Aika vähän ollut ampijaisia tänä syksynä
Ei niitä kesälläkään paljoa ollut. Mistäköhän mahtaa johtua? Parmojakaan ei enään oikein ole.
Kommentit (15)
Lajeja on tuhoutumassa, onhan siitä varoiteltu jo pitkän aikaa että pölyttäjiä on katoamassa. En montaa nähnyt minäkään koko kesänä :/
Vierailija kirjoitti:
Lajeja on tuhoutumassa, onhan siitä varoiteltu jo pitkän aikaa että pölyttäjiä on katoamassa. En montaa nähnyt minäkään koko kesänä :/
Jaa, itse näin montaa minää kesällä
Pörheät kimanlaisetkin on vähentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Pörheät kimanlaisetkin on vähentyneet.
Mä näin pari kiimalaista tänä kesänä.
Hirvikärpijäisiin olen törmännyt aina välillä.
Ampiaisia näkyi yllättävän vähän edellisiin kesiin verrattuna. Liekö kesän 2018 helle tappanut kuningattaria joten uusien lentueiden perustaminen väheni?
Mehiläisiä ja kimalaisia meilläpäin oli tuplasti sen mitä edellisvuosina. Suosimme pihapiirissä kasveja jotka houkuttelevat mehiläisiä ja perhosia. Suosittelen muillekin samaa.
Aika taitava kaksoisketju tämä, antaa eri ihmisille eri asioita :D
Ei montaa näkynyt kesällä, mutta nyt kun ilmat on viilennyt joukkohyökkäävät avoimesta ikkunasta sisään. Tänäänkin oon häätänyt kolme ampparia pihalle, ovat pirulaiset vielä äkäisiä tästä kylmyydestä :/
Viellä Talavella ei ole senkkään vertaa. Aijon odotella sydämmen kyllydestä viellä kevvääseen. Miltä kuullostaa?
Kyllä niitä täälä raahesa oli riesaksi asti, että tuuppa tänne.
Ahahahhaaa... Kiitos nauruista:) Pelasti illani
Ne oli meidän pihalla Raahen yläpuolella.
Ovat varmaan syöneet liikaa jasminriistä