Apua, treffi-illallinen mutta rahat loppu!
Ollaan pitkään kirjoiteltu kivan oloisen miehen kanssa ja olen joskus maininnut, että voisin laittaa hänelle ruokaa. Aamulla hän ehdotti, että tulis tänään syömään kokkailujani ja olin enemmän kuin innoissaan ja suostuin. Avasin just kaapit ja mulla on tonnikalaa, perunoita, punasipulia, valkosipulia, öljyä, munia, soijarouhetta ja mausteita. Tilillä 0.93€ ja viikon päästä tulee rahaa.
Aattelin et tekisin lohkoperunoita, majoneesia, marinoitua punasipulia ja ? Saisko säilyketonnikalasta minkäänlaista pihviä? Soijarouheesta oli joskus puhetta ettei hän oikein välitä siitä niin sitä en nyt käytä.
Tuleeko tästä illallisesta mitään vai sanonko, että viikon päästä uudelleen? En haluais ottaa raha-asiaa kyllä puheeksi... Olen opiskelija ja rahatilanne on väliaikasesti huono.
Kommentit (43)
Et kai ap kysy tosissasi? Ihan oikeasti... Sinun pitää laittaa nyt oma hyvinvointi etusijalle! Sinun pitää saada syödä siihen asti, että saat taas rahaa ja sen jälkeen voit miettiä, että onko varaa ruokkia muita. Sanot miehelle, että nyt ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin rehellinen alusta asti ja sanoisin että on nyt vähän huono hetki taloudellisesti, voidaanko siirtää viikon päähän. En tykkää suhteista, missä ei voi puhua suoraan asioista.
Minä en nyt kuitenkaan ihan näin alkuvaiheessa kertoisi rahatilanteestani. Siitä voi tulla sellainen kuva, että ap pyrkii miehen elätettäväksi, siis vihjailee että miehen pitäisi maksaa.
Ap, keksit jokin syyn, jonka varjolla siirrät treffejä viikolla eteenpäin.
No se tilannehan ei varmaan ole vain tämän kerran tällainen, joten valehteluhan se kannattaa.
Et ymmärtänyt mitä tarkoitin. Jos nainen sanoo suoraan ettei ole rahaa, ja tilanne liittyy treffeihin, mies voi helposti tulkita, että nainen pyytää tältä mieheltä rahaa. Ei ole valehtelua pyrkiä välttämään tällaisen mielikuvan syntymistä. Rahatilanteestaan voi rehellisesti kertoa sitten neutraalilla hetkellä.
Näin juuri. Kyllä olisin sen verran itsekäs, etten todellakaan käyttäisi viimeisiä rahojani lähes tuntemattomaan ihmiseen.