Paljonko saatte vuodessa sosiaalitukia?
Rohkeasti, paljastakaa koko taloutenne sosiaalituet noin vuoden ajalta. Kertokaa myös taloutenne kokoonpano.
Kommentit (100)
En ole koskaan saanut sosiaalitukia. Olen 61. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle mutta se ei ole sosiaalituki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät ja
Yleinen perhe-eläke yhdestä lapsesta
asumistuet
Palkkani on niin pieni kaikilla ikälisilläkin, että saan myös tuon asumistuen, joka on 600 euron vuokrasta 200 euroa.
Käyt työssä me kunnioitamme sinua🙏, olet tukesi ansainnut.
Mikähän siinäkin on, että ihmisten mielikuva työstä on klo 8-16 välillä? Päiväkodin hoitajien mielestä en tee töitä, koska saan määritellä itse työaikani.
Työtä voi tehdä monella tavalla. Minulla on kolme työtä.
Kyllä, saan yhteiskunnan tukia, mutta maksan myös veroja.
Suosittelen olematta kommentoimatta toisten työntekoa vastoin parempaa tietoa.
rahalla saa kirjoitti:
Lapsilisä yhdestä lapsesta noin 110 euroa vuodessa. Tämä siis saamapuolella.
Tuloveroa palkoista maksamme yhteensä 30.000 euroa ja pääomatuloveroja noin 50.000 euroa, joten jäämme näissä talkoissa noin 79.900 euroa miinukselle joka vuosi.
No on sulla pieni lapsilisä...
rahalla saa kirjoitti:
Tuloveroa palkoista maksamme yhteensä 30.000 euroa ja pääomatuloveroja noin 50.000 euroa, joten jäämme näissä talkoissa noin 79.900 euroa miinukselle joka vuosi.
Todennäköisesti kuitenkaan ette ole nettomaksajia kun kaikki otetaan huomioon.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut sosiaalitukia. Olen 61. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle mutta se ei ole sosiaalituki.
Se jos mikä on sosiaalituki. Maksetaan makaamisesta. Ihan sama mistä kassata raha tulee.
2500e. Minun opintotukeni. Meitä on minä ja mies, molemmat käydään töissä, mutta itse vältän käymästä niin paljoa, että tuet menisivät.
Vierailija kirjoitti:
rahalla saa kirjoitti:
Todennäköisesti kuitenkaan ette ole nettomaksajia kun kaikki otetaan huomioon.
Lapsilisä yhdestä 110€ kertoo eroperheestä, koska yhdestä lapsesta lapsilisä on 94,88€. Itseään saa syyttää ympäriinsä sekoiluista, hassua muuten ettei koskaan tätä yh-korotusta mainita kun lapsilisistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yhteisistä rahoista maksetut etuudet ovat sosiaalitukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohtuullisesti. Suomessa pidetään hyvää huolta ihmisistä.
Ikävä kyllä loisia ei internoida suomessa.
Mitähän tuohonkin pitäisi kommentoida? Kannatatko ihmisten heitteillejättöä?
Kaikki ihmiset omilleen sitten vain?
Olen nähnyt yhteiskunnasta monta puolta ja olen sitä mieltä, että ihmisiä ei saa jättää heitteille.
Noin 11 556e. 500e opintotukia ja 463e asumistukea kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni asumme kaksin, lapset kaikki maailmalla. Emme saa mitään tukia.
Suomessa saa likipitäen jokainen jotain Kelan tukien piiriin kuuluvaa.
Sairastaminen
Yleinen sairausvakuutus korvaa sairaudesta aiheutuvia kuluja. Potilaalla on mahdollisuus valita, käyttääkö hän julkisia vai yksityisiä terveyspalveluita.
Kela korvaa potilaalle osan yksityislääkärien palkkioista ja yksityisten hoitopaikkojen tutkimus- ja hoitokuluista. Myös yksityisestä hammashoidosta saa korvausta. Lisäksi Kela maksaa korvausta omavastuun ylittävistä matkakuluista ja lääkärin määräämistä lääkkeistä.
Kun sairastunut ei voi tehdä työtään, sairauspäiväraha korvaa sairastumisesta johtuvaa ansionmenetystä. Jos työnantaja maksaa palkkaa sairausajalta, Kela maksaa sairauspäivärahan työnantajalle.
Suomen sosiaaliturvaan kuuluvilla henkilöillä on oikeus sairaanhoitoon silloin, kun he oleskelevat tilapäisesti toisessa EU- tai ETA-maassa tai Sveitsissä. Oikeus sairaanhoitoon osoitetaan eurooppalaisella sairaanhoitokortilla, jonka saa Kelasta ilmaiseksi.
Työnantajat
Kela korvaa työnantajille palkallisten sairauspoissaolojen ja perhevapaiden kustannuksia sekä ehkäisevän työterveyshuollon kustannuksia. Kela korvaa myös osan työntekijöiden yleislääkäritason palveluista, kun ne on hankittu osana työterveyshuoltoa. Työnantaja voi lisäksi hakea Kelasta työpaikalle räätälöityä KIILA-kuntoutuskurssia työntekijöiden työkyvyn tueksi.
En saa mitään kaikki lääkkenikin, insuliini, DM1 hoitotarvikkeet, haima, verenpaine, verenohennus,
ym lääkkeet.
Verot kyllä maksan suomeen jotta syntyperäinen suomalainen saasta saa elää rahoillani.
Työttömyyskorvaus 540e/kk. En saa asumistukea koska asun mieheni omistusasunnossa. Kohta alan saada äitiyspäivärahaa vuoden 2017 tulojen mukaan jolloin olin vielä kokopäivätyössä. Ja synnytyksen jälkeen myös lapsilisää. Kyllä tämä Suomi on mahtava maa!
Yksi aikuinen ja yksi lapsi. Saadaan nettona noin 17 000 ja elämme siis tällä hetkellä pelkillä tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jos mikä on sosiaalituki. Maksetaan makaamisesta. Ihan sama mistä kassata raha tulee.
Selvä. Ihmisten ei pidä päästä eläkkeelle vaan kuolla kupsahtaa sorvin ääreen. Sairaat saavat hoitaa itsensä niinkuin parhaaksi taitavat. Lapsia ei huomioida mitenkään.
Itärajan takana on tuollaista meininkiä. Ei kovin hyvältä vaikuta kuitenkaan.
Hakekaa oppimateriaalisää, se on suuruudeltaan vajaa 50€ ja maksetaan kunnes nuori saa hakea opintorahaa.
Vierailija kirjoitti:
2500e. Minun opintotukeni. Meitä on minä ja mies, molemmat käydään töissä, mutta itse vältän käymästä niin paljoa, että tuet menisivät.
2500 vuodessa ja käytte töissä.
We respect 🙏
Vierailija kirjoitti:
Joskus ottaa yhteiskunnalta. Olen maksanut myös veroina jonkin verran ja tulevaisuudessa tulen maksamaan myös. Nyt on tilanne, että saan yhteiskunnalta enemmän kuin maksan veroja. Mutta tämä on vain väliaikaista.
Mitäs järkeä siinä olisi, että joku maksaisi jatkuvasti tai toisaalta päin olisi ottamassa yhteiskunnalta kokoajan?
Tätähän kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ees
Työeläke ei ole sosiaalituki vaikka niin luulet. Olen myös maksanut veroja 40v ja maksan edelleen. En ole myöskään ollut kelan sairauspäivärahoilla vaan olen onnekseni ollut niin terve että en ole ollut pitkillä sairauslomilla. Terveystarkastuksiin käytän joko työterveyttä tai yksityistä lääkäriä, niitäkin harvoin. Asunistukea tms en ole saanut enkä niitä tarvitse. Minulla ei ole lapsia. Olen käynyt aikanaan maksullista oppikoulua. Olen työn ohessa opiskellut keskiasteen tutkinnon, senkin lukukausimaksullisessa opistossa. Toki koulut saavat valtion tukia tms. Siitä huolimatta pidän hyvänä pohjoismaista hyvinvointivaltiota, jossa verovaroin huolehditaan ihmisten turvaverkoista. Ainahan siinä korjaamisenkin varaa on. Aika harvalla olisi kuitenkaan varaa sydänleikkauksiin tai vastaaviin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi aikuinen ja yksi lapsi. Saadaan nettona noin 17 000 ja elämme siis tällä hetkellä pelkillä tuilla.
Jos ette voisi elää minun verorahoilla olisi sinun pakko mennä työhön, kasvatatko lapsestasi syntyperäistä suomalaista saastaa?
Ikävä kyllä loisia ei internoida suomessa.