Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ihastumisen merkit

Vierailija
29.09.2019 |

nyt miehet tai miks ei naisetkin neuvojanne tarvitaan! Miten viestitte ihastumisenne ihastuksen kohteelle, tilanteessa jossa ette ole varmoja toisen tunteista?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihastunut yhteen mieheen ja olin tulkitsevani, että hänkin olisi pitänyt minusta. Nyt hän on ryhtynyt todella tylyksi ja lopettanut moikkaamasta, eikä enää vastaa, jos minä moikkaan. Tarkoittaako tämä sitä, että minun pitäisi lopettaa moikkaaminen myös, etten ole ahdistelija?

Vierailija
42/107 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihastunut yhteen mieheen ja olin tulkitsevani, että hänkin olisi pitänyt minusta. Nyt hän on ryhtynyt todella tylyksi ja lopettanut moikkaamasta, eikä enää vastaa, jos minä moikkaan. Tarkoittaako tämä sitä, että minun pitäisi lopettaa moikkaaminen myös, etten ole ahdistelija?

Ei, vaan sitä että sä oot edelleen niikuin ennenkin. Ei kannata olla muuta. Itse en haluaisi että ihastus muuttaa tyyliään tai tapojaan vuoseni edes silmänlumeeksi,

Sitten, kun luin näitä juttuja, mietin yhtä sanontaa; Jos tuntuu että hän on kiinnostunut sinusta, se yleensä on niin. Mutta miksi se on vaikea uskoa? Asioita voi olla paljon, yksi on sitoutuminen toisaalle.

Olen itse kertonut ihasukselle kiinnostukseni. Vastaanotto oli yllättävä, vaikkei sellainen kuin toivoin. Jälkeenpäin asiat on tasantuneet ja tiedän hänen edelleen välittävän, aivan kuin itsenikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ihastukseni antaa tosi ristiriitaisia signaaleja, välillä tulee juttelemaan, tuijottelee silmiin ja peilaa mun asentoja, toisinaan taas on etäinen ja saattaa kuittailla jostain. Joitain leikittelyä?

Ihastuneena käytös voi olla ihan tarkoittamattakin tosi ristiriitaista ja vaihdella täysin päivän mukaan. Ei oikein handlaa omia fiiliksiään eikä osaa toimia johdonmukaisesti.

Vierailija
44/107 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ mies ja ihastunut työpaikalla erääseen nuorempaan naiseen. Välttelen häntä ja katsetta mutta toki juttelen jos hän puhuu minulle, en usko että hän ikinä voisi sitä arvata. Olen niin ujo ja epävarma ihmisten kanssa että on parempi että pysyn poissa enkä ruoki ihastumistani enempää, siksi välttelen. Hänen kaltaisensa nainen ei ikinä minusta kiinnostuisi.

Vierailija
45/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sitä ei voi havaita yhtään mistään. Tämä on suoraataan masentavaa.

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/keskinainen-vetovoima-paljastuu-…

"Tutkijat saivat selville, että ruumiinkieli ei ennustanut, pitääkö ihminen kohtaamastaan henkilöstä vai ei. Silmän liikkeet, tuijotus, kasvojen ilmeet tai nyökkäily eivät kertoneet siitä.

Ihmiset kyllä peilasivat toistensa käyttäytymistä. He hymyilivät tai nyökkäsivät, kun toinen henkilö teki niin. Mutta toisin kuin ihmiset yleisesti uskovat, näiden peilausten ja vetovoiman tuntemisen välillä ei ollut yhteyttä.

Löytö tuntuu olevan ristiriidassa aiempien tutkimusten kanssa, sanoo psykologi Sally Farley Baltimoren yliopistosta.

”On paljon kirjallisuutta, joka osoittaa, että ihmisen ulkoinen käyttäytyminen ennustaa vetovoiman tunnetta hyvin. Näitä merkkejä ovat katsekontakti, läheisyys, kosketus, eleet, matkiminen ja ääni. Ne kaikki osoittaisivat, jos vetovoimaa löytyy.”

Hollantilaiset kuitenkin havaitsivat, että mitä enemmän kohtaavien parien syke ja ihon johtavuus tahdistuivat tapaamisen aikana, sitä enemmän he tunsivat houkutusta toiseen."

Ja

"Tutkijat havaitsivat kokeessa myös, miten huonosti ihmiset tulkitsivat toisen tunteita. Kun koehenkilöitä pyydettiin ennustamaan, haluaisiko toinen treffeille, he arvasivat sen yhtä huonosti kuin sattumalta tehty arvaus.

Vastauksissa paljastui kotiinvetoa. Jos joku haaveili kumppanuudesta, hän ajatteli todennäköisemmin, että kohde piti hänestä. Oikeasti vastaavuutta ei löytynyt."

Vierailija
46/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sitä että sä oot edelleen niikuin ennenkin. Ei kannata olla muuta. Itse en haluaisi että ihastus muuttaa tyyliään tai tapojaan vuoseni edes silmänlumeeksi,

Sitten, kun luin näitä juttuja, mietin yhtä sanontaa; Jos tuntuu että hän on kiinnostunut sinusta, se yleensä on niin. Mutta miksi se on vaikea uskoa? Asioita voi olla paljon, yksi on sitoutuminen toisaalle.

Olen itse kertonut ihasukselle kiinnostukseni. Vastaanotto oli yllättävä, vaikkei sellainen kuin toivoin. Jälkeenpäin asiat on tasantuneet ja tiedän hänen edelleen välittävän, aivan kuin itsenikin.

Tästä kuulisi mielellään lisää! Siis millä tavalla yllättävä mutta ei mieluisa?

Vierailija
47/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko mies on kiinnostunut, mutta tosi ujo ja epävarma tai sitten hän on ei-kiinnostunut, mutta silloinkin jotenkin solmussa itsensä kanssa kun noin käyttäytyy. Ei tutun ihmisen moikkaaminen, piti hänestä tai ei, ole ahdistelua vaan perus käytöstapoja.

Tuo ensimmäinen vaihtoehto on kai aika harvinainen. Minulle on kuitenkin pari kertaa niin käynyt. Molemmat miehet muuttuivat yhtäkkiä tylyiksi tai suorastaan vihaisiksi, eivät vastanneet tervehdykseen ja kohdatessa eivät katsoneet päinkään. Kuitenkin pieniä merkkejä kiinnostuksesta oli edelleen. Eli viestintä oli ristiriitaista. Kunnes yllättäen lämpenivät kunnolla ja silloin laitettiin kaikki kortit pöytään...

Minun neuvo: ota rauhassa ja keskity elämääsi. Mies tekee siirron jos haluaa jotain.

Vierailija
48/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että jotkut miehet kiinnostuessaan alkavat vältellä ihastuksensa seuraa. Mistä se johtuu? Siis ihan sinkkumiehetkin.

Oma mieheni teki juuri näin kun oli minuun ihastunut, tietenkin luulin jotain päinvastaista käytöksen perusteella. 

Vierailija
49/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne kuuluisat katseet kerro paljon. Vilkuilee useasti mutta ei tuijota. Kun käännät selän tunnet että katse on sinussa (naisen vaisto) huomaa sinut vaikka olisi ihmisiä tilassa useita, seuraa sinua katseilla sekä kuuntelee jutteluasi ”salaa” jos siis puhut muille. Nämä olen ainakin itse huomannut ja kohdistuu varattuun mieheen.

Naisen vaisto 😅😅😅

Vierailija
50/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on vain heruttamista eikä ihastusta. On huomannut, että toinen ensin katselee niin pitää tilannetta yllä. Se kohottaa itsetuntoa. Sitä peliä voi pitää vaikka naapurin mummon kanssa ilman jatkotoiveita.

Sanoisin, että arkuus on selvempi merkki vakavasta ihastumisesta kuin silmäpeli.

Yksinkertainen tapa selvittää asia: kutsua kahville, ehdottaa jotakin.

Vierailija
51/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ihastukseni antaa tosi ristiriitaisia signaaleja, välillä tulee juttelemaan, tuijottelee silmiin ja peilaa mun asentoja, toisinaan taas on etäinen ja saattaa kuittailla jostain. Joitain leikittelyä?

Mulla on melkolailla samaa ihastukseni kanssa. Oon miettinyt, että tää vois mun kohdalla johtua siitä, että ollaan molemmat varattuja. Ehkä siksi toisina päivinä osoitetaan kiinnostusta toisiimme ja flirttaillaan, toisina päivinä ollaan etäisiä, koska tiedetään, että jutusta ei voi tulla mitään, koska ollaan varattuja eikä haluta pettää/rikkoa perheitä.

Vierailija
52/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä luottaisi tähän sivusta seuraajana enkä omalla kohdallanikaan. Sen verran on ollut virheellisiä tulkintoja tai nähty eri tavalla tilanteet.

Nämä toisten tunteiden varmat tulkit on usein niitä vaivaannuttavimpia ihastujia, kun vastakaikua ei ole, mutta kieltäytyvät sitä uskomasta.

Vierailija
53/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on melkolailla samaa ihastukseni kanssa. Oon miettinyt, että tää vois mun kohdalla johtua siitä, että ollaan molemmat varattuja. Ehkä siksi toisina päivinä osoitetaan kiinnostusta toisiimme ja flirttaillaan, toisina päivinä ollaan etäisiä, koska tiedetään, että jutusta ei voi tulla mitään, koska ollaan varattuja eikä haluta pettää/rikkoa perheitä.

Tai sitten toisina päivinä menee oman rouvan kanssa huonommin ja kaipaa tunnetta että miehenä on vielä valtaa saada nainen lämpenemään, ja toisina päivinä tarvetta ei ole. Pettämistähän se on kaikkina päivinä, eikä vain joskus.

Vierailija
54/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani kyse on kai jonkinlaisesta liian hyvää ollakseen totta-ajattelutavasta. Ihastun todella harvoin joten pidän erittäin epätodennäköisenä, että niin tapahtuessa saisin tunteilleni vastakaikua. Koskaan ei voi olla täysin varma, vaikka itsellä olisikin hyvä tunne toisesta.

Silloinhan uskominen on helppoa, jos ihastunut on joku sellainen, jolta ei ihastuksen tunteita toivoisi ja jota kohtaan itsellä ei minkäänlaisia fiiliksiä ole. Juuri nämä tietenkin niitä ihastuksen tunteitaan yleensä osoittavat.

Vierailija
55/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten toisina päivinä menee oman rouvan kanssa huonommin ja kaipaa tunnetta että miehenä on vielä valtaa saada nainen lämpenemään, ja toisina päivinä tarvetta ei ole. Pettämistähän se on kaikkina päivinä, eikä vain joskus.

Flirtti on sun mielestä pettämistä?

Vierailija
56/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flirtti on sun mielestä pettämistä?

Jos annetaan ymmärtää, ja tehdään jotain mitä ei oman kumppanin nähden tehtäisi - yksiselitteisesti joo.

Vierailija
57/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten, jos mies ihastuu ja lyö jarrut pohjaan? Viilentää välit?

Voiko nainen silloin ”olla varma” että oli miehelle merkittävä?🤔

Vierailija
58/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänastisen kokemukseni perusteella miehet ovat näissä asioissa yleensä aika suoria. Ainakin ne miehet joihin olen itse törmännyt. Tulevat ihan suoraan kertomaan fiiliksensä, vaikken olisi itse millään tavalla osoittanut olevani kiinnostunut. Eivät lähestyessään ilmeisesti välitä onko tunne molemminpuolinen.

Mistä sitten tiedät kuinka monet ovat kiinnostuneita mutta eivät tee mitään?

En mistään. Varma voin olla vain niistä jotka ovat lähestyneet.

Jos sinä et pysty tulkitsemaan miehen kiinnostusta ellei tämä lähesty suoraan, miten voi olla "ihme ja kumma" jos mies ei osaa tulkita oikein katseitasi ja hymyjäsi?

Vierailija
59/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, jos mies ihastuu ja lyö jarrut pohjaan? Viilentää välit?

Voiko nainen silloin ”olla varma” että oli miehelle merkittävä?🤔

Miten ihastuminen ilmeni? Kertoiko mies vai päättelitkö itse? Et kyllä voi olla varma kenenkään ajatuksista...

Vierailija
60/107 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdoton sääntö on tämä:

Aloite sisältää aina pakkien saamisen riskin.

Jos teet aloitteen, et voi vetää sitä takaisin esim. seuraavasti: "ai mies ei kiinnostunutkaan, no minähän vain ystävällisyyttäni hymyilin/katsoin/juttelin, en yrittänyt pokata".

Tuossa tutkimuksessahan se jo sanottiin ettei epämääräisiä eleitä ole helppoa tulkita, eikä moni siinä onnistu. Eli oikeasti tieto ihastumisesta oli toiveajattelua, joka vain sattui pitämään kutinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän