Miksi suomalaisilla naisilla on niin lyhyet jalat?
Suomalaiset naiset eivät toki lyhyitä ole, vaan aivan mahdollista, että ovat yksiä maailman pisimmistä naisista, kuten muutamat tilastot ovat osoittaneet. Mutta, olen silti huomannut, että suomalaisilla naisilla on kovin vallitsevana piirteenä lyhyet jalat. Esim. keskipituisella n. 166-169 senttisellä suomalaisnaisella olen huomannut kovin usein olevan samanpituiset jalat kuin esim. monilla 160-senttisellä ulkomaalaisella naisella. Sama juttu myös pitkien naisten osalta. Olen huomannut että esim. 180-senttisillä suomalaisnaisilla on useimmiten huomattavasti lyhyemmät jalat kuin samanpituisilla ulkomaalaisilla naisilla, usein jopa lyhyemmät kuin vaikkapa 175-senttisellä ulkomaalaisella naisella.
Miksi täällä meillä Suomessa on naisilla pituuteen nähden lyhyet jalat niin vallitsevana piirteenä ja pitkäjalkaiset/pitkäsääriset kaunottaret ovat harvassa?
Kommentit (147)
Provo peräkammarista kirjoitti:
Taas tällainen lapsellinen provo. Jotta suomalaisnaisilla voisi olla lyhyet jalat, täytyy myös suomalaisilla miehillä olla lyhyet. Ei kait ne jalat nyt vaan naisilta tytöille periydy😅. Toisekseen esim Aasia väestöineen on paljon persjalkaisempaa kuin suomalaiset, samoin monet Euroopan maat, Amerikka jne. Suosittelen ap:tä matkailemaan enemmän, niin näkee kaikkialla monenpituisia raajoja. Ja kyllä ne lyhyetkin raajat muuten kantaa. Omasta mielestäni ylipitkät hirvijalat on kamalat (mulla on sellaiset), mutta hyvin näilläkin pärjää. Onneksi oon vaan 173 cm.
Suomi on tyyliin ainoa maa, jolla on lyhyt jalkaisuudelle nimi, persjalkaisuus. Kyllä se jo kertoo, että suomalaisilla on monilla lyhyet jalat.
Koska ne on lyhytjalkaisten suomalaisten miesten siittämiä.
Vierailija kirjoitti:
No eikös se lyhyys ollut haluttua? Itse ainakin saanut kuulla koko elämän kuinka hiiiiirveän pitkä olen.
Niin ja oon 178cm.
Ei lyhyys, vaan keskipituus eli jotain 165-170cm ja pitkät jalat vartaloon suhteutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Miksi suomalaisilla miehillä on lyhyet jalat?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omilla tyylilläni on pitkät jalat, koska kyllähän pitkäraajaisuus vaan on kauniimpaa... vanhempi tytöiståni on nyt 135-senttinen ja käyttää housuissa kokoa 146-152...
Onko kaunista, jos jalat alkaa suoraan niskasta?
Koska isillänsä on lyhyet jalat. Suomalaisethan ovat tunnetusti sisäsiittoisia. Lål
En osaa sanoa, itse joudun ostamaan aina housut ekstrapitkillä lahkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Provo peräkammarista kirjoitti:
Taas tällainen lapsellinen provo. Jotta suomalaisnaisilla voisi olla lyhyet jalat, täytyy myös suomalaisilla miehillä olla lyhyet. Ei kait ne jalat nyt vaan naisilta tytöille periydy😅. Toisekseen esim Aasia väestöineen on paljon persjalkaisempaa kuin suomalaiset, samoin monet Euroopan maat, Amerikka jne. Suosittelen ap:tä matkailemaan enemmän, niin näkee kaikkialla monenpituisia raajoja. Ja kyllä ne lyhyetkin raajat muuten kantaa. Omasta mielestäni ylipitkät hirvijalat on kamalat (mulla on sellaiset), mutta hyvin näilläkin pärjää. Onneksi oon vaan 173 cm.
Suomi on tyyliin ainoa maa, jolla on lyhyt jalkaisuudelle nimi, persjalkaisuus. Kyllä se jo kertoo, että suomalaisilla on monilla lyhyet jalat.
Ja tunnet kaikki kielet, että voit sanoa näin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisilla miehillä on niin iso maha?
Naisissa sen sijaan ei juuri ylipainoisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Miksi suomalaisilla miehillä on lyhyet jalat?
Persjalkaiset naiset ovat synnyttäneet ne.
Ei ole lyhyet verrattuna esim japanilaisiin.
Olen pieni ja siro nainen mutta tosiaanki jalat on lyhyet ja reidet on kuin DDR moukarinheiton mestareilla. Näillä mennään mitä on annettu.
Taputeltu päähän.
Corgit ja mäyräkoirat taas on lyhytjalkasia koska niitä kävellytetään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta suomimiehet ovat puolestaan pitkiä, pitkäjalkaisia, hoikkia ja kauniita... Eikun hetkonen
Miksi nostit vanhan ketjun???????
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet samanlaisia persjalkoja, miksi eivät näytä etelän komistuksilta?
Jos suomipapat on persjalkoja, etelän miehet (latinot) ovat superperspersjalkoja.
Noista irakilaisista joita tänne tuli, olen huomannut, että monet miehistä on tosi lyhkäsiä ja varsinkin lyhytjalkaisia.
Japanilaisilla naisilla, jotka on muutenkin lyhyitä, on kuitenkin vielä siihen vartaloonkin suhteutettuna lyhyet jalat. Eli on niitä persjalkoja muuallakin kuin Suomessa.
Jostain syystä suomalaisilla romanimiehillä on myös omituisen lyhyet jalat. Naisistahan ei tiedä kun hame peittää kaiken ja pitävät korkokenkiä. Yleensä naiset on heillä pitempiä kuin miehet.
Ja juu, lyhytjalkaisia on suomalaiset miehetkin, ihan samassa suhteessa kuin naiset.
Minkäs geeniperimälleen voi.
En tajua mikä vika persjaloissa, vaikka on minuakin niistä kiusattu. Sekä naiset että miehet, tyyliin "onneksi en ole persjalkainen, eivätkä tyttärenikään". Oma äiti ja mummokin solvasivat. Jalkojen pituusko se on naisen mitta? Olen oikein tyytyväinen jalkoihini, vahvat lihaksikkaat jalat, kuormitusta kestävät. En tiedä vaikuttaako jalkojen lyhyys, mutta en ole koskaan kärsinyt polvi- tai muista vaivoista, liikun paljon ja nostelen painavia esineitä. Lihasta tulee tosiaan helposti ja paljon, ainakin se tukee luisia rakenteita. Noista lihaksistakin eräs mies kettuili, että kauheaa miten naisella voi olla lihaksikkaat jalat. :D On tosiaan kauheaa. Pidän arvostelijoita idiootteina, nykyään en myöskään arkaile kertoa sitä ääneen. Aviopuolisoni ei koskaan ole pahaa sanaa jaloistani sanonut, kehunut kauniiksi.
Niinpä. Minusta näyttää, että kaikilla on tarpeeksi pitkät jalat, ihan yltävät maahan saakka.