Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yli 3-kymppisiä, joilla ei ole yhtään säästöjä tai varallisuutta?

Vierailija
26.09.2019 |

Mikä on syynä tähän tilanteeseen ja koetko häpeää tilanteesta tai itsesi epäonnistuneeksi?

Itselläni siis otiskon mukainen tilanne ja mietin olisiko täällä kohtalontovereita.
Tuntuu vaan, että muilla on omistusasunnot ja muutenkin paljon parempi rahatilanne.

Omalla kohdallani tilanne johtuu siitä, että opiskellessani ei rahaa juurikaan ollut käytössä, sitten olin tosiaan opiskelijana ja töissä silloin tällöin. Varsinaiseen kunnon työhön päästessäni aloin sitten nauttimaan niistä rahoista ja tuli käytettyä rahaa huolettomasti. Mutta silloin ei ollut mitään isoja velkoja kuitenkaan. Lopulta ajauduin nettipeleihin ja voittojen jälkeen tuli hävittyä, niin että pahimmillaan oli velkaa peleistä ja luottokorteista noin 20 000 euroa.

Nyt sitten makselen velkoja pois noin tonnilla kuussa. Velat on maksettu noin 1,5-2 vuoden päästä.
En tosin enää koe itseäni epäonnistukseeni, olen tyytyväinen pieniin asioihin ja onnekseni en ehtinyt velkaantua kuitenkaan enempää.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei latin latia tilille jää, ikä 32v.

Vierailija
2/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aika isolla vaivalla säästänyt työttömyystuesta kolmen vuoden aikana 1300e, oli tän vuoden tavoitteena 2000e.

Erehdyin viime vuoden puolella kertomaan säästöistä miehelleni ja nyt ollaan nollassa, maksoin vielä viiskymppiä käyttötililtä sille että pääsee varmasti eroon eikä ole näkynyt sen jälkeen 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen 33-vuotias ja maksan pikavippejä pois. Ensi vuonna pitäisi ulosoton olla tyhjä. Olen paskassa toimistotyössä paskalla palkalla. Koen epäonnistuneeni ja harkitsen t*ppavani itseni 35-vuotiaana, jos olen edelleen tällainen luuseri.

Vierailija
4/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, sinulla on varmaan satatuhatta kohtalotoveria. Valitettavasti.

Vierailija
5/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miten teille ei ole jäänyt säästöjä, siis ettei tilillä ole YHTÄÄN rahaa. Miten ihmeessä pärjäätte jos tuleekin joku yllättävä meno? Olisi kamalaa elää noin hiuskarvan varassa ja pelossa ettei ole varaa maksaa jotain.

Vierailija
6/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miten teille ei ole jäänyt säästöjä, siis ettei tilillä ole YHTÄÄN rahaa. Miten ihmeessä pärjäätte jos tuleekin joku yllättävä meno? Olisi kamalaa elää noin hiuskarvan varassa ja pelossa ettei ole varaa maksaa jotain.

Pthyi, ei kaikki ole syntynyt kultalusikka suussa tai viisaiden vanhempien kera!

Vierailija
7/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 ja kaikki mennyt, oli kyllä mutta sitten kävi ohraset ja näin. Vanhan talon ostaminen epävakaassa suhteessa ei kannata.30k velkaa ja työtön

Vierailija
8/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pufferi pitää olla n. 3 kk:n nettopalkka. Kyllä omat aikuiset lapseni ovat jokainen myös ostaneet omistusasunnon alle kolmikymppisenä ja sijoittaneet osakkeisiin.

Vierailija
9/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää yli 30 ja ei omaisuutta. Säästöjä vain hieman ja ne on sukanvarressa toimeentulotuen vuoksi. Säästöttömyys ja se ettei ole omaisuutta johtuu omalta osaltani syrjäytyneenä olemisesta nuorena aikuisena. Ei velkoja mutta eipä ole töitäkään.

Vierailija
10/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Go f**k yourself......

Vierailija
11/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pufferi pitää olla n. 3 kk:n nettopalkka. Kyllä omat aikuiset lapseni ovat jokainen myös ostaneet omistusasunnon alle kolmikymppisenä ja sijoittaneet osakkeisiin.

Jaa, että oikein pufferi...

Vierailija
12/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Köyhät vanhemmat ja itse en nuorena tajunnut miten rahaa tulisi käyttää (kotoa ei tullut tähän myöskään ohjeita). Eipä sillä että kovin kummoiset tulot itselläkään olisi koskaan ollut mutta säännölliset kuitenkin. Mietinkin tässä että pääsenkö vielä omistavaan luokkaan elämäni aikana. Lamat ovat myös osuneet elämässäni omaa taloustilannettani hieman huonontaen. Olen tästä katkera ja vihainen.

Vierailija
13/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teillä ei ole tilillä rahaa niin kannattaa ihan mielenkiintoa laskea teidän nettovarallisuus. Saattaa yllättää positiivisesti. Joka taas sitten kannustamaan teitä siirtämään tulevaisuudessa varallisuutta materiaalista säästöön.

Vierailija
14/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 v, ei mitään omaisuutta. No, aso-asunto ja viimeisiään vetelevä auto.

Opiskelin yliopistossa pitkään ja nyt teen töitä yksinyrittäjänä, ansiot jää alle 2000 kuussa. elätin myös useamman vuoden opiskelevaa puolisoa, minkä vuoksi säästöjä ei ole. Kaikki meni, mitä tulikin... ja vähän yli.

Nyt puoliso töissä ja valoa tunnelin päässä! Ehkä oma asunto jo ennen eläkeikää?

Tsemppiä muillekin!

Vierailija
15/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen 33-vuotias ja maksan pikavippejä pois. Ensi vuonna pitäisi ulosoton olla tyhjä. Olen paskassa toimistotyössä paskalla palkalla. Koen epäonnistuneeni ja harkitsen t*ppavani itseni 35-vuotiaana, jos olen edelleen tällainen luuseri.

Miksi tähän tulee vaan alapeukkuja?

Vierailija
16/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 enkä tunne juuri ketään yli kolmekymppistä, jolla olisi säästöjä tai varallisuutta.

Vierailija
17/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun velat on kuitattu, jatkat sitä tonnin kuussa säästämistä.

Nykytyöläiset eivät voi luottaa tulevaisuuden eläkkeisiin, joten sijoittamaan heti kun vähänkin pystyt.

Vierailija
18/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotias eikä mulla ole mitään omaisuutta. En nyt jaksa sitä surra tai kadehtia ketään, elämä on liian lyhyt sellaiseen. Mun kohdalla varattomuuden on aiheuttanut pätkätyöt, mielenterveysongelmat, puolison sairastuminen. Siinä on sellainen setti, että rahaa ei jää yli. Rahattomana eläminen vaatii itsekuria ja vähän huoletonta asennetta, mutta ei Suomessa nälkään kuole. Siitä olen kiitollinen. Tokkopa oltais hengissäkään jossain köyhässä maassa.

Vierailija
19/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 33 enkä tunne juuri ketään yli kolmekymppistä, jolla olisi säästöjä tai varallisuutta.

Mä olen 29 ja itse aloitin osake- ja rahastosijoittamisen tänä vuonna. Kavereistani suurin osa ei tee noin koska ei ole varaa. En minäkään häävisti tienaa mutta onneksi multa jää keskimäärin n. 150 €/kk sijoitettavaksi. Yrittäjä kun olen niin se summa vaihtelee, mutta luojan kiitos mulla ei ole lapsia eikä tule.

Yhden rikkaan perheen tyttären tunnen joka on omistanut osakkeita ja satoja hehtaareja metsää jo vauvasta asti. On nyt kolmikymppisenä miljonääri ja jättäytyi pois töistä. Kadehdin... 

Vierailija
20/72 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastuin jo lapsena (pahoja mt-ongelmia), enkä ole päässyt elämässä oikein mihinkään. Nyt on ruvennut helpottamaan, mutta olen köyhä kuin kirkon rotta. Ruokaan jää tosi vähän rahaa. Tänään sain kuitenkin täytettyä mahani ja olen tyytyväinen.

En jaksa enää miettiä, mitä muut musta ajattelevat. Mä yritän nyt rakentaa itselleni elämää tyhjän päälle. Olen nyt opiskelija. Valitsin alan, jolla on työpaikkoja ja hyvä palkka. Toivon, että elän viimeisiä rankkoja vuosia.

Oikeastaan olen itsestäni jollain tavalla ylpeäkin. Olen kuitenkin selvinnyt ja tulevaisuus näyttää paremmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi