Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voisit poistaa yhden kotityön maailmasta kokonaan, mikä se olisi?

Vierailija
30.09.2019 |

Hypoteettisessa tilanteessa siis tuota poistettua kotityötä ei enää koskaan tarvitsisi, vaan arki sujuisi ilmankin.

Oma vastaukseni: kaupassa käyminen ja ruokahuolto yleensä. En vaan JAKSA enää rahdata kasseja kaupasta niska väärällään monta kertaa viikossa.

Kommentit (230)

Vierailija
61/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä 20 €:lla saa perheelle apetta runsain mitoin, verrattuna siihen, mitä parikymppisellä saisi koko perheelle jossain ulkona syödessä. Perheenäkin käydään kyllä ulkona syömässä (harvoin), mutta kyllä se kallista on. 

Ja tosiaan, ruoan laitto voi olla hauskaa ja luovaa puuhaa. Verrattuna vaikkapa ikkunanpesuun, josta tulee vain vihaiseksi. 

Vierailija
62/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu. Näkee ulos ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan imurointi. Koska kissatalous...

Vierailija
64/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoiden vaihto. Parivuoteen aluslakana on aina menossa väärinpäin. Se näyttää olevan yhtä pitkä kuin leveä, mutta ei olekaan. Sitä pitää maallata, että eikäku, eikäku, ennenkuin löytyy oikea pituus leveys suunta. Tähän asti kaikki on ollut kuitenkin kohtalaisen helppoa. Sitten alkaa taistelu peiton ja pussilakanan kanssa. Ensin peitto ei halua tulla ulos pussilakanasta. Sitten se panee hitokseen hanttiin, ettei joutuisi uuteen pussilakanaan. Se kääntyy kierteelle ja vastustelee. Se ei halua tulla löydetyksi niistä pussilakanan päissä olevista reistä. Kymmenen minuutin taistelun jälkeen olen yltäpäältä hiessä, punainen ja raivostunut. Ehkä muilla on sellaisia hyvätapaisia, ei kurittomia liinavaatteita.

Vierailija
65/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyykit. Kaikki mikä liittyy niihin. Kadonneet sukat, hajoavat kuivatustelineet, kuskaaminen kaappeihin, jossa aina uusi järjestys pienten käsien jäljiltä. Vaihtuvat asukokonaisuudet, treenivaatteet kertaa monta jne. Ja ei. En ole uusavuton tai kädetön. Vihaan vaan pyykkien huoltoa ihan todella.

Vierailija
66/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen (sis. imuroinnin, pölyt ja moppauksen)

Vierailija
67/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu- tilatkaa säännöllinen kotisiivous.

Vierailija
68/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EiEhkäMartta-ainesta kirjoitti:

Harmillisia kotitöitä: 

- Ikkunoisen pesu > Vaivalloista, ärsyttävän tarkkaa, ikkunoita ei saa edes auki aina. Inhoan. En jaksa joka vuosi. Tunnustan. 

- Silitys > En silitä, koska koko silitysrauta on hukassa. :-D Pikkutarkkaa, en tykkää!

- Suihkun viemärin pesu > Masentavaa hommaa.

- Paperien, pahvien ja lasin roudaaminen keräyspisteisiin > Vaivalloista.

- Omleuhommat > En tee. Koska en edes osaa. 

Mukavia hommia:

- Imurointi > Käy kuntoilusta

- Ruoan laitto > Voi olla luovaakin, ja säästän rahaa kun kokkaan itse

Pakko tarttua tähän viimeiseen: miten niin säästät rahaa kun kokkaat itse? Onko jollakulla oletusasetuksena ravintolassa syöminen/noutoruuan tilaaminen? Ja jos sen sijasta keittääkin itse potut —> säästää?

Kävin aikoinaan nuorena sinkkuna usein ulkona syömässä. Lopetin sen ja huomasin, että rahaa säästyy hurjasti.

Eri

Okei. Menevän sinkun elämä on niin kaukana tällaisen neljän lapsen äidin elämästä, etten edes tullut ajatelleeksi, että ulkona syöminen on jollekin arkipäivää. Itselle se on perin harvinaista herkkua.

Harva kai (ainakaan Suomessa) jatkuvasti syö ulkona, yleensä vaihtoehdot on kokata itse tai syödä eineksiä. Siinäkin tapauksessa kyllä säästää itse tekemällä.

Vierailija
69/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahuolto, ehdottomasti. Olisi ihanaa, jos ei koskaan tarvitsisi miettiä mitä ruokaa laitetaan ja mitä pitää ostaa kaupasta.

Mä olen onnistunut poistamaan ruokahuollon ottamalla puolison, joka tykkää huolehtia siitä. Hän taas ei voi sietää siivoamista, joka taas ei haittaa minua ollenkaan. 

Vierailija
70/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon poistanut ne kaikki jo 2 vuotta kun jäi uupumuksesta saikulle se kerran kuussa ehkä jopa kerran vuodessa on jo kova tahti. 😁

Vierailija
71/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaaminen

Vierailija
72/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

imurointi. ei jaksa kaivaa imurii esille.

Vierailija
73/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu- tilatkaa säännöllinen kotisiivous.

ei kaikilla oo varaa ja vaikka mulla olis en kehtais päästää siivoojaa mun sotkuseen kämppään :D

Vierailija
74/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan laitto( lopetan sen kun lapsi muuttaa omilleen) ja lattiakaivon siivous. Muuten pidän siivoamisesta todella paljon.

Vierailija
75/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto kaikkineen. En tykkää yhtään.

Vierailija
76/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lelujen kerääminen lattialta

Vierailija
77/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kotityöt

Vierailija
78/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc:n pesu. Jatkuvasti saa pestä pönttöä, kun perheen miesväki ei siivoa itse jarrujälkiään 🤢

Vierailija
79/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden luuttuaminen! Se on syy miksi meillä käy siivooja.

Vierailija
80/230 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitys, tai että voisi vain laittaa vaatteen johonkin ja psst -höyry silittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän