Paljonko teillä on kirjoja?
Tuttavani kävi meillä kylässä. Hän kertoi, ettei ole koskaan ennen käynyt kodissa, jossa on niin paljon kirjoja kuin minulla.
Siispä mittasin kirjamäärät äsken metreinä ja sain tulokseksi 8 metriä 15 cm.
Kommentit (548)
Raamattu ja Tuntematon sotilas. Yht. alle 10 senttiä.
Kappalemäärää en tiedä, mutta jotain kymmenen hyllymetriä niitä on.
M 45
Mulla oli tosi paljon, mutta olen antanaut pois/heittänyt roskiin suurimman osan. Alkoi ahdistaa se niiden määrä, ja suurin osa oli sellaisia, joita en aikonut enää lukea. Siis pois vaan tilaa viemästä.
"Koti ilman kirjoja on kuin huone ilman ikkunaa"
Horace Mann
Ei kukaan enää mitäänpaperikirjoja lue. Konmarita ne paperinkeräykseen, jos eivät ole mitään 1800-luvulta olevia ensipainoksia tai vanhempia.
Yksi vaatekaappi on täynnä, joka hyllyllä 2 riviä. Olen päättänyt että sen on pakko riittää. Heitän pois huonokuntoista tai sellaista mikä ei enää kiinnosta, jos sorrun ostamaan uutta. Tänäpäivänä uudet kirjat on tosi kalliita, mutta niiden elinikä on lyhyt ja arvo olematon ostamisen jälkeen. Antikvariaatit ei maksa paljon mitään ja itse myymällä ehkä kympin saa kolmenkympin kirjasta. Ja uudetkin kirjat ovat pian alennuksessa. Hankintana kirja ei ole kovin kannattava ja rahaa menee hukkaan, mutta on harrastuksena ihan mukava tietenkin. Olen myös ostanut ihan keräilemisen ilosta vaikka en ole lukenutkaan.
Ennen oli tuhansia. Sitten päätin luopua suurimmasta määrästä. Eli sivut kirjoista paperinkeräykseen ja kannet muitten roskien joukkoon. Hyvin olen pärjännyt ilman niitä kirjojakin.
Astma iski keuhkoihin, samalla jonkin sortin allergia teetti kutisevaa ihottumaa ja vesinuhaa. Raivattiin kirjat pois hyllyistä ja kattojen reunoja kiertäviltä hyllyistä. Varmaankin tuhatviisisataa nidettä. Nuha ja kutina häipyivät mutta astma jäi. En kestä pölyä ollenkaan, aina pitää pyyhkiä paikat nihkeällä ettei ala oireilemaan.
1232 kirjasta revin kannet paperin keräys kun ei hyväksy pahvia. ilmoittelin lehdessäkin joku kyseli jotain tiettyä sekin olisi pitänyt lähettää. kyllä on ego teko olla ostamatta kirjaa. kirja on 0e arvoinen kun sen kaupasta kannat pois. muilla tuotteilla on yleensä joku arvo mutta kirja on jätettä jota kukaan ei huoli ilmaiseksikaan. jäljellä vielä n.400 revittävää
Kindlessä viitisen sataa.
Fyysisiä kirjoja on vielä jonkin verran vaikka olen niitä lahjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
kellä eniten ongelmajätettä -ketju
Aikoinaan tein päätöksen etten osta ja kerää lukemiani kirjoja ellei ole aivan pakko, koska niitä tulisi aika paljon. Nyt on "sivistymätön" kirjaton koti. Jokunen nostalgiakirja lapsuudesta tai muuta jota ei saa yleisesti. Hylly on lähinnä lemmikkien iloksi.
tyhmä kerää kirjoitti:
1232 kirjasta revin kannet paperin keräys kun ei hyväksy pahvia. ilmoittelin lehdessäkin joku kyseli jotain tiettyä sekin olisi pitänyt lähettää. kyllä on ego teko olla ostamatta kirjaa. kirja on 0e arvoinen kun sen kaupasta kannat pois. muilla tuotteilla on yleensä joku arvo mutta kirja on jätettä jota kukaan ei huoli ilmaiseksikaan. jäljellä vielä n.400 revittävää
Mimmoisia kirjoja? Ja missä ? Minua voisi kiinnostaa repimättömät
Vierailija kirjoitti:
Kindlessä viitisen sataa.
Fyysisiä kirjoja on vielä jonkin verran vaikka olen niitä lahjoittanut.
Sama sinulle missä ja mitä? Voisi kiinnostaa
Meilläkin monta kirjahyllyllistä kirjoja. Koitettu vähentää hankintaa eli ostetaan vaan lasten-ja tietokirjoja enää ja kepeämpi lukeminen tilataan Kindlen kautta sähköisesti.
Noin 120 metriä, ei kaunoa. Historiaa & kuriositeetteja. M48
5 henkilön perheessä meillä on noin 150 kirjaa hyllyssä, 50 varastossa ja 50 kirjaa menossa lahjaksi/odottamassa että lukija kasvaa. Enää emme säilö kirjoja, koska on niin helppoa löytää kirja uudelleen luettavaksi netistä tai kirjastosta.
Näin on. Kaunokirjallisuuden elinkaari liikkeissä on tyypillisesti 3 kk jos sitäkään ja sen jälkeen kirjat menevät aleen. Itselläni on paljon kirjoja, enkä tietokirjoja lukuunottamatta ole maksanut mistään normaalia hintaa. Lisäksi osa kirjoista on ilmaisia: kirjastojen vaihtohyllyihin ilmestyy välillä lähes uusia, täysin lukemattomia laatuteoksia, jotka joku konmarittaja on ne luultavasti lahjakääreestä avattuaan vienyt kierrätykseen. En usko että kovin moni saisi kirjoihin menemään kymmeniätuhansia euroa, itse en ainakaan.