Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit, mitä laitatte leivän päälle?

Vierailija
29.09.2019 |

Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää ainaiset hummus/pesto + tomaatti/kurkku komboni. Vinkkejä kehiin!

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikista kasvisruokaa käsittelevistä ketjuista tulee aina vegaaneja ja kasvissyöjiä haukkuvia ketjuja. Tämäkin ketju on vain vegaaneille, miksi te lihaa syövät edes tungette tähän haukkumaan? Tarkoitus on jakaa hyviä vinkkejä. 

Ja mistä kumpuaa se ajatus, että vain vegaanin ja ainoastaan vegaanin tulisi pelastaa maailma, muiden ei tarvitse tehdä mitään. Ja jos vegaani syö banaanin, niin se on hirveä ympäristörikos. Kun kaikki muut syövät banaaneja, siitä ei kukaan kohise. Antaisitte te lihanistit kasvissyöjien olla rauhassa, emme mekään puutu teidän syömisiinne ja moralisoi kesällä sitä valtaisaa grillimakkaran ja -pihvien kulutusta.

Vierailija
182/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaupoissa  on vegaanijuustoja ja -leikkeleitä. 

ilmeisesti alapeukuttajat ovat kujalla kauppojen tarjonnasta. 

Mikä niiden kilohinta ja ravintoarvo on suhteessa juustoon ja lihaleikkeleisiin.

Siinä leikkeleessä, mitä itse ostan, on sadassa grammassa melkein 30g proteiinia ja kuituakin melkein 3 grammaa. 

Siihen ne ravinnot jääkin, kasvisproteiinikin on ihmiselle hyödytöntä. Mitäpä muuta se sun leikkelees sisältää? Vai onko ainesosaluettelo niin pitkä ja outoja aineita, ettet ymmärrä?

En voinut tarkistaa, mutta miehen kinkkuleike on jääkaapissa. Siinä on mm. stabilointiaineita, karrageenia, dekstroosia, maltodekstriiniä, säilöntäaineita, muunnettua maissitärkkelystä, happamuudensäätöaineita, hapettumisenestoaineita. 

En kysynyt sun miehen kinkkuleikkeleen sisältöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit näyttävät suosivan urakalla avocadoa. Eikö sen raskas ympäristökuorma haittaa yhtään? Sen viljely on erittäin haitallista ympäristölle, koska kasvatus vaatii valtavasti vettä alueilla, jossa siitä on pulaa. Lisäksi sen viljelmien tieltä kaadetaan metsää ja syrjäytetään perinteisiä, paikallisesti tärkeitä viljelykasveja. Kysyntä maailmalla on aiheuttanut lisäksi sen, että paikallisilla ei ole niihin varaa.

Ulottuuko vegaanin omatunto vain eläimiin, eikö koko planeetta pitäisi ottaa huomioon valinnoissa?

Jotkut vegaanit eivät halua syödä lihaa eläinten kärsimyksen takia, jotkut ajattelevat lihantuotannon ympäristövaikutuksia, ja jotkut ovat vegaaneja terveyshyötyjen vuoksi.

Yllättääkö sinua se, että ihmisillä on eri arvot joiden mukaan he elävät? Miksi vegaanien pitäisi olla jotain pyhimyksiä, jotka elävät 100% oikein?

Miten vegaanisuus on terveellisempää kuin sekasyöjän ruokavalio, joka syö monipuolisesti kasviksia ja vihanneksia sekä marjoja? Eikä silloin myöskään tartte mm. rautaa tai B12 purkista ottaa.

Olen sekasyöjä ja silti joudun ottamaan rautaa ja B12 purkista.

Vierailija
184/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit näyttävät suosivan urakalla avocadoa. Eikö sen raskas ympäristökuorma haittaa yhtään? Sen viljely on erittäin haitallista ympäristölle, koska kasvatus vaatii valtavasti vettä alueilla, jossa siitä on pulaa. Lisäksi sen viljelmien tieltä kaadetaan metsää ja syrjäytetään perinteisiä, paikallisesti tärkeitä viljelykasveja. Kysyntä maailmalla on aiheuttanut lisäksi sen, että paikallisilla ei ole niihin varaa.

Ulottuuko vegaanin omatunto vain eläimiin, eikö koko planeetta pitäisi ottaa huomioon valinnoissa?

Jotkut vegaanit eivät halua syödä lihaa eläinten kärsimyksen takia, jotkut ajattelevat lihantuotannon ympäristövaikutuksia, ja jotkut ovat vegaaneja terveyshyötyjen vuoksi.

Yllättääkö sinua se, että ihmisillä on eri arvot joiden mukaan he elävät? Miksi vegaanien pitäisi olla jotain pyhimyksiä, jotka elävät 100% oikein?

Miten vegaanisuus on terveellisempää kuin sekasyöjän ruokavalio, joka syö monipuolisesti kasviksia ja vihanneksia sekä marjoja? Eikä silloin myöskään tartte mm. rautaa tai B12 purkista ottaa.

Olen sekasyöjä ja silti joudun ottamaan rautaa ja B12 purkista.

Tuo ei johdu sekasyönnistä, vaan siitä, että sinä syöt huonosti.

Vierailija
185/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätänälkäleipä tai leipä ruuan kanssa on itselläni täyttynyt vuosia jo ihan vain jollain levitteellä tai mennyt kuivana alas.

Mutta sitten on erikseen hifileivät joilla herkutellaan esim. joskus lounaalla tai viikonloppuaamuisin.

Jotain vaaleaa patonkia tai sämpylöitä, yksi lempparicombo on aurinkokuivattu tomaatti, oliivi, salaatti, kurkku, punasipuli, tuoreyrtit ja balsamico.

Toinen herkku sisältää fajitamaustetut hernissuikaleet, avokadoa, paprikaa ja limemehua.

Kaikista paras leipä ikinä sisältää kyllä vegemajoneesia, suolakurkkua, emmentaljuustoa ja keittokinkkua. Ajalta siis ennen vege-elämääni ja tunnustan että pari kertaa vuodessa tuon leipäsen itselleni teen leipägrillissä, vaikka muutoin käytän pelkkiä kasvikunnan tuotteita.

Vierailija
186/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin saada vastauksen että kun mä paistan pekonia mulla herahtaa vesi kielelle. Käykö vegaanilla sama kun se leikkaa nurmikkoa😂

Vierailija
187/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kavereina vegaaneja ja he syö todella paljon leipää ja vieläpä vaaleaa leipää. Se ei ole ravintoarvoiltaan kovin hyvää.

Oon huomannut että näin tekee moni vegaani.

Miksi muuten vegaanit ei ole hoikkia?

Vierailija
188/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kavereina vegaaneja ja he syö todella paljon leipää ja vieläpä vaaleaa leipää. Se ei ole ravintoarvoiltaan kovin hyvää.

Mulla on kavereina sekasyöjiä ja he syö todella paljon leipää ja vieläpä vaaleaa leipää. Se ei ole ravintoarvoiltaan kovin hyvää. Oon huomannut, että näin tekee moni sekasyöjä. Miksi muuten sekasyöjät eivät ole hoikkia?

Vierailija
189/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia heidän pitäisi olla hoikkia???

Vierailija
190/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänä vuonna syönyt alle kaksi kiloa leipää, BMI on 20,2, urheilen joka päivä ja olen vegaani. Muuta kysyttävää?

Vierailija
191/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te vegaanit voitte syödä kun leivän päällä on ylähuuli. Lihaahan sekin.on.

Vierailija
192/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut saman meidän työpaikka ruokalassa. Ne jotka syö vegaanisesti ottaa paljon leipää ruoan kylkeen. Onko tämä yleinen tapa vai miksi?

Vierailija
193/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut saman meidän työpaikka ruokalassa. Ne jotka syö vegaanisesti ottaa paljon leipää ruoan kylkeen. Onko tämä yleinen tapa vai miksi?

Pakkohan niiden on jostain energiansa saada. Valitettavasti se sattuu olemaan se huonoin mahdollinen.

Vierailija
194/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinistä Keijua tai jos pehmeää tuoretta leipää niin ei siihen tarvi mitään päälle

Vierailija
195/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiju maistuu hyvältä kun raastaa sekaan valkosipulinkynnen ja lisää (savu)sormisuolaa , yrttiäkin voi lisätä esim basilika

Vierailija
196/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikista kasvisruokaa käsittelevistä ketjuista tulee aina vegaaneja ja kasvissyöjiä haukkuvia ketjuja. Tämäkin ketju on vain vegaaneille, miksi te lihaa syövät edes tungette tähän haukkumaan? Tarkoitus on jakaa hyviä vinkkejä. 

Ja mistä kumpuaa se ajatus, että vain vegaanin ja ainoastaan vegaanin tulisi pelastaa maailma, muiden ei tarvitse tehdä mitään. Ja jos vegaani syö banaanin, niin se on hirveä ympäristörikos. Kun kaikki muut syövät banaaneja, siitä ei kukaan kohise. Antaisitte te lihanistit kasvissyöjien olla rauhassa, emme mekään puutu teidän syömisiinne ja moralisoi kesällä sitä valtaisaa grillimakkaran ja -pihvien kulutusta.

Vegaanit ovat uskonlahko ja hyvin moni vegaani saarnaa oppimaan normaalisti syöville. Vegaanien nimissä on maailmalla tehty murhia ja moni lapsi syntyy ja elää puutteellisella ravinnolla kitukasvuisena. Lapsia on tämän uskonlahkon oppeja noudatettaessa myös kuollut. Vegaanit eivät myöskään jätä muita rauhaan ja ovat harhauttaneet paikoin esimerkiksi kuntapäättäjiä vähentämään vaikkapa maidon tarjontaa lapsille.

Painottaakseen ruokavaliossaan kasviksia, ei tarvitse olla vegaani. Vegaanit ovat yksi suurimpia esteitä kasvisruokien lisääntyvällä käytölle, koska tekevät esiintymisillään aihepiirin hyvin vastenmieliseksi.

Turha väittää etteivätkö vegaanit tunge tunkkaisine näkemyksineen joka paikkaan päätään aukomaan ja silti vaativat muista poistumaan omaksi julistamaltaan alttarilta.

En ryhdy vihaamaan yksittäistä vegaania, mutta tätä harhaista ja luonnonvastaista oppirakennelmaa vihaan täydestä sydämestäni. Ja, kyllä, syön paljon kasviksia koska ne ovat oikein hyviä ja itse asiassa lihaa vain marginaalisesti.

Vierailija
197/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatananleikettä, joka myös seitanina tunnetaan.

Vierailija
198/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa, tomaattia ja kurkkua. Joskus pelkkää rasvaa. En tee leivän tekemisestä numeroa vaikka olen vegaani.

Vierailija
199/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat ja ylähuulen.

Vierailija
200/268 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nillittää, kuinka vegaani voi syödä pas kalla eli lannalla lannoitettua viljaa, kasviksia, hedelmiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi