Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon maksaisit vuokraa kumppanisi omistusasunnosta?

Vierailija
29.09.2019 |

Jos siis muutat kumppanisi omistamaan asuntoon?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä asunto on ja minkä kokoinen. Koko hoitovastikkeen verran ainakin.

Mies muutti mun luo 650€ asunnosta. Maksoi mulle 300, vaikka se oli koko vastike ja lainanlyhennys. Reilua!

Mun mielestä reilua tuossa olisi ollut esim. 200e. Mies olisi voittanut huomattavasti ja niin sinäkin.

Sinccis

Luulin sun olevan järkevä, mutta nyt möläytit kyllä aivan älyvapaan jutun.

Mun asunnosta voisi vapailla markkinoilla pyytää 890€ vuokraa.

Se että mies pääsi mun luo asumaan pienensi sen kustannuksia 350€ kk. Lisäksi mä teen sen vaatehuollon ja ruokaa.

Kylläon dorkaa porukkaa palsta täys, kotka alanuolittaa tuota missä kerron kuinka halvallamies pääsee. Jos suhde ei päädy eroon, raha pysyy perheessä. Jos suhde päätyy eroon, mies on säästänyt tuhansia.

Imbesilakathoiii...

Vierailija
42/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso maksaa puolet vastikkeesta.

Sähköt, vedet yms. maksetaan puoliksi, ihan kuten vuokrallakin asuessa.

Asunnon omistaja maksaa yksin lainanlyhennykset ja korot. Hänhän kartuttaa omaa omaisuuttaan lyhennyksillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo, silloinen avovaimo maksoi puolet vastikkeesta. Ihan sopivaa minusta, koska minun omaisuutenihan siinä kasvoi lainanpienetessä ja asunnon arvon kasvaessa. Sitä paitsi se tasasi aika hyvin meidän elintasoamme.

Vierailija
44/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kannattavaa näköjään muuttaa yhteen ihmisen kanssa jolla omistusasunto. Säästää näppärästi satoja euroja kuukaudessa. 

Vierailija
45/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä asunto on ja minkä kokoinen. Koko hoitovastikkeen verran ainakin.

Mies muutti mun luo 650€ asunnosta. Maksoi mulle 300, vaikka se oli koko vastike ja lainanlyhennys. Reilua!

Mikä tässä oli alapeukuttamisen aihetta?

Mies säästi 350€ muuttaessaan mun luo.

Olisiko pitänyt muuttaa sen luo?

Laittaa mun kämppä vuokralle 650€:lla ja maksaa miehelle puolet?

Vai miten alanuolittajat olisi tullut toimia?

No mutta kun sä voitit! 

Byää Byää! Äitii!!

Sinccis

Vierailija
46/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat tehneet elämässään fiksuja valintoja. Toiset eivät.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Sinccis

Suck it up

Vierailija
47/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuolle joka halusi mieheltä puolet vuokrasta. Itse olisin tullut varakkaampana vastaan. Ja esim. "alentanut" naisen vuokran 200e.

Juoksevat kulut tietenkin puoliksi.

Ystävällisesti,

Sinccis

Vierailija
48/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kannattavaa näköjään muuttaa yhteen ihmisen kanssa jolla omistusasunto. Säästää näppärästi satoja euroja kuukaudessa. 

Säästänhän itsekin puolet asunnon vastikkeesta, kun puoliso maksaa puolet.

En kehtaisi pyytää vuokraa omalta puolisolta, jota rakastan. Olen tyytyväinen, kun saan kartuttaa omaisuuttani lainanlyhennyksin ja voin asua rakastamani ihmisen kanssa yhdessä. Lisäkuluja siitä ei tule, vaan päin vastoin pikkuisen vähemmän on oma osuuteni kuin yksin asuessa olisi.

T. Kumppanin kanssa asuva asunnon omistaja

Vierailija
49/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus jo aiemmista aloituksista on: puolet vastikkeesta ja puolet lainan koroista. Lyhennyksista ei yhtään.

Vierailija
50/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina tarvi saada kaikkea mikä sulle "kuuluu", vaikka tämä maailma rahan ympärillä pyöriikiin.

Palstan idiootit taas eivät tajua, edes että se joka haluaa alentaa toisen vuokraa on se hyvä tyyppi.

Näiden pitäisi saada kaikki ilmaiseksi ja toisen vielä maksaa asunnon korjauskulutkin omasta pussistaan.

Sinccis

Vierailija
51/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos pitäisi maksaa vuokraa hänen omistamasta asunnosta niin käskisin hänen pistää kirjat muualle ja pitäisi tehdä vuokrasopimus.

Olen jäämässä äitiyslomalle niin siitä rahasta en tod. Mitään vuokria makselisi.

Mutta kuten sanottu, en muuttaisi persaukisten kanssa yhteen. Mielummin asuisin yksin.

Vierailija
52/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea vastaus jo aiemmista aloituksista on: puolet vastikkeesta ja puolet lainan koroista. Lyhennyksista ei yhtään.

Eli loinen. Minäkin voin ostaa naisen kanssa auton tällä metodilla yhdessä.

Nainen maksaa auton. 

Minä maksan puolet korjauksista ja bensoista.

Reilua. 

Sinccis

Vierailija
53/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen myös maksaa uudet renkaat ja kuluvat osat autoon.

Reilua. 

Sinccis

Ainakin jos köyhyys on sumentanut realiteetit.

Vierailija
54/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taisi mennä toisinpäin.

Minä maksan siis kuluvista renkaista (juoksevia kuluja)

Mutta nainen maksaa auton ja auton korjaukset.

Bensat siis maksetaan yhdessä ;)

Auto on 50 & 50

Sinccis

Vierailija
55/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina tarvi saada kaikkea mikä sulle "kuuluu", vaikka tämä maailma rahan ympärillä pyöriikiin.

Palstan idiootit taas eivät tajua, edes että se joka haluaa alentaa toisen vuokraa on se hyvä tyyppi.

Näiden pitäisi saada kaikki ilmaiseksi ja toisen vielä maksaa asunnon korjauskulutkin omasta pussistaan.

Sinccis

Jos miehellä ei ole varaa asua ostamassaan asunnossa omilla rahoilla niin aika huonosti menee. Kukaan tuskin haluaa vuokrarahoilla rahoittaa toisen omaisuuden karttumista. Eli periaatteessa myös sähkö (vain käyttö, ei lämmitys) ja vesikin pitäisi tulojen mukaan osittaa kuka maksaa minkäkin verran.

Itse en lähtisi penninvenyttäjän kanssa suhteeseen.

Vierailija
56/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausittaiset asumiskulut puoliksi, vakuutus, sähkö, lämmitys tai vastike, mutta en minä kenenkään omaisuutta ala kartuttaa.

Vierailija
57/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myytiin kadun toiselta puolelta vastaava rivari 165 000, tai no, mitä nyt ilmoittelevatkaan.

Jos minä maksaisin puolet vuokrasta naisen kanssa ja asuttaisiin vuokralla, niin tuolla saisi helposti 4-6% koron. 

Pääoma siis tuottaisi vuodessa sanotaanko 8000e minulle.

Se nyt vaan on tosiasia, että se köyhempi osapuoli on aina se köyhempi osapuoli. Mutta ei se sitä tarkoita, että se kumppani on mikään "riistäjä", jos haluaa omansa pois.

Sinccis

Vierailija
58/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso maksaa puolet vastikkeesta.

Sähköt, vedet yms. maksetaan puoliksi, ihan kuten vuokrallakin asuessa.

Asunnon omistaja maksaa yksin lainanlyhennykset ja korot. Hänhän kartuttaa omaa omaisuuttaan lyhennyksillään.

Asunnonomistajan omaisuus on omassa käytössä eli poissa tuottamasta. Totta kai sen, jonka ei tarvitse laittaa omaisuuttaan kiinni asuntoon täytyy maksaa enemmän kuluista, jos tasavertaisesti kulut halutaan jakaa.

Toisella on kiinni 100000€ asunnossa, toisella sama summa osakkeissa. Ainoastaan toinen hyötyy omaisuudestaan.

Vierailija
59/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaisin vuokraa esim. sen 350e, niin tuostahan jäisi vielä omaan räpylään vuodessa 3800e.

Sinccis

Naiselle taas ei jäisi mitään. Rikkaampi voittaa AINA, jos ei jakele rahojaan ilmaiseksi. 

That´s it. 

Jos te taas olette toisen rahoilla, te olette loisia.  Hyväksykääpä tämä tosiasia.

Vierailija
60/88 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reiluahan tässä olisi todellakin se, että maksaisi edes puolet sen mitä maksaa vuokralla asuessa.

Sinccis

Minulla on omakotitalo lainarahalla. Tavattuani mieheni hän muutti tänne. Ei laskettu mitään kuluja puoliksi tai muuta vastavaa. Lähdettiin siitä, että kumpikin maksaa mitä milloinkin ja se mitä säästöön jää on yhteistä. Riippumatta siitä, kumman tilille on kertynyt. Ei huonosti päättynyt järjestely, nyt ollaan naimisissa, kolme lasta, omaisuus yhteistä, mutta edelleen toimitaan samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme