Odottavat hevosihmiset!
Tehdäämpä meillekkin oma palsta, kun nämä hevostouhut usein kuohuttaa tunteita varsinkin, kun on vauva tulossa..
Kertokaapas ensin hieman itsestänne!
Nimimerkki:
Montako lasta:
Laskettu aika:
Kauanko olet harrastanut hevosia:
Omistatko hevosia:
Ammattisi:
Kommentit (26)
Nimim.: kml1972
Montako lasta: Ensimmäistä odotan
LA: 11.8.2006
Kauanko harrastanut hevosia: jo isän mukana pilkkeenä silmäkulmassa(34v)
Omistatko hetkellä hevosia:Osa omistuksia useita
Ammattisi: Sairaanhoitaja
Ratsupuoli aivan outo asia mulle...talvisin joskus maastossa liikutellut hevosia selästä kilpataukojen aikana. Muuten ravipuoli vienyt mukanaan.
Hevoset Savossa minä etelässä...kierrän raveissa siellä missä omat on. Tuttujen talleilla luuhaan täällä ja kun vanhuksilla käyn savon sydämmessä niin asun talleilla. Kesäisin olen yleensä työstäni virkavapaalla ja keskityn hevosiin ja niiden ohjastamiseen niin valmennus kuin kilpailumielessä.
Nimimerkki: möhkömaija
Montako lasta: ensimmäinen tulossa
Laskettu aika: 28.1.07
Kauanko olet harrastanut hevosia: 22 vuotta
Omistatko hevosia: tallissa tällähetkellä valmennuksessa 7 hevosta
Ammattisi: sairaanhoitaja
Mukaan siis liityn minäkin. Itse ensimmäistä odotan ja hevoset kuuluvat tiiviisti jokapäiväiseen elämääni. Ratsastaa aion niin kauan kuin se hyvältä tuntuu. Kesän ajan nyt ainakin. Sitten saa selkään hypätä kisatilanteessa ainakin jo joku muu.
Ninni-78:
Mitäs lajia harrastat? Koulua - vai esteitä?
- Molempia. Olen kilpaillut molemmissa lajeissa myös myyntihevosilla. Arkena teen enemmän asioita tasasella ja pyrin ratsastamaan kaikki hevoseni huolella läpi joka päivä. Mielestäni hyvä perusratsastus on tärkeintä myös estehevoselle.
Kuinka kauan meni synnytyksen jälkeen, kun olitte taasen ratsastuskunnossa?
Nimimerkki: Nyyti74
Montako lasta: toinen tulossa, esikoispoika 1v 6kk
Laskettu aika: 9.10.2006
Kauanko olet harrastanut hevosia: n 20 v
Omistatko hevosia: 1 " pullahevonen" , suokkiori
Ammattisi: insinööri
Ratsastin esikoisen kanssa hiukan vähemmän kuin nykyisen kanssa. Hyppäsin (hullu kun olen) vielä vkolla 15, mutta muuten tasaisella hyvinkin tasaista menoa. Ravissa on täytynyt keventää jo jonkun aikaa, kun mahassa tuntuu ikävältä. Olen maastoillut ja haistellut heposen kanssa kesän tuloa.
Ultrassa vkolla 20 kielsivät (kätilöt) ratsastamisen kokonaan. Hitto! Olin joutunut sairaslomalle liitoskipujen ja supistelun vuoksi, eikä lääkärin mielestä ollut syytä ratsastamisen lopettamiseen (vkolla 19). No, nyt on maha jo kuitenkin sen verran pullistunut, että alastulo on hankalaa. Olen siis vieläkin köpötellyt maastossa...
Tähän pinoon kuulun ehdottomasti!
Nimimerkki: Minea-78
Montako lasta: ensimmäinen tulossa
Laskettu aika: 24.10.2006
Kauanko olet harrastanut hevosia: kohta 20 v
Omistatko hevosia: kaverin kanssa puoliksi suokkitamman
Ammattisi: ope
Ratsastelin pari kertaa viikossa noin 15-viikolle asti, nyt ajelen vielä kärryillä. Toivoisin, että ajaminen sujuisi läpi kesän, syksymmällä voisi sitten luopua siitäkin. Vieraiden hevosten selkään tai tunneille minua ei olisi raskausaikana saanut, mutta oman kanssa tuntui ihan turvalliselta. Hevoseni on 14-vuotias maastoilu-kärryköpöttelypolle.
Nyt kesällä on ihana käydä tallilla, kun hevonen on laitumessa ja tallireissuun kaikkine tallitöineen ei kulu koko iltaa. Ja hevonen saa viettää oikein hevosenelämää!