Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kaverin kanssa, joka on aina myöhässä eikä sovi tarkkoja tapaamisaikoja?

Vierailija
26.09.2019 |

Miten toimisit kaverin kanssa, joka on aina myöhässä ja jonka kanssa on tosi hankalaa sopia tapaamisia? Kyseessä on muuten ihana ihminen, mutta tämä asia on todella alkanut ärsyttää itseäni.

Tapaamisten sopimisessa on aina jotain säätämistä. Jos esim. kysyn käykö tiistai klo 18.00, niin hän ei sano "kyllä, nähdään silloin" tai "ei, mutta klo 19.00 kävisi, sopisiko se?". Sen sijaan saattaa sanoa, että "joo, siinä main, ilmoittelen sitten" tai "yritän ehtiä klo 18, ilmoittelen jos menee pidempään". Eli käytännössä joudun aina odottamaan ja joustamaan kaverin aikataulujen mukaan. Toiseksi, hän on joko tällä tavoin tai siten myöhässä, että on sanonut tulevansa paikalle vaikka klo 18, mutta tulee sitten joskus 18.15-19 välillä eli on lähes AINA myöhässä. Mulla alkaa keittämään yli tämä ja nyt mietin, mitä voin tehdä? Voinko vaatia kaveria ilmoittamaan minulle tapaamisajat täsmällisemmin? Ärsyttää odotella häntä ja joustaa aina sen mukaan, miten pääsee paikalle. En voi ymmärtää miksei aikuinen ihminen voi a) rehdisti sopia tarkkaa tapaamisaika b) tulla silloin paikalle? Tuntuu ettei hän ymmärrä asiassa olevan mitään ongelmaa ja minua aikatauluttavana nipona... Minusta tuollainen käytös taas tuntuu itsekkäältä ja siksi se ärsyttääkin.

Mitä tekisit ja sanoisit ystävällesi vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa odotella muita vaikka 15-30 min. kahvilassa. Mielelläni lepuutan ajatuksiani ja istun rauhassa. :) Joskus myös teen jonkin ajatustyön siinä, suunnittelen jotain ja kirjoitan muistiin. Eipähän myöskään stressaa sitten, jos itse vastaavasti satun myöhästymään, kun odottelu on vastavuoroista.

Vierailija
102/103 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin tapaamisen mieluiten kotiini tai kirjastoon, jossa olen töissä. Kummassakaan paikassa minulle ei tule ongelmia myöhästelystä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tällähetkellä olen odotellut kaveriani tapaamispaikassa jo tunnin ja äsken hän laittoi viestiä että hän on nyt tulossa kyllä vähän ärsyttää sillä jos hän on nyt vasta lähdössä olisin minäkin voinut lähteä myöhemmin kun minä vielä olin juossut bussiin