Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanviljelijät maksavat eläkkeistään muita vähemmän

Vierailija
22.09.2019 |

Ja se tulee kalliiksi valtiolle.
Juttu Hesarissa, kantsii lukea.
MTK tietenkin vastustaa muutoksia. Mutta ei kuulosta reilulta muille yrittäjille nykykäytäntökään.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko mitään mitä jossain hesarissa lukee. Roskalehti!

Hesari on tämän maan tasokkain lehti. Maanviljelijät eivät maksa juurikaan itse eläkemaksuja. Ruokaa pitää olla pöydässä. Ovat ainakin aikaisemmin saaneet myös verotonta bensaa. Kansa elättää ja maksaa vielä ruuasta korkeaa hintaa. En ole kateellinen. Pitäähän heidänkin elää.

Miksei mulle ei kukaan ole kertonut että maanviljelijä saa bensaa ilmaiseksi.

Traktorin polttoaineen saa vähentää verotuksessa.

Älä kommentoi kun et mistään mitään tiedä.

Vierailija
22/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli 45 vuotta maanviljelijä ja eläke sellaiset reilu 800€.

Kyllä kannattaa kadehtia.

Viljelijät maksavat myös melkoisia kiinteistöveroja.

Aplle tiedoksi että maatiloja on myytävänä. Siitä vaan ostamaan ja katsomaan, kuinka raha virtaa tekemättä mitään ja kaiken saa ilmaiseksi.

Esim. Kärsämäellä on huutokaupattavan tila tällä hetken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanviljelijä maksaa tuhansia euroja pakollista eläkemaksua vaikka maatalous tuottaisi tappiota.

Ylläripylläri, niin tekee muutkin yrittäjät, paitsi heille yel-maksu on 24%.

Vierailija
24/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kuka keksi tällaisen aloituksen. Kohtahan maanviljeljöillä ei ole töitä lainkaan, kun kerran nyt on muotia niin vege. Enää ei ole muodikasta juoda maitoa, syödä kananmunia yms. Kysynpä, miten suomen maanviljely kannattaa, jos ei enää voi edes karjaa kasvattaa. On täällä sen verran huono ilmasto kasvienkin kasvatukseen. Entä mistä sitten lannoitteet, jos kerran ei ole eläimiä, joista saadaan lantaa.

Kohtahan kaikki lehmät ja kanat kuolevat, kun ne eivät saa ruokaa. Hyvä, jos ihmisille saadaan tuotettua pelloista ruokaa.  Kuka taas pitää kotieläiminä kanoja ja lehmiä yms.  Kukin voi itse oikein ajatella tätä vege-juttua. Sen toki ymmärrän, että tuotantoeläimiä pitää kohdella hyvin, mutta eihän niitä kohta enää tarvita, kun ei kukaan käytä enää maitotaloustuotteita.

Enpä usko edes tuohon, että eläkettä vähemmän maksavat.  Mistä maksaa, jos ei ole tuloja. Voivatko he kenties käydä Kelassa pyytämässä rahaa näihin maksuihin?

Kyllä suurin osa ihmisistä on lihansyöjiä. Voisitteko maanviljelijät vaihtaa lypsykarjan lihakarjaan? Siinähän te säästäisitte työtä ja rahaa ja vasikat saisivat imeä itse maidon.

Millä lihaksilla näitä neuvoja annat?

Vierailija
25/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kuka keksi tällaisen aloituksen. Kohtahan maanviljeljöillä ei ole töitä lainkaan, kun kerran nyt on muotia niin vege. Enää ei ole muodikasta juoda maitoa, syödä kananmunia yms. Kysynpä, miten suomen maanviljely kannattaa, jos ei enää voi edes karjaa kasvattaa. On täällä sen verran huono ilmasto kasvienkin kasvatukseen. Entä mistä sitten lannoitteet, jos kerran ei ole eläimiä, joista saadaan lantaa.

Kohtahan kaikki lehmät ja kanat kuolevat, kun ne eivät saa ruokaa. Hyvä, jos ihmisille saadaan tuotettua pelloista ruokaa.  Kuka taas pitää kotieläiminä kanoja ja lehmiä yms.  Kukin voi itse oikein ajatella tätä vege-juttua. Sen toki ymmärrän, että tuotantoeläimiä pitää kohdella hyvin, mutta eihän niitä kohta enää tarvita, kun ei kukaan käytä enää maitotaloustuotteita.

Enpä usko edes tuohon, että eläkettä vähemmän maksavat.  Mistä maksaa, jos ei ole tuloja. Voivatko he kenties käydä Kelassa pyytämässä rahaa näihin maksuihin?

Ai sinustako vegaanit eivät syö mitään? Maataloustuotteita hekin kuluttavat. Toisekseen edes lihankulutus ei ole Suomessa vähentynyt, eli ihan turhaa ininää.

Ikinä en ole ymmärtänyt mitä sana 'yrittäjä' tarkoittaa yhdyssanassa 'maatalousyrittäjä'.

Vierailija
26/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari on tämän maan tasokkain lehti. Maanviljelijät eivät maksa juurikaan itse eläkemaksuja. Ruokaa pitää olla pöydässä. Ovat ainakin aikaisemmin saaneet myös verotonta bensaa. Kansa elättää ja maksaa vielä ruuasta korkeaa hintaa. En ole kateellinen. Pitäähän heidänkin elää.

Miksei mulle ei kukaan ole kertonut että maanviljelijä saa bensaa ilmaiseksi.

Traktorin polttoaineen saa vähentää verotuksessa.

Älä kommentoi kun et mistään mitään tiedä.

Eivät saa mitää ilmaiseksi. Saavat vain vähentää maatalouden tuloistaa siihen kohdistuvat menot niin kuin saavat tehdä kaikki muutkin yrittäjät. Kuka mukamas viitsii ajella traktorilla huvikseen. Voi elämän kevät!!!!

Myös työssäkäyvä saa vähentää tuloistaan esimerkiksi matkakustannuset ja muitakin tulonhankkimisvähenyksiä saa tehdä riippuen, mikä on ammatti.

Vierailija
27/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinustako vegaanit eivät syö mitään? Maataloustuotteita hekin kuluttavat. Toisekseen edes lihankulutus ei ole Suomessa vähentynyt, eli ihan turhaa ininää.

Ikinä en ole ymmärtänyt mitä sana 'yrittäjä' tarkoittaa yhdyssanassa 'maatalousyrittäjä'.

Toki nämä veget syövät kasvistuotteita, mutta yleensä maa tarvitsee lannoitetta,  ja tämä lannoite on yleensä eläinperäistä.  Nyt ei ollut kysymys pelkästään lihankulutuksesta, vaan myös maitotaloustuotteista.  Nyt ei ollut yksinään kyse lihankulutuksesta, vaan siitä, että joku on kateellinen maataloustuottajille, kun luulee, että heillä on rahaa millä mällätä. Kyllä tämän päivän maajussit ovat lähinnä maatalousyrittäjiä. 

Vierailija
28/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa ihmisistä on lihansyöjiä. Voisitteko maanviljelijät vaihtaa lypsykarjan lihakarjaan? Siinähän te säästäisitte työtä ja rahaa ja vasikat saisivat imeä itse maidon.

Millä lihaksilla näitä neuvoja annat?

Liha on parempaa ja ravitsevampaa kuin maito. Tarvitaan maitoakin kyllä juustoon ym.

Vierailija
29/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotonta bensiiniä eivät ole saaneet koskaan.

Saavat kyllä työkoneissaan käyttää matalammin verotettua moottoripolttoöljyä.

Se on dieselöljyä johon on lisätty väriaine (furfuraali).

Tätä saa käyttää ainoastaan maatilan omissa ajoissa.

Tilan ulkopuoliset ajot eli ns. urakointi (linkoukset, lanaukset, hiekanajot ym) vaatii normaalin täyden verotuksen dieselöljyn.

Käytännössä aika moni viljelijä ajaa tämän vuoksi dieselillä.

Vierailija
30/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin ovat herkkähipiäisiä nämä maajussit. Hesarin pitäisi avata koko maajussien tukiverkko viimeistä piirtoa myöden. Silloin ei olisi mitään epäselvää asioissa.

Vierailija
31/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että suomalaista viljelijää tuetaan. Viljelijöiden kadehtijat ja kotimaisen ruoantuotannon väheksyjät ovat menneen maailman tunkkaisia ja katkeria ihmisiä. 

Vierailija
32/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanviljelijä maksaa tuhansia euroja pakollista eläkemaksua vaikka maatalous tuottaisi tappiota.

Ylläripylläri, niin tekee muutkin yrittäjät, paitsi heille yel-maksu on 24%.

Ne muut yrittäjät ovat suurempi menoerä valtion eläkekustannuksissa kuin maatalousyrittäjät.

Vierailija
33/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin ovat herkkähipiäisiä nämä maajussit. Hesarin pitäisi avata koko maajussien tukiverkko viimeistä piirtoa myöden. Silloin ei olisi mitään epäselvää asioissa.

Totuuden saa sanoa eikä se ole herkkähipiäisyyttä.

Hesariko on luotettava tietolähde?

Epäilen .

Vierailija
34/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole maanvljelijä, mutta minusta tuntuu, että sinä haluaisit lopettaa koko ammattikunnan Suomessa. Asiat voi kertoa niin monesta eri kantilta, eli totuus ei ole aina sitä, mitä lehdessä lukee.

Vierailija
35/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajussien pienillä eläkemaksuilla saa pienet eläkkeet. Oliko siinä jutussa muistettu mainita sitä?

Vierailija
36/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten hiffaa. Maatalous ei Suomessa rahallisesti kannata.

Valtio on kuitenkin viisaasti päättänyt että osa ruuasta tuotetaan Suomessa.

Eihän kellään ole mahdollisuutta eikä halua tehdä tappiota.

Valtio maksaa, eli viljelijät ovat tavallaan valtiolla töissä.

Siksi Wahlrooskin on ansainnut jokaisen tukisenttinsä. Ei se mitään köyhäinapua ole.

Vierailija
37/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Suomi on täynnä tyhjiä taloja, joissa on pieni paapala. Ehkä voisit itse mennä yrittämään sinne. Siitä vaan sitten ryhdyt nostamaan kaikkia etuja. 

Vierailija
38/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Jos joku sanoo, että maanviljelijät saavat ilmaista bensaa, niin ei ole herkkähipiäisyyttä sanoa, että maanviljelijän bensa on ihan yhtä ilmaista kuin fysioterapeutin tai hammaslääkärin.

Vierailija
39/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten hiffaa. Maatalous ei Suomessa rahallisesti kannata.

Valtio on kuitenkin viisaasti päättänyt että osa ruuasta tuotetaan Suomessa.

Eihän kellään ole mahdollisuutta eikä halua tehdä tappiota.

Valtio maksaa, eli viljelijät ovat tavallaan valtiolla töissä.

Siksi Wahlrooskin on ansainnut jokaisen tukisenttinsä. Ei se mitään köyhäinapua ole.

Kaikki eivät ole Wahrooseja.

Vierailija
40/121 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viljelijöiden keskimääräinen eläke on 700€. Sillä juhlitaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän