Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ystävä kieltäytyy tarjoamasta autoaan muuttokäyttöön?

Vierailija
20.09.2019 |

Olisin tietenkin maksanut itse kaikki bensat. Lupasin myös maksaa hänelle bussimatkat jos sattuu tulemaan joku pakollinen meno laina-aikana. En myöskään pyytänyt tätä autoilevaa ystävää muutoavuksi, koska tiedän hänellä olevan selkävaivoja. Nyt on kyllä ystävyys koetuksella. Auton vuokraaminen on todella kallista ja tuntuu turhalta menoerältä kun tiedän, että samaan aikaan tämä ystävän auto seisoo käyttämätömänä parkkipaikalla.

Kommentit (384)

Vierailija
61/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ongelmia.

Miehet lainaavat kaverillekin autojaan. Ystävistä nyt puhumattakaan.

Vierailija
62/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, vuokraa paku, ei maksa paljon. Sinulla ei taida olla ajokokemusta paljonkaan. En lainaisi itsekään. Vielä,kun saa jännittää, että mitä tuhoa olisit tehnyt.

Näinhän se on tehtävä. Harmittaa vain maksaa tavallaan turhasta kun tuo muuttaminen maksaa muutenkin. 

Jos sinua harmittaa maksaa muutostasi, niin arvaapa harmittaisiko kaveria maksaa sun muutosta...

Olipa tyhmä vertaus. Ei kaverini maksaisi mitään muutosta. Kuten sanoin jo aloituksessa maksaisin tietenkin itse bensat.

Autossa on muitakin kuluja kuin bensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 jatkaa.

Auto esimerkiksi on monelle välttämätön omaan työajoon ja perheen liikuttamiseksi. Lainaatko autoa jos sen rikkominen tekee paitsi ison loven omaan kukkaroon tarkoittaa ääritapauksessa työpaikan menettämistä koska et pääse töihin? Eikä tartte edes mennä kehä 3 ulkopuolelle kun auto on jo aika lailla välttämättömyys. 

Kokeilkaapa joskus lainata traikkua kaverille, siinäpä vasta mielenkiintoinen lainattava. Ehjä ja toimiva traikku tulee takaisin täyteen pskottuna, vetoaisan lukko rikki, valot rikki ja isot ventit seinissä kun se kuljetusvarma kaakki on potkinut joka suuntaan paniikissa. Eikä mitään oo rikottu, varmana ei olla. Ihan oli risa ja paskanen jo valmiiksi. Joopa joo. Sitten vuokraaja vetää herneet nekkuun eikä vastaa enää puheluihin tai viesteihin. Korvausta on turha oottaa.

Vierailija
64/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko asiasta mitään tutkimusta, mutta tuntuu, että juuri suomalaiset suhtautuvat omistamiseen suurella intohimolla. 

Keski-Euroopassa suurin osa väestöstä asuu vuokralla, usein ne todella varakkaatkin. Täällä se on ehdoton luuserin merkki. 

Oma auto.. ihmiset kulkevat takseilla Berliinissä ja Pariisissa. Ja jos on oma auto, niin totta kai sitä lainataan. Toki vastavuoroisuus on avainsana. Ei kukaan loputtomiin lainaa tyypille, joka ei mitään anna takaisin. 

Jotenkin niin tunkkaista tämä. Minun, minun ja minun. Minä en auta toista, mieluummin ruostukoon vaikka pihassa mun kolsa. 

Alkaakohan tämä jo vauvasta lähtien? 

Muutettiin Ranskasta 90-luvun puolessa välissä pariksi vuodeksi takaisin Suomeen ja kiinnitin ihan huomiota tähän: joka vauvanvaunuissa oli ihme killutin, jossa oli kehotus olla koskematta pienokaiseen ;)

Ranskassa sai silittää vauvan poskea halutessaan ja vaikka antaa suukon päälaelle tai poskelle. 

Ja sama jatkui. Olimme 1-vuotiaan kanssa Suomessa kuukauden ja kävimme leikkipuistoissa kuten Lyonissakin. Itse en tajunnut yhtään kiinnittää huomiota kenenkään lelujen omistussuhteeseen. Mutta eikös pari äitiä hyökännyt mun lapsen kimppun ja siirsivät pari pahaista muovikippoa oman lapsen reviirille. 

Jotenkin järjetöntä, ihan siis absurdia. 

(Leikkipuistot ovat kyllä mahtavia Suomessa, ei täällä ole vastaavia. Eli se on kyllä sanottava, että ulkoiset puitteet loistavia lapsille Suomessa. Täällä saa usein taiteilla koiranpaskan seassa ja tarkistaa pysyykö keinut pystyssä. )

Vierailija
65/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sua ei haittaa ollenkaan maksattaa muuttokustannuksia kaverillasi? Että oot hieno "ystävä". Häpeä edes.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, vuokraa paku, ei maksa paljon. Sinulla ei taida olla ajokokemusta paljonkaan. En lainaisi itsekään. Vielä,kun saa jännittää, että mitä tuhoa olisit tehnyt.

Näinhän se on tehtävä. Harmittaa vain maksaa tavallaan turhasta kun tuo muuttaminen maksaa muutenkin. 

Vierailija
66/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei varmaan kannata muuttaa jos ei ole varaa maksella siitä aiheutuvia kustannuksia. Etkä sinä siinä turhasta maksa, vaan omasta muutostasi jonka itse tieten tahtoen haluat tehdä. Eihän sen kaverin auto ole sinun vaan se on kaverisi auto. On idioottimaista olettaa että auto olisi sinun käytettävissä koska vaan haluat, kaverisi vaan maksaa vakuutukset ja verot, sinä ajelet kun tykkäät. 

Vierailija
67/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Haluaisit ikeasta ostetuilla lastulevyhuonekaluillasi repiä auton verhoilut pilalle? Ja ihan vähän vaan jättää tuolin jalkaa sojottamaan, jotta takaluukun lasi rikkoutuu luukkua suljettaessa? Koska onhan kaverilla vakuutus. Eikä ole niin väliä, vaikka ovikin vähän kolahtaisi sen Jakomäkeläisen betonikolhoosin seinään, onhan kaverilla vakuutus. Ja röökiä pitää saada polttaa autossa sisällä. Ja muuttohommissa tulee nälkä, niin parit pizzat ja hampparit menee siinä ajaessa kätevästi ja säästää aikaakin.

Forget it.

Vierailija
68/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle siis sopisi hyvin, että ystäväsi kustantaisi muuttoauton ja siten ylipäätään mahdollistaisi muuton toteutumisen.

Vuokraa nyt vain se paku ja ota itse vastuu asioittesi hoidosta.

Vierailija
69/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5/5. Liian ilmiselvä provo, mutta hämmentävästi monet nieli syötin koukkuineen päivineen.

Jatkossa kun tehtailet näitä, niin muista, että kun vastailet ihmisten kysymyksiin "ongelmastasi", niin muista panostaa niihin vastauksiin. Nämä provopostaukset toistavat aina samaa kaavaa, eli aloituksessa selkeästi tunteita herättävä kärjistetty tilanne, ja sitten aloittajan vastaukset ovat hyvin lyhyitä tokaisuja, jotka eivät oikeastaan vastaa, avaa tai perustele mitenkään aloittajan oletettua mielipidettä vaan lyövät vaan lisää bensaa liekkeihin olemalla tarkoituksella kärjistetyn yksipuolisia ja jopa tyhmiä vastauksia.

Eli muista nähdä sen verran vaivaa, että näitä ei heti tunnistaisi provoiksi. Luo muille mielikuva siitä, että tilanne ja ongelma ovat todellisia. Enemmän kuin kolmen sanan virke -töksäytysvastauksia jokaiselle. Pitää pystyä parempaan. Odotan jatkossa laadukkaammin toteutettuja provoja.

-Opettajasi

Vierailija
70/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ei luota sun ajotaitoosi?

Mitä tarkoitat? Ymmärtääkseni autoissa on vakuutus vahinkoja varten. 

Onhan niissä vakuutus, mutta jos ystäväsi lainaa sinulle autoaan, ja sinä ajat autolla kolarin, vakuutusyhtiö kyllä maksaa vahingon, mutta ystäväsi vakuutusbonukset putoavat ja maksut nousevat huomattavasti.

En minäkään lainaisi autoani mihinkään muuttoon. Pakettiauton voi vuokrata muutamaksi tunniksi melko edullisesti esim. bensa-asemilta. Mutta siipeilijät haluavat kaiken ilmaiseksi.

Vierailija
71/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomalla on kyllä varaa maksaa auton lainaamisesta tai kyydeistä koska autoton maksaa useita tuhansia vähemmän veroja vuodessa verrattuna auton omistavaan.

Esimerkki:

Minä maksan yhteensä 5000e autoilun veroja vuodessa kun lasken yhteen kaikki polttoaineet, autoveron osuus auton arvonalennuksesta, huollot, vakuutukset, renkaat, ajoneuvo/dieselvero jne.

Samantuloinen autoton maksaa siis 5000e vähemmän veroja vuodessa kuin minä.

Silti autoton pyytää ilmaista auton lainaa tai kyytejä????

Vierailija
72/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/5, tässä oli jo vähän yritystä ja uutta näkökulmaa, mutta silti kaikki huonon provot kliseet näkyvillä vähän liian selvästi.

Kyllä näitä ajattelevia idiootteja löytyy, valitettavasti.

Vierailija
73/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko asiasta mitään tutkimusta, mutta tuntuu, että juuri suomalaiset suhtautuvat omistamiseen suurella intohimolla. 

Keski-Euroopassa suurin osa väestöstä asuu vuokralla, usein ne todella varakkaatkin. Täällä se on ehdoton luuserin merkki. 

Oma auto.. ihmiset kulkevat takseilla Berliinissä ja Pariisissa. Ja jos on oma auto, niin totta kai sitä lainataan. Toki vastavuoroisuus on avainsana. Ei kukaan loputtomiin lainaa tyypille, joka ei mitään anna takaisin. 

Jotenkin niin tunkkaista tämä. Minun, minun ja minun. Minä en auta toista, mieluummin ruostukoon vaikka pihassa mun kolsa. 

Muutettiin Ranskasta 90-luvun puolessa välissä pariksi vuodeksi takaisin Suomeen ja kiinnitin ihan huomiota tähän: joka vauvanvaunuissa oli ihme killutin, jossa oli kehotus olla koskematta pienokaiseen ;)

Ranskassa sai silittää vauvan poskea halutessaan ja vaikka antaa suukon päälaelle tai poskelle. 

Ja sama jatkui. Olimme 1-vuotiaan kanssa Suomessa kuukauden ja kävimme leikkipuistoissa kuten Lyonissakin. Itse en tajunnut yhtään kiinnittää huomiota kenenkään lelujen omistussuhteeseen. Mutta eikös pari äitiä hyökännyt mun lapsen kimppun ja siirsivät pari pahaista muovikippoa oman lapsen reviirille. 

(Leikkipuistot ovat kyllä mahtavia Suomessa, ei täällä ole vastaavia. Eli se on kyllä sanottava, että ulkoiset puitteet loistavia lapsille Suomessa. Täällä saa usein taiteilla koiranpaskan seassa ja tarkistaa pysyykö keinut pystyssä. )

Vauvani sai aikoinaan herpeksen naapurin suukottelijatytöltä (oli jo iso koululainen). Ja minä sain sen vauvaltani.

Ihanaa lähimmäisrakkautta ):

Vierailija
74/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ei luota sun ajotaitoosi?

Mitä tarkoitat? Ymmärtääkseni autoissa on vakuutus vahinkoja varten. 

Tämä paljasti kysessä olevan silkka  provo. Tai sitten aloittaja on yksinkertainen. Ei kai se omistajaa lohduta, jos kolaroit hänen autonsa ja vakuutus maksaa korjauksen? Auton arvo laskee joka tapauksessa, korjaamolle voi olla jono ja siellä kestää ehkä viikon tai kaksi, jolloin hänellä ei ole autoa. Lisäksi vakuutuksessa on omavastuu joka pitää maksaa ja kaiken lisäksi bonukset laskevat. Eli mitäs se sua huolettaa, kun kaverilla on autossa vakuutus! Jos edes on kaskoa, ei liikennevakuutus korvaa omia töppäyksiä.

Vierailija
75/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelmia.

Miehet lainaavat kaverillekin autojaan. Ystävistä nyt puhumattakaan.

Tämä on kyllä totta.

Vierailija
76/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin jonkun esim. Fiat Punton lainaamisesta (ilman edes mitään 'Muuli', tms. -perävaunua) paljon mitään apua muutossa  olisikaan. 

(Kunnan kierrätyskeskuksilla on vuokrattavana muuttoapua ja tilavia ,isoja pakettiautoja kuljettajineen  tuohon tarpeeseen ja vielä ihan kohtuuhintaankin.)

Vierailija
77/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lainaisi minäkään lähes uutta autoa muuttoautoksi. Muutoissa sattuu ja tapahtuu, enkä todellakaan haluaisi riskeerata ystävyyttä sen takia, että joutuisin selvittelemään mahdollisten vahinkojen ja kolhujen korvausvastuuta. Vanhan auton voisin lainatakin, sellaisen jossa on jo valmiiksi lommoja ja jälkiä. Ylipäätään kannattaa erottaa ystävyys ja tavaroiden/rahan lainaaminen. Niillä saa nopeasti asiat solmuun.

Vierailija
78/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo 0/5 provohullut eksyy joka ketjuun? Hokevat varmaan unissaankin että 0/5 uni.

Vierailija
79/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottoman on todella vaikea ymmärtää, mitä auton omistaminen maksaa. Ensin maksat autosta 20 000 euroa, kun ajat sen autoliikkeen ovesta ulos, sen hinta on laskenut 18 000 euroon. Autolle on pakko ottaa liikennevakuutus, ja mitä kattavamman vakuutuksen otat, sitä enemmän maksat. Maksat myös ajoneuvoveroa autostasi joka vuosi. Kerran vuodessa käytät auton huollossa, useamminkin jos jotain vikaa ilmenee. Jos et osaa itse vaihtaa kesä/talvirenkaita, joudut maksamaan siitäkin 2 kertaa vuodessa. Lisäksi maksat öljyt, tuulilasin pesunesteet, auton ulkopuolen ja sisäpuolen pesut ja puhdistukset. Ja sitten tietysti ne bensat.

Minun appivanhemmat eivät raaski ostaa autoa, mutta tarvitsevat koko ajan kyytejä milloin minnekin. Tämä autolokki on ihan oma lajinsa...

Vierailija
80/384 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä ja absurdia, että Suomessa ihmisten pitäisi antaa vieraiden ihmisten käpälöidä ja suukotella vauvojensa kasvoja siksi, että joku teki niin Ranskassa 90-luvun puolivälissä. Älytöntä! Enkä kyllä usko, että tuo on mitenkään yleistä ollut Ranskassakaan vieraiden ihmisten kesken.

Mitä tulee leluihin, on todella ärsyttävää, että jotkut luulevat leikkipuistossa kaiken olevan yhteistä ja kahmivat toisilta näiden omat lelut käsistä ja mamma vain katsoo vierestä. Tapakasvatus alkaa jo pienestä pitäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi