Mies haluaa tuoda ryyppyporukkansa meille bilettämään
Se olis kuulemma vuoro tulla meille. Meillä 2 pientä lasta ja noi miehen ryyppykaverit todella juo itsensä sammuksiin asti, irstaat jutut ja biletetään läpi yön. Osa on sen tyylisiä etten yhtään luota lähteekö täältä mukana jotain tai hajoaako jokin. Lapset pitäisi järjestää mummolaan tai sitten minä lasten kanssa johonkin. Mieluiten kyllä olisin itse kotona jos remuporukka on täällä.
Huoh, kyseessä miehen opiskeluaikojen rääväporukka joka todella juo edelleen paljon kun yhteen kokoontuvat, ronskeja äijiä, hyi.
Mitä tässä tekisi? Itse en edes juuri juo nykyisin, tosi vähän, harvoin ja hillitysti.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa kylpylähotelliin yöksi 😊
Toinen vaihtoehto joka on ehkä halvempi: vuokraatte miehelle jonkun työväentalon tai mökin ja sinne sitten äijäkööri vaimoineen. Ens vuonna ja sitä seuraavana ongelma onkin jonkun muun miehen kontolla.
Sen lisäksi, että perheen budjettia käytetään ilmeisesti reilusti miesten kännikavereiden kestimiseen ruoan ja juoman muodossa, tulee siivoa ja paikkoja ehkä hajoaa, niin täytyis vielä maksaa mökistä tai kylpylähotellista sen takia, että ukko pääsee ryyppäämään?
Just.
Lapset pihalle siksi aikaa. Kyllä ne siellä pärjää pari päivää.
Tee niille vaikka voikkarit evääksi.
Korkki vaan auki ja sauna päälle.
Sä et siis pidä miehen kavereista? Ei kai ne nyt sentään toisiltaan varasta tavaroita? Mä en itse jaksaisi lähteä evakkoon, koska siinä on oma vaivansa ja sotkisi mun ohjelmaa. Kun olen poissa muuten tai on yhteiset kekkerit, niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Joskus naiset ovat niin tajuttoman tyhmiä. Sen sijaan, että viettäisit miellyttävän kylpyläloman lasten ollessa mummolassa ja miehen viettäessa örvellysloman kavereitten kanssa, aletaan valittamaan, että tuollaistahan ei tapahdu minun kodissa vaikka se on jopa yhteinen koti.
Sen sijaan, että kaikki nauttisivat, valitsette vaihtoehdon, josta kukaan ei nauti.
Miksi mies ei vuokraa tiloja bileilleen? Siinä olisi helppo ratkaisu tilanteeseen, että kaikilla hyvä olla. Perhe saa olla rauhassa kotonaan, vaimo ei joudu vahingossakaan siivoamaan tuhoja ja mies saa remujuhlansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko todeta, etten päästäisi kotiini ap:n kuvailemia tyyppejä edes vaikka olisimme lapsettomia.
En haluaisi, että kotonani ördätään ja mahdolliseksi yrjötään, sammutaan ja pöllutään/hajotetaan tavaroita.
Millä oikeudella määräät keitä miehesi kutsuu omaan kotiinsa. Olet ihan hirveä pirttihirmu.
Koska tämä on myös minun kotini. Jos mies toisi tänne vastusteluistani huolimatta riehuvia känniläisiä sotkemaan ja tuhoamaan, niin hyvin nopeasti alkaisin etsiä omaa kotia muualta.
Mutta meillä tosin on ollut yhdessäasumisen alusta asti itsestäänsekvää, että meillä pidettävistä juhlimisista neuvotellaan etukäteen ja toimitaan niin, että on molemmille ok.
Ja mitään ördääjiä mies ei meille kyllä toisi muutenkaan, kun ei itsekään mitään sammumiskännejä vedä.
Olet kontrollifriikki, joka ei jousta yhtään kumppaninsa puolesta edes kerran vuodessa. Hyi hyi hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on itsestäänselvää, että lapsia ei siirrellä ryyppyporukan tieltä. Ryypätkööt lapsettomien luona tai baarissa. Lapsilla on oikeus olla kotonaan.
En yhtään ihmettele, että tulee avioeroja, kun ollaan noin hemmetin tiukkapipoisia eikä yhtään voi joustaa edes yhdestä viikonlopusta. Lapsilla olisi varmaan mukavaa mummolassa joskus.
En minäkään ihmettele eroja, jos on noin äärimmäisen itsekkäitä ihmisiä, etteivät näe mitään väärää häätää perhettä ulos kodistaan saadakseen asunnon ryyppybilekäyttöön.
Itsekin kyllä miettisin vakavasti eroa tuollaisessa tapauksessa.
Jos kaksi kertaa vuodessa kutsuisi kavereitaan kylään ,niin ei pitäis olla mitään ongelmaa. Siinä on hemmetin monta päivää vielä viettää perheen kanssa yhdessä. Minäkin ottaisin eron tuollaisen äärimmäisen tiukkapipon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto joka on ehkä halvempi: vuokraatte miehelle jonkun työväentalon tai mökin ja sinne sitten äijäkööri vaimoineen. Ens vuonna ja sitä seuraavana ongelma onkin jonkun muun miehen kontolla.
Sen lisäksi, että perheen budjettia käytetään ilmeisesti reilusti miesten kännikavereiden kestimiseen ruoan ja juoman muodossa, tulee siivoa ja paikkoja ehkä hajoaa, niin täytyis vielä maksaa mökistä tai kylpylähotellista sen takia, että ukko pääsee ryyppäämään?
Just.
Ja kun ei tätä hyväksy, niin pirttihirmu-kortti esiin.
Kyllä, olen mielelläni pirttihirmu jos se tarkoittaa sitä, että turvaan lapsen ja oman oikeuteni kotirauhaan. Mies voi pitää bileensä vuokratiloissa ja siten huolehtia takuuvarmasti itse myös loppusiivouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on itsestäänselvää, että lapsia ei siirrellä ryyppyporukan tieltä. Ryypätkööt lapsettomien luona tai baarissa. Lapsilla on oikeus olla kotonaan.
En yhtään ihmettele, että tulee avioeroja, kun ollaan noin hemmetin tiukkapipoisia eikä yhtään voi joustaa edes yhdestä viikonlopusta. Lapsilla olisi varmaan mukavaa mummolassa joskus.
En minäkään ihmettele eroja, jos on noin äärimmäisen itsekkäitä ihmisiä, etteivät näe mitään väärää häätää perhettä ulos kodistaan saadakseen asunnon ryyppybilekäyttöön.
Jos kaksi kertaa vuodessa kutsuisi kavereitaan kylään ,niin ei pitäis olla mitään ongelmaa. Siinä on hemmetin monta päivää vielä viettää perheen kanssa yhdessä. Minäkin ottaisin eron tuollaisen äärimmäisen tiukkapipon kanssa.
Porukka, joka sotkee, örveltää ja ap:n vihjailun mukaan myös voi lähteä tavaraa matkaan.
Itse toivottaisit tällaisen porukan ilomielin kotiisi?
Sen sijaan oman mieheni siististi käyttäytyvät kaverit tervetulleita. Nämä kun kunnioittavat toisten koteja, ja meillä ollessaan ovat kaikki osallistuneet myös jälkien siivoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummolat on monen sadan kilometrin päässä. Halvemmaksi jonkun mökin vuokra viikonlopuksi tulee mitä kolmen hengen lentoliput ja taksimatkat. Kuka ne maksaa, mieskö?
Paras idea on lähettää mies kavereineen johonkin vuokramökkiin.
Jos tämä ei syystä tai toisesta onnistu, niin lähde lasten kanssa jonnekin kylpylähotelliin - tai lapset mummolaan ja itse hotelliin - sekä tilaa siivooja kotiin ryyppyviikonlopun jälkeen. Tämä kaikki luonnollisesti miehen kustannuksella, kuten myös bilettäjien alkoholit (eikä yhteisestä taloustilistä, jos teillä on sellainen).
Pääsääntö kuitenkin on, että yhteiseen kotiin vain yhteisellä hyväksynnällä vieraita ja sellaisia, jotka eivät häiritse muun perheen viikonlopun rentoutumista. Jos ja kun miehen kaverit eivät täytä tätä ehtoa, niin silloin miehen täytyy järjestää muulle perheelle korvaava tapa nauttia viikonlopusta. Sama juttu tottakai jos ap olisi kutsumassa yhteiseen kotiin vieraita bilettämään ja ryyppäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummolat on monen sadan kilometrin päässä. Halvemmaksi jonkun mökin vuokra viikonlopuksi tulee mitä kolmen hengen lentoliput ja taksimatkat. Kuka ne maksaa, mieskö?
No katotte miehen kanssa mikä vaihtoehtohalvemmaksi ja sen mukaan voi joustaa ja suunnitella uudestaan. Järjenkäyttö on sallittua eikä tarvitse nussia sitä pilkkua tarkalleen.
Vierailija kirjoitti:
Paras idea on lähettää mies kavereineen johonkin vuokramökkiin.
Jos tämä ei syystä tai toisesta onnistu, niin lähde lasten kanssa jonnekin kylpylähotelliin - tai lapset mummolaan ja itse hotelliin - sekä tilaa siivooja kotiin ryyppyviikonlopun jälkeen. Tämä kaikki luonnollisesti miehen kustannuksella, kuten myös bilettäjien alkoholit (eikä yhteisestä taloustilistä, jos teillä on sellainen).
Pääsääntö kuitenkin on, että yhteiseen kotiin vain yhteisellä hyväksynnällä vieraita ja sellaisia, jotka eivät häiritse muun perheen viikonlopun rentoutumista. Jos ja kun miehen kaverit eivät täytä tätä ehtoa, niin silloin miehen täytyy järjestää muulle perheelle korvaava tapa nauttia viikonlopusta. Sama juttu tottakai jos ap olisi kutsumassa yhteiseen kotiin vieraita bilettämään ja ryyppäämään.
Moniko tosiaan pirttihirmu - kortin heiluttajista lähtisi lapsineen kotoaan, jotta vaimo voi kavereineen örveltää rauhassa kaatokännit, niin että kotiinpäästessä todnäk joudut vielä siivoamaan jäljet vaimon kuorsatessa sohvalla krapulaansa?
Jos tuollaisesta sovitaan yhdessä hyvissä ajoin ja se on kaikille ok, ei asiassa ole mitään ongelmaa, niin muutkin asiat pitää sopia, esim. kaupassa käynti jos sinne meinaa yhdessä mennä.
Jos taas asia vain ilmoitetaan tai asia ei ole ok toiselle osapuolelle, asia ei ole mitenkään ok. Istutat sen miehesi alas ja kerrot tuntemuksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just.
Miksi siivoaisit miehesi jälkiä taikka maksaisit niistä? Millaisen ukon kanssa olet mennyt naimisiin ylipäätänsä? Olet tehnyt hemmetin huonon valinnan jo alusta lähtien. Kunnon mies ei käyttäisi tuollaisiin perheen yhteistä budjettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirttihirmut ovat pirttihirmuja. Jos yhden päivän haluaa viettää kavereittensa kanssa vuoden aikana, niin silti on tällainen vastaanotto. Siis pirttihirmut ovat pirttihirmuja päivästä toiseen eivätkä anna edes yhtä vapaapäivää.
Miksi kaiken järjestäminen olisi apn tehtävä? 😯
Kyllä mua ei siis järjestellä ja hoitaa kaikki ja vielä maksaa päälle siitä, että joutuu lähtemään omasta kodistaan lasten kanssa. Sit vielä päälle olla todennäköinen siivoaja tai maksaa siivoojasta??
Kuinka monen mies ryhtyisi moiseen?
Meillä ei ole lapsia ja asutaan miehen kanssa eri osoitteissa toistaseksi. Mies saa kyllä rauhassa mun puolesta bilettää ja ryypätä, kunhan mun ei tarvitse siitä kärsiä. En ole pirttihirmu enkä sanele toisen tekemisiä, mutta yhdessä asuttaessa mun mielestä ei ikinä tulisi pistää toista siihen tilanteeseen, ettei kotonaan voi olla.
Eikös ravintolat ole biletystä varten? Menköö sinne. Vaimo lapsineen voi olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirttihirmut ovat pirttihirmuja. Jos yhden päivän haluaa viettää kavereittensa kanssa vuoden aikana, niin silti on tällainen vastaanotto. Siis pirttihirmut ovat pirttihirmuja päivästä toiseen eivätkä anna edes yhtä vapaapäivää.
Jos tuntuu olevan pirttihirmu puolisona, niin kannattaa katsoa ihan sinne peiliin... sitä saa mitä tilaa.
Vapaapäivä on siis kännipäivä?
Ihan kauheita kontrollifriikkejä eukkoja olette, joilla ei ole minkäänlaista joustoa edes yhdeksi päiväksi rakkaan kumppaninne vuoksi kompromissin vuoksi. Mutta oma etu on aina se paras etu.