Missä sitä viettäisi joulun?
Kun ei enää tule joulupukki eikä lapsen isovanhemmat ole elossa. 2 joulua vietetty kolmistaan kotona mutta ei niissä enää oikein ole joulun tunnelmaa. Ulkomaille tuskin lähdetään. Millainen olisi joulu lapissa?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen haaveillut joulunvietosta Utön saarella, mielestäni ainakin muutama vuosi sitten myivät joulupaketteja sinne.
Tuo voisi olla mielenkiintoinen kolemus.
Minkäikäinen lapsi on? Voisiko häneltä kysyä mikä kiinnostaisi?
Onko lapsella serkkuja? Voisitteko järjestää yhteisen joulun heidän kanssaan?
Menisin johonkin ihanaan alppikylään tai Lappiin.
laivalla on kuulemma mukavaa jouluna.
Mites jonkun ystäväperheen kutsuminen joulunviettoon? Meillä oli viime jouluna yksi ystävä, jonka lapset olivat isänsä kanssa ulkomailla. Nyt harkitsen, että kutsuisin koko perheen.
Minä haluaisin viettää Joulun mökillä lumen keskellä.
Vanhanaikainen maalaistalon Joulu olisi myös kiva kokemus. Vanha tupa, rekiajelu ja muut perinnejutut.
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen lapsi on? Voisiko häneltä kysyä mikä kiinnostaisi?
11v
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsella serkkuja? Voisitteko järjestää yhteisen joulun heidän kanssaan?
Serkut on jo aikuisia eikä ole läheisiä välejä heidän kanssaan eikä oikein mitään ystäväperhettäkään, kenen kanssa yhteisen joulun voisi järjestää
Hotellijoulu on vaivaton, erityisesti kylpylä.
Hotellissa saa herkutella, levätä ja ulkoilla se piristää ja antaa puhtia pitkään talveen.
Joissakin hotelleissa on jouluohjelmaakin ja Lappihan on aivan suurenmoinen paikka joulunviettoon, mutta
parhaat joulupaikat sieltä on jo varmaankin varattu.
Ihanaa, että kerrankin joku ajattelee asiaa ajoissa! Odottakaapa vaan, samaa kysellään täällä vielä jouluviikollakin. Koska olette hyvissä ajoin liikkeellä, on mahdollisuuksia vaikka kuinka, edellä jo mainitut:
oma mökki, vuokramökki, lomamatka (no tämän suhteen voi olla jo myöhäistä jos ei kaupunkiloma ole mukava jouluna), laivaristeily, maatilamatka jne.
Ehdottaisin, että pidätte perhepalaverin tältä pohjalta ja juttelette mitä kukin toivoisi.
Pirkanmaalla on muutamia kohteita, jos ei halua Lappiin asti mennä: Ilola Valkeakoskella, Vaihmalanhovi Lempäälässä.
Tahko ja Vuokatti myös kohteina ok, eikä niin pitkän matkan päässä.
Mitä harrastatte? Vierumäelläkin tai muissa urheiluopistoissa voisi ehkä viettää liikunnallisen joulun.
Itse olen haaveillut joulunvietosta Utön saarella, mielestäni ainakin muutama vuosi sitten myivät joulupaketteja sinne.