En haluaisi jauhaa autoista, mutta voi v*tun v*ttu että käy hermoon
Motarille liityin ja edessäni oli kauhea letka autoja. Olen joskus jäänyt kiihdytyskaistan alkuun hetkeksi ja odottanut, että turvaväli suurenee, mutta tänään päätin SUJUVOITTAA liikennettä ja menin heti letkan perään. Ja mitä nämä tekee?? Ajaa v*ttustna kiihdytyskaistalla 80 km/h, olematon turvaväli pienenee entisestään, viereisellä kaistalla on rekka. Vai mikä hiton kuorma-auto, en tiedä.
MINKÄ TAKIA SIINÄ KIIHDYTYSKAISTALLA EI VOI KIIHDYTTÄÄ. Nykyään kun olen enemmän ajanut tuolla motarilla, olen huomannut että sieltä on sujuva liikenne kaukana. Jatkuvasti jarruvalot vilkkuvat, olemattomat turvavälit, ajetaan reipasta alinopeutta...
ARGH!!
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä ymmärtänyt vieläkään. Mihin sinä siinä motarilla oikein käännyt? Ja siis tarkoitatko, että pysähdyt kiihdytyskaistalle tai ajokaistalle liityttyäsi siihen? Molemmat laittomia ja täysin idioottimaisia temppuja, siksi kaipaan tarkennusta.
Et voi olla tosissasi???!! KÄÄNNYIN TIELTÄ X KIIHDYTYSKAISTALLE???
Älä raivoa, sa.atanan pelle. Itse olet jumittanut liikennettä pysähtymällä tielle kun jännittää liikaa. Turha kiukutella muille.
Mulla on usein sama ongelma kuin ap:llä vaikka liityn kiihdytyskaistalta "vaan" maantielle. Jostain kumman syystä ihmiset hidastaa todella paljon kiihdytyskaistalla, jotkut jopa pysähtyy sen päähän. Eikä nuo pysähtyjät pääse ikinä liittymään tielle kun aamuruuhkassa tulee kokoajan autoja.
Olen opetellut tietoisesti jättämään aina piiitkän välin edelläajavaan niin pääsen itse sujuvasti kiihdyttämään. Menen ronskisti ohi myös niistä kiihdytyskaistan päähän pysähtelijöistä, itsepähän ovat tilanteeseen joutuneet omalla hölmöllä ajovalinnallaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia on niin vaikeaa ymmärtää, että minun pitää kääntyä kiihdytyskaistalle päästäkseni sinne??
Ja aiemmin olen pitänyt parin sekunnin tauon ennen kiihdytystä, jotta toinen ehtii alta pois JA TURVAVÄLI SÄILYY. Tänään menin heti perään ja edessä olevat ajoivat satasen alueella kiihdytyskaistalla 70-80 km/h ja ei turvavälistä tietoakaan. Miten monta kertaa pitää selittää, että tajuatte??
Se parin sekunnin hidastus ei merkitse mitään, noin suuren nopeuseron ajaa kiinni hetkessä. Kannattaa hankkia auto, minkä kiihdytykseen ei tarvita kilometriä tietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä ymmärtänyt vieläkään. Mihin sinä siinä motarilla oikein käännyt? Ja siis tarkoitatko, että pysähdyt kiihdytyskaistalle tai ajokaistalle liityttyäsi siihen? Molemmat laittomia ja täysin idioottimaisia temppuja, siksi kaipaan tarkennusta.
Et voi olla tosissasi???!! KÄÄNNYIN TIELTÄ X KIIHDYTYSKAISTALLE???
Älä raivoa, sa.atanan pelle. Itse olet jumittanut liikennettä pysähtymällä tielle kun jännittää liikaa. Turha kiukutella muille.
Jännittää liikaa :DD Ihan olen yrittänyt saada vähän turvaväliä jäämällä pariksi sekunniksi kaistan alkuun kääntymisen jälkeen. Jotta ei ihan henki lähtisi! Kun porukka hidastelee ja aiheuttaa vaaratilanteita!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia on niin vaikeaa ymmärtää, että minun pitää kääntyä kiihdytyskaistalle päästäkseni sinne??
Ja aiemmin olen pitänyt parin sekunnin tauon ennen kiihdytystä, jotta toinen ehtii alta pois JA TURVAVÄLI SÄILYY. Tänään menin heti perään ja edessä olevat ajoivat satasen alueella kiihdytyskaistalla 70-80 km/h ja ei turvavälistä tietoakaan. Miten monta kertaa pitää selittää, että tajuatte??
Se parin sekunnin hidastus ei merkitse mitään, noin suuren nopeuseron ajaa kiinni hetkessä. Kannattaa hankkia auto, minkä kiihdytykseen ei tarvita kilometriä tietä.
Tajuatko, että se pari sekuntia RIITTÄÄ, MIKÄLI EDELLÄ AJAVA osaa ajaa, eikä hölläile kiihdytyskaistalla. Totta kai minä luotan siihen, että kuski on täysjärkinen ja ajaa h*lvettiin takana tulevan tieltä. Mutta niin moni jää jumittamaan. Tajuatko, että kiihdytyskaistan tarkoitus on saada nopeus samaan kuin mitä muut ajavat??? Sen takia aloitan kiihdytyksen hyvissä ajoin enkä jossain vaiheessa pikku hiljaa. Huoh.
Minulla on hyvä auto, kiitos kysymästä.
Ja ihan jo autokoulussa se kiihdytys aloitettiin kaistan alusta, mikä on ihan päivänselvää??? Kun taulussa lukee 100, niin mennään sitä hel-vetin satasta pois muiden alta.
Takaa tuleva väistää. Jos joku on niin urpo, että kiihdyttää vaikkei edessä ole tilaa niin oma ongelma. Turvavälin pitää olla niin suuri, että saat autosi vaikka pysähdyksiin ennen kuin olet toisen perseessä kiinni. Ja se pidetään tarpeeksi suurena niin, että kun edellä ajava jarruttaa niin jarrutat itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei niitten autot kiihdy niin nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että se pari sekuntia RIITTÄÄ, MIKÄLI EDELLÄ AJAVA osaa ajaa, eikä hölläile kiihdytyskaistalla. Totta kai minä luotan siihen, että kuski on täysjärkinen ja ajaa h*lvettiin takana tulevan tieltä. Mutta niin moni jää jumittamaan. Tajuatko, että kiihdytyskaistan tarkoitus on saada nopeus samaan kuin mitä muut ajavat??? Sen takia aloitan kiihdytyksen hyvissä ajoin enkä jossain vaiheessa pikku hiljaa. Huoh.
Odottamalla sen pari sekuntia ja kiihdyttämällä sitten normaalisti moottoritienopeuteen päädyt joka tapauksessa edelläsi hidastelevan perään hidastelemaan ennen kuin kiihdytyskaistalta on mahdollista liittyä moottoritielle.
Vierailija kirjoitti:
Takaa tuleva väistää. Jos joku on niin urpo, että kiihdyttää vaikkei edessä ole tilaa niin oma ongelma. Turvavälin pitää olla niin suuri, että saat autosi vaikka pysähdyksiin ennen kuin olet toisen perseessä kiinni. Ja se pidetään tarpeeksi suurena niin, että kun edellä ajava jarruttaa niin jarrutat itsekin.
Ja ketään ei lähdetä ohittamaan kun varootukset ohituskaistan loppumisesta alkavat. Ei tarvitse miettiä ajaako rekan kylkeen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta en JAKSA enää hokea samaa asiaa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. LUE VIESTINI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ketään ei lähdetä ohittamaan kun varootukset ohituskaistan loppumisesta alkavat. Ei tarvitse miettiä ajaako rekan kylkeen vai ei.
Kenet minä olen nyt ohittanut????! Ajoin autoletkan perässä???? Mikä teitä vaivaa kun ette ymmärrä yhtään mitään 😴
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että sinne alkuun ei pidä jäädä jumittamaan, mutta en enää ota riskejä i_dioottien takia. On oikeasti aika ahdistavaa, kun kaista on loppumaisillaan, vauhtia ihan liian vähän ja viereisellä kaistalla auto.
Voi kuule mies, sieltä kiihdytyskaistalta ei ole pakko aina kiihdyttää motarilla ajavan ajoneuvon eteen, vaan voi hieman hellätä kaasua ja liittyä sujuvasti sen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että sinne alkuun ei pidä jäädä jumittamaan, mutta en enää ota riskejä i_dioottien takia. On oikeasti aika ahdistavaa, kun kaista on loppumaisillaan, vauhtia ihan liian vähän ja viereisellä kaistalla auto.
Voi kuule mies, sieltä kiihdytyskaistalta ei ole pakko aina kiihdyttää motarilla ajavan ajoneuvon eteen, vaan voi hieman hellätä kaasua ja liittyä sujuvasti sen perään.
Voi kuule kun olen ihan nainen.
Liikenteessä pitää olla pelisilmää. Ja alla auto jolla pääsee tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
auto=pippelin jatke
Millä tavalla minun autoni on jonkun pippelin jatke??
Juu ja jos ette ymmärrä miten tuo ajaminen toimii, niin se toimii sillä tavalla että kun kiihdytyskaistalla hölläilee, sieltä tulee nopeasti joku perään. Saa aika hel-vetisti höllätä, että pääsee rekan perään. Se rekka on katsokaas useamman metrin pituinen auto.