Greta Thunbergin vastustajat ovat kitkeria vanhoja miehiä, jotka populistiliikkeet valjastavat vaalien alla käyttövoimakseen
Netin keskustelupalstoilla Thunberg on avoimen vihan kohde. Nettisedät kihisevät raivosta: "Millä oikeudella tyttö puhuu? Ettäs kehtaa!"
-
Greta Thunbergin kiivaimmat vastustajat tuntuvat olevan kitkeriä vanhoja miehiä. Keskustelupalstojen pikaluvun perusteella ruokottomuuksia suoltavat samat globalisaation päähän potkimat miehet, joiden osattomuuden etenkin populistiliikkeet valjastavat vaalien alla käyttövoimakseen.
-
Asetelma on latautunut, koska nuoren tytön harteilla on taakka patistaa johtajia ajassa, jota synkimmissä skenaarioissa kuvaillaan kohtalon hetkeksi.
Lisädraamaa tulee siitä, etteivät päättäjät todennäköisesti näe omana elinaikanaan ilmastonmuutoksen rajuimpia vaikutuksia, mutta sen sijaan Greta Thunberg ja hänen ikätoverinsa joutuvat elämään niiden läpi.
– Teillä on valta päättää, tehkää jotain, Greta Thunberg patistaa maailman johtajia.
Tiedämme, että ilmastonmuutoksen pysäyttäminen vaatii toimia, jotka muuttavat elämäämme ja pakottavat kenties luopumaan jostain. Tässä kohdin harmaiden panttereiden sisällä läikähtää ja nettipuheenvuorot alkavat: "Millä oikeudella tämä 16-vuotias tyttö vaatii..."
Taistelu on siis mitä suurimmassa määrin sukupolvien välinen.
Kommentit (492)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon neljän lapsen alle 40v perheenäiti, mutta vastustan siitä huolimatta tuota Gretaa ihan vaan siitä syystä, että sai ehdokkuuden Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi. En vaan voi ymmärtää millä meriiteillä. En ymmärrä millä tavoin luetun, muiden keräämän ja tutkiman tiedon, karjuminen naama vääränä uhkaillen kostolla ja ikuisella anteeksiantamattomuudella edesauttaa rauhaa.
Koska tänä päivänä vain poliittisella korrektiudella on merkitystä.
Elämme faktojen ja rationaalisen keskustelun jälkeistä aikaa.
Uhmakkaan pienen miehen uhoa, jolla hän toivoo saavansa häntä vahvempien ja valtaa pitävien hyväksyntää. Hei, katsokaa! Minä teen näin ja ne, joita kuvittelen teidän vastustavan paheksuvat minua. Pääsenkö mukaan joukkoon tai edes sen liepeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon neljän lapsen alle 40v perheenäiti, mutta vastustan siitä huolimatta tuota Gretaa ihan vaan siitä syystä, että sai ehdokkuuden Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi. En vaan voi ymmärtää millä meriiteillä. En ymmärrä millä tavoin luetun, muiden keräämän ja tutkiman tiedon, karjuminen naama vääränä uhkaillen kostolla ja ikuisella anteeksiantamattomuudella edesauttaa rauhaa.
Koska tänä päivänä vain poliittisella korrektiudella on merkitystä.
Elämme faktojen ja rationaalisen keskustelun jälkeistä aikaa.
Uhmakkaan pienen miehen uhoa, jolla hän toivoo saavansa häntä vahvempien ja valtaa pitävien hyväksyntää. Hei, katsokaa! Minä teen näin ja ne, joita kuvittelen teidän vastustavan paheksuvat minua. Pääsenkö mukaan joukkoon tai edes sen liepeille?
Autssssssssss...
Neuvostoliittoa ihailevat taistolaiset marssivat eduskunnan käytävillä ja YKssa ja laulavat! Tyttöset puhuvat miehille varatuissa tiloissa, eivätkä osoita nöyryyttä!
Persujen joukkopsykoosi on niin vahva, että vaikka maailma tuhoutuisi ja he seisoisivat sitä katsomassa niin eivät he pystyis myöntämään mitään. Saati sitten sen vuoksi, että joku kummallinen tiedemies näyttää heille numeroita tai käyriä. No onneksi he ovat kuitenkin melko yksin ja enemmistö suomalaista vielä ymmärtää asioita ja on sen verran opiskellut että hahmottavat asioita hieman laajemmin. Joten persut voi jättää melko tavalla omaan arvoonsa,
Eilisiltana täällä oli sivuja 24 ,nyt niitä on siis 18 .
Totesinpahan vain, mutta samalla en voi ihmetystänikään asiasta välttää, mutta suotakoon se minulle.
Vierailija kirjoitti:
Eilisiltana täällä oli sivuja 24 ,nyt niitä on siis 18 .
Totesinpahan vain, mutta samalla en voi ihmetystänikään asiasta välttää, mutta suotakoon se minulle.
Sanoma nostaa persujen kannatusta minkä ehtii.
Miettikää, jos ketjun otsikko olisi ”kitkeriä nuoria naisia”. Ketju olisi ollut auki n. minuutin ajan.
Tällainen on se tasa-arvon kaksoisstandardi.
Ps. Yön aikana on hävinnyt kaikki viestit, jotka eivät ideologisesti kelpaa tämän päivän ”tasa-arvoiseen” ja ”sananvapaaseen” Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen tästä tapauksesta, kaveri joka väitti 400 vuotta sitten, että maapallo on pyöreä. Onneksi silloin valtaapitävät olivat fiksumpia, kuin tämä haihattelija.
Juuri tämä!
Olihan kerran sen niminen ,(kokonaan naisista koostunut) vokaaliyhtyekin eli 'laulukööri', kuin 'Kitkerät neitsyet', muistaako joku vielä ... ( alle 10 vuotta sitten kuitenkin)
Greta ❤️
Kyllä hävettää, kun myös oma isäni kieltää täysin ilmastonmuutoksen ja linkkää jatkuvasti FB:ssä jotain huuhaa-sivustoja, jotka tukevat hänen väitteitään. Ei ilmeisesti tajua, että netistä löytyy ”faktaa” tukemaan ihan mitä tahansa aivopieruväitettä.
Vierailija kirjoitti:
Olihan kerran sen niminen ,(kokonaan naisista koostunut) vokaaliyhtyekin eli 'laulukööri', kuin 'Kitkerät neitsyet', muistaako joku vielä ... ( alle 10 vuotta sitten kuitenkin)
Minä muistan! Mun entisen koulun musaope lauloi siinä 😁
Vierailija kirjoitti:
Niitä 'siirtopurjehduksia' ei kuitenkaan taida olla aina tarvittaessa matkustusvaihtoehtona tarjolla kaikille niille, jotka joutuvat työnsä puolesta,tai opintojensa takia Euroopasta Amerkan mantereelle matkustamaan ...
(joten 'esimerkin voima' tuolta purjehdukselta taitaa nyt sittenkin jäädä aika pahasti vajaaksi)
Kyllä olisi kaikki uusi pitänyt jättää keksimättä kun sitä ei heti ole kaikille tarjolla! Ni! Jos ei kaikki pääse purjeveneellä vuonna 2019 niin ei sitten ikinä kukaan.
Suosittelen lukemaan tämän blogin, ennenkuin hyökkää kenenkään kurkkuun tässä asiassa.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/paivikki-karhula/greta-ja-ilmastohatat…
Tässä on perustelut sille miksi tämä aiheuttaa niin voimakkaita reaktioita.
Osa ihmisistä suhtautuu asioihin kriittisemmin ja tahtoo muodostaa kokonaiskuvan. Osa ihmisistä taas menee mieluummin lauman mukana ja ulkoistaa kriittisen tarkastelun muille.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lukemaan tämän blogin, ennenkuin hyökkää kenenkään kurkkuun tässä asiassa.
Osa ihmisistä suhtautuu asioihin kriittisemmin ja tahtoo muodostaa kokonaiskuvan. Osa ihmisistä taas menee mieluummin lauman mukana ja ulkoistaa kriittisen tarkastelun muille.
Ja niitä lauman mukana meneviä riittää kumpaankin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy en ala mitään. Joku ruotsalainen tyttö ei syö lihaa eikä lennä ja haluaa että ilmastonmuutos torjuttaisiin. Yhyy. Epistä.
Lentäähän se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä suhtautuu asioihin kriittisemmin ja tahtoo muodostaa kokonaiskuvan. Osa ihmisistä taas menee mieluummin lauman mukana ja ulkoistaa kriittisen tarkastelun muille.Ja niitä lauman mukana meneviä riittää kumpaankin suuntaan.
On varmaankin, mutta pointti oli nimenomaan se, että asioihin oman ajattelun pohjalta kriittisesti suhtautuvien perustelut ovat hyvin esitetty tuossa Karhulan blogissa.
Väitän, että melko monella se aiheuttaa reaktion "tätähän minä olen halunnut sanoa itsekin kokoajan"
No ei sitten muuta kuin uusia venetehtaita ja paattien tuotantolinjoja vaan rajusti pykaamaan ja merimieskoulutusta järjestämään purjealuksille .
Jos niillä ja niiden kuljetuskapasiteetilla ,eli tonnistolla on tarkoitus koko nykyinen lentoliikenne korvata, niin työtä kylää riittää runsain määrin ja pitkälle tulevaisuuteen.
Sinulla kun tuo mainio idea kerran oli, niin mitäpä jos puhumisen sijaan panisitkin toimeksi sen huvijahtituotannon ?
Jos senkokoisilla purjealuksilla, kuin se millä tuo Greta isänsä kanssa matkusti olisi matkustustarjonta tarkoitus järjestää, niin veikkaisin matkalipun hinnaksi Amerikkaan tulevan vähintään n. 25 000 euroa...
Kettutyttöjä on ollut aina ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy en ala mitään. Joku ruotsalainen tyttö ei syö lihaa eikä lennä ja haluaa että ilmastonmuutos torjuttaisiin. Yhyy. Epistä.
Lentäähän se.
Milloin on lentänyt?
Terveisin Pentti Perssuolinkainen 62 v, Oulu