Kuinka paljon maksaisit vuokraa kumppanisi omistusasunnosta?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asunto on ja minkä kokoinen. Koko hoitovastikkeen verran ainakin.
Mies muutti mun luo 650€ asunnosta. Maksoi mulle 300, vaikka se oli koko vastike ja lainanlyhennys. Reilua!
Mun mielestä reilua tuossa olisi ollut esim. 200e. Mies olisi voittanut huomattavasti ja niin sinäkin.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan sovittu, että maksan puoliksi sähkön, veden ja yhtiövastikkeen. Ruuat, pesuaineet ym. menee myös pääosin puoliksi. Tämä on miehen asunto ja hän siis maksaa lainalyhennykset, remontit ym.
Loisit toisin sanoen.
Kuitenkin maksaisitte vuokraa, jos asuisitte yksin. Mikä siinä on mahdoton ajatus maksaa esim. asunnon arvon alenemisesta toiselle, kun se kuitenkin kaiken kustantaa?
Sinccis
Te olette varkaita.
Sitten, kun asunto menee myyntiin tai vuokralle, niin enpä noista tuloista saa senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Puolet korosta, yhtiövastikkeesta ja juoksevista kuluista kuin sähkö/vesi/netti. Eli periatteessa puolet kaikista paitsi lainan lyhennyksestä.
Ja mies maksaa kulut asunnosta.
Sinccis
Loinen toisin sanoen.
Maksan miehelle vuokraa 500€/kk. Mies sais tästä vuokraa noin 1000€/kk niin maksan siitä puolet ja lisäksi maksan netin kokonaan ja puolet vesi- ja sähkölaskuista, jätehuollosta ja muista yhteisistä kuluista kuten ruoka ja talon ylläpitoon menevät tarvikkeet. Mies maksaa vastikkeen ja lyhentää lainaa. Nää oli miehen ehdot kun yhteen muutettiin. Maksan asumisesta nyt yhtä paljon kuin yksin asuessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan sovittu, että maksan puoliksi sähkön, veden ja yhtiövastikkeen. Ruuat, pesuaineet ym. menee myös pääosin puoliksi. Tämä on miehen asunto ja hän siis maksaa lainalyhennykset, remontit ym.
Loisit toisin sanoen.
Kuitenkin maksaisitte vuokraa, jos asuisitte yksin. Mikä siinä on mahdoton ajatus maksaa esim. asunnon arvon alenemisesta toiselle, kun se kuitenkin kaiken kustantaa?
Sinccis
Te olette varkaita.
Sitten, kun asunto menee myyntiin tai vuokralle, niin enpä noista tuloista saa senttiäkään.
Ei ne ole tuloja. Niitä kutsutaan vuokralla vuokran nousuksi, jos kiinteistöä joudutaan korjaamaan.
Kyllä te sitten todistatte kerta toisenne jälkeen olevanne tyhmiä kuin saappaat.
Sinccis
Asunnon myyntiarvo siitä harvoin nousee. Yleensä laskee,
Av:lla olen oppinut ainakin sen, että jos ikinä ottaisin naisen luokseni asumaan, niin kertoisin asuvani vuokralla ;)
Sinccis
Sitten nainen suostuisi maksamaan oman osuutensa, joka pitäisi olla ilmiselvää normaalijärkisille ihmisille muutenkin.
Eikä miettiä, että toinen voittaa. Herran jumala, niinhän voitat sinäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisit toisin sanoen.
Sinccis
Te olette varkaita.
Äkkiäpä muuttui se oma rakas loiseksi ja varkaaksi, kun ei tulisikaan omaan pussiin lisälateja, vaan niitä sille "rakkaalle" itse maksaisi :D
Voin ottaa kumppanin vuokralaiseksi. On oma, velaton asunto.
Tietenkin maksaisin (jos olisi asunnosta velkaa) mieluummin grynderille kuin jollekin uunolle, koska se kartuttaisi omaa varallisuuttani eikä uunon.
En maksaisi vuokraa. Maksaisin vain puolet asumiskuluista.
Minun aviomieheni asuu minun asunnossani. Hän maksaa puolet kuluista.
Voisin maksaa puolet vedestä ja vaikka 1/4 sähköstä koska lämmitys yms. Sähköä kuluisi ilman minuakin.
Onneksi puolisoni ei ole persaukinen niin ei tarvi maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisit toisin sanoen.
Sinccis
Te olette varkaita.
Äkkiäpä muuttui se oma rakas loiseksi ja varkaaksi, kun ei tulisikaan omaan pussiin lisälateja, vaan niitä sille "rakkaalle" itse maksaisi :D
No miten se toinen puoli voi kuvitella elävänsä ilmaiseksi?
Toisen siivellä?
Ei omistusasuminen ole ilmaista. Tätä koitan sanoa.
Reilu peli on se, että kumpikin maksaa.
Sinccis
Mene nyt jo Sinccis imemään jonkun toisen homon vehkeitä. Tai omias, ellei läski estä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asunto on ja minkä kokoinen. Koko hoitovastikkeen verran ainakin.
Mies muutti mun luo 650€ asunnosta. Maksoi mulle 300, vaikka se oli koko vastike ja lainanlyhennys. Reilua!
Mikä tässä oli alapeukuttamisen aihetta?
Mies säästi 350€ muuttaessaan mun luo.
Olisiko pitänyt muuttaa sen luo?
Laittaa mun kämppä vuokralle 650€:lla ja maksaa miehelle puolet?
Vai miten alanuolittajat olisi tullut toimia?
Kumppanini osti omistusasuntomme. Maksan puolet juoksevista asumiskuluista (vastike, sähkö jne.) ja puolet myös asuntolainan koroista. Asuntolainahan tarkoittaa käytännössä sitä, että pankki ostaa asunnon ja korot voi ajatella asunnosta maksettavana vuokrana. Kumppanin omistamasta osuudesta en maksa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan miehelle vuokraa 500€/kk. Mies sais tästä vuokraa noin 1000€/kk niin maksan siitä puolet ja lisäksi maksan netin kokonaan ja puolet vesi- ja sähkölaskuista, jätehuollosta ja muista yhteisistä kuluista kuten ruoka ja talon ylläpitoon menevät tarvikkeet. Mies maksaa vastikkeen ja lyhentää lainaa. Nää oli miehen ehdot kun yhteen muutettiin. Maksan asumisesta nyt yhtä paljon kuin yksin asuessani.
Onhan sulla vuokrasopimus irtisanomisaikoineen?
Erikoinen ajattelutapa, että vuokralla asuessa maksetaan puolet, mutta jos toinen omistaa asunnon niin ei makseta mitään. Vuokrallahan te olette silloinkin kun asutte sen puolison kämpässä. Eikö siitä kuulu silloin maksaa vuokraa?
250€ kuukaudessa, mun mielestä ihan kohtuullinen kun kaksio kyseessä.
Itte en kyllä ees millään puolet vastikkeesta tyyppisellä ratkaisulla kehtais olla, tulis jo vähän tyhmä olo maksaa huntti asumisesta/kuukaus vaik taloudellisesti tietty ois kiva.
Normaalisti ja lain mukaan avopuolison ei tarvitse maksaa vuokraa. Jotain muutavoi maksaa, mutta vuokralainen hän ei ole. Ei siis kannata tehdä mitään vuokrasopimusta kun se ei ole laillinen. Asuntovelkakin lain mukaan kuuluu sille omistajalle.
Miesystäväni maksaa minulle 300 eur/kk. Muutti vuokrayksiöstään omakotitalooni. Hän tekee aika paljon erilaisia huoltotöitä, mitä ok-talossa aina on. Olemme molemmat tyytyväisiä järjestelyyn.
Puolet korosta, yhtiövastikkeesta ja juoksevista kuluista kuin sähkö/vesi/netti. Eli periatteessa puolet kaikista paitsi lainan lyhennyksestä.