Auttaako hulavanne oikeasti kiinteytymään?
Meinasin tänään ostaa, mutta olivat loppuneet. Mulla kertynyt ihan liikaa ylimääräistä ihraa masennuksen vuoksi, pitäisi päästä siitä eroon. Kummastakin siis.
Kommentit (70)
Kannattaa laittaa ekoja kertoja kokeillessa joku paksumpi paita, esim. huppari tai villapaita päälle. Välttyy ehkä pahimmalta kivulta ja mustelmilta. Äkkiä siihen kyllä tottuu.
Mä en edes lapsena osannut pyörittää vannetta. Tekis mieli ostaa selkävaivojen takia, mutta hyödytöntä taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te oikein olette saaneet vanteen, kun kaikkialta on loppu? Olen nuorena pyöritellyt hulaa vaikka kuinka paljon ja luulen minäkin, että vielä osaan. Mutta saa nähdä, jos nyt edes onnistun saamaan sen jostain.
Tilasin netistä, en oo ehtiny vielä hakea postista. Piti ennakkotilata. Toimitusarvio piti paikkansa. En tiedä saako kertoa mistä, tuleeko b.annia mainostamisesta...
Kuinka painavalla vanteilla kannattaa aloittaa? Tekisi mieli kokeilla.
mä ostin tuossa pari kuukautta sitten. Ei siitä mitään meinannut tulla. Vanne tippui jalkojen päälle samalla sekunnilla kun laitoin pyörimään. Kerta toisensa jälkeen. Ei onnistunut millään vaikka kokeilen valehtelematta satoja kertoja useana peräkkäisenä päivänä.
Laitoin sen sitten komeroon pölyttymään ja kun menneenä viikonloppuna tulin aamuyöstä kotiin sopivasti rentona ja nauttineena, niin känniläisen päähänpistona hain vanteen komerosta ja a vot - vanne pyöri kuin junan vessan ovi. En nyt aikaa ottanut, mutta useita minuutteja tuli hulattua Naantalin auringon kokoinen hymy kasvoilla.
Tämän seurauksena aamulla oli vyötärö ihan karmeilla mustelmilla (vanteessa sellaiset kohoumat sisäpuolella), että oikein hirvitti. Vieläkin mustelmat peittävät kehoa ja ovat kosketusarat.
Tilasin tarjouksessa olleen 1,2 kg vanteen, jonka saan lokakuun alussa.
Onko liian kevyt aloittelijalle? Aattelin ettei se paino olisi merkittävä asia, haluan alaselän liikkuvuutta parantaa ja toivottavasti kivutkin katoaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa niin lisää vauhtia peliin. Muuten tippuu. Kädellä lisää vauhtia. En tiiä toimiiko, ostin sellasen mutten oo pystyny pyörittämään kun sattuu niin paljon. :(
Jatka vaan pyörittämistä, aluksi sattuu, mutta sitten siihen tottuu...
Mihin sattuu?
Vierailija kirjoitti:
Kävin naapurissa kyläilemässä, 74-vuotiaalla naisella hulavanne oli näkyvästi esillä.
Näin tänään, kun suunnilleen tuon ikäisellä naisella oli hulavanne ostoskärryssä. Ajattelin, että oli menossa lapselle lahjaksi, mutta saattoihan se olla hänelle itselleen?
1,3 kg vanne on nyt pari viikkoa pyörinyt noin 10 min illassa. Pari ekaa kertaa sattui mutta sitten ei tuntunut enää missään. Tekniikka paranee kerta kerralta ja nyt jo pyöritysliike on niin pieni, että ihmettelen että onkohan mitään hyötyä.
Lihaksia voi toki treenata ja sitä kautta ns. kiinteytyä, mutta rasvaa ei edelleenkään voi kohdennetusti polttaa yhtään mistään.
Jos sillä jaksaa vuoden vatkata joka päivä 10min niin luulis jotain näkyvää tapahtuvan.
Tosin eipä mulla ole niitä säihkysäärikäkään kun thigtmaster on nojannut nurkkaan jo 15 vuotta.
Mistä olette ostaneet omanne? Loppu monesta paikasta.
Mistä saa? Sanokaa vaikka firman alkukirjaimet, mistä olette tilanneet.
Vierailija kirjoitti:
1,3 kg vanne on nyt pari viikkoa pyörinyt noin 10 min illassa. Pari ekaa kertaa sattui mutta sitten ei tuntunut enää missään. Tekniikka paranee kerta kerralta ja nyt jo pyöritysliike on niin pieni, että ihmettelen että onkohan mitään hyötyä.
Lisää haastetta saa kun vaihtelee pyörimisnopeutta, yrittää välillä vetää ihan täysiä.
Voi koittaa itse pyöriä paikallaan samalla kun pyörittää vannetta.
Käsillä voi tehdä liikkeitä, vaikka voguet jos muistaa miten se menee.
Seistä yhdellä jalalla.
Kovin pienessä kämpässä ei onnistu. Muistaako kukaan Flow'ssa joskus, kun Grace Jones pyöritti hula-vannetta ja lauloi samalla.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako hulavanne oikeasti kiinteytymään?
IL 10.6.19 "Suomalaistutkijat ällistyivät itsekin tutkimustulostaan, jonka mukaan hulavanteen pyörityksellä on suuria terveysvaikutuksia."
"Hulailu kavensi tutkimuksessa vyötäröä senttikaupalla ilman laihduttamista."
Kiinteyttää. Parantaa selkävaivat. Pistää torson syvät lihakset liikkeeseen, mutta ne voi teillä olla liian syvällä tietysti.
70-80 luvulla ne oli kevyttä muovia
Vierailija kirjoitti:
Mistä olette ostaneet omanne? Loppu monesta paikasta.
Netistä tilasin. Treenikaupasta. Parina päivänä nyt pyörittäny. Osasin taidon jo lapsena joten heti lähti pyörimään, vissiin sama ku pyöräilyssä, opit kerran, osaat aina.
Kokeilin, jaksanko 12min yhtä putkeen, ei mitään ongelmaa. Kun tekniikan oppii, niin sitä voi pyörittää vaikka aamusta iltaan. Kannattaa laittaa vaikka kädet suoriksi hartioiden tasolle sivuille, se voi auttaa tasapainossa. 9.