TOUKOTOIVEET KESÄKUUHUN!
Kommentit (39)
Joko Nasumasulle tuli lähtö??? Tsemppiä vaan jos hän pääsi nyyttiänsä hakemaan..
Täällä on kauhean tylsää päivää vietetty:( Ja huominenkin on vailla mitään suunnitelmia. Plääh! Mä vaan toivoisin, et kaks viikkoa menis sairaan nopsaan ohi ja pääsisin synnyttämään!!!
MEillä mies ei pidä varpajaisia, kuten ei esikoisestakaan. Onneks toi mun mies ei oo mikään juhlija tyyppi:) Yleensäkin jos juhlan aihetta niin juhlitaan parhaimmassa seurassa, eli toistemme:) Kuulostipa imelältä..
Minkä aikaan teidän muiden lapset käy muuten nukkumaan? Kun tää meidän tytsy tosiaan on jättänyt päiksyt väliin, niin mietin, että pitäiskö nyt aikastaa iltaisin nukkumaanmenoa. Yleensä neiti käy nimittäin vasta puol 9 nukkumaan... Ja ikäähän tytöllä on vasta 1v8kk.
Mut nyt alkaa mun lepo-aika, joten taidan mennä telkan ääreen jätskikulhon kera:)
pricilla 39+3
pricilla; meillä lapset herää 7 aikoihin ja menee illalla nukkuu 19-20. ei nuku päikkäreitä. joskus laitan niitä nukkumaan aikasemminkin jos ovat tosi väsyneitä.
Olen myöskin täysin samaa mieltä..menis nää viimeiset 2 viikkoa nopeesti. no, kohta menty jo viikolla yli joten ehkä en tarvii odottaa kuin 1,5 viikkoa. vau!
Meillä ei pahemmin muuta suunitelmissa kuin " anoppi" vissin tulossa pesee ikkunat. jos ei tänään niin huomenna. =) kivaa että näkee sit ulos ja jouluverhot otetaan nyt vihdoin alas. no, ne on kirkkaan punaset verhot joten ei nyt ihan täysin jouluverhoja oo joten siks en oo stressanu niistä. kiva kuitenkin saada hieman valoa tähän kämppään. vielä pitäis tehä pikasiivous ennen kuin uskaltaa päästä " anoppia" tänne.
Nyt laittaa aamupalaa koska olen TOSI nälkäinen! myöhemmin..
my_selene ja neitinen rv 40+5
IHANA yö takana. Nukuin kun tukki, ainoastaan 3 vessareissua ja jokaisen jälkeen sain unen heti. Olo älyttömän virkeä. Viimeset 2 viikkoa mennytkin yöttömiä öitä viettäessä. Illalla oli vähän suppareita, mutta kuten tavallista, siihen ne taas jäi.
Odotan innolla käynnistyksen suunnittelua ensi torstaille.
mayday 40+6
Jes täälläkin nukuttiin tosi hyvin viime yönä. Tosin uni ei meinannut taaskaan tulla, mutta kun mies sitten rentoutti mut hieronnalla niin johan nukahdin:)
Kurja ilma ulkona, joten taidetaan lähteä neidin kanssa kaupungilla pyörähtämään. Jotenkin täytyis taas tää päivä kulumaan:(
Onneks huomiselle sentään on ohjelmaa, ku pikkusiskolla on valmistujaisjuhlat...
Mutta toivotaan, että tänä viikonloppuna päästäis kaikki loput nyyttiä hakemaan:) (Aika ylipositiivinen asenne..)
priclla 39+4
Supparit hävisivät kauratyynyn myötä, eikä sitten sen koommin niitä tuntunut. Mutta jospa se hieman valmisteli paikkoja kun torstainahan oli kohdunkaulaa jäljellä ja suu kiinni.
Mutta silti suosittelen (vaikka supparit veikin) tuota lämmitettävää kauratyynyä tai mikä siemenpussi liekään;)
Illalla vielä saunoinkin reippaasti jos jotain tulisi mutta ei. Täällä on ihana ilma mutta kylmä ja kova tuuli. Ajattelin kuitenkin mennä ulos jotain tekemään ja koirien kanssakin pitäisi kävelylle lähteä.
Taitaa muut olla lakkiaisissa ja muissa juhlissa...
t. Nasu ja Touko 41+6 (maanantaita odotellessa...)
vai pitäiskö laittaa =(
Tää palsta alkaa todellakin hiljentyä. hyvää se vaan että edes joku pääsee nyyttiä hakemaan. mulla oli ennen la ihan kauhee stressi " miks tää ei tuu" mutta nyt on ihan hyvä mieli. tulkoon sit kun haluaa. olo vielä sen verran hyvä ja kun vielä sataa niin on hyvä " syy" olla vaan sisällä, joten ei kiirettä mihinkään. nälkää olis vähän joten nyt syömään!
myöhemmin tytöt..
my_selene ja neitinen rv 40+5
..ja siivonnu olen nyt monta tuntia. " anoppi" kävi sit pesemässä ikkunat ja on todella puhdas koti. iahn kivaa että voi tuoda vauva sit kotiin ilman et se saa jotain tautii.. heh..nyt oikeesti ruuanlaittoon! =)
Ihanaa kun täällä on vielä kohtalotovereita. Itse kävin perjantaina yliaikakontrollissa. Kohdunsuu oli pari senttiä auki mutta kanava vielä jäljellä. Vauvalla oli kaikki ok ja painoarvio hiukan alle 4 kiloa. Maanantaina menen uudestaan kontrolliin ja perjantaina sitten käynnistetään jos mitään ei tapahdu ennen sitä. Itse olen ihan varma ettei tapahdu. Mulla on ollut ihan muutama kipeämpi supistus mutta muuten ei yhtään mitään synnytyksen alkamiseen viittaavaa.
Kaksi edellistä lasta on tullut ihan ajallaan ja edellisen jopa ennen laskettua aikaa joten tämä tilanne on ihan uusi. On kyllä ollut hiukan sopeutumisvaikuksia ja huomaan olevani tosi ärtynyt ja kiukkuinen muulle perheelle. Ihan epäreilua tietysti heitä kohtaan...
Oikein paljon onnea kaikille vauvansa jo syliin saaneille ja paljon tsemppiä vielä odottaville!
Täällä porskutellaan edelleen. Taas kerran eilen illalla oli ihan sellainen fiilis, että nyt tulee lähtö. Vauva tuntui olevan niin alhaalla kun vaan voi ja oli itellä sellainen " seesteinen" olo. Hupsista vaan taas sitä sitten herättiin aamulla virkeänä. No tänään taas samat odotukset ja tunnelmat. Olen ollut superenerginen ja siivoillut ja leiponut koko päivän, äsken saunottiin... Toiveissa on hyvä elää :). Ainoa stressin aihe on se, että mies voi pitää enää ensi viikon lomaa ja sitten on luvassa tiukka työrupeama pariksi viikoksi. Sen puoleen olisi hyvä vauvan tulla NYT! Samat fiilikset kaikilla, toivottavasti edes joku pääsisi tämän viikon puolella synnyttämään. Jaksamiset!
Elli28 40+3
Mahdankohan jo olla ainoa, kun ei my_selenekään ole tänään vielä kirjoittanut. No ei taaskaan mitään tuntemuksia, vaikka niin kovasti toivoin. Tänään olisi hyvä syntymäpäivä, kun on jo valmiiksi liputuspäivä. Leppoisaa sunnuntaita!
Elli28 rv 40+4
Elli28; täällähän minä! enhän mä mihinkään oo menossa. =)
Nukuimpa taas hyvin. johtuu varmaan siitä että eilen oli niin paljon tekemistä. tänään ei oo vielä mitään ohjelmaa mutta ehkä lattiat pitäis vielä pestä kerran tai sit mennään jonnekkin kyläilee.
ulkona ei vielä sada mut sekin varmaan muuttuu.
nyt aamupalalle..palaan jossain vaiheessa kyllä. ei mitään tuntemuksia muuten, ei limaa eikä jomotusta. ei edes kivuttomia suppareita. tai ehkä olen niin tottunu että aina jotain paikkoja särkee etten enää huomaa mitään. no, huomenna neuvola ja sieltä saan sit sen ya-kontrolliajan. jee..pääsee kattomaan vauvaa ultralla taas. =) aina löytyy jotain positiivista.
myöhemmin tytöt..
my_selene ja neitinen rv 40+6
Hiljaista tuntuu olevan.
Omaan napaan ei ihmeitä, muutama kovempi supistus tuli yöllä joihin heräsin, mutta kylmän viileesti jatkoin unta vain.
Huomenaamulla pitäisi mennä sitten sinne käynnistykseen. Toivon että Touko syntyy sitten huomisen aikana ettei syntymäpäiväksi tule 6.6.06;)
Täällä pohjoisessa on ihana ilma, vain kova tuuli. Taitaa päivä mennä lepäillessä ja syödessä, no, jos jotain tuolla kukkapenkeissä kävisi taas rapsuttelemassa=)
Minä olen vain lähimmille sanonut että käynnistys on huomenna, muille on sanottu että ensi viikolla. Edes anopille ei olla kerrottu (tai mies ei halunnut kertoa) ettei yritä soitella jatkuvasti.
Mukavaa kesäkuun alkua kaikille, palailen ruutuun viimeistään nyytin kera:)
t. Nasu ja Touko-masu 42+0!!!!
Eilen tuli kamala jomotus ja supistuksia alle viiden minuutin. Olo oli TOSI tukala kotona, niimpä lähdettiin synnytysvastaanottoon. Kamala ruuhka ja lääkärille jonotettiin 3 tuntia. Otettiin käyrää ja paineita ja kaikki oli kunnossa. Vauvalla erinomainen sydänkäyrä :)
Kohdunsuulla ei muutoksia, eli sormelle auki ja kanava koko pituudella edelleen. Painoarvio oli ultrassa nyt 3800g.
Supparit laimeni ja taas hetken päästä tuli kovina takaisin. Kotia kuitenkin tultiin ja kokoyön olin kipeä. Nytkin jomottaa ja ei meinaa kävelemään päästä. Mutta ennemmin odottaa kotona kun sairaalan käytävällä. Ja kuitenkin on tunne itsellä että ei tuo kaveri halua vielä pois mahasta tulla :)
mayday 41+0
Meille syntyi tiistaina 23.5. pieni poika.
Lapsivesi meni jo maanantaina klo 15 aikoihin. Illalla käytiin Kättärillä, josta lähettivät meidät vielä (lapsivettä loristen) kotiin. Kymmenen aikaan supistukset tiivistyivät ja puolen yön jälkeen soitettiin sairaalaan että oltaisiin tulossa. Kättärillä oli kuitenkin sulku - siinä vaiheessa mä kieltäydyin lähtemästä mihinkään - tuntui aivan mahdottomalta lähteä " vieraaseen" sairaalaan. Naistenklinikalla sanoivat etteivät olisi missään tapauksessa lähettäneet mua enää lapsiveden menon jälkeen kotiin. Olin hetken aikaa osastolla petidiinin voimin ja synnytyssalissa aamuneljästä eteenpäin.
Synnytyksestä en juurikaan muista mitään, ponnistelu kesti parikymmentä tuntia ja päätyi 19.45 kiireelliseen sektioon. Kohdunsuu jäi sentin vajaaksi ja vauva ei lähtenyt laskeutumaan. Syntymäpaino oli 4505 eli aika mainion kokoinen kaveri :-) Ensimmäinen yö osastolla oli kamala, onneksi saatiin perhehuone seuraavana päivänä! Epiduraalissa kävi virhe ja neula rikkoi selkäytimen kovakalvon joka taas aiheutti kovan päänsäryn. Reikää yritettiin paikata veripaikalla, mutta se ei onnistunut ja nyt syön neljää eri särkylääkettä. Vaakatasossa kivut ovat vähän helpompia, mutta pystyssä on aivan mahdoton olla. Nyt vaan odottelen että kivut loppuisivat ja pääsisi hoitamaan vauvaa - tällä hetkellä ainut mitä voin tehdä on imettää ja senkin niin että mies kantaa vauvan viereen. Vauva on reipas, syö hyvin ja nukkuu varsinkin öisin mukavan pituisia unia.
Oon tässä miettinyt että jos olisin tiennyt että epiduraalista voi tällaiset kivut tulla, niin olisinko ennemmin kärsinyt 20 tunnin synnytyksen ilman epiduraalia (tosin sektion takia se ois kuitenkin pitänyt laittaa) vai sitten tämän parin - kolmen viikon kamalan päänsäryn... Loppujen lopuksi synnytyksestä jäi kuitenkin hyvä mieli ja tuntui että kätilöt osasivat auttaa ja kohdella aina joka tilanteessa oikein.
Onnea kaikille muillekin vauvautuneille ja paljon onnea teille joilla synnytys on vielä edessä!
Emminnen ja Onnenpekka
Emminnen; harmi ettei oikein onnistunu mut ONNEA pikkusesta ja pikaista paranemista!!
veikkaan että pricilla on kiitäny jonon ohi...! huhuu..oletko täällä..?
nyt syömään. tuskaista on leikkipuistossa kun ei pysty oikeen mihinkään. ärsyttää ja lapset ei tietenkään ymmärrä miks. =(
juuh..mut syömään siis olin menossa.
my_selene ja neiti rv 40+6 vieläkin..
Pikaseen ilmotan, että poika syntyi 31.5 ja laskettu aika oli 30.5. Suht tarkka poika on ;) Nyt ihmetellään maidonnousua ja ihastellaan poikaa!
Viime tsempit kaikille, kohta on vauvat kaikilla!
Soffie ja poikavauva
Kysymys. Minkälaiselta teidän alapää näyttää :)? Tarkoitan onko turvotusta ja tunne, että vauva on ihan alhaalla? Mulla nimittäin on ja tuntuu, että voiko kohdunkaulaa olla enää yhtään jäljellä, kun pää tuntuu olevan jo niin alhaalla kun vaan voi. No näin on ollut pari päivää, joten kaipa tämä tilanne voi jatkua vaikka kuinka kauan. Kivuttomia supisteluja on koko ajan, mutta siinä se.
Oltiin metsälenkillä testaamassa uusia tuplakärryjä ja hyvin toimivat. Esikoinen oli ihan ihmeissään uusista kärryistä, toivottavasti saa pian kaverin naapuripenkille.
Leppoisaa iltaa kaikille!
Elli28 40+4
Elikkäs meille syntyi 21.5 (rv39+4) ihana prinsessa! Strategiset mitat 4020g ja 53cm! Synnytys oli aika rankka, ainoana kipulääkkenä ilokaasu + amme. Arki alkanut sujumaan oikein hyvin! Tyttö syö ja nukkuu todella hyvin. Yöllä voi nukkua jopa 5 tuntia heräämättä, tosin äiti toivoisi hieman lyhyempää syöttöväliä... *virn* Isosisko ja isoveli ovat ottaneet pikkuisen hienosti vastaan.
Käyn jossain vaiheessa laittamassa tarkempaa synnytyskertomusta.
tintti ja iki-ihana prinsessa 2vkoa
Höh, enhän minä nyt vielä mihinkään kahteen viikkoon lähde!!! Vasta tultiin kotio siskon valmistujaisista, ja aamusella oli niin kiirettä, etten malttanut konetta avata:)
Hmm, mullahan tuli sitä selvää limatulppaa jo kolmisen viikkoa sitten, mut arvatkaas mitä? Edelleenkin tulee pieniä klimppejä! Siis kuinkahan iso se tulppa kokonaisuudessaan on, kun sitä näin kauheesti riittää?!
Ois saanut kerralla irrota tulppa, niin se ehkä vauhdittaisi synnytyksen alkamista, mut kun noin pienissä palasissa tulee, niin ei oo mitään vaikutusta, ei edes suppareita:(
Keskiviikkona ois neuvola ja aion kyllä pyytää terkkaa varaamaan ajan ya-kontrolliin mahd. pian, koska ei näitten selkäsärkyjen kanssa meinaa enää pärjätä! Melkein joka päivä täytyy ottaa särkylääkettä, kun ei pysty liikkumaan, ei istumaan eikä edes makaamaan. Tosi tylsää ja esikoiselle varsinkin, kun ei äiti pysty mitään tekemään...
Mutta täytynee lähteä välillä lepäilemään...
pricilla 39+5
Ps Onnea nyyttinsä lunastaneille:)
Vedän JOKA kerta herne nenään kun mies alkaa puhua varpajaisista. puhuu mielestäni niistä enenmmän kuin vauvasta. jotenkin vaan alkaa ottaa päähän että olen tehny kaiken " työn" 9 kk ja isoin koitos vielä eessä ja kuka pääsee juhlimaan...? mies tietysti. siis onhan varpajaiset ihan ok mielestäni mutta ei tarvii puhua niistä kuin jouluaatosta. puhuis vaikka mielummin kuinka ihanaa on sit kun on pieni nyytti tai jotain..samoin stressaan aina kun mies puhuu kesälomastaan kun se menee heti aamulla istuu terassilla. on meiän isännällä kivat huippuhetket! sanoin että sit kun on vuokrat ja muut maksut maksettu niin " ylimääräiset" puoliks ja sit pääsee juomaan. heh..
hormoonimyrskyistä kärsivä my_selene ja neitinen rv 40+4
ps. oisko nyt viikonloppuna hyvä hetki " treffata" synnärillä?