90-luvun nuorisokulttuuri! Mihin kuuluit?
Keskustellaan ysärin nuorisokulttuurista!
Mihin kuuluit?
Olitko hoppari, punkkari (anarkisti?), rockabilly, tavallinen vai urheilija? Oliko muita?
Nykyään ei taida nuoriso olla niin kategorioissa? Toki on roadmanit ja luxuspojat mutta onko enää esim rockabillyja ?
Kommentit (36)
Mikä ikäkausi lasketaan nuoruudeksi? Tässä tarkoitettaneen teinejä. Olin 1990-luvulla 24-33-vuotias.
Tavallinen, vm. 78. Muistan nuo kaikki mutta meidän koulussa niitä oli vähän.
En tunnista mitään rockabillyjä omasta nuoruudesta. Mikä ero on tavallisen ja urheilijan välillä? Mihin kuuluu teini, joka kuunteli räppiä ja harrasti urheilua?
Aika vähän omassa lukiossa tai yläasteella oli tuollaisia selkeitä ryhmiä. Ainoa mille tuntui olevan jonkinlainen yhteys oli skeittaus ja räpin kuunteleminen. Tässäkin oli toki paljon poikkeuksia, ettei skeittari kuunnellut räppiä tai räppäiä kuunteleva skeitannut.
Olin ensin grunge ja sitten hoppari. Vm-80
13-18 vuotta olin vuosina 1995-2000. Olin alkuun tavallinen ja sitten hevari. Olin pienessä kyläkoulussa ja kun ei ollut metrejä niin vähän me mistään ymmärrettiin, elämä oli sellaista viatonta. Tuo eteneminen hevariksi tapahtui kun muutti jopa ihan kaupunkiin.
Vm-80 ja hevari. Eipä näkynyt 90-luvun puolen välin/lopun aikoihin katukuvassa kovin montaa, vaikka asuin yhdessä suurimmista kaupungeista
Vierailija kirjoitti:
Vm-80 ja hevari. Eipä näkynyt 90-luvun puolen välin/lopun aikoihin katukuvassa kovin montaa, vaikka asuin yhdessä suurimmista kaupungeista
Joo, silloin oli hoppareita. Hevarit oli muka noloja.
Olin hoppari ja myöhemmin teknohippi. Ysärin ravekulttuuri oli parasta.
Salovaara radiossa joka perjantai, ai että. Lama puri ja kovaa, mutta elämän parasta aikaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Salovaara radiossa joka perjantai, ai että. Lama puri ja kovaa, mutta elämän parasta aikaa silti.
Kyllä!
Etelä-pohjanmaalla oli paljon Teddykulttuuri fiftareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, silloin oli hoppareita. Hevarit oli muka noloja.
Ja mua ei kiinnostanut hiukan vähääkään😁 Nahkarotsi tai bandibadgeja täynnä oleva farkkurotsi piti olla kesät talvet.
Kasarilla tykkäsin sekä punkista, discosta, rockabillystä, iskelmästä... en kuulunut mihinkään. Tuli nähtyä Sleeparit, Eput, Pelle Miljoonat... juostua sekä discoissa että tanssilavoilla. Ysärillä varmaan sama jatkui.
Musa oli joka genressä parasta. Nykyään covereita ja autotunea täynnä.
Konemusiikkia kuunteleva nörtti josta tuli jonkin sortin teknohippi ja rave-elukka.
Punkkari. 90-luvun alku. Se ei onnistunut hyvin. :D HiusVAHA oli tahmaavaa siihen aikaan, sitä ei tehnyt mieli käyttää juuri. Lisäksi muotovaahto oli tavanomaista, ei pitänyt mitään pystyssä, irokeesi valahti. Geeli oli tahmakasta tai kuivakka. Oli myös rajallinen pieni määrä rahaa, eli ei mitään hienoja vaateparsia.
Eikö täällä oo yhtään ysärinuoruutta elänyttä?