Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanviljelijät maksavat eläkkeistään muita vähemmän

Vierailija
22.09.2019 |

Ja se tulee kalliiksi valtiolle.
Juttu Hesarissa, kantsii lukea.
MTK tietenkin vastustaa muutoksia. Mutta ei kuulosta reilulta muille yrittäjille nykykäytäntökään.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijä maksaa tuhansia euroja pakollista eläkemaksua vaikka maatalous tuottaisi tappiota.

Vierailija
2/121 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko mitään mitä jossain hesarissa lukee. Roskalehti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään enemmän jos me maksaisimme, niin ruokaan ei riittäisi rahaa eli pienistä tuloista on pirun hankala maksaa edes näitä maksuja

Vierailija
4/121 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on aina huvittavaa, mutta maanviljelijöiden kadehtiminen on lähinnä mielenterveysasia.

Vierailija
5/121 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanviljelijä maksaa tuhansia euroja pakollista eläkemaksua vaikka maatalous tuottaisi tappiota.

Juuri näin, viime vuonna tuli 8000€ tappiota, mutta silti maksu oli sama kuin muinakin vuosina

Vierailija
6/121 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähren. Maajussien eläkkeen kadehtiminen....

Vierailija
7/121 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus on aina huvittavaa, mutta maanviljelijöiden kadehtiminen on lähinnä mielenterveysasia.

Nimen omaan. Moni maanviljelijä on ihan PA ja puoliksi konkurssissa, joten ei ole mitään kadehdittavaa.

Vierailija
8/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuka keksi tällaisen aloituksen. Kohtahan maanviljeljöillä ei ole töitä lainkaan, kun kerran nyt on muotia niin vege. Enää ei ole muodikasta juoda maitoa, syödä kananmunia yms. Kysynpä, miten suomen maanviljely kannattaa, jos ei enää voi edes karjaa kasvattaa. On täällä sen verran huono ilmasto kasvienkin kasvatukseen. Entä mistä sitten lannoitteet, jos kerran ei ole eläimiä, joista saadaan lantaa.

Kohtahan kaikki lehmät ja kanat kuolevat, kun ne eivät saa ruokaa. Hyvä, jos ihmisille saadaan tuotettua pelloista ruokaa.  Kuka taas pitää kotieläiminä kanoja ja lehmiä yms.  Kukin voi itse oikein ajatella tätä vege-juttua. Sen toki ymmärrän, että tuotantoeläimiä pitää kohdella hyvin, mutta eihän niitä kohta enää tarvita, kun ei kukaan käytä enää maitotaloustuotteita.

Enpä usko edes tuohon, että eläkettä vähemmän maksavat.  Mistä maksaa, jos ei ole tuloja. Voivatko he kenties käydä Kelassa pyytämässä rahaa näihin maksuihin?

Vierailija
9/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ammattikunnan edustajia alkaa olla entistä vähemmän. Miksi heitä on niin vähän enää? Ilmeisesti ala ei ole kovin kannattava.  Aloituksen aloittanut kirjoittaja voisi itse ryhtyä maajusiiksi niin, että näkisi sitten, kuinka paljon eläkettä he maksavat vähemmän.

Vierailija
10/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari on tämän maan tasokkain lehti. Maanviljelijät eivät maksa juurikaan itse eläkemaksuja. Ruokaa pitää olla pöydässä. Ovat ainakin aikaisemmin saaneet myös verotonta bensaa. Kansa elättää ja maksaa vielä ruuasta korkeaa hintaa. En ole kateellinen. Pitäähän heidänkin elää.

Vierailija
11/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari on tämän maan tasokkain lehti. Maanviljelijät eivät maksa juurikaan itse eläkemaksuja. Ruokaa pitää olla pöydässä. Ovat ainakin aikaisemmin saaneet myös verotonta bensaa. Kansa elättää ja maksaa vielä ruuasta korkeaa hintaa. En ole kateellinen. Pitäähän heidänkin elää.

Ei kaikki ole kyllä totta, mitä lehdet kirjoittavat. Sinuna ryhtyisin itse maajussiksi, koska he joutuvat maksamaan vähemmän eläkettä ym. Se on sitten pelkkää juhlaa ja rahaa tulee paljon. Lopeta suomalaisen ruoan syöminen, ettei sinun tarvitse maajusseja elättää. Kummallista, että maajusseja on aina vaan vähemmän, jos he niin paljon saavat tästä kaikesta maallisesta mammonasta.

Vierailija
12/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden tulot olivat yhteensä 14000 euroa, niistä meni eläkemaksuihin reippaat 3000 euroa. Että semmoista.

t. Karjankasvattaja

Vierailija
13/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kuka keksi tällaisen aloituksen. Kohtahan maanviljeljöillä ei ole töitä lainkaan, kun kerran nyt on muotia niin vege. Enää ei ole muodikasta juoda maitoa, syödä kananmunia yms. Kysynpä, miten suomen maanviljely kannattaa, jos ei enää voi edes karjaa kasvattaa. On täällä sen verran huono ilmasto kasvienkin kasvatukseen. Entä mistä sitten lannoitteet, jos kerran ei ole eläimiä, joista saadaan lantaa.

Kohtahan kaikki lehmät ja kanat kuolevat, kun ne eivät saa ruokaa. Hyvä, jos ihmisille saadaan tuotettua pelloista ruokaa.  Kuka taas pitää kotieläiminä kanoja ja lehmiä yms.  Kukin voi itse oikein ajatella tätä vege-juttua. Sen toki ymmärrän, että tuotantoeläimiä pitää kohdella hyvin, mutta eihän niitä kohta enää tarvita, kun ei kukaan käytä enää maitotaloustuotteita.

Enpä usko edes tuohon, että eläkettä vähemmän maksavat.  Mistä maksaa, jos ei ole tuloja. Voivatko he kenties käydä Kelassa pyytämässä rahaa näihin maksuihin?

Voi pyhä yksinkertaisuus. Mistä  sinä luulet sen vegeruuan eli kotimaisten viljojen, öljykasvien, härkäpavun ja kasvisten tulevan jos ei maanviljelyn tuloksena? 

Itse olen sekaruuan syöjä ja aion sellaisena pysyäkin ja ostan suomalaista luomumaitoa 3 l viikossa, mutta jotain järkeä näihin kommentteihin. Kasvisten syöntiä pitää lisätä, ei kukaan ole lopettamassa karjataloutta näillä lihankulutusmäärillä.

Muuten olen sitä mieltä että maanviljelijöitä ei todellakaan kannata kadehtia. Paljon tiukemmassa on leipä kuin monella muulla.

Vierailija
14/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa ihmisistä on lihansyöjiä. Voisitteko maanviljelijät vaihtaa lypsykarjan lihakarjaan? Siinähän te säästäisitte työtä ja rahaa ja vasikat saisivat imeä itse maidon.

Vierailija
15/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijöiden eläkkeet on myös pieniä. Unohtuiko se Hesarin jutusta?

Vierailija
16/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä juhlinkin kun 5500 työtuloista maksoin vain reilu 2500 eläkemaksua. Halpaa kuin makkara.

Vierailija
17/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Mistä  sinä luulet sen vegeruuan eli kotimaisten viljojen, öljykasvien, härkäpavun ja kasvisten tulevan jos ei maanviljelyn tuloksena? 

Itse olen sekaruuan syöjä ja aion sellaisena pysyäkin ja ostan suomalaista luomumaitoa 3 l viikossa, mutta jotain järkeä näihin kommentteihin. Kasvisten syöntiä pitää lisätä, ei kukaan ole lopettamassa karjataloutta näillä lihankulutusmäärillä.

Muuten olen sitä mieltä että maanviljelijöitä ei todellakaan kannata kadehtia. Paljon tiukemmassa on leipä kuin monella muulla.

Kyllä tiedän, että suomalaiset maanviljelijät itse tuottavat kotimaista vegeruokaa, mutta riittääkö se kaikille, jos kaikki ryhtyvät tätä ruokavaliota noudattamaan?  Kyllä maata täytyy lannoittaa ja keinolannoitteet ainakin saastuttavat tosi paljon vesistöjä.  Toki kasvikset ovat terveellisiä, mutta eivät ne kekään tyhjästä kasva. Tiedättekö muuten, että aikonaan Suomessa on juuri alettu sen takia käyttämään maitotaloustuotteita, että täällä ei pystytä viljelämään ympäri vuoden ja tarpeeksi paljon kaikille.

Vierailija
18/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tuolla tuella, eläkkeillä ym. saadaan? Kakkoslaatua vuodesta toiseen ja hinnat katossa, tottakai.

Vierailija
19/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa ihmisistä on lihansyöjiä. Voisitteko maanviljelijät vaihtaa lypsykarjan lihakarjaan? Siinähän te säästäisitte työtä ja rahaa ja vasikat saisivat imeä itse maidon.

Silloin pitäisi siirtyä lihakarjatuotantoon ja tavalliset lehmät saisivat kuolla. Jotkut haluavat syödä myös maitotaloustuotteita, eikä suomen kylmät ilmanolosuhteet pysty tuottamaan tarpeeksi kasvisperäisiä vaihtoehtoja. Ei olisi myöskään kiva, jos moni kotieläinrotu häviäisi kokonaan.

Vierailija
20/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tuolla tuella, eläkkeillä ym. saadaan? Kakkoslaatua vuodesta toiseen ja hinnat katossa, tottakai.

Käsittääkseni suomalaiset tuotteet ovat hyvälaatuisia. Täällä on noudatettava lakeja tuotannossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi