Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on kirjoja?

Vierailija
22.09.2019 |

Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.

Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.

Kommentit (548)

Vierailija
301/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kauan pyrkinyt pääsemään kirjoista eroon, mutta niitä on liikaa vieläkin. Älytöntä käyttää kalliita neliöitä kirjojen säilömiseen.

Vierailija
302/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 510 kirjaa.

Oli hauskaa ajanvietettä laskea niitä!

Ajanvietettä? Kauanko sulla meni laskea 510:een? 😄😄😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä noin 120-150 kirjaa meillä. Noin puolet lastenkirjoja ja puolet aikuisten.

Meillä luetaan aika paljon, suureksi osaksi kirjaston kirjoja. Omaksi ostan sellaisia kirjoja, joihin haluan palata uudelleen, tai jotka haluan lukea heti uutena, ja ovat niin suosittuja, että kirjastosta joutuisi jonottamaan kauan. Sekä joitakin itselle tärkeisiin aiheisiin liittyviä tietokirjoja.

Mä pidän tärkeänä, että kotona on omiakin kirjoja (kun kirjastot oli keväällä suljettuna, oli kiva että omastakin hyllystä löytyi luettavaa) mutta en kyllä toisaalta haluaisi omistaa kaikkea mitä luen.

Nykyään on olemassa myös e-kirjat, jos kirjastot ovatkin kiinni.

Vierailija
304/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. Jos ei miehen yhtä ja omia kahta gradua lasketa. Muutetaan aika usein ja myös maasta toiseen, kaikki ylimääräinen on karsittu pois. Kirjat voi lainata kirjastosta tai lukea sähköisinä. Vapaus muuttaa helposti asuinpaikkaa ja vapaus asua pienessäkin asunnossa ovat minulle ykkösiä.

Gradut eivät ole kirjoja, vaan kansien väliin laitettuja opinnäytetöitä.

Vierailija
305/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon ammattikirjallisuutta, jota ei vaan kannata aina lähteä roudaamaan kirjastosta, tai niitä ei Suomessa edes siellä ole. Vanhempia teoksia ei ole e-kirjoinakaan. En muutenkaan tykkää e-kirjoista, en jotenkin saa tehtyä niihin sellaista mentaalista karttaa kuin 3D-kirjoihin, että muistaisin mitä missäkin kohdassa oli.

Kaunokirjallisuuden suhteen olen nirso, pidän vain sellaiset mitä luen aina uudestaan ja uudestaan, eikä niitä ole paljon. Kaunokirjallisuutta myös luen harvemmin, joten kirjasto on oiva apu tässä.

Vierailija
306/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä luetaan aika paljon, suureksi osaksi kirjaston kirjoja. Omaksi ostan sellaisia kirjoja, joihin haluan palata uudelleen, tai jotka haluan lukea heti uutena, ja ovat niin suosittuja, että kirjastosta joutuisi jonottamaan kauan. Sekä joitakin itselle tärkeisiin aiheisiin liittyviä tietokirjoja.

Mä pidän tärkeänä, että kotona on omiakin kirjoja (kun kirjastot oli keväällä suljettuna, oli kiva että omastakin hyllystä löytyi luettavaa) mutta en kyllä toisaalta haluaisi omistaa kaikkea mitä luen.

E-kirjoissa muuten on kirjastoissa samat rajoitukset kuin fyysisissäkin kirjoissa eli vain tietty määrä voi olla lainassa yhtä aikaa. Tästä aiheutui kaikenlaisia ongelmia kevään karanteeniaikana, kun kaikki tavoittelivat sitten niitä e-kirjoja fyysisten sijasta.

Vierailija
307/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin parisataa kirjaa hyllyssä ja vähän vajaa kolmesataa lukulaitteessa.

Vierailija
308/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan noin 40 hyllymetriä kirjoja... 

Vierailija
309/548 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä metreistä, mutta noin 3000 nidettä. Jo makuuhuoneen kirjahyllyssä on 18 hyllyllistä, yksi hylly lienee 80 cm ja monella hyllyllä on kaksi riviä kirjoja. Meillä on siis ainakin tarpeeksi kirjoja....

Huhhuh, tuohon uponnut raha poikineen, jotain väliltä 30 000-90 000 e.

Minäkin rakastan kirjoja, mutta rahattomuuden vuoksi yritän aina saada ensin kirjastosta ja ne mitä luen useammin kuin kerran ostan omaksi.

Miten joku saa tollasen summan kulumaan kirjoihin. Kirjat eivät välttämättä ole sen kalliimpia kuin joku lehden irtonumero. Lehdet taas on ihan turhaa kuraa yleensä. Olen löytänyt uusia kirjoja jo 1-3 eurolla. Kovista kansista ja käännöskirjallisuudesta joutuu maksaa enemmänkin. Mutta en koskaan maksaisi fiktiosta 25-30 e, mitä uudet kovakantiset kirjat maksavat Suomessa. Jos osaa lukea kirjallisuutta muullakin kuin suomen kielellä, niin kirjoja saa suhteellisen halvallakin, ja niitä ei tosiaankaan suurta osaa kirjastosta saa. E-kirjoja luen joskus, mutta en sinänsä pidä niistä. Mutta niitä on helpompi kuletella mukana paikasta toiseen kuin paperikirjoja.

Vierailija
310/548 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-kirjoissa muuten on kirjastoissa samat rajoitukset kuin fyysisissäkin kirjoissa eli vain tietty määrä voi olla lainassa yhtä aikaa. Tästä aiheutui kaikenlaisia ongelmia kevään karanteeniaikana, kun kaikki tavoittelivat sitten niitä e-kirjoja fyysisten sijasta.

Tästä en ole koskaan kuullutkaan, eikä raja ole tullut vastaan. Varmaan riippuu kunnistakin, mikä on raja, mutta minulla ainakin on varmaan 50 kirjaa yhtä aikaa jatkuvasti lainassa ellei enemmänkin. Tampereen kaupunginkirjasto.

Vierailija
311/548 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain 30 rakasta kirjaa. Mielummin lainaan kirjastosta.

Vierailija
312/548 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Suurin osa saatu ilmaiseksi (lahjat, perityt, vaihdetut, ilmaiset poistokirjat) tai halvalla (käytettynä, alesta), toki yhteissumma on silti varmaan kohtalainen, kun kirjoja on tullut hommattua usean vuosikymmenen aikana. Nykyisin pidän vaan kirjat jotka haluan lukea uudestaan tai joille muuten on käyttöä (mm määritysoppaat), mutta on niitäkin melkoisesti. Äänikirjoista en välitä (muistan huonosti vain kuullun perusteella) ja e-kirjat eivät muuten nappaa, vaikka ovatkin käteviä esim lomalla. Mutta tykkään"oikean" kirjan tunnusta, sivujen kääntelystä, tuoksusta. Tykkään siitä miltä iso kirjahylly näyttää, joten ei kiinnosta vaihtaa jo olemassa olevia fyysisiä kirjoja sähköiseen muotoon. Kaikkien kohdalla se ei edes olisi mahdollista ja rahaakin menisi kun pitäisi ostaa uudestaan kirjoja jotka jo löytyvät hyllystä.

Vierailija
313/548 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovainen arvio 800

Vierailija
314/548 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon työhuoneen lasiovisten hyllyjen takana. Ulkomailta ostettua ammattikirjallisuutta, klassikotperityt vanhat arvokirjat  ja omat lemppakirjat säilytän. Lomakirjat ja muut pokkarit menee samantien kiertooon.

Vierailija
315/548 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavia noi teidän kirjahyllyt täynnä jotain kymmenen vuotta sitten vanhaksi menneitä koulukirjoja.

Itseasiassa harmittaa, kun en ole koulukirjoja säästänyt.

Amiksen sähkötekniikan raamatun olen säästänyt ja sitä olen vastikään käyttänyt.

Vierailija
316/548 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ihmiset oikein laittaa rahaa kiinni tuommoisiin tuhansien kappaleiden määrään?? En oikein tajua. Vaikka jokainen toki tuhlaa rahansa mihin haluaa.

Ei vaan oikein ole minusta nykyaikaa seinäkaupalla asunnossaan säilyttää kirjoja. Kiitos ja anteeksi.

317/548 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain lastenkirjoja on. Aikuisten kirjoja muutama Leinon runokirja. Luen monta kirjaa viikossa, lainaan kaikki kirjastosta. Eivät mahtuisi kotiini, enkä koskaan halua lukea uudestaan samaa kirjaa.

Mitä varten sinä säilytät kirjoja? Luetko niitä aina vaan uudestaan? Ihan nätisti kysyn, uteliaisuudesta.

Minusta on outoa, että luet noin paljon, muttet silti ole koskaan lukenut niin hyvää kirjaa, että haluaisit lukea sen vielä uudelleen.

Minulla on jo loppukiri, olen eläkkeellä ja sairas. Yritän ahmia niin paljon uusia kirjoja kuin vielä ennen kuolemaani ehdin. Siksi en palaa vanhoihin. Parhaimmista kirjoista kirjoitan muistiin jotain, yleensä lyhennelmän tai ajatuksia.

Minulla sama tilanne. Aika loppuu kesken ja maailma täynnä vielä lukemattomia kirjoja. Nuorempana sinnittelin loppuun "huonotkin" kirjat. Nyt keskeytän kirjan, josta en pidä, koska ei ole aikaa tuhlattavaksi sellaisen kirjan lukemiseen.

318/548 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin pari tuhatta. Vähintään.

Vierailija
319/548 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ihmiset oikein laittaa rahaa kiinni tuommoisiin tuhansien kappaleiden määrään?? En oikein tajua. Vaikka jokainen toki tuhlaa rahansa mihin haluaa.

Ei vaan oikein ole minusta nykyaikaa seinäkaupalla asunnossaan säilyttää kirjoja. Kiitos ja anteeksi.

No mitä sinun mielestäsi nykyään sitten saa säilyttää, jos kirjat ovat kiellettyjä? Muumimukeja ja merkkilaukkuja?

Vierailija
320/548 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.800-900 kirjaa kalleimmat on maksanut 100-800e kappale joten ei kannata ihmetellä että "miten kirjoihin saa noin paljon tuhlattua?"