Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisilla naisilla on niin lyhyet jalat?

Vierailija
19.09.2019 |

Suomalaiset naiset eivät toki lyhyitä ole, vaan aivan mahdollista, että ovat yksiä maailman pisimmistä naisista, kuten muutamat tilastot ovat osoittaneet. Mutta, olen silti huomannut, että suomalaisilla naisilla on kovin vallitsevana piirteenä lyhyet jalat. Esim. keskipituisella n. 166-169 senttisellä suomalaisnaisella olen huomannut kovin usein olevan samanpituiset jalat kuin esim. monilla 160-senttisellä ulkomaalaisella naisella. Sama juttu myös pitkien naisten osalta. Olen huomannut että esim. 180-senttisillä suomalaisnaisilla on useimmiten huomattavasti lyhyemmät jalat kuin samanpituisilla ulkomaalaisilla naisilla, usein jopa lyhyemmät kuin vaikkapa 175-senttisellä ulkomaalaisella naisella.

Miksi täällä meillä Suomessa on naisilla pituuteen nähden lyhyet jalat niin vallitsevana piirteenä ja pitkäjalkaiset/pitkäsääriset kaunottaret ovat harvassa?

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään. Vaikka pitkäjalkaisia on paljon ja myös tarjolla, niin naisihanne on tämä. Ollut aina.

Vierailija
142/147 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäsuomalaisilla on. Länsisuomalaisilla ei.

Vai niin. No kumma kun siinä itärajan takana on iso maa pitkäsäärisiä kaunottaria pullollaan.

Olen Itä-Suomesta ja erittäin pitkäsäärinen. Joudun käyttämään capreja, joita naisten housuiksi kutsutaan. DNA testin mukaan olen äidin puolelta suomalainen ja isän puolelta Suomen- saksalainen. Joku testissä meni vikaan, koska isäni suku tuli Saksasta 1700-luvulla Suomeen ja lisääntyi Itä-Suomalaisten kanssa. Varmaan saksalaiset kaukaiset sukulaiset ovat tutkituttaneet geeninsä innokkaasti, koska heitä löytyy nyt paljon. Itä-Suomeenhan ohjattiin karjalaiset ja suuri muuttovirta venäläisiä pitkäsäärisiä kaunottaria, sotien jälkeen. Ainoastaan saksalaisissa naisten housuissa on riittävän pitkät lahkeet. Kaikki ranskalaisetkin naisten housut ovat capreja. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että pitkäjalkaisuuden geenini tulevat Saksasta ja nykyisen Venäjän puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisilla miehillä on lyhyet jalat varrattuna vaikka skandinaaveihin? Toisaalta suomalaisilla miehillä on pitkät jalat verrattuna vaikka inueetteihin.

Voi, niin monta asiaa on täällä maailmassa, jotka hämmästyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa.

Vierailija
144/147 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsisuomalaisissa on skandinaavista perimää. Itäsuomalaisissa enemmän sisäsiittoisuutta ja maatuska.

Kyllä ne länsisuomalaiset ovat sisäsiittoisia keskenään olleet jo pitkään. Vähiten sisäsiittoisuutta on Helsingissä.

Helsingissä suuri pitoisuus sisäsiittoista ainesta lähi-idästä ja afrikasta joten pieleen meni. Serkusavioliitoilla ko. alueilla pitkä perinne.

Vierailija
145/147 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta suomipoika pysyy vauhdissa mukana

Vierailija
146/147 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit kannattaa sekoittaa eikä etsiä puolisoa naapurikylästä.

Vierailija
147/147 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullervomaisesta ruumiinrakenteesta on ollut hyötyä kylmässä ja karussa ympäristössä. Ei ole ollut tarvetta gasellimaisen pitkille jaloille. Ja muuten, eikös suomalaismiehillä muuten ole myös  lyhyet jalat?