Miksi suomalaisilla naisilla on niin lyhyet jalat?
Suomalaiset naiset eivät toki lyhyitä ole, vaan aivan mahdollista, että ovat yksiä maailman pisimmistä naisista, kuten muutamat tilastot ovat osoittaneet. Mutta, olen silti huomannut, että suomalaisilla naisilla on kovin vallitsevana piirteenä lyhyet jalat. Esim. keskipituisella n. 166-169 senttisellä suomalaisnaisella olen huomannut kovin usein olevan samanpituiset jalat kuin esim. monilla 160-senttisellä ulkomaalaisella naisella. Sama juttu myös pitkien naisten osalta. Olen huomannut että esim. 180-senttisillä suomalaisnaisilla on useimmiten huomattavasti lyhyemmät jalat kuin samanpituisilla ulkomaalaisilla naisilla, usein jopa lyhyemmät kuin vaikkapa 175-senttisellä ulkomaalaisella naisella.
Miksi täällä meillä Suomessa on naisilla pituuteen nähden lyhyet jalat niin vallitsevana piirteenä ja pitkäjalkaiset/pitkäsääriset kaunottaret ovat harvassa?
Kommentit (147)
Taas tällainen lapsellinen provo. Jotta suomalaisnaisilla voisi olla lyhyet jalat, täytyy myös suomalaisilla miehillä olla lyhyet. Ei kait ne jalat nyt vaan naisilta tytöille periydy😅. Toisekseen esim Aasia väestöineen on paljon persjalkaisempaa kuin suomalaiset, samoin monet Euroopan maat, Amerikka jne. Suosittelen ap:tä matkailemaan enemmän, niin näkee kaikkialla monenpituisia raajoja. Ja kyllä ne lyhyetkin raajat muuten kantaa. Omasta mielestäni ylipitkät hirvijalat on kamalat (mulla on sellaiset), mutta hyvin näilläkin pärjää. Onneksi oon vaan 173 cm.
Taas tällainen lapsellinen provo. Jotta suomalaisnaisilla voisi olla lyhyet jalat, täytyy myös suomalaisilla miehillä olla lyhyet. Ei kait ne jalat nyt vaan naisilta tytöille periydy😅. Toisekseen esim Aasia väestöineen on paljon persjalkaisempaa kuin suomalaiset, samoin monet Euroopan maat, Amerikka jne. Suosittelen ap:tä matkailemaan enemmän, niin näkee kaikkialla monenpituisia raajoja. Ja kyllä ne lyhyetkin raajat muuten kantaa. Omasta mielestäni ylipitkät hirvijalat on kamalat (mulla on sellaiset), mutta hyvin näilläkin pärjää. Onneksi oon vaan 173 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itäsuomalaisilla on. Länsisuomalaisilla ei.
Eikä ole. Minä olen 100 % itäsuomalainen ja jalkani ovat huikean pitkät ja kapeat. Ihan huimaa täällä ylhäällä.
Sama täällä. Idästä ja jalat n. 35'.
Täällä myös, idästä, 170cm ja lahkeenpituus mallista riippuen 34 tai 36 tuumaa.
Mun pitää varmaan tilata se geenitesti kun olen pitkäjalkainen suomalainen nainen vai olenko?
Minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä pitkien raajojen ihannointia. Minusta se on just niin ihanan naisellista olla lyhyt raajainen leveällä lantiolla ja kapealla vyötäröllä, pitkähkö selkä oikein korostaa tiimalasivartaloa.
Mutta tärkeintähän toki jaloissahan on, että ne toimivat.
Käy vaikka ”kauniiden ihmisten” Miamissa. Useimmilla tynkäjalat joilla edetään vaivalloisesti reidet toisiaan vasten hinkaten leveän takamuksen toimiessa vauhtipyöränä.
Latinot ovat lapsena kauniita mutta roskaruoka tekee tehtävänsä. Todella monella myös iho-ongelmia. Katukuvassa ei niitä pitkäsäärisiä kaunottaria näy, ehkä jossain jetsetklubeilla jos sinne taviksilla on edes asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä pitkien raajojen ihannointia. Minusta se on just niin ihanan naisellista olla lyhyt raajainen leveällä lantiolla ja kapealla vyötäröllä, pitkähkö selkä oikein korostaa tiimalasivartaloa.
Mutta tärkeintähän toki jaloissahan on, että ne toimivat.
Onhan se toimivuus tärkeintä. Täytyy kuitenkin sanoa, että pitkät hoikat jalat istuvissa farkuissa näyttävät paremmilta kuin lyhyet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itäsuomalaisilla on. Länsisuomalaisilla ei.
Vai niin. No kumma kun siinä itärajan takana on iso maa pitkäsäärisiä kaunottaria pullollaan.
Geneettisesti venäläiset ja länsisuomalaiset ovatkin lähempänä toisiaan kuin itäsuomalaiset, joten ei sinänsä ihme.
Itä-ja länsisuomalaiset ovatkin geneettisesti aivan eri kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen säät sen tekee. Näin 157 senttisenä persjalkasena saa lumet kolattua persauksella puuliiteriin mennessään. Kamalan kätevää. T: Mummo
Tukehun iltateeheni. 😂 T. 158 cm
Vierailija kirjoitti:
Suomen säät sen tekee. Näin 157 senttisenä persjalkasena saa lumet kolattua persauksella puuliiteriin mennessään. Kamalan kätevää. T: Mummo
Ihana!
No eikös se lyhyys ollut haluttua? Itse ainakin saanut kuulla koko elämän kuinka hiiiiirveän pitkä olen.
Niin ja oon 178cm.
Tämä on niitä tuttuja vakioaloituksia. Yleensä ne alkavat lauseella ” Miksi suomalaiset (usein iso alkukirjain) naiset”
-ovat lihavia
- ovat lautoja
- ovat pihtareita
- ovat lyhyitä
-ovat pitkiä
-ovat tyylittömiä
-ovat lyhyttukkaisia
-ovat laittamattomia
-ovat ilkeitä
-ovat löysäpill#isia
- ovat lahnoja
Jaa suomalaisilla naisilla? Miehillähän on yleensä lyhyemmät jalat kuin naisilla, joten jos suomalaisilla naisilla on lyhyet jalat, niin miehillä ei varmasti ole kunnollisia jalkoja ollenkaan. Luin joskus tästä naisten ja miesten jalkojen pituuden suhteesta, ja testasin kotonakin: mun mies on 187 cm pitkä, mä olen n. 169 cm. Meillä on lähes yhtä pitkät jalat.
Ja mitä tulee venäläisten naisten väitettyyn kauneuteen: kyllä, Venäjällä on paljon kauniita naisia, mutta ei heistä kyllä mitenkään suurin osa ole kauniita. Opetan suomen kursseja ulkomaalaisille, ja valtaosa oppilaistani on venäläisiä. Tällä hetkellä ei ole yhtään sellaista kunnon kaunotarta, lyhyitä ja pyöreitä on useampi. On minulle jäänyt mieleen pari venäläistä kaunotarta aikaisemmilta kursseilta, mutta kyllä suurin osa heistä on ihan tavallisen näköisiä, ja löytyy niin pitkää kuin lyhyttäkin, sekä hoikkaa ja pulleaa (ja kaikkea siitä välistä).
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omilla tyylilläni on pitkät jalat, koska kyllähän pitkäraajaisuus vaan on kauniimpaa... vanhempi tytöiståni on nyt 135-senttinen ja käyttää housuissa kokoa 146-152...
Tyttäresi on ylipainoinen, josta syystä pituutta suurempi koko. Näinhän se menee . Esim. lyhyt , lihava nainen joutuu valitsemaan xl-koon, vaikka on lyhyt, ja normaalipainoisena koko olisi xs !!
Kyllä suomalaiset miehetkin ovat kovin persjalkaisia (ja lihavia – ihmiset ovat hirveän lihavia nykyään!), mutta eivätpä ne suhteettoman pitkätkään jalat hyvältä näytä. Sopusuhtaisuus on kaiken A ja O tässäkin asiassa.
Hassua tosiaan, että ne "kauniit, sirot ja naiselliset" aasialaiset ovat usein todella lyhyitä ja persjalkaisia. Näin jokunen viikko sitten bussipysäkillä nuoren aasialaisen nuoren naisen jonka jalat olivat huomiota herättävän lyhyet. En voi sille mitään että näky oli jo lähestulkoon koominen. Selkä oli varmaan pidempi kuin jalat!
Luonnonvalinta muokannut kun on monta sukupolvea kuokkinut suonsilmästä hallaista peltoa ja asunut maakuopassa.
Joo, en tiedä mistä johtuu, ehkä olen lyhytjalkaisen lisäksi myös älyllisesti vajaa? Olen 170 cm pitkä ja jalat on tosiaan lyhyet, koska 30-tuuman pituiset housut ovat minulle sopivat.
Provo peräkammarista kirjoitti:
Joo, nää on just näitä suomalaisten naisten haukkumiseen perustuvia, joiden laatijan ainoat referenssit muun maalaisiin ihmisiin on joidenkin mallien kuvat lehdissä. Yllätys, että sattuvat olemaan kaikki pitkäjalkaisia.
Itäsuomalaiset eivät ole venäläisiä, vaan puhtaita suomalaisia. Länsisuomalaisiin taas on sekoittunut germaaniperimää mm. Ruotsista.