Käteen nettona n. 2500€/kk. En saanut mistään kymppitonnin lainaa!
Pankki toisensa perään kieltäytyi lainaamasta. Puhtaat luottotiedot jne., ja vakituinen työpaikka myös. Auton olisin ostanut, jotta pääsisin töihin paremmin ja voisin tienata entistä paremmin = laina olisi maksettu nopeasti takaisin.
Taitaa olla maa aika kusessa jo nyt (taantumallahan vasta pelotellaan), jos työssäkäyvä perheellinen ei kelpaa lainansaajaksi?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 3200 euron nettotulot ja sain 200 000 euron lainan?
säälittävää.
Miksi? Jos myyn nyt asunnon, nettoan 200 000 euroa. MItä säälittävää siinä on?
Korjaan tilanteen. Kävin just tsekkaamassa, että halvin vastaava asunto maksaa näköjään tällä hetkellä 490 000 euroa. Jos se on säälittävää, niin sitten olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa vähän siltä, että tilitapahtumista löytyy jotain, mitä et nyt tähän kerro..
Tavallaan.
Kerron totuuden, vain tänään.
Liian huolellinen ja hoitaa asiansa "liian" hyvin.
Helvetissä halutaan, että ihmiset joutuvat vaikeuksiin! Ne jotka eivät joudu, niin vaikeutetaan heidän elämäänsä sitten jotenkin muuten .. liian fiksuja kun ovat itse itsensä kuseen saattamiseen.
Sinccis
En kyllä koe elämääni mitenkään vaikeutetuksi. Haasteita on ollut, mutta mitä siitä? Tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun nettopalkka 2038€. Hain luottorajan korotusta Nordean stockan korttiin 2000-> koska oltiin tekemässä Jenkkilän matka. Mulle olis riittänyt 500-1000 korotukseen, mutta en saanut. Säästöjä on n.30 000. Myöskään asuntolainaa en ole saanut, koska ei ole vakityötä, vaikka teen määräaikaisia hommia. Pankin vaihto on käynyt mielessä mut kaikki ne taitaa olla ihan samasta hanurista.
Nordea on nihkeä. Kysy op:sta, siellä aika löysää toi luotonmyöntö. Noilla tuloilla saat jonkun 120-150k asuntolainaa (jos ei lapsia ja max 1 auto)
Op:ssa en kelvannut lainansaajaksi, koska en ollut entuudestaan heidän asiakkaansa- jos virkailijalla olisi ollut vähän pelisilmää, he olisivat saaneet minusta sen uuden asiakkaan.
t. myöskin kulutusluottoa hakenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säälittävää.
Korjaan tilanteen. Kävin just tsekkaamassa, että halvin vastaava asunto maksaa näköjään tällä hetkellä 490 000 euroa. Jos se on säälittävää, niin sitten olkoon.
Itse kyllä hypin tasajalkaa, että tulipa tehtyä elämäni asuntokaupat vaikka en asunnoista ymmärtänyt yhtikästä mitään sitä ostaessa. Mutta tässä tapauksessa se sijainti on ratkaissut kaiken vaikka en edes ajatellut asiaa asuntoa ostaessani. Mutta nyt ymmärrän, että sijainti, sijainti ja vielä sijainti on se tärkein kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säälittävää.
Miksi miinuksia, jos asunnon arvo on noussut?
800e/kk nettotuloilla, minulle vammainen ikityötön kouluttamaton luultavimmin työkyvytön, ollaan jo tarjoamassa 60.000 lainaa milloin vain 0.99% korolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säälittävää.
Sivusta katsottuna luulisin että ne sun "miinukset" ja nuo kommentit tulee siitä, että et tunnu ymmärtävän, mitä eroa on vakuudettomalla kulutusluotolla (aloittajan tilanne) ja asuntolainalla, jossa se asunto on sen lainan vakuutena (sinun tilanteesi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säälittävää.
Sivusta katsottuna luulisin että ne sun "miinukset" ja nuo kommentit tulee siitä, että et tunnu ymmärtävän, mitä eroa on vakuudettomalla kulutusluotolla (aloittajan tilanne) ja asuntolainalla, jossa se asunto on sen lainan vakuutena (sinun tilanteesi).
Ok. Ymmärrän tämän. Toisaalta kyllä noilla tuloilla luulisi saavan helposti 10 000 euron lainan.
On maailma mennyt sekaisin. Itselläni nettopalkka on 3000 €. Postitse ja puhelimitse tulee jatkuvasti lainatarjouksia. Asunnon olen maksanut, ihan tavallinen kolmio. Kolme luottokorttia, yhteensä jotain 12000 €. K- ja S-ryhmä ja oma pankki. Ja lisää lainaa tyrkytetään joka paikasta koko ajan.
Mies tienaa 2200e vakityössä ja sai 45 tonnia lainaa taloa varten. Hänellä oli takaajat.
Ap:lla ei ollut mitään lainansa vakuudeksi.
Nihkeästi antavat yhtään mitään ilman vakuuksia.
Perheellisyys vaikuttaa siten, että maksukyky on heikompi kuin sinkulla.
Veikkaan että ap:lla menee rahaa pelaamiseen tai maksuhistoria muuten kyseenalainen. Säästöjä ei ilmeisesti senttiäkään vaikka ihan ok tulot?
Jotain ap jättää jokatapauksessa kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että ap:lla menee rahaa pelaamiseen tai maksuhistoria muuten kyseenalainen. Säästöjä ei ilmeisesti senttiäkään vaikka ihan ok tulot?
Niino varallisuuttahan ap:lla ei ole ja samoin ei ole 10.000e tilillä, tai ois vaan suoraan ostanu. Toisin sanoen kaikki menee mikä tulee milloin mihinki.
Sinänsä on aika yhdentekevää lahjoittaako 1000e/kk amnestylle vai meneekö viinaan ja tupakkaan vaiko strippiklubille tai muuten vain nostelee käteisenä ja ostelee työpaikan kahvilasta päivittäin 4kpl a 5e fazerin suklaalevyä + 10 energiajuomaa a 5e lievään kioskiylihintaan. Plus lounas 10e/pvä jne. 1600e pelkkään työpaikkaruokailuun ja loput vuokraan ja hieman ruokaa natsisivasta.
Fakta on edelleen että on typerys ja vailla varallisuutta tai rahankäyttötaitoa.
Mitä jos vaan ostaisit sellaisen auton johon sinulla on varaa eli käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niino varallisuuttahan ap:lla ei ole ja samoin ei ole 10.000e tilillä, tai ois vaan suoraan ostanu. Toisin sanoen kaikki menee mikä tulee milloin mihinki.
Sinänsä on aika yhdentekevää lahjoittaako 1000e/kk amnestylle vai meneekö viinaan ja tupakkaan vaiko strippiklubille tai muuten vain nostelee käteisenä ja ostelee työpaikan kahvilasta päivittäin 4kpl a 5e fazerin suklaalevyä + 10 energiajuomaa a 5e lievään kioskiylihintaan. Plus lounas 10e/pvä jne. 1600e pelkkään työpaikkaruokailuun ja loput vuokraan ja hieman ruokaa natsisivasta.Fakta on edelleen että on typerys ja vailla varallisuutta tai rahankäyttötaitoa.
Sanoiko aloittaja jossain että olisi ostanut kymppitonnin auton? Tiedä vaikka olisi ostamassa 30 tonnin auton ja siitä 20 käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lainaa, kaikki maksettu pois aikoja sitten.
Vakuudetonta hain.
Sain kymppitonnini loppupeleissä toista kautta, ihmettelen vaan tätä touhua ettei pankkeja kiinnosta pitää kiinni asiakkaistaan tai edes selittää, miksi minulle ei voinut sitä lainaa myöntää.
ap
Noin hyvillä tuloilla velattomana säästät kymppitonnin vuodessa ellet nopeamminkin. Pankkeja ei kiinnosta köyhät ja pienituloiset joihin sinäkin lukeudut jos et ole kerännyt yhtään omaisuutta.
Minulla on säästöjä vähän, joitakin tonneja.
Erikoisia kommentteja osalta, mutta kiinnostava keskustelu sinänsä.
En pelaa rahojani tai harrasta muutakaan "epämääräistä". Lounas tulee työnantajan puolesta.
ap
Jep. Kakstonnii perheen viihdyttämiseen, eikä riittänyt.