Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisilla naisilla on niin lyhyet jalat?

Vierailija
19.09.2019 |

Suomalaiset naiset eivät toki lyhyitä ole, vaan aivan mahdollista, että ovat yksiä maailman pisimmistä naisista, kuten muutamat tilastot ovat osoittaneet. Mutta, olen silti huomannut, että suomalaisilla naisilla on kovin vallitsevana piirteenä lyhyet jalat. Esim. keskipituisella n. 166-169 senttisellä suomalaisnaisella olen huomannut kovin usein olevan samanpituiset jalat kuin esim. monilla 160-senttisellä ulkomaalaisella naisella. Sama juttu myös pitkien naisten osalta. Olen huomannut että esim. 180-senttisillä suomalaisnaisilla on useimmiten huomattavasti lyhyemmät jalat kuin samanpituisilla ulkomaalaisilla naisilla, usein jopa lyhyemmät kuin vaikkapa 175-senttisellä ulkomaalaisella naisella.

Miksi täällä meillä Suomessa on naisilla pituuteen nähden lyhyet jalat niin vallitsevana piirteenä ja pitkäjalkaiset/pitkäsääriset kaunottaret ovat harvassa?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy vaikka ”kauniiden ihmisten” Miamissa. Useimmilla tynkäjalat joilla edetään vaivalloisesti reidet toisiaan vasten hinkaten leveän takamuksen toimiessa vauhtipyöränä.

Latinot ovat lapsena kauniita mutta roskaruoka tekee tehtävänsä. Todella monella myös iho-ongelmia. Katukuvassa ei niitä pitkäsäärisiä kaunottaria näy, ehkä jossain jetsetklubeilla jos sinne taviksilla on edes asiaa.

Monilla on aivan väärä mielikuva Miamista. Siellähän on todellisuudessa mm. espanjan kieli enemmistönä, joten väestökin lienee silloin latinoenemmistöistä.

Vierailija
62/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole niin lyhyitä jalkoja nähnyt, ettei ne olisi maahan asti ylttäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäsuomalaisilla on. Länsisuomalaisilla ei.

Vai niin. No kumma kun siinä itärajan takana on iso maa pitkäsäärisiä kaunottaria pullollaan.

Ehkä Pietarissa. Menepä itä-, etelä- tai pohjois-Venäjälle.

Vierailija
64/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomailaiset miehetkö sitten ovat kovinkin pitkäjalkaisia?

Vierailija
65/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomailaiset miehetkö sitten ovat kovinkin pitkäjalkaisia?

Russan tekemä aloitus.

Vierailija
66/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen naisen jalat ovat juuri hyvät. Pitkäjalkaisen naisen jalat saattavat pannessa ikävästi osua tai hakata selkään ja  Lyhyistä jaloista on myös kätevämpi pitää kiinni ja ne on helpompi hallita. Kannattaisi ehkä keskittyä enemmän siihen ikävään tosiasiaan, että suomalainen nainen on toisinaan ikävän löysä ja melko lahna.

Vierailija
67/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisväestön persjalkaisuuden suhteen jakolinja noudattelee vuoden 1323 Pähkinäsaaren rauhan rajaa, joka jakoi Suomen alueen Ruotsin ja Novgorodin kesken. Sama raja siis kuin mm. väestön ikärakenteessa, sosioekonomisessa rakenteessa, työllisyydessä, vauraudessa, sosiaalisessa ympäristössä, elintapoihin liittyvissä kulttuureissa ja geeniperimässä.

Vierailija
68/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisilla miehillä on niin iso maha?

Vierailija
69/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liika on liikaa kumpaankin suuntaan.

Itsehän oon persjalkaisen tyyppiesimerkki eikä se siitä itkemällä muuksi muutu. Korkkarit jalkaan niin mittasuhteet tasoittuu.

Se, minkä olen pannut merkille on, että vaikka pitkät koivet on ihannoidut ja ideaalia olisi että jalat olisi vähän selkää pidemmät niin jos kintut on kovin pitkät, niin yhtä hullun näköistä se on kuin lyhyet jalat ja pitkä selkä. Pelottavan näköistä jopa. Parin viikon aikana olen kävellyt kolmisen kertaa erittäin pitkäraajaisen naisen takana ja miettinyt että pelittavan näköinen, liika on näemmä liikaa tässäkin asiassa.

Joka tapauksessa. Ulkonäölleen ei kukaan mitään voi eikä raajojen pituudelle. Annetaan kaikkien olla sen näköisiä kuin ollaan ja jos joku osa ei viehätä toisessa ihmisessä niin se on voi voi, makunsa kullakin.

Vierailija
70/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne geenit. Onhan suomalaiset muutenkin aika rumia kun vertaa esim. ruotsalaisiin tai norjalaisiin.

Vierailija
71/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
72/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on omanlaisensa vartalomuoto ja selviä rotuominaisuuksia, jotka erottavat meidät esim venäläisistä tai ruotsalaisista tai virolaisista tai amerikkalaisista hybrideistä. Näihin kuuluu hyvin yleisesti "eskimosilmät (roikkuva luomi), pyöreä naama, tummansiniset/muuten värilliset silmät, tietyn värinen harmaanvaalea tukka, leveä lantio, kapea vyötärö ja lyhyet, vahvat jalat. Suomalaiset on peikkoja. Kannattaa tajuta ja arvostaa omia erityispiirteitään.

Minulla on vain normaali vyötärönympärys noista piirteistä. Mutta mitä tarkoittaa värilliset silmät? Eihän ole värittömiä olemassakaan.

Vierailija
73/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy paremmin ns. Jalat maassa.

Vierailija
74/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo poistaa tamponi.

Eikun astuu narun päälle vaan.

Vierailija
75/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä liika on liikaa kumpaankin suuntaan.

Itsehän oon persjalkaisen tyyppiesimerkki eikä se siitä itkemällä muuksi muutu. Korkkarit jalkaan niin mittasuhteet tasoittuu.

Se, minkä olen pannut merkille on, että vaikka pitkät koivet on ihannoidut ja ideaalia olisi että jalat olisi vähän selkää pidemmät niin jos kintut on kovin pitkät, niin yhtä hullun näköistä se on kuin lyhyet jalat ja pitkä selkä. Pelottavan näköistä jopa. Parin viikon aikana olen kävellyt kolmisen kertaa erittäin pitkäraajaisen naisen takana ja miettinyt että pelittavan näköinen, liika on näemmä liikaa tässäkin asiassa.

Joka tapauksessa. Ulkonäölleen ei kukaan mitään voi eikä raajojen pituudelle. Annetaan kaikkien olla sen näköisiä kuin ollaan ja jos joku osa ei viehätä toisessa ihmisessä niin se on voi voi, makunsa kullakin.

Mitä sitä pitkillä jaloilla?

Sivuun ne lentää kuitenkin...

Vierailija
76/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miksi miksi.

Onko ap juuttunut 3-4 -vuotiaiden kyselyvaiheeseen, kun tuolla tavalla miksittää.

- Onneksi ei tarvitse kuunnella ja vastailla livenä. Lapsilla se kuitenkin on perusteltua.

Aikaihminen osaa googlata ja taapertaa kirjastoon niillä lyhyillä jaloillaan, jos oikeasti haluaa tietää asiasta kaiken - tai edes jotain.

Vierailija
77/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit on niin itä suomalaiset itselläkin. Just lyhyet ja paksut jalat, naama kun petolinnun perse, ohut tukka ja vittumainen luonne. Joittenkin kahjojen metsäsuomalaisten jälkeläisiä.

Vierailija
78/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyet jalat, mutta siskollani on varmaan 10 cm pidemmät vaikka ollaan samanpituisia. Ei voi yleistää.

Vierailija
79/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitkäsääriset kaunottaret ovat harvassa?"

Voi näitä aivopieruja.

Taitaa olla ihan yleismaailmallinen ilmiö, sukupuolesta riippumatta.

Ja yhtähyvin voidaan kysyä, miksi suomalaiset miehet ovat niin lyhyitä ja suurimmalla osalla taitaa olla vatsan ympärysmitta suurempi kuin pituus.

Vierailija
80/147 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on ihan riittävän pituiset!!

Niin onkin, maahan saakka ylettyvät kaikilla.