Nettitreffailu nelikymppisenä helvettiä
Mitä tälle nettideittikuviolle on käynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana? Minulla oli hyviä kokemuksia ekalla kierroksella, nyt toisella kiekalla homma on näiden miesten takia ihan mahdotonta. Mahdotonta päästä edes treffeille, vaikka olen vasta 41, ihan nätti, normaalipainoinen vaikken mikään fitnesmissi. Olen ikäistäni nuoremman näköinen, akateeminen tutkinto, mielenkiintoinen ja hyvinpalkattuja työ muodikkaalla alalla. Minulla on kaksi lasta ja haen toista eronnutta vanhempaa, ikähaarukka 35-52 v. Ei kriteerejä koulutuksen ja ammatin suhteen.
Teen heti selväksi, etten usko pitkään kirjoitteluun vaan nopeaan tapaamiseen ilman painetta. Että vaikka paria ei löytyisi, tykkään silti jutella ihmisten kanssa.
Saan tykkäyksiä ja yhteydenottoja, mutta sitten se alkaa. Joko mies ei osaa kirjoittaa järkevää lausetta, löydän hänet varattujen pettämissivustolta tai sitten miehestä ei yllättäen kuulu mitään. Tai kirjoitellaan pitkään, ja yhtäkkiä tulee pyyntöjä lähettää ”tuore selfie” - aivan kuin profiilikuvani eivät tuoreita olisi. Jankkaamista ja lisäkuvien vonkaamisesta. Tai treffikutsu kävelylle syrjäiseen metsään perjantai-iltana. ”Koska kahvilassa on pönötystä ja usein saatan heti haluta lähteä”. Tuhlaa siinä sitten lapsivapaasi tällaiseen mieheen.
Sitten on miehiä, joiden kanssa juttu luistaa 5-6 tuntia. Tavataan uudelleen, ja mies kertoo, että oli taas kivaa. Sitten loppuukin yhteydenpito.
Mielestäni olen ihan viehättävä, puhelias ja hauska. Saatan kerätä katseita töissä, kaupassa tai kadulla, joten en ainakaan ole poikkeuksellisen epämiellyttävä. Ja miehet, joiden kanssa olen deittaillut ovat niitä tavallisia, eronneita keski-ikäisiä isiä, joilla on jo mahaa ja harventuneet ohimot. Silti he kai hakevat sitä 10 v nuorempaa kaunotarta.
En ymmärrä miesten valitusta, että naisilla on netissä muka helpompaa. Olen itse ollut aktiivinen, Joutsan kriteereissä. En vain kelpaa?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisit live elämää. Mene juttelemaan kun näet yksin olevan sopivan miehen. Totta kyllä on se puhe, että kun ollan nelikypäsissä, niin on kunnollisten miesten markkinat
mies51v
Mikä on miesten mielestä kunnollinen?
Ei player, työssäkäyvä, ei alkoholi tai huumejuttuja, osaa puhua tarvittaessa jne..
mies51v
Hahaha kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda nettitreffit ja sovellukset ja yritä löytää seuraa livenä. Kuten joku jo sanoikin, akateemisilla ansiolla ei ole niin väliä. Lämpimän oloinen persoona ja hoikkuus sekä nätti ulkonäkö ovat parhaita valttejasi. Tyhmää ei tietenkään tarvitse leikkiä, mutta feminiininen olemus ja hymyily saa miehet lähestymään helpommin.
Se on piru vie kumma, kun näille ä m m i l l e ei mene jakeluun että se akateeminen haistavitunkoulutus on aivan se ja sama. Se kiinnostaa luokkaa kilopaskaa. Ja kuten ap :n liirumlaarumista käy ilmi, niin heti ensitöikseen aletaan jauhamaan siitä paskakilon vertaisesta akateemisesta huuhaasta. Pitäisi ennemmin omana tietonaan niin sitä ei ensimmäisenä luettaisi huonoksi puoleksi, mitä se kiistatta on.
——
Vastauksesi säälittävän katkerasta laadusta päätellen taisi osua nilkkaan. Niin se menee, että kun ei ole kouluttautunut, ei ymmärräkään koulutuksen päälle - kommenttisi on säälittävä avautuminen.
Olen eri mutta akateeminen ”uramies” enkä todellakaan anna akateemisuudelle mitään arvoa naisessa
Kyllä mä olen kääntynyt uskomaan, että vika on siinä, että olen yrittänyt löytää ikäistäni! Koska valtaosin nuorempien kanssa ei samaa arvomaailmaa koskevaa dilemmaa ole =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat nykyään mielestään ikäistään nuoremman näköisiä.
Ja muutkin hienot puolet sinussa - emme voi tietää, pitävätkö ne paikkansa. No, uskon, että pitävät. Miehet nyt vain ovat tuollaisia deittailun valintamyymälässä haahuilijoita. Aina löytyy tinderistä joku parempi.Näin on. Itse olen 20v ja tunnen erään 42-vuotiaan, joka ihan oikeasti näyttää omasta mielestään 30-vuotiaalta. Kun on ns. taskuvenus eli pieni siro 150-senttinen, mutta kyllähän sen hänen naamastaan näkee heti, että on yli nelikymppinen. Ekaa kertaa kun näin hänet niin luulin viiskymppiseksi..
Muutama tällainen ”näytän niin nuorelta” tullut vastaan joka ei näytä yhtään. Todella vaivaannuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda nettitreffit ja sovellukset ja yritä löytää seuraa livenä. Kuten joku jo sanoikin, akateemisilla ansiolla ei ole niin väliä. Lämpimän oloinen persoona ja hoikkuus sekä nätti ulkonäkö ovat parhaita valttejasi. Tyhmää ei tietenkään tarvitse leikkiä, mutta feminiininen olemus ja hymyily saa miehet lähestymään helpommin.
Se on piru vie kumma, kun näille ä m m i l l e ei mene jakeluun että se akateeminen haistavitunkoulutus on aivan se ja sama. Se kiinnostaa luokkaa kilopaskaa. Ja kuten ap :n liirumlaarumista käy ilmi, niin heti ensitöikseen aletaan jauhamaan siitä paskakilon vertaisesta akateemisesta huuhaasta. Pitäisi ennemmin omana tietonaan niin sitä ei ensimmäisenä luettaisi huonoksi puoleksi, mitä se kiistatta on.
On hyvä kertoa akateemisuudestaan heti alussa, että välttyy ylläolevan kaltaisilta miehen irvikuvilta. Akateemiselle miehelle kelpaa oikein mainiosti toinen fiksu, pitkäjänteinen ja elämälleen tavoitteita asettanut ihminen. :)
Mikset sitten kirjoita tuota, että olet fiksu, pitkäjänteinen ja tavoitteita itselleen asettanut ja etsit toiselta samaa? Luuletko ettei muista koulutuksista tulevilla voisi olla noita ominaisuuksia?
Minäkin olen 41, ja lähdössä uudestaan nettideittailemaan oltuani noin kolme vuotta suhteessa. En ole ihan vielä valmis aloittamaan tapailuja uudestaan, mutta kävin uteliaisuudesta vanhalla profiilillani selaamassa käyttäjiä. Kiinnitin huomiota siihen, että muistan todella monet heistä tuolta kolmen vuoden takaa, ja heillä on edelleen täysin samat kuvat ja tekstit.
Itse olen jo alustavasti miettinyt, mitä kuvia laittaisin profiiliini tällä kerralla, ja tarvitsenko jotain kuvia lisää vai ovatko olemassaolevat tarpeeksi tuoreita. Vanhin on 1,5 vuoden takaa, ja siitäkin mietin onko jo liian vanha. Näillä lukuisilla miehillä taas on vähintään 3 vuotta vanhat kuvat - todennäköisesti paljon sitäkin vanhemmat.
No, itselleni ulkonäkö ei merkitse kovin paljon, joten aika sama lopulta. Mutta muut miehen ominaisuudet merkitsevät sitäkin enemmän, ja mietityttää kyllä jo valmiiksi, millainen urakka mahtaa tällä kertaa olla edessä. Viimeisimmän miehen kohdalla tein useitakin poikkeuksia tavanomaisista kriteereistäni, koska miehessä oli paljon hyvää ja halusin nähdä, ovatko kriteerini lopultakin osittain ihan turhia, ja olenko liian tuomitseva ja vaativa kumppania etsiessäni. Kävi ilmi että en ole, vaan olisi kannattanut pitää niistä kriteereistä kiinni. Odotukseni siis on, että jatkossa kumppanin löytäminen vaikeutuu huomattavasti.
Tsemppiä ap! Kyllä se löytyy kun olet sinnikäs etkä anna typerysten kohtaamisen lannistaa itseäsi.
Unohda noi isomahaiset, elähtäneet äijät. Miehet rupsahtavat paljon aikaisemmin ja silti katteetonta itsetuntoa löytyy. Ehdotan, että rajaat ikähaarukan reilusti nuorempiin, 25-35v. olisi sulle sopivampi. Itselläni on 14 vuotta nuorempi ja 26. yhteinen vuosi menossa. Just äsken lähti tää komistus punttisalille naureskellen, että lämmittely on jo tehty vaimon kanssa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Koulutus- ja sivistysvastaisuus on täydellinen turn off. Siksi on varmaan hyvä mainita, että on akateeminen, niin ei-toivotut yhteydenotot jäävät pois.
En ole koulutusvastainen vaan DI, ja silti ottaa päähän massiivisesti rumahkot naiset jotka joka väliin toitottavat sitä humanistikoulutustaan. Ikään kuin se kompensoisi sitä Tarja Halosen näköistä naamaa ja kehoa yhtään mitenkään.
Jos haluat matcheja tinderissä tai nettideittiapplikaatioissa, niin ole nuori ja hyvännäköinen. Vain naisten psykoosimaailmassa tärkein kriteeri naiselle on joku "koulutus" hyvännäköisen kropan ja naaman sijasta.
Paras asenne deittailuun minä parempi muut huonoja, sillä pääsee pitkälle!
Onhan toi nettideittailu aika tylsää hommaa niin naisille kuin miehille.
Mutta en tiedä missä kaikkialla olet nettideitti maailmassa. Jos olet vain Tinderissä, niin suosittelen laajentavan vähän alustoja joissa olet. Nimittäin Tinder on vain itsetunnon boostaus alusta, jossa noita tykkäyksiä naiset saavat. Ja koska on sen verran pinnallinen paikka johon ei voi omia arvoja laittaa niin on myös pettäjien suosikki paikka.
Suosittelen taas kertaalleen että eksyisitte OkCupid palveluun jossa saa listattua omia arvoja, plus pystyy vertailemaan kumppani ehdokkaan arvoja helposti (tietenkin tärkein kyseessä on ilmainen palvelu). Tai sitten suomi24-palveluun, siellä löytyy enemmän suomalaista porukkaa kuin OkCupid sekä siellä saadaan laitettua enemmän sisältöä profiileihin (ja myös ilmainen).
ps. Et olisi minulle kumppani ehdokas, mutta sen näkisit jo heti minun profiilista OkCupid kautta. Eikä turhia tykkäyksiä tarvitsisi tehdä suuntaan eikä toiseen. ;)
Itse nettideittailin nelikymppisenä eron jälkeen viitisen vuotta sitten ja miehiä tuli kyllä ovista ja ikkunoista. Sen kyllä huomasin, että naisen ei kannata olla liian aktiivinen. Poikkeuksetta ne treffit joihin minä olin tehnyt aloitteen, eivät johtaneet pitemmälle. Joko en ollut näiden miesten mielestä tarpeeksi kiinnostava tai sitten heillä oli ylipäätään joku lukko päällä.
Mutta kun annoin miesten tehdä aloitteen, niin syntyi paljon lupaavia kohtaamisia. Näistä sitten minä lopulta pakitin 90-prosenttisesti mutta löysin joukosta myös Elämäni Helmen, jonka kanssa edelleen onnellisesti yhdessä.
Aina samaa valitusta, vaikka naiset itse jaksavat julistaa seksuaalista vapautuneisuuttaan. Hyväksykää siis se, että mitä valmiimpia naiset ovat seksiin, sitä kepeämmin miehet naisiin suhtautuvat ja sitä enemmän ulkonäkö ja nuorekkuus painaa.
Vierailija kirjoitti:
En halua sellaista ukkoa, jonka mielestä akateeminen koulutukseni on se ja sama ja haistavitunkoulutusta ja kilopaskaa. En tee sellaisella junttieinarilla mitään. Mieluummin yksin.
Akateemisuuden korostaminen on junttia. Akateemisuus ei takaa, että on fiksu henkilö.
Samat kokemukset kirjoitti:
Samat kokemukset on mulla, 40-vuotiaalla lapsettomalla sinkulla pks-seudulta. Olen hoikka, ihan ok-näköinen ja akateemisesti koulutettu. Harrastan aktiivisesti kaikenlaista liikuntaa enkä ole mikään tuppisuu. Valtaosa miesten profiileista on tavattoman ankeita, pari huonoa suttuista kuvaa ilman esittelytekstiä. En jaksa lähteä nyhtämään perustietoja pelkän kuvan perusteella.
Harva keskustelu johtaa tapaamiseen ja usein ongelma näyttää olevan loppupeleissä eroava arvomaailma ja tausta. Siitä ei pääse mihinkään, että koulutustaso korreloi hyvin vahvasti elämäntyylin kanssa ja useimpien matalammin koulutettujen kanssa ei löydy yhteistä kieltä. Tunne on usein molemminpuolinen eli kyse ei ole omasta nirsoudestani vaan erillaisesta elämänkulusta puolin ja toisin. Toinen yhtä usein vastaan tullut ero on ollut arvomaailmassa, monella korkeammin koulutetulla miehellä tuntuu olevan hirveä menestymisen pakko ja aika oikeistolainen kova asenne muita ihmisiä kohtaan. Itselleni se on heti suuri turn-off. Koen, että itselläni olisi jotain annettavaa, mutta monesti tuntuu, että miehet vain "kelluvat" eikä oikeita suhteita pääse syntymään.
40-vuotias on syntynyt pahaan saumaan siinä, että sukupolviraja menee liian läheltä. Monet vanhemmat miehet tuntuvat järjettömän konservatiivisilta vanhoilta papparaisilta. Löydän paljon enemmän yhteistä itseäni kymmenen vuotta nuoremmasta ryhmästä kuin muutamaa vuotta itseäni vanhemmasta.
Ja joo, oikeassa elämässä ei todellakaan tapaa ketään uutta, tapailu on siirtynyt nettiin.
Et ole syntynyt sen pahempaan saumaan kuin muutkaan. Ette vain ymmärrä, että myös naisten ominaisuuksilla on merkitystä parisuhdemarkkinoiden kehityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Eliittikumppaneissa koulutus on yksi täytettävistö taustatiedoista.. En sitä esittelytekstissä tuo edes esille. Minulle miehen koulutus on se ja sama. Vaikka jos totta puhutaan, moni kouluttamaton mies on keskustelijana suht yksinkertaisen oloinen.
Mun kaveripiirissä akateemisilla miehillä kyllä on koulutetut puolisot. Että jotain merkitystä sillä näyttää olevan.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3562877/rahat-meni-hukkaan-eliittikumpp…
MInussakaan ei ole ulkoisesti mitään moitittavaa, mutta yleensä kauniit ja hyvin koulutetut naiset eivät ole yhteiskunnassamme ihan niitä halutuimpia kumppaneita. Ja jos olisivatkin, niin usein jo varattuja kuin myös heitä fiksusti pitävät miehetkin.
Vertailin eri naistuttujen kanssa deittikokemuksia, luimme millaisia viestejä kukin oli saanut tai itse lähettänyt miehille, ja millaisia kuvia julkaissut. Ja mikä ei yllätys ole, niin tissivako- ja kokovartalokuvat ja mahdollisimman neutraali , lyhyt esittelyteksti saivat eniten yhteydenottoja. Ihan sama miltä näyttää: ruma, kaunis, vanha, nuori.
Osa naisista lähettää myös alastonkuvia itsestään, jolloin deittailut vievät ainakin seksiin niiden pohjalta.
Deitit toimivat, jos nainen on aktiivinen ja miellyttää miestä. Harva nainen siihen suostuu, mutta joskut suostuvat ja sen takia heillä sitten on deittejä sekä eri pituisia suhteita.
Minun mielestäni deittipalvelut ovat hektisiä ja joissa ihmiset sokeutuvat tarjonnan äärellä kuin miettisivät mitä haluavat sieltä. Deitteihin ei panosteta ja rampataan kenen kanssa sattuu, vaikka oma ihmistuntemus jo varoittaisi ettei kannata mennä.
Kaikki miehet, jotka olen tavannut, ovat olleet mukavia ja ystävällisiä. En voi valittaa, mutta en myöskään kehua. Näen monissa epävarmuutta ja arkuutta, jonka he peittävät seksistisiin puheisiin. Varatut ovat usein eksyneitä elämässään ja heidän kanssaan riittää, jos vähän filosofoi naisten käytöksestä. Koetan välttää liian kovia sanoja ja torjuntaa, ellei nyt ihan joku intoudu lähettämään pippelikuviaan.
Jos olisin sinä en panostaisi deittipalveluihin ihan niin suurella panostuksella kuin nyt teet. Sinussa ei ole mitään vikaa, vaan näet sen minkä moni muukin että niitä palveluja on paljon ja asiakkaita ei vain riitä. Kannattaa kokeilla myös maailmanlaajuisia deittipalveluja. Niissä voi olla ihan potentiaalisiakin tyyppejä??!!
Se sitten on fiksua akateemisuutta, kun jaottelee ihmisiä pelkän koulutuksen perusteella. Moni amis saattaa olla fiksumpi, kuin joku maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Yhyyyyyy, onpa vaikeaa. Sullekin kelpaa vain se atronauttimallipankkiirilääkäri.
Mitä ihmettä höpäjät?! Justhan ap kertoi ettei koulutus eikä ammattivaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
En halua sellaista ukkoa, jonka mielestä akateeminen koulutukseni on se ja sama ja haistavitunkoulutusta ja kilopaskaa. En tee sellaisella junttieinarilla mitään. Mieluummin yksin.
En ole tavannut ketään joka haukkuisi koulutusta (paitsi nettipalstoilla). Itse en ole kouluttautunut, työelämää takana vaikka kuin hemmetisti ja jopa kokoajan ylempänä toimihenkilönä. Arvostan suuresti opiskeluja ja kannustan sisarusten jälkikasvua siihen. Koska minun urani on poikkeuksellinen, ei ole pelkästään osaamisesta kiinni vaan myös tuurista. Normaalisti koulutus on ainoa tapa päästä minun kaltaiseen asemaan ja tulotasoon.
Pakko sanoa sinulle, olet liian mustavalkoinen. Suosittelen vähän avartamaan omaa maailmankatsomustasi.
Vikana on ainoastaan se, että haet pienestä joukosta miestyyppiä, joka on muutenkin todella suosittu. Akateemiset vasemmistolaiset miehet ovat menneet jo opiskeluaikana