Erojen ja sinkkuuksien hehkutus mediassa pitäisi lopettaa. (vauva pula) linkki hehkutukseen.
Tässä taas sitä eroa hehkutetaan. Sille on oikein keksitty nimityskin: erohehku.
Eronneelle on keksitty nimitys sinkku. (Ei siis tarkoita vain ihmistä ennen avioliittoa, kuten neiti)
Sitten mediassa kehotetaan pitämään erojuhlat jne. (naapurini piti erojuhlat erottuaan aviomiehestään, jonka kanssa oli lapsia.)
Kun ihmiset eivät enää pysty luottamaan liittonsa pysyvyyteen, ei uskalleta tehdä kovin montaa lasta, sillä pelätään laskun lankeavan lähinnä vain itselle.
Tämmöinen erohehkutus pitäisi saada vähemmälle tai kokonan pois. Sairasta perhearvojen tuhoamista.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/12c62c8b-5c7c-4a9b-b7bc-060d8e15cd1d
Kommentit (66)
Tämä taitaa olla nyt sitä samaa logiikkaa eli asia on "hehkutusta" jos siitä nykyään saa puhua. Vapaaehtoisesti lapsettomuudesta juttujen teko on "hehkuttamista" vaikka nyt varmaankin ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa naisen on suhteellisen hyväksyttävää jäädä lapsettomaksi jos hän niin haluaa. Homoista kirjoittaminen on "homorummutusta" nyt kun homous ei ole enää Suomessakaan sairaus tai rikos. Ja lista jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja tietty itse halusin kouluttautua (kun olin hyvä koulussa) jne.
Mutta silti: luulenpa, että järkevintä olisi se, että naiset keskittyisivät hoivarooliin ja miehet olivat töissä. Perheissä on kuitenkin valtavasti hoivattavaa: omat lapset, omat ja puolison vanhemmat ja mahdollisesti vammaiset lähisukulaiset.
Nyt haetaan tasa-arvoa ja naisille samat mahdollisuudet kuin miehille. Ehkä ei pitäisi. Ehkä vain naimqttomien naisten pitäisi panostaa uraansa.
Ja itse en tehnyt enkä tee noin. Kunhan pohdiskelen.
Tässä on kyllä kaikki trollin ainekset, mutta menkööt.
Jos tuollaisen koko lähisuvun hoivaroolin itselleen haluaa, niin ihan vapaasti. Pahimmassa tapauksessa enemmän tekemistä kuin yhdelläkään hoitajalla työssään. 247 sukulaisten hoitamista ja passaamista, turha odottaa vieraskoreutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja tietty itse halusin kouluttautua (kun olin hyvä koulussa) jne.
Mutta silti: luulenpa, että järkevintä olisi se, että naiset keskittyisivät hoivarooliin ja miehet olivat töissä. Perheissä on kuitenkin valtavasti hoivattavaa: omat lapset, omat ja puolison vanhemmat ja mahdollisesti vammaiset lähisukulaiset.
Nyt haetaan tasa-arvoa ja naisille samat mahdollisuudet kuin miehille. Ehkä ei pitäisi. Ehkä vain naimqttomien naisten pitäisi panostaa uraansa.
Jos tuollaisen koko lähisuvun hoivaroolin itselleen haluaa, niin ihan vapaasti. Pahimmassa tapauksessa enemmän tekemistä kuin yhdelläkään hoitajalla työssään. 247 sukulaisten hoitamista ja passaamista, turha odottaa vieraskoreutta.
En todellakaan halua. Yhteiskunnalta pitäisi vaan tulla jokin painostus tai porkkana tuohon suuntaan.
Vaikka lakiin työssäkäyvän puolison palkan tasajako ja eläkkeelle sama. (yhdessäoloajalta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua. Yhteiskunnalta pitäisi vaan tulla jokin painostus tai porkkana tuohon suuntaan.
Vaikka lakiin työssäkäyvän puolison palkan tasajako ja eläkkeelle sama. (yhdessäoloajalta)
Melkoinen porkkana saa olla, että yksi nainen hoitaa vapaaehtoisesti lapsensa, vanhempansa, anopin ja apen, ja mahdolliset vammaiset lähisukulaisetkin. Ja varmaan kodin ja miehenkin siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan asiallista tiedottaa myös lapsettomuuden eduista, kun niitä ei ole saanut mainitakaan muutamaan viime vuosituhanteen.
Juu, mutta se on eri asia kuin erohehku.
Jos ero tuntuu hyvältä, niin kyllä sen voi kertoa. Tiedon vääristely ei koskaan kannata. Huonoissa liitoissa ei kannata pysyä, se on aivan selvä. Monestihan ihmiset eivät uskalla erota, vaikka pitäisi, kun pelätään rahaongelmia, yksinäisyyttä, seksittömyyttä, eroa lapsista jne.
Erohehku on kaunis sana ja kuvaa hyvin sitä tilannetta, että on päässyt eroon huonosta liitosta. Mikä tahansa loukku, jumi on ahdistavaa. Kun sellaisesta pääsee, niin hehkuu elämänvoimaa, tulevaisuuden toivoa.
Erittäin moni pariskunta on yhdessä vain lastensa takia.
Sitten käydään vieraissa salaa...
Erittäin harva ihminen on parisuhteessa rakkauden takia.
Moni menee parisuhteeseen myös taloudellisista syistä.