Vaikka yritätte uskotella itsellenne, että se johtuu minusta että papereita ei aina kysytä
Niin sori, mutta näen ihan itsekin miten nuorelta näytän (no, nuori olenkin, mutta en teini.) Hyvät geenit ja terveelliset elämäntavat, yllättikö? Toki väsyneenä näen itseni vääristyneesti, mutta esim. nyt olen suht pirteä ja näen taas babyfaceni :)
Kommentit (126)
Jos olisin kassa, en taatusti kysyisi papereita selkeästi täysi-ikäisiltä aikuisilta ihmisiltä. Kyllä sen nyt näkee jostain liki kolmekymppisestä että 18- vuotispäivä on jo kaukana takana. Ymmärrän, että n. 20 vuotiaalta vielä saatetaan kysyä, mutta kyllä se iho jo n. 25 vuotiaana paljastaa iän jos osaa katsoa. Pahoittelut realismista.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva myyjä tuota kolmenkympin sääntöä kirjaimellisesti noudattaa. Itse myyjänä ollessani en todellakaan kysynyt papereita, jos henkilö näytti aivan selvästi aikuiselta. Ei siinä jokaisen kohdalla erikseen pohtinut, näyttääkö tuo nyt 29-vuotiaalta vai 31-vuotiaalta. Oma päätökseni oli käyttää maalaisjärkeä. Ja olen ihan varma, että alaikäisille en tullut myyneeksi, kun kuitenkin nuoren (parikymppisen) näköisiltä papereita tsekkailin. Ja ihan muutaman kerran kävi niin, että parikymppiseksi arvaamani olikin kolmekymppinen, mutta harvinaista se oli.
Lisään vielä, että varmasti osa kassatyöntekijöistä noudattaa nimenomaan tuota kolmenkympin sääntöä, sillä itseltänikin kysellään papereita varsin usein, vaikka täytin juuri 30v ja näytän mielestäni ihan ikäiseltäni, tosin tyylini ei ehkä ole se aikuisin. Alkoillahan tuota 30-sääntöä ei olekaan, tosin mielestäni sekä Alkoissa että kaupoissa kysellään papereita ihan yhtä paljon, mistä voisi myös päätellä, että käytännössä suurin osa myyjistä käyttää omaa arviointikykyään täysi-ikäisyyden suhteen näiden "alle 23-vuotiaan näköinen" tai "alle 30-vuotiaan näköinen" -sääntöjen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa, jos liki 30v kysyy kassalta, miksei papruja kysytty 😅
Kuka on kysynyt???? T. Ap
Sinä. Ei se kassa muuten alkaisi selittämään, että en nyt kysy papereita, kun näytät niin kurpalta 😁
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että n. 20 vuotiaalta vielä saatetaan kysyä, mutta kyllä se iho jo n. 25 vuotiaana paljastaa iän jos osaa katsoa. Pahoittelut realismista.
Tämä on totta. Ihosta sen tosiaan näkee. Tosin läheskään kaikki ei osaa katsoa, se on huomattu. Itsekin olen ns. babyface, mutta todellinen ikäni on helposti nähtävissä esim. silmänympärysihosta. Silti minua usein luullaan nuoremmaksi kuin olen. Oletan sen johtuvan lapsenomaisista kasvonpiirteistä ja pienestä koosta. Se jotenkin hämää sellaisia, jotka ei osaa katsoa muita merkkejä. (Ja ei, mulla ei ole ryppyjä. Tuskin on ap:llakaan, mutta ei kenenkään iho kolmeakymppiä lähestyessä enää juuri ja juuri täysi-ikäisen iholta näytä.)
Hei ap, pari juttua:
Kukaan tuntematon ei tiedä omistatko talon vai et.
Kukaan tuntematon ei tiedä omistatko auton vai et. (Mä omistin auton jo 16-vuotiaana, en silti olisi voinut ostaa juomia)
Ikä näkyy, vaikka olisi kuinka Babyface. Fakta on vaan se että sitä rypistyy. Jos sulla ei ole yhtäkään ryppyjä tai juonnetta, taidat täyttää naamaasi? Sen näkee naamasta kyllä ja eikös täyttö oo K18?
Ja tässä vaan mietityttää, että miksi ihmeessä sua näin kovasti kiinnostaa täysin tuntemattomien kommentit iästäsi, vaikka kukaan ei tiedä miltä näytät? Oletko epävarma itsestäsi?
Miksi joku vastaa tällaiselle idiootille?
Ap, I feel you! Olen 30+ ja vieläkin kysytään papereita. Ainoat hetket, jolloin saatan näyttää ikäiseltäni, ovat lyhyiden yöunien jälkeiset aamut silmäpusseineen. Virkeänä näytän ilman meikkiäkin 15 kesäiseltä (oikeesti). Syitä tälle: geenit, elämäntavat ja se etten ole ikinä polttanut tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, I feel you! Olen 30+ ja vieläkin kysytään papereita. Ainoat hetket, jolloin saatan näyttää ikäiseltäni, ovat lyhyiden yöunien jälkeiset aamut silmäpusseineen. Virkeänä näytän ilman meikkiäkin 15 kesäiseltä (oikeesti). Syitä tälle: geenit, elämäntavat ja se etten ole ikinä polttanut tupakkaa.
Joopa taas. Multa kysytään säännöllisesti henkkarit, olen 36-vuotias. Olen polttanut teini-ikäisestä, nukun ja syön huonosti. Teen yötöitä, juon reippaasti enkä harrasta urheilua. En omasta mielestäni ole enää yli kymmeneen vuoteen näyttänyt alaikäiseltä.
Olen pieni, siro ja pyöreäposkinen, ilmeisesti se riittää.
Lähinnä ärsyttää kantaa passia jatkuvasti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku vastaa tällaiselle idiootille?
Koska siitä saa hupia 😀
Aloittaja taitaa olla se sama hullu, joka ei pärjännyt työhaastattelussa, koska myöhästyi ja haastattelijan selän takana oli jokin ritilä, joka sai silmät sekaisin ja ympäristökin oli liian meluisa? Kirjoitustyyli ja argumentaation taso on ainakin ihan sama.
Mulla tulee tämän keskustelun aloittajasta ja kirjoitustyylistä mieleen se nainen, joka ahdisteli (ahdistelee) cheekin veljeä, jos satutte tietämään casen. Aivan samanlaista harhaista kirjoittelua, joskin hieman huvittavaa (anteeksi) :DD
Aikuinen ja babyface- ei mairitteleva yhdistelmä.
Onko ap se sama ihminen, joka oli menossa yöllä kauppaan ja auto hajos ja piti mennä taksilla jne.? Tai se sama, jolla oli nälkäiset lapset mutta ei yhtään rahaa viikonlopuksi ja mikään neuvo tai auttamisyritys ei kelvannut?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kassa, en taatusti kysyisi papereita selkeästi täysi-ikäisiltä aikuisilta ihmisiltä. Kyllä sen nyt näkee jostain liki kolmekymppisestä että 18- vuotispäivä on jo kaukana takana. Ymmärrän, että n. 20 vuotiaalta vielä saatetaan kysyä, mutta kyllä se iho jo n. 25 vuotiaana paljastaa iän jos osaa katsoa. Pahoittelut realismista.
Joissain kaupoissa sitä valvotaan aktiivisesti, että ne kysytään, joten ne nyt vaan on pakko kysyä tai pahimmassa tapauksessa tulee potkut. Ja tunnen myös 25-vuotiaita, jotka oikeasti näyttävät 10 vuotta nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja taitaa olla se sama hullu, joka ei pärjännyt työhaastattelussa, koska myöhästyi ja haastattelijan selän takana oli jokin ritilä, joka sai silmät sekaisin ja ympäristökin oli liian meluisa? Kirjoitustyyli ja argumentaation taso on ainakin ihan sama.
Linkkiä tähän ketjuun, please! Kuulostaa huikeelta! :D
Babyface ..myytiinkö sinulle alkoholia...vaikka tapasivat sinut livenä???
Multa kysyttiin kerran 40 vuotiaana,kun oli vahvat meikit.
Olisin ostanut yhden siiderin festareille menoa varten ..
Ilahduin ja sanoin että henkkareita ei oo kysytty 10 vuoteen kun oon 40
Nainen kivahti siideri tänne en mä kysynyt papereita ilahduttaakseni sua (oli vanha ja ryppyinen)
Hain henkkarit himasta ja painelin tUSKA festareille.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 35 ja multa kysytään 95% varmuudella paperit oudossa paikassa (paikallinen K-Supermarket tuntee jo mut ja mun kaljaostokset). Ehkä tää tupakoimattomuus on se juttu.
Mä en kylläkään ymmärrä, et miksi se raja piti nostaa et jos näytät alle 30v niin kysytään paperit.
Ylipäätään en ymmärrä miksi kysymisestä/kysymättömyydestä kukaan vetää herneitä nenään. Ihan sama. Tossa henkkarit jos kysytään. Jos ei niin ei.
Kuka on kysynyt???? T. Ap