Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisitko flunssasaikkua näillä spekseillä?

Vierailija
23.09.2019 |

Ääni käheä, yskä, kurkku ja rinta yskimisestä kipeä, nuha, särkyinen olo. Ei kuitenkaan kuumetta.

Työ asiakaspalvelu ja seisomatyötä. Jaksan seistä mutta kurjempi olo kuin normaalisti.
Mietin, olenko tarpeeksi kipeä hakemaan saikkua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma on tarkoitettu tilanteeseen jossa et kykene selviytymään työtehtävistäsi sairauden vuoksi. Se on se kriteeri. "Kurja olo" ei ole varsinaisesti vielä työhän kykenemättömyyttä mutta tietysti ihan loputtoman paljon ei tarvitse työn takia kärsiä. Jaksamisesi on siis ihan sinun itsesi arvioitava.

Vierailija
2/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasloma on tarkoitettu tilanteeseen jossa et kykene selviytymään työtehtävistäsi sairauden vuoksi. Se on se kriteeri. "Kurja olo" ei ole varsinaisesti vielä työhän kykenemättömyyttä mutta tietysti ihan loputtoman paljon ei tarvitse työn takia kärsiä. Jaksamisesi on siis ihan sinun itsesi arvioitava.

Ongelma taitaa olla se, että kyllä kurjemmallakin ololla selviydyn työstä, tosin en jaksa tehdä mitään ekstraa. Mietin onko kärvistely sen arvoista. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tunnet työpaikkasi parhaiten. Mikä on käytäntö, siis jotkut jää saikulle jo

pienistäkin oireista, toiset sinnittelevät töissään sairaanakin.

Vierailija
4/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut menisi, mutta en varmaan särkyisällä ololla menisi töihin. Rippuu toki onko se kokonaisvaltaista särkyä vai päänsärkyä, joka menee lääkkeellä ohi. Vaikea siis sanoa. Joskus särkyinen olo menee ohi ihan sillä, että lähtee vain ulos ja töihin. Joskus taas yhden päivän levolla menee alkava flunssa ohi, joka töissä kärvistelyllä olisikin mennyt sen verran pahaksi, että tarvitsee viikon saikun.

Vierailija
5/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vielä tuossa tilanteessa menisin. Mutta jos vointi olisi sellainen, että en jaksasisi olla pystyssä niin silloin jäisin pois.

Vierailija
6/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija joka aivastelee on kauhistus. Oikeastaan sellaisesta pitäisi saada vahingonkorvausta.

Vierailija
7/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä rehellisesti että laiskottaa

Vierailija
8/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin kotii. Turhaan sitä mennä työkavereita sairastuttamaan. Ja mieti miltä näyttää asiakkaan silmissä kun työntekijä on puolikuntoinen.

Vierailija
9/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin saikkua. Ei kannata ehdoin tahdoin hankkia itselleen jälkitauteja eikä varsinkaan tartuttaa flunssaa työkavereille ja asiakkaille.

Vierailija
10/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vielä tuossa tilanteessa menisin. Mutta jos vointi olisi sellainen, että en jaksasisi olla pystyssä niin silloin jäisin pois.

Olen tehnyt nyt niin, että työkaverit tekevät raskaammat työtehtävät ja itse kevyemmät.

Olen muutenkin hyvässä fyysisessä kunnossa, joten kuvailemani flunssan oireet eivät aja minua vielä tilaan, jossa en jaksa tehdä oikein mitään. Mietin vaan, että onko järkevää kituuttaa kurjalla ololla tyyliin viikko tai reilu viikko. ap

Vierailija
11/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäisin kotii. Turhaan sitä mennä työkavereita sairastuttamaan. Ja mieti miltä näyttää asiakkaan silmissä kun työntekijä on puolikuntoinen.

Tää on hankala juttu. Viimeksi kun oli nuha, en viitsinyt hakea saikkua, koska se ei vienyt työkykyä kuitenkaan. Mutta ei varmasti ole näyttänyt hyvältä asiakkaalle. ap

Vierailija
12/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnä rehellisesti että laiskottaa

Ennemmin haluasin vain tulla kuntoon, siksi tämä aloitus. ap

Vierailija
13/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei hyödy siitä, että menee liian sairaana töihin. Yskimällä ja aivastelemalla tartuttaa työkaveritkin ja koko yksikön työteho laskee. Pitkällä aikavälillä työilmapiiri tulehtuu, jos sairaana töissä olemisesta tulee normi ja sairauspoissaoloja aletaan katsoa pahalla. Itse katson pahalla työkavereita, jotka tulevat töihin ihan selvässä flunssassa oli kuumetta tai ei. Erityisesti, jos pitää jakaa työtila pärskijän kanssa.

Vierailija
14/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on raju speksi jo kolmatta päivää.

Nyt aattelin jo saikkua hakea.

Elämäni rajuin speksi on nyt päällä.

Vierailija
15/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hankala juttu. Viimeksi kun oli nuha, en viitsinyt hakea saikkua, koska se ei vienyt työkykyä kuitenkaan. Mutta ei varmasti ole näyttänyt hyvältä asiakkaalle. ap

Mulla asiakkaana kävisi mielessä että asiakaspalvelija on sairaan näköinen ja miettisin miksi on töissä. No ekana tulisi mieleen että onko pulaa työntekijöistä (työnantaja ei palkkaa lisää vaikka selvästi tarvetta jos ei voi sairaana jäädä kotiin) tai työpaikalla joku nat'si meininki että pitää tulla töihin sairaanakin.

Toisin sanoen ei hirveän hyvää mainostusta mennä sairaana töihin :D

Vierailija
16/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla asiakkaana kävisi mielessä että asiakaspalvelija on sairaan näköinen ja miettisin miksi on töissä. No ekana tulisi mieleen että onko pulaa työntekijöistä (työnantaja ei palkkaa lisää vaikka selvästi tarvetta jos ei voi sairaana jäädä kotiin) tai työpaikalla joku nat'si meininki että pitää tulla töihin sairaanakin.

Toisin sanoen ei hirveän hyvää mainostusta mennä sairaana töihin :D

Toisaalta jos on flunssan oireita eli vaikka sitkeä nuha niin ei aina välttämättä ole kuoleman kielissä ja sama toisin päin, kuumeisena ei näytä kipeältä ollenkaan. Eli ei se päälle päin näy, kuka on työkykyinen ja kuka liian kipeä.

Vierailija
17/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täytyy miettiä niin silloin et ole tarpeeksi kipeä.

Vierailija
18/18 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse itken saikkulomaa itselleni heti jos nenä vähän vuotaa. Harmi että on terve kuin pukki, olisko 2 sairaslomapäivää vuoden sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme