Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen kanssa riiteleminen

Vierailija
18.09.2019 |

Hei.Haluaisi vinkkejä miten pärjäisin paremmin konflikti /riita tilanteessa naiselle paremmin.?Haluaisin oppia riitelemään rakentavasti!Eli siis kun tulee riitaa, en oikein löydä oikeita sanoja yms .Menen helposti lukkoon.Kun taas nainen on hyvinkin sana valmis tapaus, joten hän helposti niskanpäällä ja jouduin alistumaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, kun meilla ei riidella. 

Mina saatan kiukutella joskus jostain ihan taysin turhasta, mies yleensa vaan nauraa, tulee halimaan ja antaa suukon tai tekee suullaan semmoisen "pieruaanen" mun kaulalle (kuten jotkut tekee vauvan vatsalle :D). Tama saa mut aina nauramaan ja turhat kitinat unohtuu saman tien.

"Oikeista" asioista meilla ei riidella ollenkaan, ollaan kai molemmat niin samanlaisia etta ollaan joko samaa mielta asioista tai annetaan toisen paattaa. 

Vierailija
22/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusta asti on pidettävä siima niin kireällä, että nainen tajuaa paikkansa, eikä alua kapinoimaan vastaan. Mikäli tilanne on päässyt niin pahaksi, että nainen alkaa pullikoimaan ja tappelemaan vastaan - ei ole muita vaihtoehtoja kuin kärsiä seuraukset itse nahoissaan tai hankkia uusi, mutta nämä molemmat vaihtoehdot ovat jo sinällänsä häviöitä molemmat.

M 38

Siri taitaa olla ainoa naiseksi laskettava jonka tunnet.

Mikäs siinä. On hyvä tietää, minkälaisiin suhteisiin itsellä on edellytykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kanssa riidellessä ei voi kuin hävitä, vaikka olisit kuinka oikeassakin joudut silti hyvittämään kun ne pahoittavat mielensä

Tässä on oikea vastaus. Naisen kanssa riidan voi vain hävitä. Ainoa oikeastaan mitä voit tehdä on koittaa minimoida vahingot. Vielä yksi neuvo. Häviä riita vaikka tahallasi, muuten häviät enemmän.

Vierailija
24/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi selvittää itsellesi, miksi lukkiudut riitelytilanteissa. Ja sen jälkeen menet vaan tilanteisiin, joissa lukkiudut ja yrotät välttää lukkiutumisen.

On yleistä, että sanavalmis iskee siihen, minkä on huomannut olevan toiselle arka paikka. Kun tän aran asian käsittelee, hyväksyy ja myöntää itselle ja muille, niin toinen menettää aseensa. Sitten kun itse keskustelee asiasta kiihtymättä ja epäasiallisuuksiin sortumatta, niin rakentavaa keskustelua voi syntyä, ainakin omalta puoleltasi. Eri asia sitten suostuuko ja kykeneekö toinen osapuoli siihen "uusilla säännöillä".

Joillekin, usein naisille, se riita tuntuu olevan se tärkein asia. Heidän kanssaan pärjää vain heidän omilla säännöillään, eli iskemällä heidän omiin heikkoihin kohtiinsa. Kyllä ne siitä lauhtuu ja riita on pois pyyhitty sovintoseksillä. Tänkin taktiikan voi oppia. Pitää vain hyväksyä itseltään likaiset asiat.

Muutaman tyypin, sekä naisesten että miesten, kunnioituksen olen saanut toimimalla heidän ehdoillaan (vaikkei se minun tyylini yleensä ole). Rakentava keskustelu sujuu kun ei päätä heitä niskan päälle. He saattavat iskeä vaikka miten ilkeillä tavoilla, mutta kun ei häkelly ja iskee takasin, niin palaavat asialinjalle. Jos ei siinä tilanteessa, niin seuraavassa kuitenkin

Sellaisen ihmisen kanssa ei kuulu olla, jos ilkeilee tms. haluaa väkisin aiheuttaa riitaa. Riiteleminen ei ole aikuisen toimintaa. Takaisin ei kuulu sanoa, jos joku sanoo ikävästi vaan poistua tilanteesta ja ehkä jopa koko ihmissuhteesta. Aikuiset pystyvät kommunikoimaan ilman riitelyä.

Näin periaatteessa. Mutta kun he muuten ovat mielenkiintoisia ihmisiä. Saa asioihin täysin erilaisia näkökulmia kuin jees miehiltä ja naisilta. Eli haluan olla näiden hankalien ihmisten kanssa, saan heiltä paljon. Ne naisetkin ovat suurimman osan aikaa mahtavia tyyppejä, riidellessä vaan mahdottomia :)

Mun tavalliset ystäväni eivät kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi viihdyn näiden hankalien tyyppien seurassa ja kerään heitä ympärilleni. Heidän seurassaan en pitkästy.

Tästä taidostani pärjätä ns. hankalien tyyppien kanssa on ollut paljon hyötyä työssäni.

Vierailija
25/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kanssa riidellessä ei voi kuin hävitä, vaikka olisit kuinka oikeassakin joudut silti hyvittämään kun ne pahoittavat mielensä

Tässä on oikea vastaus. Naisen kanssa riidan voi vain hävitä. Ainoa oikeastaan mitä voit tehdä on koittaa minimoida vahingot. Vielä yksi neuvo. Häviä riita vaikka tahallasi, muuten häviät enemmän.

Sanoisitko yhdellekään naiselle, että alistu miehellesi kun hän käyttäytyy henkisesti väkivaltaisesti naista kohtaan?

Naiset eivät edes ymmärrä omaa toksisuuttaan. 

Vierailija
26/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Pyydä aikalisä

2. Mieti oma kantasi asiaan

3. Aseta rajasi, eli mistä voit joustaa ja mistä et jousta

4. Huomaa syyllistämiset, älä usko niihin

5. Löydä riitelyssä asia mistä ollaan eri mieltä, poista siitä henkilökohtaisuudet

6. Papukaijan tavoin toista omaa asiaasi, kun toinen yrittää viedä riitelyä sivuraiteille.

7. Jos ette pääse sopuun, sano, että asiasta on turha keskustella enempää tällä kertaa.

tämän kirjoittaja ei voi oikeasti olla tosissaan.

aikalisä naisen kanssa? naiselle voi sanoa että nyt ei puhuta?

cosmosta vai demistäkö nämä ohjeesi kopioit? 

Olen 50 v enkä lue niistä kumpaakaan. Tuon listan kirjoitin sen perusteella, että olen ollut 20 v naimisissa miehen kanssa, joka raivoaa, vie riitelyn henkilökohtaisuuksiin ja syyllistää itsekkyydestä, jos hänen kanssaan ei ole samaa mieltä. Tuo malli oli ainoa, joka toimi hänen kanssaan.

Miksi naiselle ei voi sanoa, että nyt ei puhuta? Olen minäkin nainen ja minulle voi sanoa niin.

Et taida kovin montaa naista tuntea, ja miehen kanssa riitelysi korreloi naisen kanssa riitelyyn?

Mieti nyt itsekin. 

Minun eksäni käyttäytyi kuin nainen.

Vierailija
27/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi selvittää itsellesi, miksi lukkiudut riitelytilanteissa. Ja sen jälkeen menet vaan tilanteisiin, joissa lukkiudut ja yrotät välttää lukkiutumisen.

On yleistä, että sanavalmis iskee siihen, minkä on huomannut olevan toiselle arka paikka. Kun tän aran asian käsittelee, hyväksyy ja myöntää itselle ja muille, niin toinen menettää aseensa. Sitten kun itse keskustelee asiasta kiihtymättä ja epäasiallisuuksiin sortumatta, niin rakentavaa keskustelua voi syntyä, ainakin omalta puoleltasi. Eri asia sitten suostuuko ja kykeneekö toinen osapuoli siihen "uusilla säännöillä".

Joillekin, usein naisille, se riita tuntuu olevan se tärkein asia. Heidän kanssaan pärjää vain heidän omilla säännöillään, eli iskemällä heidän omiin heikkoihin kohtiinsa. Kyllä ne siitä lauhtuu ja riita on pois pyyhitty sovintoseksillä. Tänkin taktiikan voi oppia. Pitää vain hyväksyä itseltään likaiset asiat.

Muutaman tyypin, sekä naisesten että miesten, kunnioituksen olen saanut toimimalla heidän ehdoillaan (vaikkei se minun tyylini yleensä ole). Rakentava keskustelu sujuu kun ei päätä heitä niskan päälle. He saattavat iskeä vaikka miten ilkeillä tavoilla, mutta kun ei häkelly ja iskee takasin, niin palaavat asialinjalle. Jos ei siinä tilanteessa, niin seuraavassa kuitenkin

Sellaisen ihmisen kanssa ei kuulu olla, jos ilkeilee tms. haluaa väkisin aiheuttaa riitaa. Riiteleminen ei ole aikuisen toimintaa. Takaisin ei kuulu sanoa, jos joku sanoo ikävästi vaan poistua tilanteesta ja ehkä jopa koko ihmissuhteesta. Aikuiset pystyvät kommunikoimaan ilman riitelyä.

Näin periaatteessa. Mutta kun he muuten ovat mielenkiintoisia ihmisiä. Saa asioihin täysin erilaisia näkökulmia kuin jees miehiltä ja naisilta. Eli haluan olla näiden hankalien ihmisten kanssa, saan heiltä paljon. Ne naisetkin ovat suurimman osan aikaa mahtavia tyyppejä, riidellessä vaan mahdottomia :)

Mun tavalliset ystäväni eivät kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi viihdyn näiden hankalien tyyppien seurassa ja kerään heitä ympärilleni. Heidän seurassaan en pitkästy.

Tästä taidostani pärjätä ns. hankalien tyyppien kanssa on ollut paljon hyötyä työssäni.

Eli olet jonkun sortin psykopaatti. Hienoa naiskuvaa levität

Vierailija
28/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet jonkun sortin psykopaatti. Hienoa naiskuvaa levität

Saatat hyvin olla oikeassa. Olen näin pähkäillyt itsekin. Mutta ei minulla tarvetta ole ketään alistaa eikä edes manipuloida, vaikka tiedän, että pystyn siihen helposti. Ehkäpä siksi olen immuuni toisten psykopaattien manipuloinnille.

Naiskuvastani: kerroin vain miten tulen toimeen tietyissä tilanteissa tiettyjen tyyppien kanssa. Arvostan kyllä itsenäisiä, älykkäitä naisia ja viihdyn heidän seurassaan.Useimpien kanssa kommunikointi sujuu aivan normaalisti. Elän hyvin tasa-arvoisessa suhteessa. Kumpikin on tässä vapaaehtoisesti juuri niin kauan kuin haluaa. Suhde on pitkä.

Vierailija
29/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidellessä kannattaa kiinnittää huomiota asiaan josta toinen osapuoli puhuu. Ihan oikeasti ne korvat hörölle. Jos nainen on niin vihainen että hän huutaa sinulle, se koskettaa sinua hyvin varmasti. Naiset huomaavat jos yrität hyssytellä ja väistellä riidan aihetta. Riita on alkanut paljon ennen konfliktitilannetta ja se on saanut eskaloitua rauhassa, tämä viestii vakavasta kommunikaation puutteesta suhteessa. Hyvä ja mutkaton kommunikaatio vähentää riitoja paljon, ja voitte jopa välttyä niiltä kokonaan, jos asiat ratkaistaan tuoreeltaan puhumalla.

Jos riita on jo päällä ja toinen huutaa kurkku suorana, anna hänen huutaa. Älä sano että rauhoitu, äläs nyt hyshys. Tämä viestii riitakumppanille että toista ei kiinnosta hänen loukkaantumisensa ja suuttumuksensa vähääkään. Jos haluat saada riidan päättymään ja välität toisesta, kommunikoit hänelle että hänen tunteensa merkitsevät sinulle paljon ja hänen tyytymättömyytensä tekee sinutkin onnettomaksi. Älä asetu eri puolelle ja katsele parisuhteesi rapistumista ulkopuolelta, se ei toimi. Ole läsnä tilanteessa. Jos annat toisen huutaa ja kuuntelet hänen huutonsa syyn, hän kokee saavansa ymmärrystä ja raivo laantuu. Sen jälkeen te voitte alkaa puhumaan itse ongelman syystä. Yleisin riidan aihe on se että hän ei koe voivansa luottaa sinuun, tunnut vieraalta hänelle. Jos hän todella on sinun rakas kumppanisi niin kommunikoi rakkaus tämä hänelle. Jos taas sinulla ei ole aikomustakaan sopia riitaa, kuunnella toisen murheita tai ilmaista välittämistäsi myös silloin kun hän keuhkoaa, voit saman tien kävellä ovesta ulos.

Itse tekisin näin :

Kumppani on suuttunut (oletetaan että kyseessä on nainen). Kyseessä on likaiset sukat olkkarin lattialla. Ripottelet niitä jatkuvasti ympäriinsä etkä korjaa jälkiäsi vaikka kumppanisi on useasti ilmaissut sinulle että käytöksesi häiritsee häntä. Olet viestinyt kumppanillesi että hänen tunteensa eivät sinua kiinnosta, toimit oman mielesi mukaan vaikka olet parisuhteessa. Onko tämä totta? Oletko viestinyt loogisesti ja totuudenmukaisesti? Jokaisessa tapauksessa todellisten tunteidensa esiin tuomisen paikka on nyt. Jos olet sitä mieltä että hänen ei tarvitse kulkea perässäsi korjaamassa jälkiäsi ja olet pahoillasi että teit toiminnallasi hänelle huonoa mieltä ja arvottomuuden tunteen, sano se. Samaten jos aiot parantaa tapasi tulevaisuudessa. Jos taas olet sitä mieltä että hänen suuttumisensa ei ole oikeutettua ja hänen kuuluukin korjata jälkesi, sano sekin. Jos aiot jatkaa samalla linjalla, etkä aio korjata jälkiäsi myöskään tulevaisuudessa, tämänkin tietäminen on kumppanille tärkeää. Älä väitä että aiot parantaa tapasi tulevaisuudessa, jos et aio niin tehdä.

Nyt olet kertonut kantasi, ei raivoamalla takaisin tai kylmän lakonisesti ja halveksivasti, vaan ihan normaalilla puheäänellä. Tässä kohtaa ei ole kyse sinun loukkaantumisestasi, hänen loukkaantumisensa käsitellään ensin. Kun olet tuonut kantasi esiin, hän tietää mitä itse ajattelet käyttäytymismallistasi. Sehän on tavallaan koko jutun pointtikin, se häntä kiinnostaa. Nyt hän reagoi sinun näkökantaasi. Jos olet itsekin sitä mieltä, että toimit väärin, koska välität hänestä ja silti tuotit hänelle huonon mielen piittaamattomuuttasi/kiireisyyttäsi/väsyneisyyttäsi, anteeksipyyntö ja rehellinen lupaus kiinnittää asiaan jatkossa enemmän huomiota riittää. Päälle runsaat suudelmat ja halaukset niin riita on luultavasti siinä.

..jatkuu..

Vierailija
30/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun hän on tyyntynyt ja varsinainen riita on sovittu, voidaan siirtyä seuraavaan asiaan, eli siihen, miltä sinusta tuntui kun hän yhtäkkiä alkoi raivoamaan sinulle. Jos et pidä huutamisesta, sano se. Älä mitätöi hänen tunteitaan sanomalla että et ymmärrä miksi hän suuttui noin pienestä asiasta. Jos hän suuttui siitä tarpeeksi huutaakseen sinulle, asia ei ollut hänelle pieni. Sinulle mahdollisesti oli, hänelle ei. Jos ajattelet niin, sano että haluat että asiat selvitettäisiin jatkossa puhumalla ja ennen kuin ne kärjistyvät riidaksi. Sano näin vain jos aiot jatkossa toimia näin.

Jos toit esille että et mielestäsi ole toiminut väärin, vaan joko sukkien paikka onkin lattialla/oletat että hän korjaa jälkesi, tai olet vähätellyt hänen suuttumustaan sanomalla jotain sensuuntaista kuin "eihän tuo nyt ole mikään iso asia", tulet samalla viestineeksi että kumppanisi tunteet ja toiveet eivät merkitse sinulle mitään eikä sinun tarvitse niistä huolehtia. Ajattelet todella näin tai et. Viestisi menee varmasti perille, ja kumppani tekee sen pohjalta omat johtopäätöksensä. Todennäköisesti hän miettii miksi oikein seurustelee kanssasi, jos hän ei merkitse sinulle mitään. Nämä ajatukset pysyvät kumppanin mielessä pitkään ja voimistuvat jokaisen riidan myötä, kunnes tuloksena on ero. Kyse on vain siitä, milloin hänen mittansa tulee täyteen.

Jos olet viestinyt käytökselläsi halveksuntaa häntä kohtaan, tarkoituksellisesti, hän ei oikeastaan koskaan lepy. Hän alkaa käyttäytymään suht koht normaalisti jonkun ajan kuluttua mutta hellyyteen ja luottamukseen perustuvat asiat, kuten seksi, vähenevät radikaalisti. Hän ei enää luota sinuun koska sinä halveksit häntä. Hän alkaa katselemaan ympärilleen ja miettimään, onko tämä tosiaan sitä mitä hän haluaa. Ennen vanhaan, kun avioliitto oli suhteellisen pysyvä instituutio eikä muita vaihtoehtoja ollut, nainen saattoi tuollaisessa tilanteessa vain sietää, voida pahoin ja jäädä suhteeseen.  Nykyisin, kun muitakin vaihtoehtoja on, ja riidat toistuvat, sinun ilmaistessa hänelle jokaisen yhteydessä että hänen tunteensa eivät merkitse sinulle mitään, on hankala löytää syytä miksi tuollaiseen suhteeseen pitäisi jäädä. Hänhän tekee sinulle palveluksen poistumalla ongelmineen ja tarpeineen elämästäsi. Tilanne on win-win.

..jatkuu..

Vierailija
31/31 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siis ilmaise kumppanillesi halveksuntaa, koskaan. Älä aloita tietä eroon, jos et halua erota. Jos olet käyttäytynyt tavalla, jossa olet ilmaissut halveksuntaa kumppania kohtaan, riidat tulevat toistumaan uudestaan ja uudestaan kunnes niiden perimmäinen syy on selvitetty. Jokainen riita on pahempi kuin edellinen, koska jokainen uusi riita vahvistaa hänelle jo aiemmin todettua halveksuntaa sinun taholtasi. Jos tilanne on jatkunut pitkään, sitä ei enää korjata yksinkertaisella anteeksipyynnöllä. Jos olet tullut ylimielisyydessäsi katumapäälle, sinun täytyy tiedostaa että nyt vaaditaan jo paljon järeämpiä toimia. Naisen luottamus sinua kohtaan on nolla. Onnelliseen suhteeseen vaadittava luottamusprosentti on lähellä sataa. Tuota välimatkaa ei hevillä kurota kiinni, jos se on ylipäätään ollenkaan mahdollista. Jos kumppani haluaa vielä paikata tilanteen, ja pyrkiä kanssasi uudelleen kohti luottamusta ,se vaatii sinulta pitkäjänteistä ja johdonmukaista työn tekemistä sen eteen, että hän uskoo sinun pitävän hänen tunteitaan merkityksellisinä itsellesi ja että sinuun tosiaan on syytä luottaa. Sinun täytyy kertoa hänelle, avoimesti ja syyllistämättä, miksi viestit että hänen tunteensa eivät merkitse sinulle alunperin. Miksi sinä käyttäydyit niinkuin käyttäydyit. Onko hän tehnyt sinua kohtaan jotain joka mielestäsi oikeuttaa oman käyttäytymisesi? Ja jos on, mikset ole tuonut tätä asiaa esiin? Mikä meni pieleen, miksi kommunikaationne ei toiminut alunperin niin, että asia olisi voitu puhua läpi ilman loukkaantumista? Tämä on pakko selvittää ennen kuin voitte jatkaa eteenpäin kohti parisuhteen toipumista ja luottamuksen palautumista.