Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on kirjoja?

Vierailija
22.09.2019 |

Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.

Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.

Kommentit (548)

Vierailija
281/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 metriä, ja sitten metri niitä, jotka odottavat että saan revittyä kannet irti ja paperinkeräykseen. Kaikkea ei ota divaritkaan vastaan.

Vierailija
282/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 150 - 200 kirjaa. Ovat ammattikirjallisuutta (oikeus) ja ruokakirjoja. Nykyään ei tule enää hankittua noita, kun on asianajajan Verkkokirjahylly (maksaa 1500), niin sieltä löytyy kirjat ja oikeuskäytäntö. Ruokakirjojakaan ei hirveästi enää tarvi, kun netissä ovat. Tosin isän kuoleman jälkeen otin kirjahyllystä "Keittotaidon kultainen kirja", vm. 73. Jos innostuisi kokkaileen 70-luvun tyyliin.....

F

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5m

Vierailija
284/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sööttiä kun av-mamma luulee olevansa osa sivistyneistöä kun hyllystä löytyy parisataa tusinajännäriä tai naistenkirjaa.

Mikä on naistenkirja?

Vierailija
285/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tykkään tästä että kirjojen määrä mitataan metreittäin. 😄 Kirjakaupassa vois olla silleen että Ottaisin yksi ja puoli metriä Astrid Lindgreniä ja kolme metriä Arto Paasiliinnaa, kiitos. 

Vierailija
286/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirjahyllyllinen. 80x reilu 200.

Yksinasuva henkilö olen, eli kaikki kirjat minun,

Vierailija
287/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kirjahyllyllinen. 80x reilu 200.

Yksinasuva henkilö olen, eli kaikki kirjat minun,

Lisäys:

Taidekirjoja, runoutta, filosofiaa,(enimmäkseen itämaista) luontokirjoja.

Vierailija
288/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahden hengen taloudessa kaksi kirjahyllyä, joissa molemmissa noin kaksi hyllyllistä kirjoja. Kumpikaan ei halua kerätä kirjoja kotiin, joten käytämme viikoittain kirjastoa. Äkkiseltään laskin 4 kirjaston kirjaa pyörimästä.

Vierailija
289/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, jessus sentään, kuinka saan sinuun yhteyden! 

Vierailija
290/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan, jessus sentään, kuinka saan sinuun yhteyden! 

Äh, halusin siis vastata henkilölle joka halusi antaa kirjojaan pois.

Vierailija
291/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: Mistä saa hyvän kirjahyllyn lasiovilla suht edullisesti? Onko Ikea ainut vaihtoehto?

Vierailija
292/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: Mistä saa hyvän kirjahyllyn lasiovilla suht edullisesti? Onko Ikea ainut vaihtoehto?

Käytetyn ostaisin vintageliikkeestä tai (netti)kirppikseltä. Vanhoissa paras laatu ja tyyli, ja halvemmaksi tulee pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
293/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin ennen kirjoja. Suosikkikirjailijoiden teoksia divareista, klassikkoromaaneja, filosofiaa ja taidekirjoja. Opiskeluaikana luettuja vieraskielisiä ammattikirjoja jne. Oli sivistynyt olo kun kirjoja oli paljon.

Luin useimpia ainakin silloin tällöin, mutta innostuttuani minimalismista päädyin lahjoittamaan suuren osan kirjoista pois. Jätin muutamia tietokirjoja (esim.filosofian ja historian yleisteoksia) ja mm. yhden lempikirjailijani kaikki teokset joihin palaan yhä uudestaan. En halua katsoa kaikkea netistä.

Nyt siis jäljellä yksi Ikean Billy-hyllyllinen kirjoja. Siinä yksi hyllyllinen lasten kirjoja. Tämä on sopiva määrä. Muuten lainaan kirjastosta kaiken lukemani.

Vierailija
294/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30 hyllymetriä.

Vierailija
295/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ihan älyttömän paljon. Hyllyjä on jokaisessa huoneessa (pesutiloja ja saunaa lukuun ottamatta). Lisäksi kirjalaatikoita on varastossa, vaatehuoneessa, vintillä, mökillä, autotallissa... Pitäisi varmaan vähitellen raaskia luopua edes osasta.

Vierailija
296/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 400 nidettä, metreinä n. 11m. Viimeisen viiden vuoden aikana olen yrittänyt alkaa nirsommaksi kirjojen ostamisen suhteen, sillä muuten tila loppuisi ihan liian aikaisin. Lisäksi se, että olen muuttanut viimeisen viiden vuoden aikana viidesti on vaikuttanut ostohalukkuuteeni.

Eniten löytyy kaunokirjallisuutta ja sen lisäksi sekalainen kokoelma runoutta, näytelmiä, tietokirjallisuutta, ammattikirjallisuutta, keittokirjoja ja käsityökirjoja. Metrin verran on puolison talouteen tuomia kirjoja, loput minun tuomia.

Olisi aivan ihanaa, jos kirjoille ihan oma huoneensa, mutta sen saamiseen voi mennä vielä useampi vuosi. Nyt kirjahyllyt on sijoitettuna olohuoneeseen ja makkariin.

En harrasta erillisiä sisustusesineitä, vaan kirjahyllyt täynnä teoksia riittävät. Olen funktionaalisuuden ystävä ja kirjat sisustusesineinä on ihanan funktionaalisia. Ne ovat kauniita, viihdyttävät ja saavat pohtimaan.

- N25

Vierailija
297/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tykkään tästä että kirjojen määrä mitataan metreittäin. 😄 Kirjakaupassa vois olla silleen että Ottaisin yksi ja puoli metriä Astrid Lindgreniä ja kolme metriä Arto Paasiliinnaa, kiitos. 

Minulla ei ole ollut koskaan tarvetta laskea kirjojani, siksi en tiedä lukumäärää. Niitä on ollut lapsuudesta asti hyllytolkulla. Ei minusta oikein voi sanoa, että jompi kumpi, metri- tai kappalemäärä, olisi parempi tapa. Jokaisella on varmasti eri paksuisia opuksia, ei pelkästään puolen sentin paksuisia tai pelkästään 10 cm paksuisia. Jos sanoo "minulla on metri kirjoja", niin jokainen osaa kuvitella suunnilleen miltä se näyttää, ts. uskallan väittää, ettei kukaan ajattele "ai, eihän metriin mahdu kuin kolme kirjaa". 

Vierailija
298/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ihan älyttömän paljon. Hyllyjä on jokaisessa huoneessa (pesutiloja ja saunaa lukuun ottamatta). Lisäksi kirjalaatikoita on varastossa, vaatehuoneessa, vintillä, mökillä, autotallissa... Pitäisi varmaan vähitellen raaskia luopua edes osasta.

Ai täällä on käyty keskustelua myös kirjallisuuden laadusta (en äsken lukenut kuin avausviestin). Meillä on suomalaisen ja maailmankirjallisisuuden klassikoita ja kielitiedettä (opiskelin ja opetan suomen kieltä ja kirjallisuutta), eri harrastealojen kirjallisuutta (puutarha, luonto, retkeily, eläimet, kasvit, askartelu, käsitytöt, sisustus...), lasten- ja nuortenkirjoja, terveyteen, lääketieteeseen ja ravitsemukseen liittyviä kirjoja, historiaa, politiikkaa... Ja toki myös viihdettä (kauhu, dekkarit, fantasia ja scifi erityisesti lähellä sydäntä).

Viime vuosina olen siirtynyt e- ja äänikirjoihin, ekologisempaa ja helpompaa kaikin puolin. Mutta ihan kokonaan en (vielä) ole valmis luopumaan paperikirjoista.

Vierailija
299/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyssä n. 10 m mutta varastossa lisää toinen mokoma. Suurin osa perintökirjoja, joita kukaan ei koskaan lue. Odottavat kansien poistoa ja kierrätyspaperiksi joutumista.

Vierailija
300/548 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 120-150 kirjaa meillä. Noin puolet lastenkirjoja ja puolet aikuisten.

Meillä luetaan aika paljon, suureksi osaksi kirjaston kirjoja. Omaksi ostan sellaisia kirjoja, joihin haluan palata uudelleen, tai jotka haluan lukea heti uutena, ja ovat niin suosittuja, että kirjastosta joutuisi jonottamaan kauan. Sekä joitakin itselle tärkeisiin aiheisiin liittyviä tietokirjoja.

Mä pidän tärkeänä, että kotona on omiakin kirjoja (kun kirjastot oli keväällä suljettuna, oli kiva että omastakin hyllystä löytyi luettavaa) mutta en kyllä toisaalta haluaisi omistaa kaikkea mitä luen.