Kannattaako enää ostaa putkiremontoitavaa asuntoa?
Eli löysin kivan pikkukämpän, edullinen hinta ja syynä tietty tuleva putkiremppa. Sinänsä remontti ei minua haittaisi, mutta mietin, etten taida saada omiani koskaan pois, jos itse asun.
Ko. 50-luvun kerrostalossa on paljon pieniä asuntoja, eli putkien uusiminen tullee aika kalliiksi.
Mutta tosiaan kannattaako muualta kuin Helsingistä enää ostaa putkiremontoitavaa asuntoa? Taitaa mennä rahat vessanpöntöstä. Tuolla seudulla hinnat ovat pysyneet vakaina useita vuosia.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ostin aikoinaan vaikka tiesin että putkiremppa on tulossa (Lahdesta). Hinnasta ei edes ollut tarkkaa arviota vielä. Ostin koska todellakin halusin sen asunnon ja se oli myös edullinen. Putkiremontti (viemäritkin, siis ihan kunnon vanhanaikainen remppa) oli halvempi kuin oletin, alle 400/neliö. Ja hyvin hoitui kaikki.
Mikä yllätti oli heti perään tulleet julkisivu-, puisteluparveke- ja ikkunaremontit. Vaikka olin asunut kerrostaloissa vuosia, en vaan tiennyt että näitä tämmösiä tulee, kukaan ei varoittanut.
Jos asunto on ihana ja hyvällä paikalla ja yhtiö vaikuttaa hyvinhoidetulta, ostaisin. Mutta tinkisin hinnan mahdollisimman alas.
Ja siis vielä että en saa omiani pois, jos nyt just myisin oisin ehkä kymppitonnin miinuksella, mutta en ostanut asuntoa siksi että saisin siitä voittoa vaan koska halusin just sen asunnon. Helsingissä (vielä ehkä ainakin hetken) saa varmaankin omansa pois.
Kaikki asunnot on putkiremontoitavia, ei mitkään ole ikuisia.
Vierailija kirjoitti:
No eipäs enää olekaan. Putkiremonttia ei kuulemma kannata tehdä, jos asuntojen neliöhinta taloyhtiössä on alle 1500€. Eli puskutraktorilla nurin ja uutta tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipäs enää olekaan. Putkiremonttia ei kuulemma kannata tehdä, jos asuntojen neliöhinta taloyhtiössä on alle 1500€. Eli puskutraktorilla nurin ja uutta tilalle.
Tämä tilanne kannattais kylläkin ennemin korjata niin että ihmisiä autettaisiin siirtymään pois pääkaupunkiseudulta. Ihan hullua puskuroida nurin jotain muuten hyvää rakennusta.
Helsinkikeskeisyys on ihan kauhea ongelma jota ei jostain syystä haluta ratkaista. Siirtämällä edes muutaman koulun ja pari jotain valtion virastopytinkiä vähän kauemmas olisi kymmenen tuhatta ihmistä pois Helsingin ahtaudesta.
Ostin aikoinaan vaikka tiesin että putkiremppa on tulossa (Lahdesta). Hinnasta ei edes ollut tarkkaa arviota vielä. Ostin koska todellakin halusin sen asunnon ja se oli myös edullinen. Putkiremontti (viemäritkin, siis ihan kunnon vanhanaikainen remppa) oli halvempi kuin oletin, alle 400/neliö. Ja hyvin hoitui kaikki.
Mikä yllätti oli heti perään tulleet julkisivu-, puisteluparveke- ja ikkunaremontit. Vaikka olin asunut kerrostaloissa vuosia, en vaan tiennyt että näitä tämmösiä tulee, kukaan ei varoittanut.
Jos asunto on ihana ja hyvällä paikalla ja yhtiö vaikuttaa hyvinhoidetulta, ostaisin. Mutta tinkisin hinnan mahdollisimman alas.