Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko saatte vuodessa sosiaalitukia?

Vierailija
27.09.2019 |

Rohkeasti, paljastakaa koko taloutenne sosiaalituet noin vuoden ajalta. Kertokaa myös taloutenne kokoonpano.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni asumme kaksin, lapset kaikki maailmalla. Emme saa mitään tukia.

Suomessa saa likipitäen jokainen jotain Kelan tukien piiriin kuuluvaa.

Sairastaminen

Yleinen sairausvakuutus korvaa sairaudesta aiheutuvia kuluja. Potilaalla on mahdollisuus valita, käyttääkö hän julkisia vai yksityisiä terveyspalveluita.

Kela korvaa potilaalle osan yksityislääkärien palkkioista ja yksityisten hoitopaikkojen tutkimus- ja hoitokuluista. Myös yksityisestä hammashoidosta saa korvausta. Lisäksi Kela maksaa korvausta omavastuun ylittävistä matkakuluista ja lääkärin määräämistä lääkkeistä.

Kun sairastunut ei voi tehdä työtään, sairauspäiväraha korvaa sairastumisesta johtuvaa ansionmenetystä. Jos työnantaja maksaa palkkaa sairausajalta, Kela maksaa sairauspäivärahan työnantajalle.

Suomen sosiaaliturvaan kuuluvilla henkilöillä on oikeus sairaanhoitoon silloin, kun he oleskelevat tilapäisesti toisessa EU- tai ETA-maassa tai Sveitsissä. Oikeus sairaanhoitoon osoitetaan eurooppalaisella sairaanhoitokortilla, jonka saa Kelasta ilmaiseksi.

Työnantajat

Kela korvaa työnantajille palkallisten sairauspoissaolojen ja perhevapaiden kustannuksia sekä ehkäisevän työterveyshuollon kustannuksia. Kela korvaa myös osan työntekijöiden yleislääkäritason palveluista, kun ne on hankittu osana työterveyshuoltoa. Työnantaja voi lisäksi hakea Kelasta työpaikalle räätälöityä KIILA-kuntoutuskurssia työntekijöiden työkyvyn tueksi.

https://www.kela.fi/kelan-tuet

En saa mitään kaikki lääkkenikin, insuliini, DM1 hoitotarvikkeet, haima, verenpaine, verenohennus,

ym lääkkeet.

Verot kyllä maksan suomeen jotta syntyperäinen suomalainen saasta saa elää rahoillani.

Ok. Oletko oleskeluluvalla? Saat Kela-korvauksen kuitenkin ja siinä on korvauskatto 600 € luokkaa. Hoitotarvikkeet sinun pitäisi saada kaupungilta. Kysy sosiaalityöntekijältäsi apua, jos näin ei ole.

Vierailija
62/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutustuki 1200€/kk ja lapsilisät kahdesta lapsesta. En jaksa vuositasolla nyt laskea että paljonko noista tulee 😞.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kohtuullisesti. Suomessa pidetään hyvää huolta ihmisistä.

Ikävä kyllä loisia ei internoida suomessa.

Mitähän tuohonkin pitäisi kommentoida? Kannatatko ihmisten heitteillejättöä?

Kaikki ihmiset omilleen sitten vain?

Olen nähnyt yhteiskunnasta monta puolta ja olen sitä mieltä, että ihmisiä ei saa jättää heitteille.

Tietyllä tavalla kyllä. Jos ei ole varaa elättää lapsiaan omillaan, ei pidä tehdä lapsia. Koska jos kaikki saavat saman elintason tekemättä mitään, yhteiskunta romahtaa. Miksi silloin kukaan kävisi töissä ja elättäisi ”heikompiaan” eli systeemin hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
64/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ottaa yhteiskunnalta. Olen maksanut myös veroina jonkin verran ja tulevaisuudessa tulen maksamaan myös. Nyt on tilanne, että saan yhteiskunnalta enemmän kuin maksan veroja. Mutta tämä on vain väliaikaista.

Mitäs järkeä siinä olisi, että joku maksaisi jatkuvasti tai toisaalta päin olisi ottamassa yhteiskunnalta kokoajan?

Tätähän kysyttiin.

Ja mitähän ajat takaa tällä ketjulla? Ihan viturallaan ovat asiat, mutta minkä mahtaa. Syrjäytyneitä on paljon Suomessa, työttömyyttä on ja oheisongelmia. On pahoinvointia ja lapsiperheissä voidaan pahoin. Sosiaalityöntekijöistä ja hoitoalan työntekijöistä on huutava pula.

Kaikki ilmeisesti tarvitsevat jotain apua tästä maassa. Valtion velka kasvaa, mutta ei voi kasvaa loputtomiin. Oliko tämä uutinen.

Vierailija
65/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä saamme kuopuksesta sen yhden lapsen normilapsinlisän. Perheen kaksi lukiolaista eivät saa opintorahaa (tai mikä sen etuuden nimi nyt oliskaan), koska tulomme ovat sellaiset. Toki verorahoillamme kustannetaan lasten koulutusta ja terveydenhoitoa (eivät kyl oo juuri kipeitä). No autolla ajetaan ja teiden kunnossapito on verorahoista kustannettua. Samoin julkinen liikenne, ainakin jnkn verran. Kirjastoja käytetään.

Vierailija
66/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut sosiaalitukia. Olen 61. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle mutta se ei ole sosiaalituki.

Kaikki yhteisistä rahoista maksetut etuudet ovat sosiaalitukia.

Eivät ole. Eläkkeet kertyvät muista lähteistä kuin suoraan verovaroista. Ota selvää asioista.

Vierailija
67/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt yhteiskunnasta monta puolta ja olen sitä mieltä, että ihmisiä ei saa jättää heitteille.

Tietyllä tavalla kyllä. Jos ei ole varaa elättää lapsiaan omillaan, ei pidä tehdä lapsia. Koska jos kaikki saavat saman elintason tekemättä mitään, yhteiskunta romahtaa. Miksi silloin kukaan kävisi töissä ja elättäisi ”heikompiaan” eli systeemin hyväksikäyttäjiä.[/quite]

Yhteiskunnan rahat ovat pieniä, eivätkä anna samaa tulotasoa kuin hyvätuloisilla.

Syntyvyys on laskussa, kun kukaan ei kohta uskalla tai halua tehdä Suomessa lapsia. Pyramidi menee entistä enemmän vituralleen.

Yhteiskunnan rahat antavat elämisen minimin, katon pään päälle ja rahaa ruokaan ja välttämättömään.

Vierailija
68/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyllä tavalla kyllä. Jos ei ole varaa elättää lapsiaan omillaan, ei pidä tehdä lapsia. Koska jos kaikki saavat saman elintason tekemättä mitään, yhteiskunta romahtaa. Miksi silloin kukaan kävisi töissä ja elättäisi ”heikompiaan” eli systeemin hyväksikäyttäjiä.

Olethan ottanut huomioon että sinusta voi vaikka huomenna tulla se "heikompi" eli systeemin hyväksikäyttäjä. Voit vammautua vakavasti vaikka ihan vaan kauppareissulla kuten minulle kävi ja menettää työkykysi. Kivan empaattiselta kuulostat 🙄.

Vierailija
69/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut sosiaalitukia. Olen 61. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle mutta se ei ole sosiaalituki.

Eivät ole. Eläkkeet kertyvät muista lähteistä kuin suoraan verovaroista. Ota selvää asioista.

Kansaneläkkeet, takuueläkkeet ja julkisilla työskentelevien eläkkeet ovat sosiaalietuuksia. Yksityisillä ikänsä työskennelleet eivät ole myöskään maksaneet eläkkeittään itse vaan maksattavat niitä nuoremillaan eli sosialisoivat eli pummaavat nuoremmiltaan eli loisivat. Ymmärrätkö? Et ole itse maksanut eläkettäsi, olet sitten työskennellyt yksärillä tai julkkarilla. Sossupummeja KAIKKI eläkeläiset.

Vierailija
70/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ottaa yhteiskunnalta. Olen maksanut myös veroina jonkin verran ja tulevaisuudessa tulen maksamaan myös. Nyt on tilanne, että saan yhteiskunnalta enemmän kuin maksan veroja. Mutta tämä on vain väliaikaista.

Mitäs järkeä siinä olisi, että joku maksaisi jatkuvasti tai toisaalta päin olisi ottamassa yhteiskunnalta kokoajan?

Tätähän kysyttiin.

Ja mitähän ajat takaa tällä ketjulla? Ihan viturallaan ovat asiat, mutta minkä mahtaa. Syrjäytyneitä on paljon Suomessa, työttömyyttä on ja oheisongelmia. On pahoinvointia ja lapsiperheissä voidaan pahoin. Sosiaalityöntekijöistä ja hoitoalan työntekijöistä on huutava pula.

Kaikki ilmeisesti tarvitsevat jotain apua tästä maassa. Valtion velka kasvaa, mutta ei voi kasvaa loputtomiin. Oliko tämä uutinen.

Suomi on masentava maa. Lopetin kotimaan uutisten seuraamisen aikoja sitten.

Vierailija
71/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan ottanut huomioon että sinusta voi vaikka huomenna tulla se "heikompi" eli systeemin hyväksikäyttäjä. Voit vammautua vakavasti vaikka ihan vaan kauppareissulla kuten minulle kävi ja menettää työkykysi. Kivan empaattiselta kuulostat 🙄.

Totta kai, jokainen vuorollaan. Toiset vuorollaan enemmän ja toiset vähemmän. Aina meistä on jotkut nettomaksajia ja toiset nettosaajia. Näin se demokratia toimii. Yleensä vain ne nettosaajat jostain syystä myös jäävät nettosaajiksi.

Vierailija
72/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustuki 1200€/kk ja lapsilisät kahdesta lapsesta. En jaksa vuositasolla nyt laskea että paljonko noista tulee 😞.

Ihan liikaa, koska ”en mä nyt jaksa ja haluuuua”.

Vierailija
73/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 4 lasta ulkomaalaisten kanssa. Viides tuloillaan. Hyvät tuet ja mukava asunto, hyvällä paikalla. Ei tarvitse mennä töihin ja saan hyvän elintason. Suomi tarvitsee lapsia.

Vierailija
74/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkkeet, takuueläkkeet ja julkisilla työskentelevien eläkkeet ovat sosiaalietuuksia. Yksityisillä ikänsä työskennelleet eivät ole myöskään maksaneet eläkkeittään itse vaan maksattavat niitä nuoremillaan eli sosialisoivat eli pummaavat nuoremmiltaan eli loisivat. Ymmärrätkö? Et ole itse maksanut eläkettäsi, olet sitten työskennellyt yksärillä tai julkkarilla. Sossupummeja KAIKKI eläkeläiset.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Kaikki maksavat vuorollaan eläkemaksuja ja saavat eläkettä sitten kun aika on. Nykynuoret ovat saaneet aika paljon enemmän yhteiskunnalta kuin edeltävät sukupolvet. Ilmeisesti kaikkien kapasiteetti ei kuitenkaan riitä sitä tajuamasn.

Vierailija
75/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku 300€, mitä lapsi saa opintotukea. 1 aikuinen ja 1 täysi-ikäinen ”lapsi”

Vierailija
76/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinyrittäjä, liikevaihto noin 100k vuodessa ja kuten kaikki tällä palstalla tietää, saan yritystukia kaks miljoonaa vuodessa.

Vierailija
77/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun verran yli 22500e noin . 1 lapsi, 1 aikuinen.

Olet olet elätti, vastuussa jokaiselle veronmaksajalle suomessa!

Eläkkeellä on.

Eläke ei ole sosiaalituki.

Vierailija
78/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen lapsilisät.

Voisin hakea joitskin tukia, koska mulla ei ole tuloja enkä käy työssä.

En hae, koska voin elää varallisuudellani.

Vierailija
79/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n..20.000 eläkettä. Ei kansaneläkettä. Lasketaanko se?

Vierailija
80/100 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissankultakaivos kirjoitti:

Noin 11 556e. 500e opintotukia ja 463e asumistukea kuussa.‬

Mistä saat noin paljon opintotukea?