Karmivin näkemäsi kauhuelokuvan kohtaus?
Kommentit (166)
The Human Centipede
Ei mulla muuta.
Blair Witch Peojectin lopetus tulee mieleen, yksinkertainen ja "uskottava". Pelottava!
Erään leffan loppuratkaisu oli sellainen, jossa nainen leikkaa saksilla toisen naisen vatsan auki ja ottaa sieltä pienokaisen omakseen.
Niin häijyn näköinen kohtaus, että piti katsoa sormien välistä ja koetteli hermojani kunnolla. Se leffa teki vaikutuksen brutaalisuudellaan.
Mä en taas ole niin yliluonnollisen kauhun perään, vaikka kyllä niitäkin löytyy hyviä.
En muista vähään aikaan nähneeni mitään yhtä pelottavaa kuin The Barbarianissa se kun Tess menee tutkimaan niitä maanalaisia käytäviä.
Onhan noita. Liian monta nähtynä, että vain yksi olisi karmein ikinä. Aivot onneksi suodattavat ja suojaavat, ettei ihan kaikkea rekisteröi.
Smilen katsoin viimein ja siinä on paljon mainostetun virnuilun sijaan kaksi onnistunutta pikaista böö/jump scare-kohtausta, toinen äkillinen äänitehoste ja toinen pikainen leikkaus murjottuun naamaan. Kolmas ehkä lopussa kun isohko olio suggestiivisesti kyykkää erään henkilön edessä.
Yksi säpsähdyttävimmistä kohtauksista on edelleen Kill Billin ensimmäisten mustavalkoisten minuuttien aikana se, mitä Uma Thurmanin Bridelle tapahtuu. Se poksahdus yllättää aina, vaikka tietääkin sen tulevan.
Final Destination 2:n ja The Descentin tylyt autokolarikohtaukset täytyy erikseen mainita, koska ne voisivat tulla eteen joka päivä liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Hannibal Lecter avaa ruokapöydän ääressä istuvan miehen kallon päälaelta ja leikkaa siivun aivoja pannulle paistumaan.
En muusta kunnolla elokuvaa. Tästä tuli mieleen, että miten se pääsi sellistä tappamaan ketään?
Vierailija kirjoitti:
The Ring kohtaus, missä tyttö tuli telkkarista.
Olin parikymppinen ja kävin katsomassa sen leffateatterissa. En nukkunut pariin yöhön, vaikka laitoin viltin telkkarin päälle :D
Mulla tuli mieleen vaiston varassa kohtaus, kun se ukko tuli hissistä ulos ja naps, karmiva. Meni vuosia, että uskalsin yövuorossa kulkea hissillä 😅
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle ihan perus manaaja on karmivin elokuva edelleen. Paljon on myös muita pelottavia uudempia, esim. muistaakseni The Cave jossa asui jotain örkkejä luolastossa. Mutta manaaja vetää silti pohjat.
Vieläkin ihmetyttää miten elokuva on tehty niin hyvin, ja kuka päästää lapsensa näyttelemään tuollaisiin kohtauksiin. Elokuvahan on siis todella vanha! Eka kertaa näin sen lapsena 90-luvulla, ja toisen kerran aikuisena. Näin varmaan viikon painajaisia ja välillä hereilläkin sen tytön naaman kasvojeni edessä.
Pahin kohtaus siinä on se kun tyttö on sängyssä ja saa niitä kohtauksia. En osaa eritella tarkemmin enkä todellakaan halua katsoa leffaa uudestaan tarkentaakseni kohtauksia. Pelkään tuota vieläkin vaikka ole jo 34v.
Oen katsonut kyllä myös Ringit ja Kaunat ym. , mutta jotenkin niitä en pelännyt niin paljoa.
Mua eniten pelottaa sellainen psykologinen kauhu, josta jää pieni mielikuva että voisiko tämä olla totta. Eli mitkään täysin yliluonnolliset möröt ei pelota, paitsi tuo The Cave-leffa. Se jäi kyllä mieleen karmivana.
Manaajassa se ristillä vit-uun kohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle ihan perus manaaja on karmivin elokuva edelleen. Paljon on myös muita pelottavia uudempia, esim. muistaakseni The Cave jossa asui jotain örkkejä luolastossa. Mutta manaaja vetää silti pohjat.
Vieläkin ihmetyttää miten elokuva on tehty niin hyvin, ja kuka päästää lapsensa näyttelemään tuollaisiin kohtauksiin. Elokuvahan on siis todella vanha! Eka kertaa näin sen lapsena 90-luvulla, ja toisen kerran aikuisena. Näin varmaan viikon painajaisia ja välillä hereilläkin sen tytön naaman kasvojeni edessä.
Pahin kohtaus siinä on se kun tyttö on sängyssä ja saa niitä kohtauksia. En osaa eritella tarkemmin enkä todellakaan halua katsoa leffaa uudestaan tarkentaakseni kohtauksia. Pelkään tuota vieläkin vaikka ole jo 34v.
Oen katsonut kyllä myös Ringit ja Kaunat ym. , mutta jotenkin niitä en pelännyt niin paljoa.
Mua eniten pelottaa sellainen psykologinen kauhu, josta jää pieni mielikuva että voisiko tämä olla totta. Eli mitkään täysin yliluonnolliset möröt ei pelota, paitsi tuo The Cave-leffa. Se jäi kyllä mieleen karmivana.
Siis löikö se ristillä sinne...? En ole nähnyt muistaakseni Manaajaa koskaan, joitain pätkiä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis löikö se ristillä sinne...? En ole nähnyt muistaakseni Manaajaa koskaan, joitain pätkiä vaan.
Tais vielä huulia lipoen sanoa papille fuck me. Katsoin kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hannibal Lecter avaa ruokapöydän ääressä istuvan miehen kallon päälaelta ja leikkaa siivun aivoja pannulle paistumaan.
En muusta kunnolla elokuvaa. Tästä tuli mieleen, että miten se pääsi sellistä tappamaan ketään?
Karkasi jo Uhrilampaiden lopussa. Tuo kohtaus oli Hannibal-elokuvasta.
Hannibalista mieleen tuli, nyt kun katsoin sarjan uudelleen ostettuani järkyttävän shokeeraavan kauhistuttavan halvalla kirpparilta kaikki 3 tuotantokautta sisältävän BD-boxin, että siinä oli erittäin kammottava perusvire ja kierosti inspiroituneita ruoka-annoksia ja uhreista tehtyjä taideteoksia. Ja ehkä kakkostuotantokauden viimeisten minuuttien säälimättömyys päähenkilöille sen karmeimpana antina katsojalle. 3. tuotantokausi oli sitten tavallaan antikliimaksi sille. Harmi älykkään kauhun ystäville, että filmioikeuksien kiista esti tekemästä enempää jaksoja ja tuli sitten vain yhteen tuotantokauteen jäänyt huonompitasoinen Clarice-sarja, jossa eri tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas ole niin yliluonnollisen kauhun perään, vaikka kyllä niitäkin löytyy hyviä.
En muista vähään aikaan nähneeni mitään yhtä pelottavaa kuin The Barbarianissa se kun Tess menee tutkimaan niitä maanalaisia käytäviä.
Minusta siinä pahinta oli se kun tapahtui karmivan brutaali kohtaus sitten samantien eräälle toiselle henkilölle. Jonka jälkeen olikin sitten jännä loikkaus ihan tavallaan toiseen elokuvaan välillä. Suuri osa katsojista, minä mukaanluettuna, hieman pudotti kokonaisuuden arvosanaa sen takia, vaikka sen henkilön luonne ja oman nahan suojelu -ratkaisut olikin siinä sitten hyvin pedattu ennen finaalia.
Mun mieleen voimakkaasti on jäänyt Ihmispaholaiset elokuvassa oleva koira. Sillä koiralla oli ihmisen pää ja juoksenteli kadulla.
Läysinpäs sen kohatuksen youtubesta:
Eniten on pelottanut se Hohdon mädäntynyt akka kylpyammeessa. Näin paljon painajaisia siitä ja edelleen verhot kylpyammeen edessä aiheuttavat epämukavuutta. Uudemman Suspirian tanssikohtaus oli myös vaikuttava ja aiheutti suurta epämukavuutta. Leffalta olisin kokonaisuutena toivonut saman tason kauhua, mutta tulikin vähän antiklimaattista veri-sisäelin-plörinää.
Vierailija wrote:
Eniten on pelottanut se Hohdon mädäntynyt akka kylpyammeessa. Näin paljon painajaisia siitä ja edelleen verhot kylpyammeen edessä aiheuttavat epämukavuutta. Uudemman Suspirian tanssikohtaus oli myös vaikuttava ja aiheutti suurta epämukavuutta. Leffalta olisin kokonaisuutena toivonut saman tason kauhua, mutta tulikin vähän antiklimaattista veri-sisäelin-plörinää.
Hohtoa ollaan menty leikkaamaan niin, ettei sitä pojan ja ammeessa olevan akan kohtaamista ole, että ei enää pelkoa, jos katsot leikattua versiota.
Vanhassa Suspiriassa on myös se tuskallinen tanssihetki, että oletko nähnyt sitä vanhempaa versiota? Mä oon vaikuttuneempi siitä vanhemmasta versiosta.
up