Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette halua lapsia "tällaiseen maailmaan" !

Vierailija
26.09.2019 |

Kannattaa lukea tämä kirja ja miettiä sitten uudestaan onko ne asiat nyt sittenkään niin kovin huonosti:

https://www.adlibris.com/fi/kirja/suomessa-selviytymisen-historiaa-9789…

"Kirja herättää ajatuksia siitä, millaisia selviytymistaidon ammattilaisia suomalaiset ovat historian saatossa olleet. Aikaväli yltää viime vuosikymmeniltä muinaishistorian hämäriin. Painopiste on 1500-1700-luvuissa eli uuden ajan alussa. Kenties oman elämämme arkiset vaikeudet asettuvat mittakaavaan verrattaessa entisajan ihmisten olosuhteisiin, joille tosi-tv:n selviytymiskilpailutkin kalpenisivat."

Pitäisi olla pakollista luettavaa kaikille nykyjonneille.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihmetellyt, mikä on se "tällainen maailma". Nykyään Suomessa köyhinkin elää kuin kuningas ennen.

Vierailija
2/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ihmetellyt, mikä on se "tällainen maailma". Nykyään Suomessa köyhinkin elää kuin kuningas ennen.

Pitäisi olla palvelijat, jotka pyyhkisivät pyllyn niin sitten vasta olisi asiat hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua muuten tuo, että noina aikoina lapsista kuoli noin 1/3 milloin mihinkin. Eli aivan järkyttävän suuri määrä. Taisi syntyvyys olla silti korkeampi kuin nyt.

Vierailija
4/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät jonnet ja adelet enää mitään osaa lukea. Kaikki aika menee somessa.

Vierailija
5/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne asiat nyt olekaan huonosti, mutta se niiden lapsien aikuisiän tulevaisuus ei näytä helpolta.

Vierailija
6/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on aina ihmetyttänyt nykymenon kauhistelu. Ihminen elää etenkin länsimaissa pisimpään ja turvallisimmissa oloissa kuin koskaan aiemmin.

Vierailija
7/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ehkäisyä "vanhoina hyvinä aikoina" . Siksi niitä lapsia syntyi. Ja uskontohörhöt halusivat "täyttää maan".

Vierailija
8/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä järkyttävää taantumaa, ettei enää luetakaan, vaan "kuunnellaan" kirjoja, koska niin on tehty "aina".

Vierailija
9/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika karua muuten tuo, että noina aikoina lapsista kuoli noin 1/3 milloin mihinkin. Eli aivan järkyttävän suuri määrä. Taisi syntyvyys olla silti korkeampi kuin nyt.

Silloin vedeltiin paljailtaan joka viikko ja lapsia syntyi 5-10 per talous. Jos yksi lapsi kuoli, niin ei siitä mitään mielisairautta kukaan saanut. Nykyihminen on heikko fossiilisten polttoaineiden kulttuurin orja, joka ei uskalla edes nylkeä jänistä oksentamatta. Pthui!

Vierailija
10/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä järkyttävää taantumaa, ettei enää luetakaan, vaan "kuunnellaan" kirjoja, koska niin on tehty "aina".

Jollekin sopii lukeminen, jollekin sopii äänen kuunteleminen ja joku tykkää kuvista ja joku noiden kaikkien yhdistelmistä. Se että nykyäänkin yliopistoissa päntätään asioita kirjoista ja papereista on sairasta, vammaista ja takapajuista.

Vierailija
11/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saa miinuksia vaikka on täyttä totta! Ihmeellisiä kiittämättömiä kermaperseisiä härövasureita koko palsta täynnä.

Vierailija
12/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään Suomessa valtaosa köyhistä elää leveämmin ja mukavammin, kuin vaikkapa 1970-luvun hyvätuloiset.

Vierailija
13/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisillä asiat juuri nyt niin kauhean huonosti ole. Mutta millaista elämä tällä pallolla tulee olemaan 40 vuoden päästä?

Vierailija
14/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksihän lapsia tehtiin paljon, että edes osa heistä saavuttaisi aikuisuuden. Toinen syy miksi lapsia tehtiin paljon, johtui maatalousvaltaisista yhteiskunnista, joissa maatilat yleisesti ottaen menestyivät sitä paremmin, mitä enemmän perheessä oli lapsia. Lapset kun laitettiin ikäänsä ja kykyjänsä vastaaviin tilan töihin käytännössä heti sen jälkeen, kun olivat oppineet kävelemään. Mitä enemmän lapsia oli, sitä enemmän tilalla oli tuotantoa ja sitä varakkaampi tila oli.

Nykyään yhteiskunta on täysin erilainen, eikä noita oppeja voi siksi nyky-yhteiskuntaan soveltaa.

Vierailija
15/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään Suomessa valtaosa köyhistä elää leveämmin ja mukavammin, kuin vaikkapa 1970-luvun hyvätuloiset.

Nykyään ei olekaan niin paljon taloudellista köyhyyttä mutta järjen köyhyyttä sitäkin enemmän.

Vierailija
16/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ehkäisyä "vanhoina hyvinä aikoina" . Siksi niitä lapsia syntyi. Ja uskontohörhöt halusivat "täyttää maan".

Tuotakin käsitellää ko. kirjassa. Yleisin ehkäisy oli keskeytetty yhdyntä.

Vierailija
17/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin vedeltiin paljailtaan joka viikko ja lapsia syntyi 5-10 per talous. Jos yksi lapsi kuoli, niin ei siitä mitään mielisairautta kukaan saanut. Nykyihminen on heikko fossiilisten polttoaineiden kulttuurin orja, joka ei uskalla edes nylkeä jänistä oksentamatta. Pthui!

Tuon kirjan mukaan jokainen menetetty lapsi sattui äitiin ja pahasti. Mielisairauksista en tiedä. Tuskin niille oltiin immuuneja.

Vierailija
18/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaan valitetaan, valitetaan ja valitetaan.

Vierailija
19/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tehdessä nykyisillä olosuhteilla on vähäisempi merkitys kuin tulevalla. Olosuhteet voivat olla köyhätkin, mutta jos on vallalla ajatus, että maailma muuttuu parempaan suuntaan ja lapsilla on paremmat olosuhteet tulevaisuudessa, on helppo lisääntyä. Jos taas tunnelma on toivoton ja maailma tuntuu köyhtyvän ja muuttuvan huonommaksi paikaksi elää, ei auta, vaikka asiat ovat hyvin juuri nyt.

Vierailija
20/26 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei olekaan niin paljon taloudellista köyhyyttä mutta järjen köyhyyttä sitäkin enemmän.

Nykyään köyhilläkin on vaikka mitä mukavuuksia, elektroniikkaa, jotkut jopa reissaavatkin ulkomaita myöten. 1970-luvulla ei ollut ollenkaan nykypäivän määrää viihteellistä elektroniikkaa edes rikkailla, kun sellaista ei ollut olemassa joko lainkaan tai se oli nykypäivään verrattuna hyvin alkeellista ja kallista. Lisäksi tuolloin ulkomaanmatkailu oli lähes pelkästään rikkaiden huvia. Köyhät eivät todellakaan matkustelleet ulkomailla, eikä edes suurin osa keskiluokasta.

Joten kyllä, nykypäivän köyhätkin elävät selvästi leveämmin kuin valtaosa 1970-luvulla edes rikkaista, sen ajan keskiluokasta ja köyhistä edes puhumattakaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä