Tottuuko moniteholaseihin helposti ja nopeasti?
Voiko niitä käyttää kaikkeen puuhasteluun? Autolla ajamisesta tietokoneen käyttöön?
Entä tottuuko lukulaseihin?
Miten sitä oppii katsomaan juuri oikealta etäisyydeltä, että kaikki näkyy terävänä?
Kokemuksia kaivattaisiin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Optikko kirjoitti:
Optikko täällä!
Monitehot ovat yksilöllisiä ja toisille vaikeampia kuin toisille. Optikolle kannattaa tarkastuksessa kertoa mitä haluat nähdä. Monitehoilla ei näe tarkasti ihan kaikille etäisyyksille, tämä on vain totta :( aivot tottuvat tähän kyllä ja pää kääntyy tarpeen mukaan.
Kysy liikkeessä rohkeasti kysymyksiä ja apuja! Optikot ja myyjät ovat sinua varten liikkeessä apunasi :)
Ei ole myöskään väärin hankkia erillisiä luku- ja kaukolaseja. Kaikille löytyy omat ratkaisut!Mikä on optimaalisin lasityyppi näyttöpäätteen kanssa? Lukulasit, kaukolasit vai moniteholasit?
Mä en näe noilla mun monitehoilla kovinkaan hyvin, päätteen pitää olla kummallisen kaukana. Ei riitä pöytä.
Voisiko lukulasit olla paremmat? Vai rasittuuko silmä liikaa?
Muutama onkin jo maininnut, tollaset puolitielasit eli päätelasit ovat tähän parhaat! Näillä näkee nimenomaan päätteen ja pöydän, etäisyyksiä voi muuttaa oman tarpeen mukaan. Myös toimistomonitehot ovat mahdollisuus.
Kumpaakaan näistä vaihtoehdoista ei voi käyttää koko ajan. Vain töissä/päätteellä. Kannattaa haastatella optikkoa kun menette tarkastuksiin! Me selitetään mielellämme :)
Vierailija kirjoitti:
Onko laseissa jotakin vikaa kun joudun nostamaan leukaa ylös, että näen lukea alareunalla? Vai kuuluuko sen ollakin niin?
Monitehoilla joutuu hieman nostamaan mutta jos joudut nostamaan kamalasti päätä laseissa on mittausvirhe. Kannattaa piipahtaa liikkeessä!
Optikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko laseissa jotakin vikaa kun joudun nostamaan leukaa ylös, että näen lukea alareunalla? Vai kuuluuko sen ollakin niin?
Monitehoilla joutuu hieman nostamaan mutta jos joudut nostamaan kamalasti päätä laseissa on mittausvirhe. Kannattaa piipahtaa liikkeessä!
Monitehot eivät ole lukulasit, joten itse en ainakaan pysty lukemaan laseilla sängyssä istuen olleenkaan. Toisaalta jos on korkeat poskipäät, joudutaan useimmat kehykset säätämään niin että alas katsoessa näkee lasin ali. Näissä asioissa ei auta oikein mitkään kikat.
Itse totuin heti, moniteholasit tuntui alusta asti omilta. Olin tosin vitkutellut niiden hankkimista niin että lukeminen yms tuntui jo hankalalta joten nää oli sitten parannus vanhaan tilanteeseen.