Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ja anopin ”kunnollinen maalaisjoulu”

Vierailija
26.09.2019 |

Taas se alkoi. Kinuaminen hornan tuuttiin ahtaaseen epäsiistiin huusholliin joulunviettoon.

Matkaa monta sataa kilsaa ja perillä nukkuminen patjalla tupakeittiössä. Pahaa ruokaa ja kunnon junttimeininkiä. Kyllä houkuttaakin.

Kommentit (391)

Vierailija
41/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ja appi ja omat vanhemmat ovat joskus viettäneet joulua kanssamme jos vapaata on ollut, nyt riittää joulukyselyihin vastaukseksi että emme vietä joulua koska olen töissä. Muutenkin olen kyllästynyt siihen touhotukseen ja älyttömään ruoan hamstraamiseen ennen joulua, sitten parina päivänä vedetään ne perinneruoat ja ollaan niin pirun väsyneitä ja vielä pitäisi hauskaa olla.

Joulun perknnerjuat ovat ihanan halpoja ja jos niitä kunnolla varaa etukäteen kaappeihin, ei tarvitse tehdä ruokaa moneen päivään. Lämmittää vaan jouluruokia.

Ostan suuren määrän ja osan säilytän parvekkeella, kun jäökaappeihin ei mahdu. Styrox-lastikossa.

Vierailija
42/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä joulua kammoavia syntyy sellaisista, joilla on itsellään ollut kurjat joulut lapsena. Siksi joulut alkavat ahdistaa.

Toinen syy voi olla se, että kaipaa menetettyjä rakkaitaan liikaa jouluna niin, ettei tuskaltaan pysty ollenkaan saamaan joulutunnelmaa. Juhlapyhinä kuulemma kaipaus yleensä muistuu enemmän mieleen kuin arjen keskellä.

En minä joulua kammoa. En vaan haluaisi viettää sitä uupuneena ahtaasti ja likaisesti ja syödä huonoa ruokaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suvun vanhimmat ovat siinä kunnossa, että joulu on pakko pitää heidän lähellä, just ja just jaksavat käydä syömässä ja jakamassa lahjat. Ja tämä on ihan ymmärrettävää. Mutta minä en jaksaisi enää sitä wanhan ajan joulua, hiton savupirttilarppaamista. Tahtoisin tuoda jouluun uusia elementtejä, enkä vetää vuodesta toiseen samalla kaavalla. Mutta kai se on tänäkin jouluna syötävä samat jouluruuat puolipimeässä vesa-Matti Loirin möristessä nurkassa.

Nauran täällä vedet silmissä savupirttilarppaamiselle ja loirin mölinälle. Huh. Siinä tunnelmassa yhdistyy sekä anoppilan että omien vanhempieni kanssa vietetyt joulut...

Vierailija
44/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tuota kinuamista. Kuin lapsi jankkaisi.

Haluaisin että jouluna on PUHDASTA ja hyväntuoksuista, saa levätä ja lukea ja syödä hyvää ruokaa.

Ap

Ootko avannut suutasi sille anopille? Sanonut, että et ole tulossa ja asia loppuunkäsitelty? Vai ootko vaan mutissut jotain epämääräistä ja tullut tänne vinkumaan?

Hänen kanssaan ei voi keskustella normaalisti.

Kaksi sanaa riittää: Emme tule. Ei siinä mitään keskusteluja tarvita. Ei normaaleja eikä epänormaaleja. Pystyt varmasti noihin kahteen sanaan, jos oikein pinnistät.

Eri

No sitten se kinuaminen ja painostaminen jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.

Ap

Tässä tapauksessa olette kyllä ongelman toinen pää. Joka kerta kun anoppi ottaa asiakseen joulun, niin sanotte vain: "Ollaan jo vastattu ettei tulla, jos ei muuta ollut niin.." ja luuri kiinni.

Mitä sitten vaikka anoppi loukkaantuu. Kyllä tässä maailmassa kuka tahansa voi loukkaantua mistä tahansa. Minäkin vaikka siitä, että mies unohti viedä roskat. Ilmoitatte vain omat tapanne ja elätte miettimättä anopin ajatuksia asiasta.

Puhelimeenkin voi valita vastaako, minä vastaan anoppini kohdalla ehkä yhteen viidestä puhelusta, eri syistä, mutta silti. En anna epämieluisten ihmisten vaikuttaa arkeeni.

Anopilla on sun kohdallasi ilkeä miniä.

Jos olisin anoppisi, soittelisin vain omalle pojalleni.

Et tunne minua. Et tunne anoppiani. Kovia johtopäätöksiä vedät. Anoppini saattaisi olla vaikka muistisairas, joka soittaa kymmenen kertaa päivässä.

Minun pointtini on, että puhelimeen ei ole pakko vastata. Ei yhtään kenenkään.

Anoppini poika, eli mieheni, vastaa varmaan joka kymmenenteen puheluun.

Vierailija
45/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ja appi ja omat vanhemmat ovat joskus viettäneet joulua kanssamme jos vapaata on ollut, nyt riittää joulukyselyihin vastaukseksi että emme vietä joulua koska olen töissä. Muutenkin olen kyllästynyt siihen touhotukseen ja älyttömään ruoan hamstraamiseen ennen joulua, sitten parina päivänä vedetään ne perinneruoat ja ollaan niin pirun väsyneitä ja vielä pitäisi hauskaa olla.

Joulun perknnerjuat ovat ihanan halpoja ja jos niitä kunnolla varaa etukäteen kaappeihin, ei tarvitse tehdä ruokaa moneen päivään. Lämmittää vaan jouluruokia.

Ostan suuren määrän ja osan säilytän parvekkeella, kun jäökaappeihin ei mahdu. Styrox-lastikossa.

Halpoja kyllä mutta meillä ne on tehty alusta saakka itse, kun anopin mielestä kaupan valmiit on pahoja. Näitä väännät aamusta iltaan kun joka sorttia on oltava ja ne peräpohjalaiset laatikot vielä erikseen ja mitä olisi joulu ilman kalalajitelmaa, viittä eri salaattia, skagenleipiä ja sitä kinkkua joka on taas paistettu väärin. Tänä jouluna riittää yksi arkiruoka jota lämmitän mikrossa töissä ja kotona voi keskittyä olemaan jouten. Sukulaiset voi tehdä sitten kotonaan mitä huvittaa.

Vierailija
46/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin että jouluna on PUHDASTA ja hyväntuoksuista, saa levätä ja lukea ja syödä hyvää ruokaa.

Ap

No sitten teet oman joulun teille kotiin tai minne haluatkaan. Mikä ihmeen pakko se on mennä anoppilaan jouluksi jos ei halua?

Me ei olla koskaan oltu anoppilassa jouluna. Mun vanhempien luona oltiin kaksi ekaa jouluamme, kun ei oltu vielä naimisissa. Sen jälkeen oltiin pari vuotta kahdestaan, ja kun lapset syntyivät, aina oman perheen kesken kotona. Ihan parasta.

Vierailija
47/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten teet oman joulun teille kotiin tai minne haluatkaan. Mikä ihmeen pakko se on mennä anoppilaan jouluksi jos ei halua?

Me ei olla koskaan oltu anoppilassa jouluna. Mun vanhempien luona oltiin kaksi ekaa jouluamme, kun ei oltu vielä naimisissa. Sen jälkeen oltiin pari vuotta kahdestaan, ja kun lapset syntyivät, aina oman perheen kesken kotona. Ihan parasta.

En jaksa sitä kuukausikaupalla jatkuvaa kinuamista!!!!

Ap

Vierailija
48/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä ikuista kitisemistä anoppilajouluista - ja nyt se alkaa jo syyskuussa. Eikö aikuisella ihmisellä ole selkärankaa sen vertaa, että viettää sellaisen joulun kuin haluaa?

Vierailija
49/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä ikuista kitisemistä anoppilajouluista - ja nyt se alkaa jo syyskuussa. Eikö aikuisella ihmisellä ole selkärankaa sen vertaa, että viettää sellaisen joulun kuin haluaa?

On. Silti se kinuaminen on raskasta ja häiritsevää.

Ap

Vierailija
50/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sanot jämäkästi että teillä on nyt muita suunnitelmia jouluksi ja sillä selvä. Jos kitinä jatkuu, et vastaa anopin puheluihin.

Ryhtiä!

Vierailija
51/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä joulua kammoavia syntyy sellaisista, joilla on itsellään ollut kurjat joulut lapsena. Siksi joulut alkavat ahdistaa.

Toinen syy voi olla se, että kaipaa menetettyjä rakkaitaan liikaa jouluna niin, ettei tuskaltaan pysty ollenkaan saamaan joulutunnelmaa. Juhlapyhinä kuulemma kaipaus yleensä muistuu enemmän mieleen kuin arjen keskellä.

En minä joulua kammoa. En vaan haluaisi viettää sitä uupuneena ahtaasti ja likaisesti ja syödä huonoa ruokaa.

Ap

Kehtaat haukkua anopin vaivalla tekemiä ruokia.

Vie sinne mukanasi mieluisia ruokia ja tarjoudu vaikka viikkoa aiemmin siivousavuksi. Oliis varmaan mielissään.

Eli anna vaikka joululahjaksi hänelle joulusiivous, jonka teet tai palkkaa joku tekemään!

Vierailija
52/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nää asunu jossain 500 km päässä, sinnekö sitten viikkoa ennen siivoamaan. Jepjep.

Vierailija
53/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vie sinne mukanasi mieluisia ruokia ja tarjoudu vaikka viikkoa aiemmin siivousavuksi. Oliis varmaan mielissään.

Eli anna vaikka joululahjaksi hänelle joulusiivous, jonka teet tai palkkaa joku tekemään!

Ei minulla ole mitään viikkoa aikaa siivota Kainuussa. Joulunalus on sikakiireinen työssäkäyvälle kolmen koululaisen äidille. Enkä jaksa aina siuvota hyväkuntoisten ihmisten saastoja.

Sinne ei saa viedä omia ruokia.

Ap

Vierailija
54/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei minulla ole mitään viikkoa aikaa siivota Kainuussa. Joulunalus on sikakiireinen työssäkäyvälle kolmen koululaisen äidille. Enkä jaksa aina siuvota hyväkuntoisten ihmisten saastoja.

Ap

Osta sille joululahjaksi joulusiivous.

Vierailija
55/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan itsekkäitä kirjoittajia, jotka eivät viitsi mennä lastensa isovanhemmille jouluksi, vaikka nämä sitä kovin toivovat.

Ymmärrätte varmaan itse vanhana, miten yksinäistä se on, kun lapset ovat lähteneet. Ei ne mummelit muusta puhukaan kuin lapsistaan ja lapsenlapsistaan.

Ajattelen näin jo nyt, vaikka mulla asuu vielä lapset kotona.

Joka jouluaatto ollaan oltu omien ja miehen vanhempien kanssa ja jopa miehen ykisinäisen tädin kanssa.

Vierailija
56/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Sanot että vietätte joulun omassa kodissa ja sinne ovat tervetulleet. Sanot ettet jaksa matkustaa nyt kauas kun on iso perhe. Helpompi kahden ihmisen matkustaa.

Vierailija
57/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan itsekkäitä kirjoittajia, jotka eivät viitsi mennä lastensa isovanhemmille jouluksi, vaikka nämä sitä kovin toivovat.

Ymmärrätte varmaan itse vanhana, miten yksinäistä se on, kun lapset ovat lähteneet. Ei ne mummelit muusta puhukaan kuin lapsistaan ja lapsenlapsistaan.

Ajattelen näin jo nyt, vaikka mulla asuu vielä lapset kotona.

Joka jouluaatto ollaan oltu omien ja miehen vanhempien kanssa ja jopa miehen ykisinäisen tädin kanssa.

Olen aivan valmis ottamaan kaikki sukulaiset meille. En vain jaksa jyrryyttää pimeässä satoja kilometrejä, nukkua huonosti likaisella lattialla js kärsiä vatsakivuista liian rasvaisen ruoan takia.

Ap

Vierailija
58/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Osta sille joululahjaksi joulusiivous.

En osta. Minä en ole koskaan saanut sieltä ainuttakaan joululahjaa.

Ap

Vierailija
59/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jouluisin pitää olla isovanhempien kanssa. He kuitenkin kaipaavat lapsiaan ja lapsenlapsiaan ympäri vuoden. Joulu on perheiden ja sukujen yhteinen juhla. Itsekästä jättää isovanhemmat yksin.

Mutta voithan sinä kutsua heidät vaihteeksi teille. Voi olla, että eivät jaksa matkustaa, joten sitten menette sinne.

Heh, minä voisin olla isovanhempi, kun lapseni on jo hyvän matkaa yli 30 vuotta, mutta eipä tulisi mieleenkään odottaa hänen tulevan perheineen luokseni joulun viettoon. Tapaamme perinteisesti ennen joulua, kun hän tulee puolisoineen syömään, mutta joulun jokainen saa viettää juuri kuten haluaa. Itse vietän sen tänä vuonna lomalla Etelä-Euroopassa.

Vierailija
60/391 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mitä siis ajattelit asialle tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi