Aiotko lukea Sofi Oksasen uusimman teoksen Koirapuisto?
En varmaankaan. En pidä hänen tapaa tehdä kirjallisuutta kohuasioilla
Kommentit (75)
Aion lukea kun saan käsiini. Puhdistus kirja on ollut paras tähän astisista.
Varmasti luen, kiinnostavia olleet kaikki muutkin. Tosin luen Tervon, Lehtolaisen ja monen muunkin kirjat. Oksanen on paras. Siis minun mielestäni.
En tiedä vielä, Oksasella on aika epätasainen tuotanto, joistakin hänen teoksistaan pidän, toisista en lainkaan. Ap:lle suosittelen luettavaksi kuitenkin edes jotain kirjallisuutta, sillä on positiivinen vaikutus omaan kirjoitustaitoonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Pikku Ironisti' kirjoitti:
Sen verran uskallan jo ennustaa, että taitaa ainakin minun osaltani jäädä myyntipöydälle tuokin teos. Takakannen tekstiäkään ei tarvitse vaivautua lukemaan, kun tuo kirja siis on jo esitelty ja sen juonen jo arvaa edellisten perusteella...
No ei kai nyt kirjoja pelkän juonen takia kukaan lue? Paitsi kai ehkä jotkut, joiden lukeminen on sitä harlekiinisarjatasoa.
Minä luen kirjoja juonen takia. Harlekiineja en ole lukenut ikinä. Mutta jos haluan tietoa jostain asiasta, niin haen sitä muualta, kuin romaanista, jonka juoni on julkistettu jo jokaisella sivulla. Moni kirja on jäänyt lukematta sen vuoksi, koska ne ovat jossain top 5 myyntitilastoissa ja ne on käsitelty joka lehdessä ja blogissa jo etukäteen. Siksi en ehkä luekkaan näitä suosittuja kirjoja, joita tuodaan joulumyyntiin, vaan tuntemattomampia kirjailijoita.
En ole lukenut yhtään kirjaa siksi, että se nyt vain kuuluu kaikkien lukea, kun siitä nyt niin kohutaan.
Minä luen paljon kirjoja ja lehtiä, enkä kyllä muista että ikinä olisi kirjan juonta paljastettu. Aihe kylläkin, ja ehkä teemoja.
Jokainen tavallaan. Itse olen aina ihmetellyt vain ihmisiä, jotka ostavat hulluna näitä finlandia-kirjoja ja joka syksyisiä joulumarkkinoille ilmestyviä tervoja ja oksasia ja ostavat isänpäiväksi sen joka vuotisen toimintakirjan, jota mainostetaan. Muuta ei sitten luetakkaan, kun kuvitellaan olevansa sivistyneitä, kun siellä kirjahyllyssä on ne oksaset ja tervot ja mielensäpahoittajat.
Mutta hyvä kun ihmiset edes lukevat jotain. Nykyään ihmiset lukevat niin vähän kirjoja, että hyvä kun edes nämä. Mieluummin katsovat televisiosta noita viidakon seikkailijoita ja kokkisotia.
Kyllä se sellainen, aika ylimielisen oloinen koppailija on koko olemukseltaan ja kaikessa esiintymisessään. (vertaapa hänen tyyliään vaikka Sirpa Kähköseen, niin huomaat kyllä varsin pian mitä tarkoitan) .
Mulla hiipii sohvan takana putinin trolli. Kelle voin soittaa ja ilmiantaa sen. Eilen taisi ikkunan takanakin rapistella sellainen, kun kuului jotain ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkään Oksasen oksennusta en ole lukenut.
Ja siksi tiedätkin, että ne ovat oksennusta! Voi teitä :D Ok, trolli on nyt parempitasoinen kuin eilen, muttei tää nyt vielä päätä huimaa.
Nää Oksaska fanit (ja monien muidenkin kirjojen yms) on kyllä kummia. Tuohan oli vain mielipide. Joku ajattelee, että kirjat on oksasen oksennuksia ja ei halua lukea, aletaan heti kiihtyneenä päkittää, että trolli, trolli ja haukutaan.
Sehän on vain yksittäisen ihmisen mielipide, ei sen kummempi. Minäkään en ole lukenut yhtään Oksasen kirjaa. Ei se ole mikään kansalaisvelvollisuus. On monia muitakin kirjoja, joita en ole koskaan lukenut. Ja monesti nämä perustuu ihan mielikuviin, joten jää lukematta.
Eli en ole lukenut. Nyt voit alkaa hyökkäyksen, että trolli ja idiootti ja tyhmä, koska kaikkienhan pitää lukea näitä ja palvoa ja olla ihastuneita ja mitä kaikkea.
Minä olen kyllästynyt siihen, että nykyään ei voi olla enää mielipidettä, vaan on heti joku putinin trolli tai mikä ihme muu
Mutta miten voi sanoa mielipiteen kirjasta, jota ei ole lukenut? Ihan sama kuin että ollaan syömässä kaverin kanssa ja haukun kaverin tilaamaa ruokaa, että onpa paska ruoka sulla, vaikken edes tiedä miltä se maistuu.
Luen sen sitten kun sen joskus saa kirjastosta. Puhdistuksesta tykkäsin ja siitä intoutuneena ostin itselleni Norman ja se olikin kauhea pettymys. Samaa virhettä en enää tee.
Vessapaperiksi voisin ostaa. Voihan sitä lukeekin jos on pitkä istunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkään Oksasen oksennusta en ole lukenut.
Et voi antaa arviota kirjasta lukematta sitä.
On kirjailijoita, joiden haastattelujen kuuleminen (esim. radion tai tv:n välityksellä) saattaa hyvinkin spontaanisti herättää halun ostaa juuri se hänen kirjoittamansa , siinä haastattelussa esille tullut ja keskusteltu kirja.
Tai ehkäpä ostaa joku, siinä myös mainittu ,hänen aiemminkin kirjoittamansa kirja .
Koko hänen olemuksensa ja persoonansa saattaa olla jollain tavoin kiehtova (tai vähintään: kiinnostava), hänen äänensä, puhetyylinsä, käyttämänsä ilmaisut siinä esintyessään jopa suorastaan korvia aivan hivelevää puhetta
Pelkäänpä, että minun on valitettavasti sanottava, ettei tämä S. Oksasen olemus, persoona jne. nyt kuitenkaan ole kohdallani langennut mihinkään näistä mainituista kategorioista.
Jos nyt lopuksi ihan suoraan sanotaan, niin jos hänen naamansa kuva minun televisiovastaanottimessani välähtääkään, niin kyllä siinä silloin takuulla vaihtuu kanava aika vikkelään, ja hänen äänensä kuulemisella, tai jopa nimensä maininnalla radiossa on jo täsmälleen sama vaikutus minuun.
Ihan varmaa on myös se, että jos jonkun hänen kirjansa kirpparin ilmaiskorissa näen, niin pelkoa sen mukaantarttumisesta tuskin on.
Eikö silloin olisi selvempää sanoa, että koska et tykkää Oksasen persoonasta, et aio myöskään hänen kirjoja lukea? Ihan hölmöä on teilata kirjat, joita ei ole edes lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran uskallan jo ennustaa, että taitaa ainakin minun osaltani jäädä myyntipöydälle tuokin teos. Takakannen tekstiäkään ei tarvitse vaivautua lukemaan, kun tuo kirja siis on jo esitelty ja sen juonen jo arvaa edellisten perusteella...
No ei kai nyt kirjoja pelkän juonen takia kukaan lue? Paitsi kai ehkä jotkut, joiden lukeminen on sitä harlekiinisarjatasoa.
Minä luen kirjoja juonen takia. Harlekiineja en ole lukenut ikinä. Mutta jos haluan tietoa jostain asiasta, niin haen sitä muualta, kuin romaanista, jonka juoni on julkistettu jo jokaisella sivulla. Moni kirja on jäänyt lukematta sen vuoksi, koska ne ovat jossain top 5 myyntitilastoissa ja ne on käsitelty joka lehdessä ja blogissa jo etukäteen. Siksi en ehkä luekkaan näitä suosittuja kirjoja, joita tuodaan joulumyyntiin, vaan tuntemattomampia kirjailijoita.
En ole lukenut yhtään kirjaa siksi, että se nyt vain kuuluu kaikkien lukea, kun siitä nyt niin kohutaan.
Minä luen paljon kirjoja ja lehtiä, enkä kyllä muista että ikinä olisi kirjan juonta paljastettu. Aihe kylläkin, ja ehkä teemoja.
Jokainen tavallaan. Itse olen aina ihmetellyt vain ihmisiä, jotka ostavat hulluna näitä finlandia-kirjoja ja joka syksyisiä joulumarkkinoille ilmestyviä tervoja ja oksasia ja ostavat isänpäiväksi sen joka vuotisen toimintakirjan, jota mainostetaan. Muuta ei sitten luetakkaan, kun kuvitellaan olevansa sivistyneitä, kun siellä kirjahyllyssä on ne oksaset ja tervot ja mielensäpahoittajat.
Mutta hyvä kun ihmiset edes lukevat jotain. Nykyään ihmiset lukevat niin vähän kirjoja, että hyvä kun edes nämä. Mieluummin katsovat televisiosta noita viidakon seikkailijoita ja kokkisotia.
Millä perusteella sitten valitset ne kirjat, joita luet, jos et halua tietää mitään etukäteen kirjasta tai sen kirjoittajasta?
Heität noppaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sellainen, aika ylimielisen oloinen koppailija on koko olemukseltaan ja kaikessa esiintymisessään. (vertaapa hänen tyyliään vaikka Sirpa Kähköseen, niin huomaat kyllä varsin pian mitä tarkoitan) .
Entä sitten? Oksanen ei ole viihdyttäjä tai varsinainen julkkis, hän yleensä esiintyy mediassa aika minimimäärän ja vain työhönsä liittyen ja kiertää kaukaa kaikenlaiset julkkisvisat ja tosi-tv:t, koska hän on kirjailija, ei mikään show-taiteilija. Voi jopa tuntea olonsa epämukavaksi huomion keskipisteenä. Tällä ei ole mitään tekemistä hänen työnsä eli kirjojensa laadun kanssa.
Voishan tuon punaviinipäissään lukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella sitten valitset ne kirjat, joita luet, jos et halua tietää mitään etukäteen kirjasta tai sen kirjoittajasta?
Heität noppaa?
Olen koko ikäni lukenut paljon ja yleensä joku kirja, jos se on hyvä, johtaa saman kirjoittajan toisiinkin kirjoihin. Tästä innostuneena etsin esim. häntä suositelleiden kirjailijoiden kirjoja. Piiri laajenee koko ajan ja kohta onkin mielenkiintoisia kirjailijoita tiedossa paljon. Lisäksi minulla on paljon tuttuja, jotka myös lukevat paljon. Heiltä saa suosituksia. Jos tuntuu hyvältä, jatkan. Jos ei tunnu hyvältä, jätän kesken.
Yleensä en lue näitä kirjoja, joita mainostetaan äitienpäiviin ja jouluihin. Joskus nuorena sellaisia saatoin ostaa, mutta totesin, että eivät oikein innostaneet. Siksi mieluummin pengon kirjastosta ja ennen vanhaan divareista kirjoja joskus satumalla tai sitten jonkin lukuystäväni suosituksen perusteella.
Aihe on toki kiinnostava, en vain halua lukea aiheesta Sofi Oksasen kirjoittamana.