## MARRASTEN TO-PE JUTUT ##
Alottelen uutta pinoa, oli ihan tajuttoman pitkä tuo entinen!
Kiitokset kaikille lohduttaneille, uskon että terkkari on kaavoihinsa kangistunut ja ihan normi on pojun kehitys. On enempi motorista kuin verbaalista sorttia ja sen takia ei tavut eikä konsonantit paljoa kiinnosta. Tosin konttaaminen ei vielä onnistu kun husii ja huitoo ja säätää niin vauhilla, mutta kyllä se siitä =D
Noema: osuit oikeaan. Olen ristiverinen ja pitkät on hiukset. Selvännäkijä! =D
Le_Cheile: kirjoittele ihmeessä muitakin kuulumisia Irlannista! Ihana lukea =) Multa on tainnu mennä ihan ohi että missä kylässä/kaupungissa te siellä asutte? Jännä kun koko maa on niin pieni että muutamassa tunnissa hurauttaa toiselle puolelle. Ja miten erilainen luonto onkaan idässä ja lännessä! Niin ja onnea talosta!
Tässä on vähän apea mieli, sukulainen kuoli tässä männäpäivänä ja hautajaiset on ens viikolla =( Ostin pojulle sievän puvun tilaisuutta varten, siinä on tummat housut, valkonen paita ja harmaa liivi sekä pieni rusetti leuan alla. On varmaan söpö. En sovittanu pukua että pysyy ilman tahroja oikeaan päivään asti.
Menkkoja ei oo näkyny ja imetyshän sen tekee. Sais kyllä jo tulla, mulla on vauvakuume ihan kympillä! Topi on niin ihanan rauhallinen ja aurinkoinen tapaus että lisää näitä kiitos!
Jotain muutakin mun piti höpistä vaan jo ehin unohtaa. Palaillaan asiaan toiste =D
Kommentit (64)
OLipa ihanan pitä pino =))))
tiituliitu:pino luettu ja kirjoja myös. Olen tykänny myöskin. Luen kyllä niin monenlaisia kirjoja, tällä hetkellä metsoloita(älkää naurako, mun sisko jaksaa ihmetellä, ettämiten tommosia mummokirjoja jaksan lukea.) Välillä kiva oikeen jännää ja toisinaan just tuommosta lepposaa, niin metsolat.
kittykatti:osaaotto :( aina tosi surullista ja raskasta menettää läheinen.
tintta-liisa ja marica:saako udella mistä päin olette?
ulkonäöstä, aika lohduttavaa lukea ettei muutakaan äidit ihan viimesen päälle fiinattuja ole. =) välillä kyllä tuntuu ettei hyvää päivää miltä näyttää, ja kun pitäis ihmisten ilmoille mennä tai joku yllärivieras tulee tai talkkari koputtelee oven takana. Ilme oli kerran kyllä,että ihan täysillä ei taida kyllä tuo kulkea.
Pitää kyllä tilata kamopaajalle aika lauantaiksi, toivottavasti sais. En muuta kuin leikkuuta ja vähän aikaa sitten itse värjäsin. On niin tyyriitä noi niitten hinnat ja just uutisissa oli, että nousevat vaan. Aika kallis 35e pelkkä leikkuu! Ja niin usein kuitenkin pitäis käydy, että ois hyvän näkönen aina. Kun ei keskustassa asuta,vaan kaupungin laitamilla ja olen täältä ihan hyvän kampaajan löytäny, niin otti 20e. Ja kyllä mukavampi ulkosalla kulkee, kun tiet' ä ettie ihan harakanpelättimeksi luulla. piristystä ja itsetuntoa nostaa huimasti. Ollan me niin hyviä äippiä, että voidaan isseä piristellä =) Ja miehet sais kyllä maksaa =) ja saisivat oma alotteisesti välillä kysellä, että haluisitko kampaajalle, hierojalla...kyllähän näitä piisaa. =)
noema ja 10kaks:voi kuinka södejä poitsuja :) noeman kuvittekin ihan erinäköiseksi ja 10kaks sinuun mielikuvani osui paremmin. Ja meidän ukkelit on samana päivänä syntyny ja aika sama syntymäaika, meillä tosin illalla. Aika möhkäle on jere ollut. =) meillä oli vain 3380g.
Ja ja menkat kerran oli aikasemmin jo tammikuussa, nyt pari viikkoa sitten ja saa tulla kyllä, etttä normalisoituu tämäkin juttu ettei ihan miten sattuu. Ja pillerit kävin hakeen.
Nyt meidän hai hermostuu. Sisko purjehtii pyykkikorilla ka perttu on hai =) syököhän mut jos menen laittaan unille?
[color=orange] Meillä on tainnut jotenkin purea tämä " rytminmuutoskoulu" .
Eli meillä oli ongelmana vanhemmat. Tapana valvoa hirmu myöhään (24-01) ja poika alkoi enemmän ja enemmän valvomaan samoihin aikoihin tai lähelle. Eilen vielä valvottiin myöhään mutta ei sitä kauan jaksa. Poika on alkanut nimittäin ottamaan " oikeaa" rytmiä, eli heräilee 8 aikaan.
[color=purple] En muista muistinko eilen laittaa mutta minäki innostuin kerran niistä Marian Keyesin kirjoista. Kotona taitaa olla niitä neljä. Mikä on muuten uusin tuotos?
[color=orange] Yhet kuukautiset on tullut, reilu kuukausi sitten. En usko että paksuna ollaa. Vaikka ei sitäkään ihan välttämättä voi sulkea pois.
[color=purple] Nyt täytyy luovuttaa kone miehelle, kun on lähössä töihin.
[color=green] NIIN TOSIAAN, se on jo kesäkuu! Niin se aika vaan vaeltaa eteenpäin, kohtahan meijänkin lapsoset on jo vuoden...
10jakakkonen sekä iso poju :D
Kittykatille osanotot :(
Marica28: kyselit, nukutaanko yöt, ei todellakaan!! Mietin jo, että kohta alkaa joku unikoulu meillä. Oltiin jo muutama yö syömättä, mutta nyt kun poitsu on vähentänyt/lopettanut iltapuuron syömisen niin viime yönä söi taas kaks kertaa! Soitin neuvolaan ja ruokakoulu pitää kuulemma pitää :) jos ei syö niin pois pöydästä, kiitos! Se oli ohje. Yritän kuitenkin " huijaamalla" saada ruokaa ja puuroa, just öiden takia.
Meidän perheen kuvia on myös galleriassa, siskoni on niitä sinne laitellu, luvan kanssa kyllä :) en osaa mitään nikkä laitta, mutta kun laittaa hakusanaksi sw, nin löytyy meidän kuvia! Minä olen siinä morsiuskimppu kädessä ja vasemmalla puolella mieheni. Ollista onkin sitten ihan omat kuvat :)
Nyt alko kitinä.. täytyy aamu-unille poitsu laittaa, pääsee itse imuroimaan.. plääh
kittykatti79: osanottoni
Tiituliitu: täällä ollaan myös kolmenkympin " paremmalla" puolella :o) eilen minäkin ajattelin, että olenko ainoa...
Ei ole menkkoja kuulunut ja gynen mukaan ei kannata huolissaan olla ennenkuin imetys on kokonaan loppunut. En niitä kyllä kaipakaan. Mutta kun tuo vauvakuume vaivaa...tosin kuten Hertta05 sanoi, tuskin sitä miehen kalsareita viikkaamaalla tärppiä tulee... mulla kun tuo kroppa ei tunnu pelittävän nyt ollenkaan eli imetyksen loppumista täytyy odotella. Tosi tehokas ehkäisykeino tämä imetys :o)
Poju nukkunut aamutorkkuja jo tunnin, joten nyt kiireesti lounasta laittamaan, kun on vieraitakin tulossa. Näissä omissa aamutoimissa menee aina aikansa ja sitten sitä vielä jymähtää koneelle, kun käy yläkerrassa pedit petaamassa!
Terkuin marrasfantti
[color=blue] juu, löyty kuvat. Tuo Olli taitaa olla teijän poju? Onpa mahtavia kuvia, iloselle tuulelle tulee, vaikka oma poju märskää..
Kamalan moni on muuten meijän pojusta että näyttää tytöltä :D
http://irc-galleria.net/view.php?nick=MinDelSon&image_id=34422095
äh, nyt mentävä huuto on jo korvia huumaavaa...
Olli on meidän poitsu ja Niko mieheni poika. Siskoni on Ollin kummi, niin sen takia Ollista hänellä paljon kuvia. 10kaks:
Mun äiti myös aina sanoo, että ei Ollista tiedä kumpi on jos laittais hameen päälle.. heh!
Nyt on mentävä imuroimaan, täällä netissä sais vaikka koko päivän kulumaan.. :)
Liityin teihin jokin aika sitten ja eilen luin alkuviikon mahtavan pitkän pinon, jestas. Olen siis jo odotuspuolla lukenut juttuja ja nyt vasta liityin, koska tämä väki tuntuu niiiiiin mahottoman mukavalle.
Esikoispoikamme siis syntyi 19.11. Pian me lähdetään ekaan hammaslääkäriin. Onko muut jo olleet?
Meillä tisutellaan yöllä vielä parikin kertaa ja usein iltaisin nukahtaa tissille tai sitten syliin. En pidä sitä ollenkaan pahana.
Pika tuossa päristää vieressä ja rapistaa vaippapussiaan ja johdot kiinnostaa. jestas kun ne onkin kivoja. Meillä ryömitään kovaa vauhtia huoneesta toiseen ja varsinkin äidin perässä. =)
Mutta valmistaudumme kävelemään nyt hammaslekurille, se on noin 1km päässä. Mukavaa alkanutta kesäkuuta. Palaan vielä lukemaan näitä juttuja illemmalla.
Kyllä aina jos aikaa on, luen edellisen pinon lopun. Anni leikkii soittolelulla, niin jos nyt ehtis kommentoida ennenkuin hermostuu.
Kittykatti: Osanottoni.
Tintta-Liisa: riisipuuro korvikkeella löysennettynä ja ruusunmarjasoseella höystettynä uppos yllättävän hyvin. Pieni yökkis tuli, mutta annoin varmaan liian paljon kerralla lusikassa tai sitten oli liian paksua. Siis kokonaan söi vähän reippaa tee-lusikallisen. En muista mainitsinko eilen, mutta vedin siis riisihiutaleet vielä sauvasekottimella vähän hienommaksi.
Mammakka: Perhepedissä nukutaan meillä myös. Meillä nukutaan harvoin pikkiksessä. Viimeistään ekasta syötöstä sitten viereen. Yöllä syödään kerran tai neljä kertaa riippuu ihan... no mistä lie, en tiedä. Nyt kun Anni on välillä nukkunut myös pinniksessä, en itse osaa nukahtaa :-) Tästäkin perhepedistä eräältä raskaanaolevalta ystävältäni olen saanut huvittuneita naurahduksia, että vieläkö. Noh, jokainen tyylillään.
Tiituliitu: Myös kolmekymppinen, tosin ei vielä vuottakaan yli :-)
Hyvä täällä on siis muitakin kuumeilijoita! Välillä menee ihan mahottomaksi tämä kuumeilu. Toivottavasti joskus vielä se pikkukakkonen ainakin suodaan meille kaikille!
Nyt Anni hermostuu. Täytyy lähtä viihdyttään!
T: Hertta ja Anni 6kk ja 27 pv
Tervetuloa joukkoon mahtavaan Puhihaa!
Hertta
Se on hernekeittopäivä ja tämä äippä lähtee tänään kaverin kanssa Stokkalle hernekeittoo syömään,niin huvittavalta kun se varmaan kuulostaakin mut mun on jo pitkään tehny sitä mieli...:)
Kittykatille osanottoni!
Täällä myös tissille nukuttaja,kumma kun illalla kun neitin laitan nukkuun,ollaan hämärässä makuuhuoneessa niin tissi kelpaa niiiiin hyvin,päivällä ranttuilee...lähipäivien iltoina ja öinä olen yrittänyt nauttia enemmän imetyksestä kun en tiedä milloin neiti ei enää tissiä huoli ja tiedä sitä koskaan saako enää edes lapsia jne.Kaikkee sitä miettii.
Ihania juttuja teillä,mä oon nauranut täällä ääneen...hai-juttu oli makee :) Saispa joskus Annallekin sisaruksen,taitaa olla pientä vauvakuumetta mulla mutta jos vaikka kolmen vuoden sisällä tärppäis niin sais samaa äippärahaa kun nyt..oon tehnyt kolmivuorotyötä niin sen takia kohtalaisen hyvä.
Mä tunnustaudun myös kolmekymppiseks,maaliskuussa napsahti lukemat...ehkä pientä kriisinpoikastakin on,nuoremmat näyttää niin fresseiltä esim.Noema ja 10kaks...tuntuu et olin juuri eilen 24v. :)
Meillä tyttö nukku perhepetissä,isäntä kyllä lattialla ensimmäiset 2-3 kk ja sen jälkeen nukkunutkin sitten pinniksessä,pääsi isukkikin takas sänkyyn :)
Tytsä heräs ysiltä ja jutteli itekseen varmaan puoli tuntia ja kun menin viimein makkariin niin neiti oli poikittain ja miten sattuu sängyssään TUKKA PÖRRÖSSÄ...vitsi että on makeen näköistä :) Joka aamu saa kampaa takut auki ja kastella ettei oo tukka kuin äitillään ;)
Mä saan aika rauhassa puhuu puhelimessa kun neiti hiljenee aina silloin,sitä ilmeisesti kiinnostaa et mikä ihme härveli äitillä ny on.Mut harvemmin sitä enää soittelee.
Mammakka kyseli perhepedistä. Mulla tuli sama ajatus mieleen eilen illalla ja ajattelin tänään kans kysästä siitä..
Meillä nukutaan perhepedissä. Pinnistä ollaan yritetty, mutta mä oon niin laiska seisoskelemaan sängyn vierellä ja paijailemaan. Helpompaa mulle ottaa poika kainaloon ja tuhista vieressä.
Ja kaikenlisäksi on aivan ihanaa ku se nuukkuu siinä viekussa.
Siitä ollaan montaa mieltä, siis perhepedistä, mutta meille se sopii ja kaikki nukkuu yönsä. Toisinaan paremmin ja toisinaan huonommin :)
hildaliina; mä oon tästä Vaasan läheltä maalta ;)
entäs itse ?
Kittykatille jaksamisia.
Mukavia kuvia teidän lapsukaisista. Mulla valitettavasti ei ole aikaa väsäillä mitään kotisivuja.. pojalle teen oman valokuvakansion ja vauvamuistoja-kirjan, mutta siihen se aika jää..
Mä otin sen kolumbuksen 1000 tekstaria/7.90e. Mulla kuluu kans tekstiviestejä..
Noema; hitsi sähän olet meedio.. tumma tukka joo (tosin värjätty, oma tylsä maantienvärinen) ja kasvattelen polkkapituutta, aika lähellä jo mennään. Ja pituudeltani lyhyt 160cm.
Nyt taas kouluhommiin. Mies on iltavuorossa, niin on pojan kans aamupäivän.
Adios!
-marica
Pitääpä taas minunkin aktivoitua kirjottamaan. Paljon on tullu uusia marrasmammoja, kiva =) Itsekin olen melkein päivittäin lukenut juttujanne, mutta kirjottaminen on jääny tosi vähiin. Arki 2,6vuotiaan ja vauvelin kanssa on tosi työtä. Vielä kun mies on pois viikot. Olen siis viikkoyh...
Puuroista on ollu puhetta. VINKIKSI:puurosta tulee hienompaa kun laittaa nesteen ja hiutaleet yhtäaikaa kiehumaan ja muistaa sekottaa koko ajan. Meillä ainakin uppoaa tällä tavalla tosi hyvin. Ja kun sekaan sekottaa vielä mansikka sosetta niin menestys on taattu. Tietysti hiutaleet voi etukäteen hienontaa sauvasekottimella. Onnistuu myös näin =)
Imetyksestä: Mä imetin täysin 5kuukautta ja nyt reilun kuukauden ajan ollaan syöty kiinteetä imetyksen ohella. Pullolosta ei juoda ollenkaan joten olen ihan kiinni pojassa ja toisinpäin..Ei pulloa kannata enää opettaakaan suoraan vaan nokkamukiin. Sais pojan vaan hoksaamaan et sellasestakin voi juoda =).Pelottaa vaan et jos maito yhtäkkiä loppuukin ja mukista ei osaa juoda...
Nukkumisesta: meillä ei ole nukuttu vielä yhtään kokonaista yötä. Viime yönä tosin tehtiin enkkari 10.00-6.15 yhdellä herätyksellä. Normaalisti herätään 2-10krt. Unikoulun paikka kyllä olis jos vaan sais esikoisen jonnekki siksi aikaa...Olen kyllä kateellinen niille jotka saavat nukkua yön kokonaan. Mulla sitä yleellisyyttä ei ole ollu ainakaan 8kuukauteen. Onnittelut vaan nukkujille =)
Perhepedistä:meillä on siis perhepeti käytössä. Ahdasta meinaa olla kun viikonloppuisin samassa sängyssä nukkuu 4henkilöä.
Kittylle: Kummallinen teidän neuvolatäti. Meilläkään ei poika vielä pahemmin pukahda eikä täti sitä edes vaatinut. Kaikki lapsukaiset kehittyvät niin omaan tahtiin kaikessa. Joku oppii liikkumaan ja toinen puhumaan nopeempaa.
Mitäs muuta, vauvakuumetta pukkaa täälläkin, mutta järki sanoo että muutama vuosi pitää oottaa. Eikä kyllä menkatkaan ole vielä alkaneet. Enkä kyllä kaipaakaan
No täytyy mennä laittaan esikoiselle ruokaa
Palailemisiin marrasmamma kera poikien
odottelija:nauratti kyllä teidän tytsyn tukkajuttu. Joillakin sitä on joillakin ei. Meillä ei. Mistähän oikeen johtuu, tietty perimät ym, mutta kumma juttu.
marica:kokkolassa asustelen. :) täällä myös lyhkänen mamma, itsekin hipoen 160cm :)
2xmarrasmamma:meilläkään ei ole koko yötä viel nukuttu, I hope pian. Ja mullakin oli perhepeti illalla mielessä, kun otin pertun viereen nukkuun, kun ei millään meinannu nukahtaa aj het kun kainaloon pääsi niin simmut meni kiinni. Tähän mennessä ei ole suostunu viekus nukkuun, vaan oma sänky ollut paras paikka. En ole perhepetiä vastaan, pääasia, että kaikki vaan saa nukuttua mahd hyvin. Meillä esikoinen tulee jokayö viereen nukkuun. Ehkei ne sitten 15 vuotiaian enää halua meidän kanssa nukkua. I hope :)
Sitä piti vielä sanomani, että illalla aloin lukeen pinoa ahdistuneena ja muutenkin oli jotenkin niin raivoisa olo, kun poikakin kitissy koko päivän ja sama jatkuu ja 38 asteeta oli lämpöä, liekö hampaat, tuli sitten niin hyvä mieli ja olo ja naurattikin aina välillä het kunnolla :) Iso Kiitos!!!
[color=pink] ensimmäiset päikkärit nukuttu ja lounaskin syöty. TÄmä on ihme meillä. Ehkä tämä rytmikoulu puree :)
perhepedistä: Meillä ei nukuta illasta-aamuun mutta aamulla 6-8aikaan on aikasemmin otettu poju viereen. Nyt ollaan tuosta vaiheesta luovuttu ja yritetään heräillä, kun poika niin tahtoo.
Oishan se ihana nukkua perhepedissä mutta mä en saa nukuttua sillon. Poika möyrii, minä olenkin sitten jäykkänä vieressä.
Noh, surffailemaan.
Olen jo löytäny hintoja -limusiinille -sormukselle (kaveri tekee, opiskelee kultasepäksi)
10kakkonen ja jälleen karjuva poika
Melkoinen puhuri ulkona, Lotta nukkuu vaunuissa tällä hetkellä.
kittykatti79: Osanottoni sukulaisesi johdosta!
mammakka: " mukava" kuulla että sinullakin on vessarauhat
mennyttä :) Pidetään peukkuja pystyssä tärppäämisen suhteen!
Kyllä mullakin kännykän käyttö on vähentynyt aika lailla,
puhua ei kerkeä melkein koskaan, tekstareilla yritän
hoitaa ihmissuhteitani :)) Meillä Lotta nukkuu omassa
sängyssään, koska jos olisi vieressäni niin mä en
nukkuis sitäkään vähää mitä nukun nyt ....
hildaliina: Vaasan lähistöltä oon, Mustasaaren Karperöstä
(lausutaan Karppärö, arvatkaa vaan montako kertaa
joutuu tavaamaan sen tilatessa jotakin??!!)
Muistelinkin että olit Kokkolasta, ja tulihan se
luettua sitten lopuksi :)
marrasfantti ja Tiituliitu: myös minä olen kolmenkympin
" paremmalla" puolella, ette ole siis ainoita :)
Vauvakuumetta meillä ei ole, mutta ei pahemmin seksiäkään ...
puhihaa: meillekin on tullut Lotalle kutsu hammaslääkärille,
tai tais olla hoitajalle, syyskuussa olis aika vasta.
marica: Asuitkos sinä Vähiksessä? Jotain hämärää
muistikuvaa nimittäin ois semmoisesta :)
Mitäs vielä, niin joo, Lottakin osaa jo innoissaan juoda vettä nokkamukista (suu ammolla odottaa sitä aina innokkaasti), toissa päivänä yhtäkkiä sen hokas. Ruoka vaan ei oikein mee alas vieläkään, porkkanaa/bataattia/perunaa/maissia ollaan kokeiltu. Eilen sitten kokeiltiin päärynää, ei ollut heti hyvää mut tänään sitten parempaa, josko se siitä. Parhaitan maistuu kun sekoitan joukkoon äm:a, mut en jaksais aina pumpata sitä muutamaa milliä ....
Olitkos se kittykatti79 muuten sinä joka olit alkanut antamaan korviketta/äm seosta? Paljonko korviketta laitoit ekaan satsiin, ja miten lisäsit sitä sitten? Meillä kyllä juodaan tosi vähän tuttipullosta, hyvä kun 30-40 milliä menee kerralla.
Nyt pakko mennä imuroimaan ja ottamaan välipalaa kun ei taasen tiedä montako minuuttia tuo neiti ulkona malttaa nukkua ...
Niin joo, siitä tv:n katselusta yks päivä kyselin, kuinka tiiviisti tv vie huomion muilla? Meillä nimittäin pää kääntyy heti tv:n suuntaan jos on päällä.
Käykö teille niin että teksti häviää? Mulle käy usein niin että rekisteröidyn, kirjotan tekstin ja kun painan lähetä-nappia niin tulee ilmotus että rekisteröitymällä voit kirjoittaa yms yms ja teksti on häipyny jonnekin. Kun rekisteröidyn uudestaan, sitten onnistuu. Useinkaan en jaksa toista kertaa kirjotella joten senkin takia musta kuuluu tosi harvoin...
Kiitokset osanotoista.
Kivoja kuvia mammoista ja vaaveista =)
Mä oon kotona kans yks linnunpelätti, tukka kampaamatta, meikittä, mitkä lie retkut päällä tai sitten jopa ällövihreät-reiälliset-venähtäneet kalsarit koko päivän. Liikun tossa ulkona samoissa kuteissa, haen postia ja vien roskia ym. Mahtaa naapurit vähän ihmetellä ;)
Muutama kommentti aiempiin aiheisiin:
meillä meni kans yöt plörinäksi kiinteiden alottamisen jälkeen, nyt herätään sen sata kertaa kun täysimetyksellä oli loppuaikana enää yks syöttö yössä. Mahavaivaa mitä ilmeisimmin, korvikkeen alotus on tehny mahanpuruja.
Meillä on vaatekoko 74-80cm, just on siihen siirrytty.
Täällä on kans yks tissinukuttaja, luulen että iltatissistä pidetään kiinni vaikka muuten on korvike+pullo kuviossa.
Kotitöissä meillä on varmaan 99/1 suhde mun puolelle rankasti kallistuen. Mies lämmittää saunan ja kokkaa joskus eikä muuta tee.
Jeps ja nyt pitää mennä taas, kutsu käy!
Kittylle paljon jaksamista. Ehkä poika lohduttaa sinua hiukan hautajaisissa somassa puvussaan.
Meillä kanssa poika vaipuu " koomaan" iltatissillä, jolta sitten nostan omaan sänkyyn nukkumaan. Aamulla tulee tissille klo 06 ja jää siihen torkkumaan pariksikin tunniksi.
Mua alkoi pelottamaan se kuinka hyvin osuin intuitiossani kohdalleen :D No oonhan mä jokseenkin mukana näissä henkimaailman jutuissa, olenhan teologi :D Oikein selässä juoksi vilunväreet kun Marica28 korjasit olevasi 160 cm. Ensin meinaan mulla oli sellainen tunne, että olisit lyhyt. Pitää varmaan perustaa joku praktiikka, tehdä sivuhommina pimeesti povausta :D Olisi siinäkin tapa kustantaa opiskelunsa.
Hei come on naiset! Eihän kolmekymppinen ole mikään ikäloppu petolinnunpylly! Silloinhan nainen ei ole vielä edes parhaassa iässään, eikös se nelikymppinen ole sitä kuuminta hottia :) Eikä tästä minun 26:sta ja rapioista ikävuosista ole kuin kivenheitto kolmeen kymppiin. Mun mielestä on hienoa vanheta. Arvokkuus ja elämänviisaushan vuosien varrella vain kasvaa!
Meillä olen kanssa minä, joka hoitaa kotia. Suurinpiirtein 10/90 suhteella. Tosin poikaa mies kyllä hoitaa siinä missä minäkin kotona ollessaan.
Mulla on kanssa jonkin näköinen vauvakuume nostanut päätään. Pitäisi vaan se gradu tehdä ennen uusia vauvasuunnitelmia. Saas nähdä miten käy. Kondoomilla ollaan näet menty ja ne kun on aina sopiasti lopussa. Voi siis olla, että olen jo nyt raskaana, menkkoja ei meinaan ole ollut vielä yksiäkään. Imetshän ne tosin pitää loitolla, mutta ei se imetys mikään 100% ehkäisykeino ole.
Osanotot Kittykatille:( Aina ikävää tuollainen.
Muutama kommentti vielä viime päivien jättipinoon:
- Joku mietiskeli, lukeeko kukaan enää viimeisiä raapustuksia. LUKEE:)) Luen aina edellisen pinon uusin ylimpänä -taktiikalla.
- Kotitöiden jakautumisesta. Ei mene edes 25/75 tässä perheessä vaan 99/1. Mutta enpä tohdi valittaa, mies kun rakentaa töiden päälle meille kotia. Että imuria, pyykkiä, astiaa, kakkavaippaa, koiran hoitoa, leikkiä, ruuantekoa, aikaisia aamuja jne. tulee tälle mammalle nokan eteen loputtomasti... Ehkä joskus helpottaa. Yritän tässä samalla opiskellakin (joo, todella ahkerasti;)) ja tehdä joka viikko töitäkin.
- Yksin vessaan iltaisin? Ei ole meilläkään juuri menemistä:) Eikä monesti päivän aikana muutenkaan. Bumbo on pop ja tyttö yleensä istuu siinä äitin vessareissukaverina:) Ennen mua seurasi vessaan aina koira (ihme tapa silläkin!), nyt siellä alkaa olla jo koko perhe, mies vain puuttuu:))
- Terve vaan Hertta ja Tintta-liisa:)), tissinukuttajat siis:)
- Noema ja 10kaks olitte molemmat erinäköisiä kuin olin ajatellut. Noemaa olin ajatellut vanhemmaksi, tummaksi kyllä. 10kaks taas oli eiliseen asti minusta vaaleampi. Oli kiva nähdä teidät:)
Moni on jäämässä hoitovapaalle. Onko ketään, joka on palaamassa heti työelämään? Mulla olisi paluu edessä marraskuussa. Työ on ihan ok mutta tytön hoitoon vienti ei. Olisi ihana saada pitää laps kotona n. kaksivuotiaaksi. Mutta salaisuus meidän kesken, vauvakuume kun on ja ne menkatkin on kehissä niin jospa kääntäisi varmat päivät varmoiksi tärppipäiviksi tuolla lokakuun paikkeilla...;)
Onko muilla kännykän käyttö vähentynyt? Mulla ei tule puhuttua puhelimeen enää juuri ollenkaan, tekstiviestit niinkin lentää. Mutta tyttö on ylikiinnostunut puhelimesta eikä hänen hereilläollessa siinä siis saa rauhassa roikkua. Lisäksi tytsy on seuraa vaikka liki all day round joten puhupa siinä sitten! Niin ja kun nukkuu niin herää takuulla jos puhun puhelimeen. Ja onhan tuota tytön unien aikaan sata muutakin hommaa... Eipä sillä, en puhumista kaipaakaan, tämä netti ja sähköposti on enemmän mun juttuja mutta " vanhat" , lapsettomat kaverit ei oikein tahdo ymmärtää.
Eilen kyselin tissinukkuttajia. Tänään kysyn perhepetiläisiä. Nukkuuko monella vauva vieressä osa/koko yön? Meillä siis aamuyön syötöltä tulee viereen, joskus aikaisemminkin. On jotensakin niin ihanaa herätä siihen tyynyn vierestä kuuluvaan höpötykseen:)
:)mammakka