päivään mennessä ole valjennut.

Ihmiset on aivotonta massaa. Kuvitteleeko joku jotain muuta?

Vierailija
30/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siis valehtelemalla ja hiljentämällä tehdään onnellisia perheitä?

Kyllä. Ja tilastojen valossa järjestetyt avioliitot ovat kestävimpiä. Ja tällä tavalla ratkaistaan monta ongelmaa, esim. maaseutujen autioituminen. Siirretään kaupungista naisia syrjäkylien miehille vaimoiksi ja lastensa äideiksi. Kyllä se rakkaus, tai ainakin jonkinlainen riippuvuussuhde, kasvaa ajan myötä.

Ennemmin rasvaan itselleni köyden kuin lähden syrjäytyneen peräkamarin pojan kakkosäitiä leikkimään. eri

Vierailija
31/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on aivotonta massaa. Kuvitteleeko joku jotain muuta?

Jos ihmiset ovat noin aivotonta massaa, niin parempi että niitä lapsia ei tule.

Vierailija
32/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan asiallista tiedottaa myös lapsettomuuden eduista, kun niitä ei ole saanut mainitakaan muutamaan viime vuosituhanteen.

Mutta kun nyt asia on kääntynyt ihan toisin päin. Mediassa on jatkuvasti juttuja lapsettomuuden valinneista ja heidän elämänsä ihanuudesta, kun taas lapsiperhe-elämästä annetaan ihan järkyttävän negatiivista kuvaa jatkuvasti. Ja nyt on tullut Suomessa tämä ilmastohysteerinen asenne, että lasten saaminen on suunnilleen rikollista tai ainakin todella edesvastuutonta.

Kuitenkin todella suuri osa perheistä elää hyvää elämää, on työpaikat, turvaverkot, iloitaan vauvoista ja lapsista ja heidän seurastaan. Ja älkää nyt tulko velat taas tulkitsemaan, että toivoisin teidän tekevän lapsia. Mulle on ihan sama tekeekö muut ihmiset lapsia vai ei. Mutta minua häiritsee tämä nykyinen älytön asennevammainen ilmapiiri, jossa lapsettomuus on nostettu uudeksi onnen täyttymykseksi ja jossa lasten tekemistä pidetään luuserien hommana.

Kyllä. Juuri noin. Lehdissä ei kerrota, miten ihanaa lasten saaminen on. Itse koen sen ihan elämän oleellisena tarkoituksena. (en kyennyt saamaan kolmea lasta, kuten olisin toivonut)

Nykyään korostetaan ihmisten itsekkäitä arvoja. Miten minä itse parhaiten nauttisin.

Ei korosteta sitä, miten perhekunta kokonaisuudessaan nauttisi yhdessä ja miten isovanhemmat hoidettaisiin lasten toimesta vanhoina jne. Heidät koetaan taakkana ja lähetetään vaivaistaloon!

Vierailija
33/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä ei pitänyt todellakaan käydä näin. En epäillyt hetkeäkään viisi vuotta sitten naimisiin mennessäni, ettenkö olisi tämän ihmisen kanssa loppuelämääni. Sitten tulivat lapsi, järisyttävältä tuntunut elämänmuutos ja voimat vieneet ruuhkavuodet."

Ei kannata hankkia lapsia.

Tässä yksi esimerkki aivottomasta massasta.

A.) ne lapset on ihan yhtä voimat vieviä eronkin jälkeen

B.) ne lapset kasvaa aika nopeasti

Se että eroaa siksi että pikkulapsikausi on raskasta on vain merkki siitä, että tekee hätäisiä päätöksiä eikä malta odottaa että kriisi menee ohi. Ap:n kanssa kyllä samaa mieltä, että eroja hehkutetaan. Eipä paljon ole näkynyt juttuja pariskunnista jotka kertoisivat että välillä oli tosi mälsää, sitten rakastuttiin uudelleen. Ja se on kuulkaa aivan mahdollista.

Vierailija
34/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Juuri noin. Lehdissä ei kerrota, miten ihanaa lasten saaminen on. Itse koen sen ihan elämän oleellisena tarkoituksena. (en kyennyt saamaan kolmea lasta, kuten olisin toivonut)

Nykyään korostetaan ihmisten itsekkäitä arvoja. Miten minä itse parhaiten nauttisin.

Ei korosteta sitä, miten perhekunta kokonaisuudessaan nauttisi yhdessä ja miten isovanhemmat hoidettaisiin lasten toimesta vanhoina jne. Heidät koetaan taakkana ja lähetetään vaivaistaloon!

Yksi syy lisää olla tekemättä lapsia: kenenkään ei tarvitse syntyä isovanhempien hoitovakanssi tervetuliaislahjana.

Vierailija
35/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, niinkuin se että media toitottaa säästövinkkejä ja sitten ihmetellään miksi ostovoimaa ei ole. Kun joka puolelta tulee neuvoja miten kalakeittoa tehdessä voi säästää jos jättää kerman pois. Tai muuta vastaavaa.

Vierailija
36/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erohehkutusta en itsekään ymmärrä. Äitini on onnistunut aiheuttamaan vain mielipahaa omalla erodraamallaan, kun jätti isäni aivan ykskaks yllättäen. Vielä muutaman vuoden jälkeenkin jaksaa vääntää erosta draamaa. Kukaan meistä lapsista ei jaksa sitä jatkuvaa uhriutumista. Eniten ärsyttää pikkuveljen joutuminen heittopussiksi, kun äiti päätti muuttaa kauas ja pikkuveli asuu joka toinen viikonloppu äidin luona. Olisi halunnut pikkuveljemme vielä kokonaan itsensä luokse asumaan, vaan se olisi ollut jo epäreilua riistää pikkupojalta kaveripiirinsä ja muutenkin on joutunut kärsimään eniten koko äidin draamailusta. Äidin ja isän ero sai ilmeisesti alkunsa juuri tästä erohehkutuksesta äidin kaveripiirissä, kuinka on ihanaa olla taas sinkkuna villinä ja vapaana. Tietenkään ei tarvitse jäädä suhteeseen, jos ei koe sitä hyväksi, mutta onko tuollainen eroaminen vain erohehkutuksen vuoksi mistään kotoisin? Itse vauvapulaan en usko eroamisten ja sinkkuuden olevan niinkään syypää, koska aika moni nainen nykypäivänä haluaa lisääntyä vain itsekseen, että on vain vauva ja äiti. Lisäksi huonoa suhdetta pidetään yleisesti lapselle haitallisempana, kuin eroamista. Kukaan ei ole ennustaja, eikä voi tietää kuinka kumppani muuttuu, kun lapsi tulee taloon.

Vierailija
37/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisimpia ovat tutkimusten mukaan lapsettomat pariskunnat.

Ehkäpä on niin, että jos ei tee lapsia, ei halua erotakaan :)

Vierailija
38/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitä sitten olla kuin jokin emakko sellaisen miehen kanssa (jota sattuisi kiinnostamaan) vaikka oma kiinnostus ko. mieheen olisi tasan tasolla 0?

En mä nyt hitto vie kenen tahansa kanssa sitä penskaa ole vääntämässä tänne oli kuin huutava pula vauvoista tahansa . =D

Vierailija
39/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvissä liitoissa lapsia ei ole paljon. 

Ei, en etsi linkkiä, mutta tutkittu on.

Ivy league huippuyliopistojen tutkijat saivat miljardirahoituksen avio-onnen tutkimiseen kahvinjuonnin ohella ja tuloksena heidän shokkilöytö oli, että onnellisimmat avioparit elävät kuin kaksi toisiaan koskaan tapaamatonta sinkkua.

Vierailija
40/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta se on eri asia kuin erohehku.

Ok, pointti oli otsikossa oleva vauvapula. 

Hyvä perustelu sinänsä sulla. Liittyyhän tämä toki vauvapulaan.

Mutta kaikista ei ole äideiksi. Se on minulle täysin ok.

Yritän vain miettiä, miten suomalaiset saataisiin haluamaan lisää vauvoja ja mielestäni siihen vaikuttaa vahvasti se, että voidaan odottaa liiton kestävän. Uskalletaan tehdä sen liiton varaan monta lasta.

Mutta kun ei halua monta lasta. Ei haluta käyttää elämää monen uuden ihmisen kasvattamiseen.

Toki jotkut haluavat, mutta hyvä liitto on monelle jo elämän suuri onni ilman isoa lapsikatrasta.

Hyvä parisuhde on kyllä edellytys edes yhden lapsen teolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan