Miksi minulla aukeaa varpaidenvälit parin kuukauden välein?
Ensimmäisellä kerralla otettiin sieniviljely, joka oli negatiivinen.
Mistä muusta tämä voi sitten johtua?
Alkaa jo hermot menemään!
Kommentit (29)
Itse kai päätät milloin sen isovarpaiden välin aukaiset ja kenelle?
Ne pitää kuivata hyvin, ja sukkien laatuun kannattaa panostaa.
Kannattaa myös kokeilla auttaisiko käsidesin käyttö varpaissa. Varvasvälivilla estää myös tehokkaasti varvasvälien hautomisen rikki.
Syylliseksi veikkaan siis kosteutta.
Millaiset sun jalat on? Ovatko varpaat yhdessä tiiviisti, vai harottavatko ne erillään? Jos ne ovat tosi tiiviisti yhdessä, niin kosteus saa usein välit rikkoutumaan. Päivittäinen pesu, tarkka kuivaus ja lampaanvillasuikaleen pujottelu varvasväleihin auttaa (pitää varpaita erillään että välit tuulettuu).
Onko sulla muualla ihottumaa?? Käsissä??
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää kuivata hyvin, ja sukkien laatuun kannattaa panostaa.
Kannattaa myös kokeilla auttaisiko käsidesin käyttö varpaissa. Varvasvälivilla estää myös tehokkaasti varvasvälien hautomisen rikki.
Syylliseksi veikkaan siis kosteutta.
Samaa mieltä. Kuivasin ennen myös varpaanvälit huolimattomasti ja niin ne aukesi usein, mutta kun aloin kiinnittää enemmän huomiota varpaiden kuivaamiseen pesun jälkeen, eivät aukeile enää.
En jaksa säätää enää varpaanvälien kanssa sen jälkeen, kun aloin lankaamaan hampaat vähintään kerran päivässä.
Eri
Ihotautilääkärille jos ei muu auta. Ensin kokeilisin pitkän hiivalääkekuurin.
Luovu puuvillasukista ja siirry villasukkiin. Puuvillasukat pahentavat asiaa, varsinkin jos käyttää kapenevakärkisisä kenkiä, joissa varpaat sulloutuvat tiukasti yhteen.
Voisiko olla taliköhnä? Mulla aukeaa korvantaukset.
Hanki hyviä sukkia, varvasvälivillaa ja kunnolliset kengät. Varpailla pitää kengässä olla tarpeeksi tilaa. Itsekin olen aina kulkenut puoli numeroa liian pienissä kengissä. Eikä kenkien kärjet saa olla kapeat. Hakeudu hyvään jalkineliikkeeseen, jossa myydään esim Mefiston, Gartnerin, Eccon tai Clarksin kenkiä ja jossa jalkaterapeutit toimii myyjinä.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset sun jalat on? Ovatko varpaat yhdessä tiiviisti, vai harottavatko ne erillään? Jos ne ovat tosi tiiviisti yhdessä, niin kosteus saa usein välit rikkoutumaan. Päivittäinen pesu, tarkka kuivaus ja lampaanvillasuikaleen pujottelu varvasväleihin auttaa (pitää varpaita erillään että välit tuulettuu).
On varpaat tiiviisti yhessä. Pesen päivittäin ja kuivaan hyvin. Neo-amiseptiä oon käyttäny lähes päivittäin
Lampaanvillaa ostin, sitä oon nyt muutamia päiviä käyttäny. Mutta en koe sitä hyväksi. Villa tursuaa sukkien läpi!
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla muualla ihottumaa?? Käsissä??
Kuiva iho on. Kädet on auki usein, etenkin talvisin.
Ap, kuten edellisessäkin vastauksessa
Vierailija kirjoitti:
Sienisalvaa ja talkkia
Sieneen tarkoitettua voidetta olen käyttäny. Sanoivat nyt apteekissa ettei tulisi käyttää, kerta sieniviljely oli negatiivinen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pesuaineallergia.
"Allergiaton"-pesuaine pn ollu jo vuosia käytössä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lamisil-suihke. Kuitenkin.
Saako tätä käyttää jos sienivijely on ollut negatiivinen
Ap
Diabetes.