Paljonko saatte vuodessa sosiaalitukia?
Rohkeasti, paljastakaa koko taloutenne sosiaalituet noin vuoden ajalta. Kertokaa myös taloutenne kokoonpano.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukia. Olen sellainen ihme, että en ole koskaan tarvinnut. Aina hyvä palkka, nyt hyvä eläke ja velaton asunto. Sama juttu pojallani perheineen. Omillaan pärjäävät. Häpeäisin, jos hän olisi sossun tukien saaja.
Veroillamme tuemme teitä yhteiskunnan elättejä.
Etkö saanut lapsilisiäkään?
Vuoden alusta olen saanut noin 4400€ toimeentulotukea (btw neljän lapsen äiti/isä saa omista tuloistaan huolimatta about saman verran yhteiskunnan tukia kuin minä, upporikkaallekin maksetaan kolmesta lapsesta noin 3000€ samalta tarkastelujaksolta eli tässä casessa 9 kuukauden ajalta). Asumistukeni menee suoraan vuokranantajan ja asuntosijoittajan kukkaroon, joten valtio lihottaa sitä puolta jatkuvasti enemmän kuin minua. Miksi tälle ei pistetä stoppia?
Käyn nollatuntisopparilla töissä, joten välillä en saa Kelalta muuta kuin asumistuen (jota btw maksetaan kaikille pienituloisille). Olen luottotiedoton opiskelija (luottotiedottomia on tässä maassa jo noin 400 000), jonka opinnot ovat venyneet töiden vuoksi, mutta valmistun kuluvan vuoden loppuun mennessä. Saamani summa vastaa suurin piirtein 20% leikattua tt-tukea. Täyspummit saavat minua enemmän, leikatulla tuella olevat saavat about saman. Vapaa-aikaa minulla ei ole lainkaan, joten turha kadehtia sitä: palaan duunarinhommista opiskelumatskujen pariin. Viimeksi minulla oli jotain lomantapaista vuonna 2015, jolloin olin kesäkuun alussa kaksi viikkoa työttömänä, mutta onneksi sain ennen sen vuoden juhannusta kesätyöpaikan, josta sain sen verran rahaa, että elelin ilman sossutukia vuoden 2015 lokakuulle.
Jokainen voisikin mielestäni miettiä jo sitä, mikä on lopullinen hinta sille, että a) työntekijöille tarjotaan työsopimuksia, joiden palkalla ei elä, b) työssäkäyvät pakotetaan kustantamaan näiden töissäkäyvien "loìsten" elämä, koska työnantajalla ei ole siihen halua. Työnantapuolen vaatimilla polkupalkoilla kukaan ei täällä kohta kykene maksamaan vuokraansa ja ruokaansa, vaikka niitä töitä riittäisikin jaettavaksi asti.
Viimeksi otsikoissa oli näistä (valtionyhtiöistä!) posti, jonka työntekijät ajettiin sossutukien pariin, vaikka puljun pääjohtaja osti heti perään lähipiirilleen 30 000 € golf-osakkeita veronmaksajien laskuun. Samalla summalla olisi voinut palkata vaikka 2 uutta postinjakajaa vuodeksi syrjäseuduille, mutta nyt koettiin mielekkäämmäksi johtoportaan virkistäytymisen mahdollistaminen, joten varmuuden vuoksi potkuja annettiin samalla 300 postinjakajalle. Palkka-alet tulivatkin sitten heti perään.
Sikailu veronmaksajien laskuun on huipussaan ihan eri suunnalla kuin siellä palkka-alen ja työehtojen heikennyksiä kokeneiden työntekijöiden parissa. Miksi valtio lihottaa vuokranantajaani joka kuukausi enemmän kuin minua? Miksi valtio mahdollistaa tällaisen keinottelun? Rikas voi lypsää enemmän tukia itselleen täällä kuin köyhä.
Miksi lapsilisiä maksetaan rikkaille tuosta vaan samoja summia, mitä minulle maksetaan tt-tukea? Heillä olisi varaa elättää lapsensa ihan itse. Sen sijaan valtio mahdollistaa rikkaille sijoituskämppien ostelun valtiolta saamillaan lapsilisillä, jotka he vuokraavat kiskurihinnoilla eteenpäin, koska Kelan on pakko maksaa asumistuet myös niille pienituloisille, joita on jatkossa vain yhä enemmän, koska palkkoja poljetaan. Ja miksi vain minä saan tästä kaikesta valtion kuppaamisesta paheksuntaa niskoilleni?
Jokaikinen on periaatteessa saanut sosiaalitukia, kun on käynyt peruskoulun.
Minä saan työmarkkinatukea 600€ netto ja lapsilisät kahdesta lapsesta eli yhteensä 800€/kk.
Vuodessa noin kymppitonni nettona. Veroja maksan kunnalle työmarkkinatuesta toki 21% mutta lapsilisähän on veroton.
Kahdesta lapsesta lapsilisät n. 200€x12kk= 2400€
Kelakorvaus terapiasta n. 57€/kerta, 80x vuodessa = 4560€
Sairauspäivärahaa kesästä eteenpäin yht. jotain 6000€
Eli tänä vuonna eletään aika paljon yhteiskunnan rahoilla kun meni useampikin asia perseelleen. Jospa tää tästä, päästäs enempi maksupuolelle..
Vierailija kirjoitti:
Taloudessa minä ja avopuolisoni. Sosiaalitukia tulee oman sovitellun ansiosidonnaiseni verran, eli n. 8 000 € vuodessa. Varmaankin aika tarkkaan sama summa, jonka avokki maksaa palkastaan veroina. 😅
Myös itse maksat veroja, sekä ansiosidonnaisesta että palkasta, ja maksat ja olet maksanut kassalle jäsenmaksut. Puhumattakaan siitä mitä muita veroja maksat mm. alv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut sosiaalitukia. Olen 61. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle mutta se ei ole sosiaalituki.
Kaikki yhteisistä rahoista maksetut etuudet ovat sosiaalitukia.
Eivät ole. Eläkkeet kertyvät muista lähteistä kuin suoraan verovaroista. Ota selvää asioista.
Kansaneläkkeet, takuueläkkeet ja julkisilla työskentelevien eläkkeet ovat sosiaalietuuksia. Yksityisillä ikänsä työskennelleet eivät ole myöskään maksaneet eläkkeittään itse vaan maksattavat niitä nuoremillaan eli sosialisoivat eli pummaavat nuoremmiltaan eli loisivat. Ymmärrätkö? Et ole itse maksanut eläkettäsi, olet sitten työskennellyt yksärillä tai julkkarilla. Sossupummeja KAIKKI eläkeläiset.
Niinpä. Pysyisivät vaan töissä elämänsä loppuun asti, ettei meitä nuorempia olla jatkuvasti tukkimassa johonkin. Saamme rauhassa olla sossupummeja. Samalla kasvattaa rauhassa lapsemme. Tietenkin varhaiskasvatuksen avulla, se on tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden alusta olen saanut noin 4400€ toimeentulotukea (btw neljän lapsen äiti/isä saa omista tuloistaan huolimatta about saman verran yhteiskunnan tukia kuin minä, upporikkaallekin maksetaan kolmesta lapsesta noin 3000€ samalta tarkastelujaksolta eli tässä casessa 9 kuukauden ajalta). Asumistukeni menee suoraan vuokranantajan ja asuntosijoittajan kukkaroon, joten valtio lihottaa sitä puolta jatkuvasti enemmän kuin minua. Miksi tälle ei pistetä stoppia?
Käyn nollatuntisopparilla töissä, joten välillä en saa Kelalta muuta kuin asumistuen (jota btw maksetaan kaikille pienituloisille). Olen luottotiedoton opiskelija (luottotiedottomia on tässä maassa jo noin 400 000), jonka opinnot ovat venyneet töiden vuoksi, mutta valmistun kuluvan vuoden loppuun mennessä. Saamani summa vastaa suurin piirtein 20% leikattua tt-tukea. Täyspummit saavat minua enemmän, leikatulla tuella olevat saavat about saman. Vapaa-aikaa minulla ei ole lainkaan, joten turha kadehtia sitä: palaan duunarinhommista opiskelumatskujen pariin. Viimeksi minulla oli jotain lomantapaista vuonna 2015, jolloin olin kesäkuun alussa kaksi viikkoa työttömänä, mutta onneksi sain ennen sen vuoden juhannusta kesätyöpaikan, josta sain sen verran rahaa, että elelin ilman sossutukia vuoden 2015 lokakuulle.
Jokainen voisikin mielestäni miettiä jo sitä, mikä on lopullinen hinta sille, että a) työntekijöille tarjotaan työsopimuksia, joiden palkalla ei elä, b) työssäkäyvät pakotetaan kustantamaan näiden töissäkäyvien "loìsten" elämä, koska työnantajalla ei ole siihen halua. Työnantapuolen vaatimilla polkupalkoilla kukaan ei täällä kohta kykene maksamaan vuokraansa ja ruokaansa, vaikka niitä töitä riittäisikin jaettavaksi asti.
Viimeksi otsikoissa oli näistä (valtionyhtiöistä!) posti, jonka työntekijät ajettiin sossutukien pariin, vaikka puljun pääjohtaja osti heti perään lähipiirilleen 30 000 € golf-osakkeita veronmaksajien laskuun. Samalla summalla olisi voinut palkata vaikka 2 uutta postinjakajaa vuodeksi syrjäseuduille, mutta nyt koettiin mielekkäämmäksi johtoportaan virkistäytymisen mahdollistaminen, joten varmuuden vuoksi potkuja annettiin samalla 300 postinjakajalle. Palkka-alet tulivatkin sitten heti perään.
Sikailu veronmaksajien laskuun on huipussaan ihan eri suunnalla kuin siellä palkka-alen ja työehtojen heikennyksiä kokeneiden työntekijöiden parissa. Miksi valtio lihottaa vuokranantajaani joka kuukausi enemmän kuin minua? Miksi valtio mahdollistaa tällaisen keinottelun? Rikas voi lypsää enemmän tukia itselleen täällä kuin köyhä.
Miksi lapsilisiä maksetaan rikkaille tuosta vaan samoja summia, mitä minulle maksetaan tt-tukea? Heillä olisi varaa elättää lapsensa ihan itse. Sen sijaan valtio mahdollistaa rikkaille sijoituskämppien ostelun valtiolta saamillaan lapsilisillä, jotka he vuokraavat kiskurihinnoilla eteenpäin, koska Kelan on pakko maksaa asumistuet myös niille pienituloisille, joita on jatkossa vain yhä enemmän, koska palkkoja poljetaan. Ja miksi vain minä saan tästä kaikesta valtion kuppaamisesta paheksuntaa niskoilleni?
Halla-ahoillahan on neljä lasta, vaikka molemmat vanhemmat käyvät sellaisissa töissä, joista palkan maksaa valtio. Valtio antaa heille joka kuussa enempi massia kuin sulle. Just tosta syystä rikkaiden sormi osuu ekana siihen köyhään, vaikka ilman niitä köyhiä hekin saisivat vähemmän valtiolta. Siksi mitään ei täällä muuteta. Jos sossutuella eläminen kiellettäisiin, asuntosijottajien lypsylehmä ja kultamunia muniva hanhi delaisi. Rikkaat tarvivat sen syntipukin, jolla oikeuttavat oman loisímisensa ja lokoisat päivänsä valtion laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi aikuinen ja yksi lapsi. Saadaan nettona noin 17 000 ja elämme siis tällä hetkellä pelkillä tuilla.
Jos ette voisi elää minun verorahoilla olisi sinun pakko mennä työhön, kasvatatko lapsestasi syntyperäistä suomalaista saastaa?
Ai, kaikenmaksaja! Terve!
Nolla euroa. Kahden aikuisen huusholli. Lapsi muuttanut omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahoillahan on neljä lasta, vaikka molemmat vanhemmat käyvät sellaisissa töissä, joista palkan maksaa valtio. Valtio antaa heille joka kuussa enempi massia kuin sulle. Just tosta syystä rikkaiden sormi osuu ekana siihen köyhään, vaikka ilman niitä köyhiä hekin saisivat vähemmän valtiolta. Siksi mitään ei täällä muuteta. Jos sossutuella eläminen kiellettäisiin, asuntosijottajien lypsylehmä ja kultamunia muniva hanhi delaisi. Rikkaat tarvivat sen syntipukin, jolla oikeuttavat oman loisímisensa ja lokoisat päivänsä valtion laskuun.
Valtio vaan tukee nykyään isommalla rahalla sitä rikkaiden elämäntapaa kuin sitä, millä se pitää ne köyhät hengissä. Isoin potti menee sinne rikkaan tuilla keinottelevan taskuun. Hesassa vuokranantaja saa joka kuu enempi fyffeä valtiolta (=veronmaksajien taskuista kaivetuista rahoista) kuin vuokralainen. Vuokranantaja rikastuu, sijottaa ylimääräiset rahansa kuten entinen pääministerimme Sipilä, ja alkaa syyttää tästä valtiotason konkurssista niitä, joilla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia kuin heillä.
0€, yksinasuva töissäkäyvä ja palkkaa saava ihminen. Opintotukea sain vielä vuosi sitten.
Lapsilisä 94 €, opintotuki 325€ (tai jotain sellaista), koulumatkatuki 77€
13200e.
Sis.
Asumistuki
Lapsilisät kahdesta
Osittainen päiväraha jonka maksaa työttömyyskassa
1 aik + 2 lasta
Olen kiitollinen, mutta periaatteessa en noita suurimmaksi osaksi tarvitsisi, jos minulle maksettaisiin oikeudenmukaista palkkaa. Siksi en myöskään suostu tuntemaan huonoa omaatuntoa.
T. Se palkkaa on jäädytetty, laskettu, leikattu samalla kun työn määrää ja vastuuta on lisätty.
Varsinaisia sosiaalitukia saa lainkaan, mutta:
- maatalouden perus- tuotanto- ja ympäristötukia noin x0 000 euroa vuodessa.
- miehen yritystoimintaan TE-keskuksesta melkein saman verran.
Noiden lisäksi tulot maataloudesta ja yritystoiminnasta taloudessamme moon xxx 000 euroa vuodessa.
Katsomme, että olemme oikeutettuja tukiin, koska teemme töitä ja maksamme veroja eikä olla laiskoja loisia.
2250e vuodessa. Minä saan opintotukea, kahden hengen aikuistalous.
2 lapsen lapsilisät, mitä siitä nyt vuodessa tuleekaan.
1776 euroa vuodessa.
Eli lapsilisät yhdestä lapsesta yksinhuoltaja korotuksella.
En saa mitään tukia. Olen sellainen ihme, että en ole koskaan tarvinnut. Aina hyvä palkka, nyt hyvä eläke ja velaton asunto. Sama juttu pojallani perheineen. Omillaan pärjäävät. Häpeäisin, jos hän olisi sossun tukien saaja.
Veroillamme tuemme teitä yhteiskunnan elättejä.