Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on kirjoja?

Vierailija
22.09.2019 |

Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.

Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.

Kommentit (548)

Vierailija
121/548 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos metreissä mitataan niin mun luku on luultavasti luokkaa 0,2m. Olen lakannut kirjojen ostamisen vuosikymmen sitten ja luovuin kirjakokoelmasta muutama muutto takaperin. Käyn viikottain kirjastossa ja kestosuosikit voi aina lainata uudestaan. 

Vierailija
122/548 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviolta 1600 nidettä.

Kirja on ihana omistaa, omaa kirjaa on ihana lukea, lempikirjoja moneen kertaan.

Luen myös kirjoja sähköisessä muodossa, mutta konkreettiset kirjathan ovat kodissa kaiken tiedon ja sivistyksen perusta!

On netissä sanakirjoja, Wikipedia ym. ja lapseni osaa käyttää nettiä, mutta mieluusti hän kysyy, minkä kirjan voisi lukea seuraavaksi.

Tai etsii mieluummin sanan vieraan kielen sanakirjasta kuin helposti netistä.

I-h-a-n  o-i-k-e-a-n  kirjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/548 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutama sata kirjaa + kokonainen kirjasto!

Vierailija
124/548 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 metriä. Viime aikoina siivottu, pois meni ehkä 3-4 m.

Vierailija
125/548 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Olen alkanut repimään kannet (roskiin) ja sisältö paperit paperinkiertoon.

Vierailija
126/548 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Olen alkanut repimään kannet (roskiin) ja sisältö paperit paperinkiertoon.

Vierailija
127/548 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon ”Paljonko teissä on kirvoja”.

Nukkumaan ihan kohta.

Vierailija
128/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 10 hyllymetriä. Olen paljosta luopunut ja siirtynyt pitkälle audio- ja e-kirjoihin ja kirjastoon, mutta kyllä niitä silti kertyy jo työn puolesta. Ja jotkut kirjat on kuin vanhoja ystäviä, rakastan myös taidekirjoja ja puutarhakirjoja jne. 

Vierailija
129/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmi-nelikymppiseen asti luin useampia päivässä. Nykyään menen toista puolivuosisataa, uusia kirjoja noin kirja per päivä ehtinyt viime vuosina sairastelun ja huonon näln verottaessa voimia ja facebookin viedessä aikaa jos rehellisiä olemme. Riippuu mitä genrejä, miten pitkiäkin.

Siis tuohon kun joku ressukka ällisteli voiko joku olla lukenut 3k kirjoja.

Niin. Itse en ihan noin nopeasti lue, mutta luen kuitenkin n. 130 kirjaa vuodessa. Olen nyt 43-vuotias, joten olen lukenut elämäni aikana karkeasti arvoiden yli 4000 tai jopa 5000 kirjaa.

Vierailija
130/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kymmeniä hyllymetrejä sekä kotona että loma-asunnolla. En laita kirjoja kiertoon enkä luovu niistä, kirjat ovat meille tärkeitä,

Vierailija
131/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hieman alle 4 000 nidettä. Omistan vain ne kirjat, joita halutaan lukea aina uudestaan ja uudestaan sekä tietyt tieteelliset ym. julkaisut, joita tarvitaan. Lisäksi on useita taidekirjoja.

Vierailija
132/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koti näyttää suurin piirtein sellaiselta kuin sen vanhan mummon talo filmissä Fahrenheit 451, sen, joka mieluummin sytytti itse tulitikun ja poltti itsensä kirjojensa mukana kuin antoi palomiesten polttaa vain kirjat. Siitäkin Bradburyn teoksesta on ainakin kolme erikielistä versiota, joistakin pari eri painosta. En antaisi niistä yhtään pois.

Joku satunnainen kävijä varmaan luulisi kotiamme kirjastoksi. Ei silti, ei meillä kukaan käy, koska olemme moelmmat ääripään introvertteja.

Vierailija
133/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...mutta konkreettiset kirjathan ovat kodissa kaiken tiedon ja sivistyksen perusta!"

Ei kai sivistys perustu paperitulosteiden määrään?  Eikö tämä klisee olisi jo aika päivittää johonkin paremmin tämän päivän sivistystä mittaavaan seikkaan?

Vierailija
134/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaapeissa jonkin verran kirjoja ja sielläkin ne perkeleet kerää pölyä.

Ei tulisi mieleenikään sisustaa kotiani metritolkulla pölynkerääjiä! Kirjoja voi lukea muutenkin kuin keräämällä niitä kotiin.

Kynnyksen yli astuessa huomaa välittömästi sisäilmasta onko kodissa paljon kirjoja.

Vierailija
135/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin otsikon ”Paljonko teissä on kirvoja”.

Nukkumaan ihan kohta.

Et varmaan paljon harhaan mennyt :D

Eiköhän näillä tuhansien kirjojen omistajilla ole yhtä jos toista pieneläjää seuranaan.

Vierailija
136/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, hysteerikko löysi ketjun.

Vierailija
137/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, hysteerikko löysi ketjun.

Täällä näyttää olevan aika montakin hysteeristä kerääjää :D :D

Vierailija
138/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Yksi Ikean Hemtex täynnä kahdessa rivissä, mökillä ehkä kolmen metrin edestä ja sitten on vielä yhdessä umpikaapissa viisi puolen metrin hyllyä. Okei, lonkalta heittämällä ehkä 12 metrin edestä....Muutossa 4 vuotta sitten hävitin melkein kaikki ( ei jaksa raahata), paitsi puutarha- ja piirustuskirjat. Jostain niitä on taas tullu. 

Vierailija
139/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kaapeissa jonkin verran kirjoja ja sielläkin ne perkeleet kerää pölyä.

Ei tulisi mieleenikään sisustaa kotiani metritolkulla pölynkerääjiä! Kirjoja voi lukea muutenkin kuin keräämällä niitä kotiin.

Kynnyksen yli astuessa huomaa välittömästi sisäilmasta onko kodissa paljon kirjoja.

Meillä on kirjat lasiovien takana hyllyssä, eivät pahemmin pölyä.

Vierailija
140/548 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että on vielä sivistyneitä ihmisiä ja sivistyskoteja. Tarkoitan siis kirjoja ja kirjahyllyjä. Minulla on kaksi kirjahyllyä, olohuoneessa on suurempi täynnä kaunokirjallisuutta osittain kahdessa rivissä. Työ-/makuuhuoneessa on hylly täynnä ammattikirjallisuutta. Minun pitäisi saada vähennettyä kirjojen määrää runsaasti, mutta tuntuu pahalta heittää niitä paperikeräykseen, mutta sinne kai ne joutuvat, sillä divarit eivät ota vastaan muuta kuin harvinaisuuksia. Tuntuu kuin heittelisi ystäviään loskalaatikkoon. Mutta olen pakon edessä, sillä olen pian muuttamassa pienempään asuntoon, jossa on myös pienempi kirjakaappi. Siis todellakin lasiovinen kaappi, ei avohylly. Kaappi säästää pölyongelmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän