Miehet! Miten suhtaudutte jos nainen on uskossa?
Kommentit (37)
Kierrän uskovaiset ja muutkin hörhöt kaukaa.
Uskonnot sopii vajaaälyisille luuuuuuuusereille
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että on kaksi eri asiaa olla uskovainen ja olla uskossa. Olenko ymmärtänyt väärin?
Kyllä ne ihan samaa asiaa tarkoittavat. Uskovaiset itse ehkä mieluummin sanovat olevansa uskossa, koska uskovainen-sanaa on niin paljon käytetty pilkkatarkoituksessa. "Olla uskossa" -ilmaisulla ei ole sellaista leimaa. Mutta kyllä uskovaisetkin keskenään puhuvat että ovat uskovaisia, tai että joku kolmas osapuoli on uskovainen. Ehkä tuota uskovainen-termiä ei niin mielellään käytetä ei-uskovaisten kanssa, koska ei haluta antaa vaikutelmaa, että haluaisi jotenkin korottaa itseään. Ei siis ole olennaista, että MINÄ olen uskovainen, vaan olennaisempaa on se usko ja uskomisen kohde.
Uskonto sopii hyvin kaikille vi-tun i-diooteille.
Riippuu aikalailla millaisessa uskossa ja mihin kuulut.
islamin uskossa, juu kiitos ei.
Luterilainen, suht ok.
Hellari yms vapaasuuntaus, olemme todennäköisesti kasteasiasta eri mieltä.
Olen julkipakana, joten en jaksaisi pidemmän päälle innostua jostain uskovaisesta naisesta, joka on opetellut Raamatun ulkoa. Kannattaa mielummin opiskella filosofiaa ja aloittaa vaikka antiikin Kreikasta.
Pahin yhdistelmä olisi vasemmistolainen uskovainen.
Mulla on uskovaisia naisia muutama kavereina. En tiedä, miten niin on käynyt. Kai sitä vain elämän varrella tutustuu kaikenlaisiin ihmisiin ja mä pidin heidän aivojaan kiinnostavina. Nuo ovat vielä aika syvällä siinä uskossaan. Toista etenkin voisi luonnehtia fundamentalistiksi.
Parisuhteeseen voisin ryhtyä uskossa olevan naisen kanssa ihan hyvin, mutta fundamentalismi olisi kyllä este lopulta. Harva tosin on fundamentalisti. Musta on ihan hauska puhua niistä jutuista ja ottaa selville lisää siitä uskonnosta. En vain itse usko, eikä se asia tunnu muuttuvan, vaikka oikeastaan ajattelen, että olisin kai onnellisempi uskovaisena.
Jotenkin päädyn käymään aika syvällisiä keskusteluja uskovaisten kanssa. Olen käynyt valtakunnansaleilla ja moskeijaankin on kutsuttu.
Lähipiirin olisi kai aika vaikea niellä sitä, jos rupeaisin jonkun syvästi uskovaisen kanssa seurustelemaan. En tiedä, miksi, mutta moni tuntuu kiihtyvän nollasta sataan sekunnissa, kun uskonto otetaan puheeksi. Musta se on monella tasolla mielenkiintoinen aihe.
Parasta oli kun lukioaikoina mulla oli kavereita, joista osa oli selvästi hyvin älykkäitä uskovaisia ja sitten näitä, joista myöhemmin tuli insinöörejä tai lähtivät yliopistoon opiskelemaan fysiikkaa, kemiaa tai matematiikkaa. (suurin osa oli tyttöjä. Kai sitten vaan ajaudun jostain syystä naisseuraan) Ruokalassa sitten kokoonnuttiin ja puhuttiin joka päivä syvällisiä ja kyseenalaistettiin toistemme tapa ajatella ja nähdä tämä maailma. Olisi hienoa saada taas kasaan sellainen porukka ja jauhaa niitä juttuja vaikka jonkun kahvipannun äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii hyvin kaikille vi-tun i-diooteille.
Ja mikäs sun usko olikaan...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään plussaa.
Miksi?
Liian kepeä moraali perus suominaisella.
Vierailija kirjoitti:
Nunnapuku makkarissa mmmmmmm
Toi oli hyvä!! Joo!!
Ei uskovaisen kanssa eläminen eroa välttämättä juurikan esim jalkapallofanin tai vegaanin kanssa elämisestä. Kiinnostuksenkohteensa ja arvonsa kullakin. Ja sitten on näitä kaikenmaailman yksisarvishoitoihin, henkimaailmoihin ja astrologiaan uskovia. Ovat mielestäni ihan samalla viivalla uskovaisen kanssa.
Tilanne on tietysti eri jos kyseessä on joku fanaatikko, omituisen kultin jäsen tms. Sellaista en ottaisi. Mutta jos pitää uskonsa henkilökohtaisena asianaan niin ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu. Uskovainen nainen tietää paikkansa.
Miten niin muka? Mikä se paikka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään plussaa.
Miksi?
Fiksu nainen. Ei baarikärpänen ja kaikki mitä se sisältää.
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Kaukaa kiertäisin. Kyllä niitä kaverina vielä kestää eli pienempinä annoksina muttei koko ajan. Tosin en näinkin "syntisenä" kelpaiskaan uskikselle. Vaikka siis ihan normaali kaveri olen :)
Hassua, luuletko ettei uskovainen ole ihan yhtä syntinen? Jokainen on.
Vierailija kirjoitti:
Olen julkipakana, joten en jaksaisi pidemmän päälle innostua jostain uskovaisesta naisesta, joka on opetellut Raamatun ulkoa. Kannattaa mielummin opiskella filosofiaa ja aloittaa vaikka antiikin Kreikasta.
Pahin yhdistelmä olisi vasemmistolainen uskovainen.
Jaa, minä olen vasemmistolainen (jossain asioissa) ja uskova ja vielä feministi.
Kaukaa kiertäisin. Kyllä niitä kaverina vielä kestää eli pienempinä annoksina muttei koko ajan. Tosin en näinkin "syntisenä" kelpaiskaan uskikselle. Vaikka siis ihan normaali kaveri olen :)