En haluaisi jauhaa autoista, mutta voi v*tun v*ttu että käy hermoon
Motarille liityin ja edessäni oli kauhea letka autoja. Olen joskus jäänyt kiihdytyskaistan alkuun hetkeksi ja odottanut, että turvaväli suurenee, mutta tänään päätin SUJUVOITTAA liikennettä ja menin heti letkan perään. Ja mitä nämä tekee?? Ajaa v*ttustna kiihdytyskaistalla 80 km/h, olematon turvaväli pienenee entisestään, viereisellä kaistalla on rekka. Vai mikä hiton kuorma-auto, en tiedä.
MINKÄ TAKIA SIINÄ KIIHDYTYSKAISTALLA EI VOI KIIHDYTTÄÄ. Nykyään kun olen enemmän ajanut tuolla motarilla, olen huomannut että sieltä on sujuva liikenne kaukana. Jatkuvasti jarruvalot vilkkuvat, olemattomat turvavälit, ajetaan reipasta alinopeutta...
ARGH!!
Kommentit (81)
Minkä takia on niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
WUHUU
ZAI JAI JAI !!!
Joo tuttua on, noita hidastelijoita näkee harva se päivä! Eikä asiaa yhtään auta se, että siellä motarilla ajetaan ruuhka-aikana niin pienillä turvaväleillä, ettei sekaan meinaa edes mahtua. V*tuttaa tää pääkaupunkiseudun liikennep*ska!
Tuo motarille liittyminen on monen asian summa. Se väli edellämenevään kannattaa jättää jo hyvissä ajoin siellä rampin yläpäässä, silloin voit itse määrittää paremmin vauhdin millä tulet alas. Ehtii myös ehkä vähän vilkaisemaan kuinka ruuhkainen motari on, jos ei ole näköesteitä. Sit vasta kun kiihdytyskaista on selvä niin kiihdyttää itse sinne. Ja siltikin joskus käy niin ettei pääse sujuvasti liittymään, koska motarilla olevat ei pidä turvavälejä, joihin se liittyminen tapahtuu sillä satasen tuntivauhdilla. Pahimmassa tapauksessa on pysähdyttävä kiihdytyskaistan päähän, onneksi näin käy äärimmäisen harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
omg
Joo on se vähän omg kun kiihdytyskaista on loppumaisillaan ja täytyy valita että ajanko rekan/kuorma-auton kylkeen vai mitä kummaa tässä teen.
Mitäs jos vaikka ennakoisit hiukan? Auttaa paljon.
Kuten esim. Miten????? Edessä letka autoja ja ajavat kiihdytyskaistalla reipasta alinopeutta.
No jos tilanne on se, että kiihdytyskaista on loppumaisillaan ja vaihtoehtona on ajaa rekan kylkeen, ennakoimalla olisi voinut höllätä hieman kaasua ja liittyä motarille rekan perään, eikä yrittää väkisin edelle.
No peräänhän minä meninkin????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sillä, että olet jäänyt kiihdytyskaistan alkuun odottamaan?
No öö... Eikö se ole ihan selkeää? Kääntymisen jälkeen olen jäänyt hetkeksi odottamaan, että toinen ajaa kauemmas. Miten tuon voi sen paremmin selittää?? Mutta koska tiedän, että liikenteessä ei pidä hidastella ja pysähdellä koko ajan, päätin tänään olla SUJUVA ja mennä suoraan perään. Ja huonostihan siinä kävi. V*ttu että suututtaa.
Minkä v*tun kääntymisen jälkeen? Kiihdytyskaistalta ei voi kääntyä mihinkään.
Aiheeseen liittyen, ajan mitatulla aina 80- 90km/h, kun en saa*ana voita mitään
sillä että ajan 10km:n matkan 10-20km/tunnissa kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuttua on, noita hidastelijoita näkee harva se päivä! Eikä asiaa yhtään auta se, että siellä motarilla ajetaan ruuhka-aikana niin pienillä turvaväleillä, ettei sekaan meinaa edes mahtua. V*tuttaa tää pääkaupunkiseudun liikennep*ska!
:D
Rajoitus on SATA KM/H JA VAUHTIA OLI MAX 80 KM/H. Ei siinä enää paljon hölläillä, kun perästä tulee autoja tuhatta ja sataa. Huoh!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No öö... Eikö se ole ihan selkeää? Kääntymisen jälkeen olen jäänyt hetkeksi odottamaan, että toinen ajaa kauemmas. Miten tuon voi sen paremmin selittää?? Mutta koska tiedän, että liikenteessä ei pidä hidastella ja pysähdellä koko ajan, päätin tänään olla SUJUVA ja mennä suoraan perään. Ja huonostihan siinä kävi. V*ttu että suututtaa.
Voi jumalauta. VOISIKO OLLA, ETTÄ SINNE KIIHDYTYSKAISTALLE KÄÄNNYTÄÄN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitatulla=motarilla
Eikö joku ihan oikeasti ymmärrä, että teiltä voi myös kääntyä?? Ei sinne kiihdytyskaistalle pääse muuten kuin sinne KÄÄNTYMÄLLÄ. Minä en tiedä millaisia muut kiihdytyskaistat ovat, minä ajan täällä enkä jossain Rovaniemellä.
Tuo motarille liittyminen on monen asian summa. Se väli edellämenevään kannattaa jättää jo hyvissä ajoin siellä rampin yläpäässä
Näinhän olen tehnytkin. Tänään yritin mennä sujuvasti perään, ja pelkkiä ongelmia siitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sillä että ajan 10km:n matkan 10-20km/tunnissa kovempaa.Voi jumalauta. VOISIKO OLLA, ETTÄ SINNE KIIHDYTYSKAISTALLE KÄÄNNYTÄÄN?
Voi vitun dorka, voiko tota nyt mulkummin selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sillä että ajan 10km:n matkan 10-20km/tunnissa kovempaa.Voi jumalauta. VOISIKO OLLA, ETTÄ SINNE KIIHDYTYSKAISTALLE KÄÄNNYTÄÄN?
Voi vitun dorka, voiko tota nyt mulkummin selittää.
Öö... Okei. En tajua miten jollekulle voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että käännyin kiihdytyskaistalle. Miten muuten pääsen sinne???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tästä lähtien en SUJUVOITA enää yhtään mitään, vaan jään kiihdytyskaistan alkuun muutamaksi sekunniksi odottamaan, että toinen ajaa pois alta.
Kannattaa pitää hyvä turvaväli myös sillä kiihdytyskaistalla, niin ei haittaa vaikka edessä joku vähän hidastaa. Pelkkää osaamattomuutta ja juurikin tuota että ajetaan perseessä kiinni, silloin edellä menevä määrää vauhdin, eikä sinulla ole yhtään pelivaraa.
Ei se vaan toimi, jos edellä ajava vetää sen 50-60 km/h siirtyessään motarin kaistalle ja on enemmän liikennettä. Siinä hidastuu väkisin koko liikenne. Jos kiihdytät takaa "oikeaan" nopeuteen, turvaväli on äkkiä kurottu umpeen. Eli tunget vaan sinne väliin, edessä mennään 60 ja takaa voi joku tulla 120 ja ohituskaista saattaa olla tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
omg
Joo on se vähän omg kun kiihdytyskaista on loppumaisillaan ja täytyy valita että ajanko rekan/kuorma-auton kylkeen vai mitä kummaa tässä teen.
Mitäs jos vaikka ennakoisit hiukan? Auttaa paljon.
Kuten esim. Miten????? Edessä letka autoja ja ajavat kiihdytyskaistalla reipasta alinopeutta.
No jos tilanne on se, että kiihdytyskaista on loppumaisillaan ja vaihtoehtona on ajaa rekan kylkeen, ennakoimalla olisi voinut höllätä hieman kaasua ja liittyä motarille rekan perään, eikä yrittää väkisin edelle.
No peräänhän minä meninkin????
Mikä se ongelma sitten oli?
Yli 20 vuotta päivittäin isommilla ja pienemmillä teillä ajaneena ei ole vielä kertaakaan tullut vastaan tilannetta, jossa olisi tarvinnut edes miettiä pysähtymistä kiihdytyskaistalla.
En minä kyllä ymmärtänyt vieläkään. Mihin sinä siinä motarilla oikein käännyt? Ja siis tarkoitatko, että pysähdyt kiihdytyskaistalle tai ajokaistalle liityttyäsi siihen? Molemmat laittomia ja täysin idioottimaisia temppuja, siksi kaipaan tarkennusta.
Et voi olla tosissasi???!! KÄÄNNYIN TIELTÄ X KIIHDYTYSKAISTALLE???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitat sinä sen, että ajat sujuvasti liikenteen mukana etkä aiheuta vaaratilanteita jumittamalla muiden tiellä. Mutta itsekkyys on kansantauti.
Voi helvetti kun ei voi millään ymmärtää lukemaansa. JUURI SIKSI SITÄ TURVAVÄLIÄ EI OLLUT, KOSKA EDESSÄ OLEVAT HIDASTELIVAT!!! KIIHDYTYSKAISTALLA ajetaan satasta eikä körötellä!!