Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hytit autokannen alla

Vierailija
29.09.2019 |

Oletteko olleet? Uusimmissa laivoissa niitä ei taida ollakaan..

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistaakseni luokkaretkellä. Ainakin joskus olen ollut. 95.

Vierailija
22/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, Regina Balticalla. Samalla reitillä, kuin Estonia, onneksi ei myrskynnyt. Se oli sitä köyhää opiskelija-aikaa. Enää en ottaisi edes ikkunatonta hyttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-20 v. tuli oltua useasti autokannen alla. Sitten a- ja b-hyteissä. 30+ ollut parivuoteelliset 3 hengen hytit kaveriporukalla. Omalla matkalla sitten hieman parempi parivuoteellinen hytti. Mieluiten nukkuisin pelastuslautassa. Pelkään laivamatkustamista. 🙈

Vierailija
24/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kyllä - 20 v sitten.

Nykyisin vain deluxe- tai commodore-hytti.

Onhan niitä edelleen.

Vierailija
25/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useita kertoja.

Vierailija
26/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ankeita ne ovat, mutta suurin ongelma on, että niissä sijainnista riippuen voi kuulua erilaisia laivan koneiden ääniä. Lisäksi huonolla säkällä sinne alas sattuu remujengiä, joka pitää möykkää.

Vierailija
27/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, lukion reissulla vuonna 2012. En muista laivaa mutta meni Turusta Tukholmaan. Vitsailtiin että jos jotain tapahtuu laivalle, me kuollaan ensimmäisenä.

Vierailija
28/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Minusta jo 90-luvulla sinne meni lähinnä vain köyhät ex-neukkulasta.

Höpsis.

Kyllä vielä 2000-luvulla opiskelijat ja muut ryyppääjät käyttivät ainakin Amorella/Isabellalla, Silja taisi vakituisesti luopua moisista Turun reitillä jo 80-luvun puolivälissä.

Vaan olipa niilläkin eräs kesä Estonia käytössä Silja Star nimellä Svea/Wellamo telakkareissun takia.

Vierailija
29/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut, Regina Balticalla. Samalla reitillä, kuin Estonia, onneksi ei myrskynnyt. Se oli sitä köyhää opiskelija-aikaa. Enää en ottaisi edes ikkunatonta hyttiä.

Mitä iloa siitä akkunasta on?

Vierailija
30/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus penskana 1. kerran laivalla ollessa, joku Vikingin paatti oli. Estonian jälkeen ollut AINA ikkunallinen hytti.

Vierailija
31/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ankeita ne ovat, mutta suurin ongelma on, että niissä sijainnista riippuen voi kuulua erilaisia laivan koneiden ääniä. Lisäksi huonolla säkällä sinne alas sattuu remujengiä, joka pitää möykkää.

Ainahan siel "Bronxis" on remua. Jos laiva keinuu, tulee esim 9-kannen hyteissä pahempi merenkäynti.

Vierailija
32/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun sekopäisillä viking linen juopporisteilyillä otettiin aina hytit autokannen alta kustannussyistä ja sen takia että muut samanhenkiset köyhät opiskelijanuoret olivat siellä myös. Ei haitannut vaikka pidettiin hyttien ovia auki ja musiikki pauhasi.

Estonia oli uponnut vain muutama vuosi takaperin mutta ei sitä kukaan murehtinut tai asiasta puhunut. Vasta nyt myöhemmällä iällä alkanut kiinnostaa se tapauksen traagisuus enemmän

Vierailija
33/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus penskana 1. kerran laivalla ollessa, joku Vikingin paatti oli. Estonian jälkeen ollut AINA ikkunallinen hytti.

Siitäkö meinaat ulos?

Eihän näy edes mitään muuta kuin mustaa paitsi kesällä.

Vierailija
34/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllinen kirjoitti:

Oltuani kerran merisairas myrskyssä, olen aina ottanut hytin autokannen alta. Siellä kun keinunta ei tunnu. Enkä muutenkaan vietä risteilyllä aikaa hytissä kuin nukkuessani.

Eikä ole rahasta kiinni.

Tuo on muuten kyllä totta ja hyvä vinkki muillekin.

Vierailija
35/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun sekopäisillä viking linen juopporisteilyillä otettiin aina hytit autokannen alta kustannussyistä ja sen takia että muut samanhenkiset köyhät opiskelijanuoret olivat siellä myös. Ei haitannut vaikka pidettiin hyttien ovia auki ja musiikki pauhasi.

Estonia oli uponnut vain muutama vuosi takaperin mutta ei sitä kukaan murehtinut tai asiasta puhunut. Vasta nyt myöhemmällä iällä alkanut kiinnostaa se tapauksen traagisuus enemmän

Ainakin Turku-Ahvenanmaa väli on niin matalaa että uppoisko ne lotjat siinä kokonaan?

Vierailija
36/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yöpynyt autokannen alla monta kertaa. Matkustin 90-luvun alussa turistiryhmien mukana oppaana, enkä koskaan tiennyt etukäteen, millaiseen hyttiin joutuisin. Pahin reissu taisi olla neljä opasta pienessä hytissä kaukana aaltojen alla. Toisaalta olin joskus yksin sviitissäkin ja pääsin kehuskelemaan kollegoille, että minullapa oli hytissäni jotain aivan ennenkuulumatonta: televisio.

Enää en menisi alakansille; en itse asiassa ole ollut edes laivassa pariinkymmeneen vuoteen. Joku mainitsi raskaat palo-ovet, ja ne minuakin kammottivat. Nykyisistä en tiedä, mutta tuolloin alakansien portaikotkin olivat hyvin ahtaita ja jyrkkiä, eikä mikään kiipeileminen kiinnosta minua enää. Ja kieltämättä Estonia on jättänyt mieleeni jälkensä.

Vierailija
37/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa siitä akkunasta on?

Luo vähän levollisemman fiiliksen, kun näkee mitä ulkona tapahtuu/ei tapahdu. Eikä ole niin klaustrofobinen olo. Psykologinen juttu siis, kyllähän jokaonen ymmärtää, ettei siitä ikkunasta karkuun pääse edes hätätilanteessa.

Vierailija
38/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon sikaosasto. 

Vierailija
39/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkö meinaat ulos?

Eihän näy edes mitään muuta kuin mustaa paitsi kesällä.

Juu, tottakai. Hyppypotkulla ikkuna tuhannen päreiksi ja loiskis! Vakavasti ottaen, pääsee nopeammin ja varmemmin ulos, jos jotain tapahtuisi.

Vierailija
40/122 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yöpynyt autokannen alla monta kertaa. Matkustin 90-luvun alussa turistiryhmien mukana oppaana, enkä koskaan tiennyt etukäteen, millaiseen hyttiin joutuisin. Pahin reissu taisi olla neljä opasta pienessä hytissä kaukana aaltojen alla. Toisaalta olin joskus yksin sviitissäkin ja pääsin kehuskelemaan kollegoille, että minullapa oli hytissäni jotain aivan ennenkuulumatonta: televisio.

Enää en menisi alakansille; en itse asiassa ole ollut edes laivassa pariinkymmeneen vuoteen. Joku mainitsi raskaat palo-ovet, ja ne minuakin kammottivat. Nykyisistä en tiedä, mutta tuolloin alakansien portaikotkin olivat hyvin ahtaita ja jyrkkiä, eikä mikään kiipeileminen kiinnosta minua enää. Ja kieltämättä Estonia on jättänyt mieleeni jälkensä.

No eipä taida olla enää 1995 jälkeen valmistuneissa lautoissa, kuten ei sitä irtoavaa keulavisiirikään.