Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiroiletko? Mitä kirosanoja käytät? Millaiset ihmiset mielestäsi kiroilevat?

Vierailija
20.12.2025 |

Millaiset ihmiset käyttävät uskontoon viittaavia kirosanoja? Itselläni on alkanut särähtää korvaan varsinkin ne. Miellättekö muuten p*skan kirosanaksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaiset ihmiset kiroavat. Osa kiroilee vain kotona esimerkiksi lyödessään varpaansa, osa kiroaa vain kun yllättyy suurenlaisesti ja jotkut kiroilevat joka lauseessa aina ennen adjektiivia. Jatkuva kiroilu antaa henkilöstä heikkoälyisen kuvan, sivistymättömän, vaikka kyllä hyvin korkeasti koulutettu älykkökin voi olla aikamoinen rääväsuu.

Itse säästelen kirosanoja, korvaan ne muilla tilannetta parhaiten kuvaavilla sanoilla jotka sopivat kaikkien korville. Joskus, kun aidosti ketuttaa, kiroan ja sanoma menee kyllä heti muille perille koska niin harvoin joudun kiroiluun turvautumaan.

"Paska" ei kirosanana mitenkään hätkäytä, vaikka sen sanoisi nuori teini-ikäinenkin. Sitä käyttäessä on silti oltava oikeasti varovainen, ettei yks kaks leimaa kaikkea negatiivista tai kritiikkiä vaativaa asiaa paskaksi, koska sehän tarkoittaa käyttökelvotonta moskaa. Joku voi kokea hyvinkin loukkaavana, jos jokin häneen henkilökohtaisesti liittyvä asiaa kuvaillaan paskaksi.

Vierailija
2/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilen, ihan koko mahdollisella repertuaarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilen ja paheksujat voivat suksia (!)n

Vierailija
4/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset kiroilevat eniten. Kiroilen tarpeeseen. Melkein joka sana raamatusta, ei sentään  tuo naisen elin sieltä ole. Mies ei kiroile kertaa vuodessa. 

Vierailija
5/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilen lähinnä kotona, jos joku sattuu tai menee pieleen. Voi perse on suosikki. Vi..u pääsee joskus ja per.ele. Töissä ja julkisesti en kiroile koskaan. Ei kuulu minusta työpaikalle kiroilu. Lapsetkin opetin niin, että sanoin, että jos oikein satuttaa itsensä tai kovasti harmittaa voi kirota päräyttää, mutta älkää opetelko siihen, että käytätte pilkun paikalla kirosanaa. 

Vierailija
6/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiroile missään. Ihan turhaa.

Vierailija
7/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu on alaluokaista.

Vierailija
8/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi turkanen

No voi tuhat tulimmainen

Senkin kehveli

No voi wattujen kevät

... nuo pahimmasta päästä... ;D

Vierailija
9/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilen todella vihaisena, yleensä v-sanaa hoen. Emme kiroile lasten kuullen, oppikoot muualta. Mies käyttää enemmän uskonnollisia kirosanoja, minulla tekee tiukkaa, koska olen uskovainen.

Vierailija
10/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilen harvoin, mutta tehokkaasti. Harrastan nimenomaan perkelettä ja saatanaa, alapääkiroilua pidän vähän alaluokkaisena.

Vierailija
11/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautuminen nostaa kiukun ja kirosanat ilmoille. Auttaa se vähän oloon, kun saa manata, mutta periaatteessa kiroilu on ruman kuuloista, itsellä ja muilla. Ei kiroilu minua haittaa kuin ehkä joidenkin rumimpien sanojen kohdalla. Jotkut hitot, penteleet ja vietävät ei haittaa lainkaan. Osa kirosanoista kyllä viittaa uskontoon, kuten he/vetti ja perke/e, josta varsinkin perke/een toisteleminen on vähän kyseenalaista. Mutta esim. jumalauta ei ole mitään jumalan nimen turhaan lausumista minun mielestäni, koska Jumalan nimi ei ole jumala. Jumala on yleisnimi mistä tahansa jumalasta. Ja lisäksi siinä itse asiassa sanotaan, että "jumal-auta".😂 Joku Herran pieksutkin tai Herranen aika on minusta ihan kesy. Herrakaan ei ole Jumalan nimi, vaan arvonimi.

Vierailija
12/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin jo se, että käyttää osaa kiroilulauseesta, aiheuttaa paheksuntaa, kuten lause "tuhannen päreiksi". Vaikka siitä välistä puuttuu se p*un-sana.

Vierailija
13/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

piski puska ja.................

Vierailija
14/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jehna.

Vierailija
15/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräkele

Vierailija
16/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse ja perseensutikarvat niitä kyllä tulee sanottua monta kertaa päivässä.

Vierailija
17/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit-tu pääsee suusta jos käy joku vahinko. Helvettiä käytän puheessa korostamaan jotain asiaa. Päätä särkee helvetisti ym. 

Vierailija
18/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiroilen paljon. Hel...... kuustoista, voi vi..... , jne. Töissä en kiroile koska olen asiakaspalvelussa.

Vierailija
19/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin kiroillut, mutta näin vanhempana eläkkeellä ollessa  kun elämä on vastustanut ja olen kokenut suuria suruja,  olen alkanut kiroilemaan rankastikin. 

Tulee saatapeetä ja veetä.  Ihan julkisilla paikoilla kiroilen. Jopa Kelan virkailijalle kiroilin, toki vähän adjektiivin vahvistamiseen mutta rumaa käytöstä joka tapauksessa.

En jaksa enää välittää, tuntuu, että piru on irti.  Olen ollut "kiltti" tyttö mutta minua käytettiin vain hyväksi.  Nyt kiroilen räävittömästi, vähän kuin nurkkaan ajettu eläin rähisee.  Myös katkeruus ja viha purkautuu kiroiluna.  

Vierailija
20/25 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-tana ja p-kele saattaa joskus kiukkuisena tulla. V-ttua en sano koskaan, se on kuvottavaa. Sitä käyttää ainoastaan kuvottavat ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi